[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:04

mavantos schreef:
Rustig aan, alles is bij mij een hij :+

Ik ben rustig hoor, maar merrie's doen nu eenmaal harder aan staartzwaaien dan ruinen/hengsten. En zeker als mevrouw hengstig staat.. Wat nu dus duidelijk het geval was :D

mavantos

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:06

Hahaha, maakt niet uit. Vond het er wel grappig uitzien :(:)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:28

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:33

Vanavond thuis kijk ik naar je filmpje Lien. Ben wel nieuwsgierig!

Gefeliciteerd, Ambre, met je punten! Toch super stoer gedaan dat je haar zo lekker erbij hebt kunnen rijden!

Wat voel je dat precies Midnight, wat niet fijn is?

Kom op, Luv, jullie kunnen het! En anders gewoon niet starten. Je hoeft niet, je mag!

Jammer, Miranda, dat je niet kunt rijden zoals je wilt. Maar je hebt een klein wondertje in je buik en wees daar maar erg zuinig op! Ik zou voor de wereld met je willen ruilen!

Wat voor clinic heb je Sharon a.s. zondag? Nog gefeliciteerd voor je zusje!

En het longeren met Blue gaat goed. Nu zelf weer het vertrouwen en het lef krijgen om er een keertje deze week op te kruipen...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:41

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:06

Op het werk kan ik jammer genoeg geen youtube kijken... Wordt vanavond pas!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:12

Fijn dat het longeren goed gaat Lizet. Ben benieuwd wanneer je weer op gaat stappen. Is wel spannend na zo'n tijd!
Ik ga clinic rijden bij Jurgen Ros. Gewoon een rij clinic. Heb gehoord dat het heel leuk is bij hem. Dat hij heel consequent is en goed op je houding let.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:28

Oh leuk, dat ga je idd vast tof vinden! Ik heb veel met Jurgen samen gelest bij Tineke, hele leuke vent is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:40

Jurgen is wel een leuke vent maar helaas niet zo vriendelijk voor het paard. :n
Ik zou er geen les van willen hebben. Paarden worden met slof en in de broek gereden/gelongeerd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:05

Wat bedoel je met "in de broek"? Pessoa?

Tsja, ik ken hem alleen van hoe hij is bij Tineke en dan is hij echt niet onvriendelijk voor zijn paard. Maar bij Tineke in de les kom je ook niet zo snel met slof aan ;) Dan krijg je meestal wel een opmerking...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:16

Ja, ik geloof idd dat het een pessoa is waar hij zijn paarden thuis mee rijdt. En met de S&T met slof en pessoa(?). Nou, diervriendelijk is wat anders. Maar op een ander zal hij vast zijn ware ik niet laten zien. Dus wie weet valt de clinic wel mee. Doe in ieder geval geen dingen waar je zelf niet achter staat.
Veel plezier Sharon.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:34

Turquoises, heb ik erover heen gelezen, of had jij je al voorgesteld in dit topic? Wanneer is je Z2 debuut? :)

Ik neem geen slof mee naar de clinic, haha! Ik ken een paar meiden die bij hem lessen en zij doen het erg leuk (en vriendelijk). Een paar stalgenoten hebben eerder bij hem gelest en zij waren erg positief. Heb er zin in!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:38

Misschien klink ik nu een beetje achterdochtig, maar heb je dit zelf gezien, Turquoises? Of alleen van horen zeggen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:48

Voor we verder ingaan op Turquoises graag eerst even voorstellen zodat we zeker weten dat ze Z2 rijdt, want in een ander topic heb ik met haar een discussie en nu ineens is ze hier ook? Wel heel toevallig!
Ook daar ging het al over de negatieve opmerkingen, blijkbaar is dat niet alleen in dat topic, gezien de opmerkingen nu ook hier weer.
Sharon, neem het allemaal dus maar met een korreltje zout. En dat je geen dingen doet waar je niet achter staat, dat lijkt me niet meer dan normaal.

Zie [VN] Edward Gal en Voice warmen publiek Outdoor Gelderland op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:26

Oh sorry, :o
Mijn Z2 debuut is met mijn eerste paard al even geleden.
Momenteel rijd ik wat jong spul en binnenkort gaat de 6 jarige het Z2 in.
Mijn hoogste klasse is lichte tour maar momenteel niet actief in de sport met dit paard. We trainen wel lekker thuis nog door met haar.

En ja, Jurge.n Ro.s zie ik zeer regelmatig op het paard zitten. Ook de lessen van hem zijn mij als toeschouwer niet onbekend.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:49

mavantos schreef:
Je zou toch op het eerste gezicht niet zeggen dat meneer kreupel is http://www.youtube.com/watch?v=JwdM3YeSinA

Nou, ik zie een ontzettend kreupel paard :D Alle benen gaan de lucht in, en niet eens gelijkmatig! Even serieus, ik zie er niets aan.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:50

hoi,
ik wil me hier ook even melden.
ik heb nu 9 winstpunten met mn paardje in het z1 en dat binnen een maand!! ben dus heel blij!
ze kan in principe al een wissel, maar het lukt nog niet helemaal precies bij een letter. ik blijf dus soieso nog wel ff in het z1 dus.
groetjes candeletta

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:56

Wat voor paardje heb je Candeletta? Afstamming? En hou oud is ze?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:57

mavantos schreef:
Je zou toch op het eerste gezicht niet zeggen dat meneer kreupel is http://www.youtube.com/watch?v=JwdM3YeSinA

Als die het nog niet is, wordt die het wel :o sorry als mijn paarden niet goed zijn gaan ze echt niet zo los....

En misschien een idee dit soort posts in het HK topic te zetten? Anders krijgen we hier weer gezeur?

Lien, filmpje ziet er fijn uit, fijne merrie en lekker aan het rijden! :)

Ik had vrijdag ook weer winst :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:02

Nou, hij kan het niet erger maken dan dat het is. Dit is even 5 minuutjes geweest en verder is hij nu over het algemeen super braaf. Het is niet dat hij bijvoorbeeld een peesblessure heeft ofzoiets wat erger kan worden.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:49

Ik heb een 6 jarige Briar X Rubiquil X Sultan.
Nadat ik dr door professionele mensen heb laten zadelmak maken (ben overigens wel bij iedere stap aanwezig geweest), heb ik haar zelf verder opgeleid. Ik had op 30 april 2011 mn tweede B wedstrijdje met haar en precies 2 jaar later heb ik mn Z1 debuut met dr gemaakt!! Dat is wel super cool!
In de proeven en thuis gaat ze voor me door het vuur.. maar bij het losrijden op wedstrijd gaat ze nog wel eens dwars door alles heen :P en ik dan maar hopen dat ze eindelijk volwassen wordt ;) !
Dit was het wel zo'n beetje...

oh ja, bijna vergeten.. Voor haar en mij is dit allebei onze eerste keer Z!
btw ik wil een kur gaan maken, hoe hebben jullie dit aangepakt?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:54

Ik hoop dat ik niemand vergeet:

Welkom turquoise en candeletta!

Gefeliciteerd met je winstpunten Ambre! Mooi debuut (ik zou er voor tekenen haha)

Wow Lien wat goed dat je door bent. Je hebt je paard ook echt super lekker aan het lopen! Jammer Webster dat hij zich niet zo liet zien als je had gehoopt. Hopelijk gaat het in september met je andere paard betere!

Hoe is het met je paard Daisy? Kun je wel een beetje genieten van je vakantie?

Ik ben helemaal gelukkig. Vandaag samen met een vriendin (rijd Z1) les gehad van J.ohan H.amming.a. Echt super lekker gereden en veel huiswerk meegekregen. Mijn moeder en haar vader hebben gefilmd dus kan alles nog eens rustig terugkijken!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:49

Candeletta, klinkt als een geweldig paard!
Kür maken doe ik zo :
-proef verzinnen (ik doe dat meestal in de douche, op de venster tekenen :P )
-Muziek kiezen (uren cd's afluisteren en you tube afschuimen)
-Proef proberen en filmen (timing)
- Filmpje en muziekkeuzes gelijk afspelen op pc om te zien of de beat past bij de gangen.
- Tijden van de stukken opschrijven
- lange avond voorzien en programma voor knippen en plakken voorzien.

Les klinkt geweldig!! regelmatig opnieuw bekijken, dan blijven de opmerkingen goed hangen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:00

Ik doe het ook ongeveer zo als Webster, maak eerst de choreo, alleen dan film ik de choreo eerst een keer om te zien of alles klopt en goed uitkomt qua tijd, en dan probeer ik met dat filmpje gewoon allerlei muziek uit, en soms kom ik dan bij heel iets anders uit dan ik oorspronkelijk had gedacht.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:37

Zo jammer dat ik a-muzikaal ben.
Begon met salsa les ook altijd gewoon midden in de maat...
Zou wel eens een leuke kür willen hebben,misschien dat ik met deze poown maar eens dat soort dingen ga doen.
Zie me er voorlopig nog niet mee promoveren.