[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:50

Urielle schreef:
__Astrid schreef:
Als het hier een beetje droog zou worden morgen even uittesten of ponylief springkwaliteiten heeft, maar ik vermoed van wel. :+

Het regent hier nog volop ^)

^) hier ook, heb woensdag kunnen rijden en een rodeo sessie gehad vandaag was ik zelf hondsellendig.. Morgen naar een binnenbak met Sam.. Zaterdag moet ik dan maar kijken of ik kan rijden... Zondag wedstrijd.. :')
Guttegut wat een voorbereiding! :')

__Astrid

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:51

Waar ga je op wedstrijd? :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:52

In Diepenbeek, M&M. Overwoog daar iemand ramptoerisme? >;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:53

Hier hetzelfde hoor Ayasha.
Ma-wo niet gereden. Vandaag gaan lessen met buikgriep en al (heb daar de spuitplaats ondergekotst, ik schaam me dood), morgen maar zien hoe we door de bagger en water waden want kan niet naar de binnenbak ivm kinderen en dan zaterdag wedstrijd. Maar ik denk dat meer dat nu hebben.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:55

Ik heb heel bewust voor een pony gekozen. Ik ben iemand die erg graag dressuur rijdt, maar niet bovenmatig getalenteerd, niet bovenmatig dapper, en wil daarbij eigenlijk het liefst mijn paard zo natuurlijk mogelijk kunnen houden/ zoek ook een stuk hardheid en gezondheid in een ras. Dit lijstje bleek, in combinatie met het hebben van een KWPN merrie ( Lancet x Candyboy, Z geklasseerd) eigenlijk nog niet zo mee te vallen.
Na vervolgens een vakantie, met ritten op werkelijk geweldige Camarquepony's die mij op dat moment veel meer plezier gaven dan mijn KWPN merrie me ooit gegeven had ben ik grondig gaan nadenken over mijn merrie, die op dat moment weer een terugval had in een oude ( voordat ze van mij was ontstaan) peesblessure, en wat ik nu eigenlijk wilde.
Resultaat hiervan is geweest dat ik mijn merrie geplaatst heb bij een fokker, om verder te gaan als fokmerrie ipv als rijpaard ( ze heeft inmiddels prachtige dressuurveulens gegeven) en ben me gaan oriënteren op welk paard/ras bij mij als ruiter past, waarbij al snel duidelijk was dat ik me bij pony's prettiger voel ( en een dapperder ruiter ben) dan bij paarden.

Heb dus vervolgens gezocht naar een sportpony(ras) die voldoende rijtypisch was om dressuur mee te kunnen rijden, mét ook de massa om goed door een volwassene gereden te kunnen worden. Kwam dus uit bij een Connemara, in principe een eventing/springponyras, maar waarbij er in Duitsland en Denemarken ook voldoende op beweging gefokt ( al zijn geen echte bewegingswonders) wordt om ook goed mee te kunnen komen in de dressuur. Heb met name gezocht naar een ras dat zowel nuchter als werklustig is. Braaf, maar wel wakker/actief in het werk.

En tja.. Jou-Jou maakt dit helemaal waar. Enorm werklustig, heeft echt geen hekel aan hard werken, integendeel, is cooperatief, maar tegelijkertijd nuchter, braaf. Ziet er ook nog eens goed uit ( :o :o ) heeft voldoende beweging én doet het best leuk zo tussen de paarden!!
( kortom..jaaaaa: hier zit een amazone die helemaal wég is van haar paardje...)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:57

Urielle schreef:
Hier hetzelfde hoor Ayasha.
Ma-wo niet gereden. Vandaag gaan lessen met buikgriep en al (heb daar de spuitplaats ondergekotst, ik schaam me dood), morgen maar zien hoe we door de bagger en water waden want kan niet naar de binnenbak ivm kinderen en dan zaterdag wedstrijd. Maar ik denk dat meer dat nu hebben.

:(:) Kmoest vandaag in het ziekenhuis zijn en heb beetje feller gereageerd op het onderzoek dan normaal. Heb dus namiddag op de zetel doorgebracht ipv zoals gepland, op het paard... :+

De meeste op de startlijst weet ik van dat ze een binnenbak hebben dus kdenk dat Sam en ik toch beetje underdog gaan zijn zondag. _O-
'k maak me gelukkig niet zo heel snel druk. _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:01

Gelukkig maar :D
Bij ons is het selectie en er rijden zulke goede ruiters mee... als zij een slechte dag hebben en ik de meest briljante dag ooit dan nog sta ik onder ze :+

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:05

Ayasha schreef:
In Diepenbeek, M&M. Overwoog daar iemand ramptoerisme? >;)

Nee hoor. :')
Om te kijken of ik mijn kalender nog kon aanvullen met wedstrijden. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:06

Urielle schreef:
Gelukkig maar :D
Bij ons is het selectie en er rijden zulke goede ruiters mee... als zij een slechte dag hebben en ik de meest briljante dag ooit dan nog sta ik onder ze :+

pft je wil niet weten wat er mee rijdt op die clubkampioenschapjes.. Ze kopen zich dan een paard dat nationaal gelopen heeft en komen vervolgens E starten. :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:19

Oeiii, ik heb ook nog zo'n cyclus op de agenda staan :=
Maar ik weet idd van vroeger nog wel een keer winterseizoen waar ik zelf A/L startte en er iemand in de E aan het losrijden was en changementen om de drie deed >;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:20

Ik heb deze en de vorige pony gekregen,vandaar dat ik een pony start.

Ik ga zaterdag weer de ring in.Ze loopt best fijn dus ik hoop dat ze ook zo door de proef komt.
Ze moet gewoon nog wat meer vd grond blijven draven in de ring.

Er heerst nogal buikgriep hoorde ik.Ik hoop dat het mij bespaard blijft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:22

Urielle schreef:
Maar ik weet idd van vroeger nog wel een keer winterseizoen waar ik zelf A/L startte en er iemand in de E aan het losrijden was en changementen om de drie deed >;)

Lopen er sowieso al 3 mee die ik ken van bij de vorige eigenaar waarvan ik weet dat ze nationaal gelopen hebben.
Tsja als je op die manier wil winnen. :) Des te meer uitdaging voor mij om Sam lekker rond te sturen!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:24

Urielle schreef:

Dat mag met het nieuwe paddock reglement nie meer 8-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:25

Dat heeft nooit gemogen bij mijn weten (je mocht geen oefeningen doen die hoger waren dan de proef die op dat moment bezig was) maar paddockmeesters zeggen toch niks.

In de winter en zeker die clubkampioenschappen zie je dat veel omdat je dan eigenlijk mag kiezen welk niveau je rijdt (je mag meen ik zelfs onder je niveau starten dat je in de zomer gereden hebt)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:27

Nou dan ga je toch lekker voor hun neus rijden, als ze dan wat durven zeggen zeg je doodserieus: misschien moet je je paddock reglement maar even opnieuw bekijken. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:29

Mwa ik heb er nooit veel last van. Ik moet zeggen dat ik ook zijgangen meeneem met Sam in stap om hem los te maken en dan wordt ie wat alerter op mijn hulpen.. :) Maar pak dan meestal een SB op de volte.. Of ik nu een volte in SB rrijd of in gewone stelling zal ook niet veel uitmaken. :)
Kheb meer zo iets van... Als ie de serie's kent, hoe "sneu" ben je dan om 'm in de E te starten?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:40

Waarom zou dat dan niet mogen? Toen ik B startte deed ik sowieso áltijd sb bij het losrijden, in stap en draf. Galop lukte toen nog niet goed, maar deed ik ook wel eens een poging. In stap ook vaak zat travers op de volte en dan weer wijkend openen.

Maargoed, is alsnog beter losrijden dan bij die gekke fjordsport :wow: Echt, ik wist niet wat me overkwam, was geloof ik de bedoeling dat je binnen het kwartier (10 min?) los gereden had en dan weer stil gaan staan tot jouw proef begon, beetje jammer joh. Zit ook nog steeds in twijfel of ik dat niet allemaal op zou zeggen, wilde eigenlijk springen, maar dat gaat toch nooit door. :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:46

Ayasha schreef:
Mwa ik heb er nooit veel last van. Ik moet zeggen dat ik ook zijgangen meeneem met Sam in stap om hem los te maken en dan wordt ie wat alerter op mijn hulpen.. :) Maar pak dan meestal een SB op de volte.. Of ik nu een volte in SB rrijd of in gewone stelling zal ook niet veel uitmaken. :)
Kheb meer zo iets van... Als ie de serie's kent, hoe "sneu" ben je dan om 'm in de E te starten?

Maar misschien mag diegene nog niet hoger starten? Of werkt het anders bij die proeven? Een "E" klasse klinkt niet als KNHS :D

Ik pak ook bij het losrijden (training) wel eens wat moeilijkere dingen mee (travers, renvers, soms een wissel)... Gewoon puur om het loswerken, en vliegende wissels vind ik zelf gewoon heel leuk haha. Maar ik moet echt geen Z2 gaan starten met vliegende wissels, dan rij ik denk ik dik verlies. :D :D En heb nog nooit gestart, dus zal ook wel B moeten starten.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:56

E proeven zijn VLP. Belgie ;)
Ik vind het gewoon rótirritant als je al met zoveel volk id piste moet inrijden, en dat er dan zon paar miepen oefeningen van 1 a 2 niveaus hoger gaan rijden, waardoor je ze dus in principe voorrang moet geven. Denken ze echt dat ze het zijn en de bak voor hun alleen hebben... :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:59

Ik heb ook een tijd veel renvers meegepakt bij het losrijden, L1 was dat. Snap dat probleem echt niet hoor, het is losrijden en mijn paard wordt daar los van en gaat fijner lopen, dus dan doe ik dat. Wat een ander daar van denkt interesseert me geen reet, dan moeten ze dat knopje ook maar op hun paard zetten :Y)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:06

Ik denk dat het ook een nadeel kan zijn als je met een hoog geklasseerd paard start..
Tenminste als hij slim is :+.

Verder ben ik meer van de figureren rijden dan van de sb oefeningen op wedstrijd, omdat als ik dat deed mijn vorige pony het in de proef ook wilde gaan doen voor me. Heel lastig, dus was ik meer van de slangenvoltes enz..Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet en er zijn meer wegen die naar Rome leiden haha! Ik vind het in iedere geval al erg knap, hoe ver sommige combinaties al zijn gekomen :)) (en dat op een pony).

Met deze pony weet ik het nog niet.. ik was vanavond aan het rijden en toen viel het ligt uit in de bak..
Ik kon geen hand voor ogen meer zien, pony was gelukkig erg braaf en hij is dan nu ook donker-proof! :+ :P

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:21

Ik gebruik toch echt oefeningen om mijn poown losser te krijgen.
En dan vooral veel werkpirouettes in galop.Zou raar zijn als dat niet zou mogen.
Ook een beetje aantreden in draf zou dan dus niet mogen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:30

Ik vind dat iedereen dat inderdaad voor zichzelf mag bepalen :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 02:17

lisannee93 schreef:
Gast8253, leuke pony! Hoe groot is hij/zij? Leuk om een keer andere trakehners te zien. Ken alleen maar grote zwarte druktemakers zoals o.a die van mijn zus haha!

Hoi Christy, leuk dat je met je welshje tussen de pony's start! :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen van iedereen om met een pony te starten en niet gewoon met een paard?

Haha ik wilde perse een arabisch volbloed! Ja en je hebt ze wel als paard maar dan vind ik ze iets minder worden en deze kwam op mijn pad. Ze is pas 3,5 dus ben benieuwd hoe we het gaan doen. Ik heb zelf totaal geen wedstrijdervaring en zij uiteraard ook nog niet :D.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:22

Ik heb voor een pony gekozen omdat ik ze vaak net een beetje extra uitstraling vind hebben en het snelle, ontdeugende karakter staat me aan.
Eerst was ik helemaal anti-paard en pro-pony, maar nu rij ik ook met plezier op een paard als ik er een aangeboden krijg. Maar voor mezelf zal ik wel altijd voor de pony's blijven gaan.
Ben zelf ook maar klein, dus waarom zou ik dan perse op een kolos van een paard willen vraag ik me dan af.