[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:38

Oh en trouwens... ik vind strass wel leuk staan hoor :P
Als het maar niet too much is. Ik ben meer van de kleurtjes.
Zo wil ik mijn cap donkerblauw met wit spuiten. Wat vinden jullie daar van? O:)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:34

Spuiten als in verf op je cap? := Ik weet het niet. Haha

Ik ben van de simpel, niet te veel poespas maar ik vind sommige combi's met mooie steentjes enzo wel heel gaaf maar niet voor mij..

Ik longeer ook altijd met dubbele longe. Dan kan ik de mond voelen en buiging vragen. En zelfs schouder voor etc :-)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:01

Gave paardjes en weer mooie resultaten :)

Gaan jullie dit weekend nog? Ik moet morgenavond om 21.30 L1-debuut en zondag 14.15 in t M1! Super benieuwd!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:25

Nope Ik ga pas over twee weken weer! :-) jij heel veel succes!!!!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:16

@ Elke: fijn dat je les goed ging, dat van je hand is idd nogal herkenbaar. Aan je onderschrift te zien ben je wel lekker veelzijdig bezig zeg!

@ Anne: haha van kant verwisseld dus, kan me voorstellen dat dat irritant is :P vind overigens met touwtjes longeren wel gewoon fijne manier. Succes alvast met je oefenwedstrijd! Vind zelf springen doodeng, alleen maar veel respect dus van mijn kant haha.

@ Lisa: ben idd erg gek met hem :) dubbele longe vind ik ook een fijne manier maar ben er zelf niet handig in, dus doe het dan liever niet. Cap bespuiten oeh zou het zelf niet zo snel durven, maar meer omdat ik dan bang zou zijn dat het niet mooi wordt of mislukt, dan zit je ermee.

@ Aniek: succes alvast met je wedstrijd morgen!

Cadiz is gisteren behandeld door de osteo/fysio, hij was al veel verbeterd ten opzichte van laatste keer vier maanden geleden. Toen was ie nogal gevoelig bij z'n lendenpartij. Hij hoeft zelfs maar een dagje rust te hebben en mag morgen weer simpel basiswerk doen :) maandag staat er weer een lesje op het programma.
Toevallig ook mensen uit Noord-Holland hier?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:29

Yes we zijn van alle markten een beetje thuis :-) hoop ooit 3 x M te zijn maar ik heb alle tijd dus lekker door op deze manier. Die hand ja ik kan er echt boos van worden. Ik word steeds bewuster van wat er fout gaat en het irriteert mij mateloos dat ik er niet meteen wat aan kan doen haha :-)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:06

@Lisa en Elke, ja dat is ook waar ik naartoe aan het werken ben! Mijn merrie is namelijk een vreselijke stresskip (die schijt gerust 8 keer tijdens de les) en raakt volledig over de zeik als het aankomt op nieuwe dingen/dingen aan haar lichaam. Heb het eens geprobeerd, dit is niet goed afgelopen := Compleet in de stress, bleef maar rennen en rennen. Sommige zeggen dan van: laat d'r maar rennen, ze stopt wel een keer. Maar Roos rent echt door totdat ze erbij neervalt :\ Dus ik probeerde te remmen want het werd echt gevaarlijk, maar daarmee trok ik heel de singel+dekje naar de binnenkant dus die hingen onder d'r buik. Heb ik paniek geschreeuwd dat iemand me moest komen helpen en toen kwamen een maar stalgenootjes aangerend die voor haar zijn gesprongen en haar zo gevangen hebben.
Daarom ben ik het nu rustig aan het opbouwen met grondwerk, touwen rond d'r lichaam gooien, achter d'r kont langs, om de benen etc. Inmiddels lukt de pessoa ook al zonder dat ze hem strest maar ik heb liever niet dat ik weer de fout maak om er zo in 1 keer aan te beginnen :n
Madame flipt al met een deken op en een vliegennetje om d'r neus. Merrie :')

Ik ben niet echt van de kleurtjes! Hou het liever lekker basic! Heb ook een nieuw zwart setje gekocht... Voor op een zwart paard _O-

@Aniek, heel veel succes! Zet hem op +:)+ Ik vrees dat ik pas over 5 weken kan ;(

@Myour, fijn zeg! :)

@Elke, haha ik herken het! Ik weet precies wat ik verkeerd doe maar het is zo vreselijk lastig om eraf te komen _-:( Naja niemand heeft ooit gezegd dat paardrijden makkelijk zou zijn haha.

Ik ben ook geen springheld trouwens! Het is begonnen met foto's die ik heb gekregen van de vrouw die haar heeft ingereden. Supergave springfoto's van d'r en ik wist al dat ze het helemaal leuk zou vinden dus de eerste keer was eigenlijk om Roos een plezier te doen maar nu vind ik het zelf ook erg leuk!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:18

Geen cap overspuiten geworden voor mij. Vandaag geslaagd voor 2 nieuwe caps.
Een bruine en een navy. De navy is o.a. voor op wedstrijd. Goedgekeurd?
Afbeelding
Afbeelding

Goed dat je dan opbouwd naar longeren met dubbele lijnen Anne ;)
Als ze het spannend vind snap ik dat met touwtjes longeren een goede tussenstap is.
Haha ik ben ook niet echt van de kleuren in de zin van knal roze enzo hoor.
Maar navy, bruintinten en rood vind ik gewoon lekker stoer staan.

Zelf ben ik geen springheld dus ik vind vind mensen die SGW doen altijd super stoer.
Ga misschien toch maar eens een lesje nemen. Maar groen paard en groene ruiter in springen werkt niet zo goed samen vrees ik :P

Hoe ging het Aniek?

Nope ik kom uit Friesland Myour.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 08:49

Gave caps! :)

Gisteren ex equo tweede geworden met 189 punten! Heel tevreden voor de eerste keer met deze pony!
Vanmiddag met animo nog even knallen :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:18

Gefeliciteerd met je punten! Start je nog tussen de pony's? (Geen idee hoe oud je bent :P)
Ik start ook met mijn pony tussen de paarden hoor. Succes vandaag!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:34

Ja start nog tussen de pony's :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:24

Ga vanmiddag bijlezen maar beide rondjes 1 balk :) Echt blij, ging vreselijk goed voor de 1e keer ondanks dat ze keihard ging :')

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:58

Wow, die bovenste cap is mooi.
Ik moet ook nog een nieuwe cap, wat bij mijn set past.
Ze hebben van de HH een donker blauwe cap met roze accenten. Die komt er ooit nog!
Heb ook blauw rij-jasje met roze accenten.

Gisteren mijn eerste indoorwedstrijd weer gehad. Gewoon lekker thuis op stal.
Lekker makkelijk!
Ook wel lekker gereden, alleen paard was de 2de proef beetje op, het was ook ineens zo warm gisteren.
Toch leuke punten gereden, 180 en 187. We gaan weer omhoog kwa punten!

Dus gisteren ook mijn doel gehaald *\o/* Ben nu L2 startgerechtigd. :j
Super leuk!!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:08

Die cap is dezelfde Rienie. Alleen dan met zilver accenten ipv roze. Tip: vandaag nog 35% bij Agradi ipv 20%. Gefeliciteerd met je winstpunten! Ga je direct over?

Super maar 1 balk Anne! :D

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:10

Dankje Lisaapee.
Nee, ga nog niet meteen over. Wij hebben onderling op stal ook elk jaar een dressuurcompetitie, daar ga ik wel L2 starten, eerst maar eens kijken hoe het daar gaat.

Ow echt? Ga meteen ff kijken op internet. Dan is mijn set compleet. :)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:26

Netjes weer!

Ik had vandaag in t M1 196 punten :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:31

@ Lisa: mooie caps zijn het geworden. Heel herkenbaar haha kijk altijd m'n ogen uit naar SGW foto's, dat zou ik echt niet zo snel durven.

@ Aniek: gefeliciteerd met de mooie punten!

@ Anne: erg fijn dat het goed ging!

@ Rienie: jij ook gefeliciteerd met de winstpunten.

Heb gisteren weer fijn gereden, morgen hebben we weer les. Heb me gisteren voor 16 november ingeschreven voor een L1 wedstrijd hihi, was online inschrijven, echt erg makkelijk die nieuwe manier!
Verder belde 's middags een oud stalgenoot of ik zin had om mee te gaan om de kar, natuurlijk wel :D dus ook nog een rondje op de menkar mee geweest. Was erg leuk! Maar wel te merken dat het al kouder wordt hoor brrr..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:11

Hoi allemaal!
Ik zou me ook wel graag willen melden hier, ik heb geen keus meer en zal inmiddels toch echt dat L1 debuut moeten gaan maken ivm winstpunten :))

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:05

Gefeliciteerd @aniek_joefy, Had je nog prijs met zulke hoge punten?

@ Myour, Leuk he, op de menwagen. Ik sta ook nog bij een vriendin van me achter op de menwagen en doen we ook wedstrijden! Lekker hard door de hindernissen heen knallen.
Ja, koelt inderdaad gauw af. Helaas. Geef mij maar lekker rond de 20 graden, zonnetje erbij en savonds langer licht, ipv zo gauw donker.

@ Marielle_93, Hoi, wat leuk. Je hebt de B dus helemaal uitgereden, paard al klaar voor L1 dan?
Binnenkort al een wedstrijdje staan?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:09

Myour: succes alvast! Leuk is het mennen he :) ik men ook nog met mijn andere pony :) gewoon lekker recreatief.

Marielle_93: hoihoi!

Rienie1986: helaas net buiten de prijzen..

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:17

hallo!

Ik heb een paar weken geleden mijn L1 debuut gemaakt! het ging best wel fijn en heb nu 4 proeven gereden waarvan 3 met winst! dinsdag heb ik weer wedstrijd op school in Assen! Zaterdag heb ik mee gereden op de selectie dag voor het jeugd stimulerings plan voor Overijssel. donderdag op school met springen een ongelukje gehad, met paard en al onderuit gegaan! het was dus nog even spannend of we wel konden starten maar gelukkig heeft het paard er niks aan over gehouden! Ze liep super fijn en we zijn doooor!! :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:55

Mooie punten Aniek! Gefeliciteerd :D

Myour lekker fanatiek dus ;) Hoe vaak ga je nog B starten dan?

Welkom Marielle. Heb je al een L-debuut gepland staan?

En ook welkom, Katinka denk ik? :P Je maakt maar leuke plannen met je paard!
Ook leuk dat je haar op school kan rijden. Scheelt zoveel tijd.

Ik ga dit weekend vrijdag en zondag starten na 2 maanden wedstrijd-stop te hebben gehad.
Ben benieuwd :P Indoor is ze toch kijkeriger...

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:00

lisaapee, ik heet eigenlijk dion haha, mn oude pony heette katinka :P
het paard staat op school omdat ik de opleiding paardensport doe haha!

Succes dit weekend! :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:18

@ Marielle: welkom! Mooie punten al gereden zo te zien.

@ Rienie en aniek: ja mee op de wagen is echt leuk, geen ambities om zelf in te gaan spannen hoor haha.

@ Katinkie: gefeliciteerd met je wp al :)

@ Lisa: ligt aan m'n wedstrijd 12 oktober, mocht ik daar 3 wp rijden dan gaan we 26 oktober meteen L1. Heb het met m'n instructrice overlegd en die zei gewoon doen haha. We hebben al gewerkt aan wijken en middengalop en die knopjes zitten er prima op, dus zie geen reden om het dan langer uit te stellen. Vind het ook beetje zonde van het geld, heb zelf geen trailer of auto met trekhaak dus moet steeds iemand inhuren om te rijden namelijk. Mochten we 12 oktober niet genoeg wp rijden dan is 16 november m'n L1 debuut :) ben niet iemand die steeds gelijk over wilt overigens hoor, zou het niet doen als m'n instructrice ons er niet klaar voor zou vinden.
Spannend na 2 maanden pauze, hoezo is je paard indoor kijkeriger? Lijkt mij juist buiten meer te zien :P succes alvast!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:31

Ideaal Dion! :P Ik ga eerst naar college, 7 uur thuis, en dan moet mijn paardje nog :')

Groot gelijk hoor Myour! Als je steeds netjes dikke winstpunten rijd kun je echt wel direct over.
Als je nu steeds tussen de 180 en 185 zat vind ik het een ander verhaal :P

Kijkerig is misschien niet het juiste woord. Ze vindt meer geluidjes eng. Buiten heeft ze overzicht,
en zijn geen rare geluiden. Indoor heb je toch altijd krakjes etc. van de bak zelf. Klinkt misschien
vaag haha. Maar outdoor is ze soms mat en indoor juist heet doordat ze spoken hoort :P