Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
djoeka schreef:Dat is absoluut waar...ik zie het ook vaak genoeg voorbij komen.
Er wordt veel te makkelijk over gedacht allemaal.
Angel wat zoek je precies??
Maar eerst huren is ook niet zo verkeerd.
BonaFide schreef:Urielle schreef:Laat maar joh, iemand die zo ervaren is dat zij alle Z-paarden en -ponys uit Europa onder haar kont heeft gehad, die ga je toch niet tegenspreken? Dat doen we haar niet na!
wat een jaloezie is te blijken uit dit bericht, je kan dit wel zo sarcastisch zeggen, so keep on trying.
fenna1995 schreef:een meisje op onze manege is 10 en rijd 3 paarden waarvan 2 in het Z. Pinto, Lucky boy en die andere weet ik niet hoe die heet.
BonaFide schreef:Urielle schreef:Laat maar joh, iemand die zo ervaren is dat zij alle Z-paarden en -ponys uit Europa onder haar kont heeft gehad, die ga je toch niet tegenspreken? Dat doen we haar niet na!
wat een jaloezie is te blijken uit dit bericht, je kan dit wel zo sarcastisch zeggen, so keep on trying.
BonaFide schreef:Urielle schreef:Dat bedoelde ik idd. Oefeningen zitten er goed op gemonteerd, maar paard moet sneller aan de hulpen, losser door het lijf, rechter, beter zijn bovenlijn gebruiken, sneller worden in het achterbeen en noem maar op. Daar gaat dan alsnog een hoop werk in zitten.
Maar ja, vanaf een schermpje kun je toch ook gewoon zo zien dat IK gewoon geen kont kan rijden...
Dat werkt voor kinderen met Z-pony's ook zo, ze zijn lang niet allemaal 'druk op de knop'.
dus jij beweert dat Z2 pony's/paarden, dat daar de basis aan kan ontbreken?
erg indrukwekkend, want deze theorie heb ik nog nooit gemerkt. Tuurlijk kan een wissel moeizaam gaan en nog niet goed genoeg bevestigd, maar geloof mij de basis zit erin.
Ik ga hier verder niet meer over in discussie, heb de benodigde ervaring om dit zeker te weten.
SemdeLorijn schreef:Ik las hier in het begin dat kinderen die alles zelf doen later 'echte' ruiters worden, ik vond dat wel leuk
om te lezen, want ik ga ook elke ochtends om half zeven met m'n fiets naar m'n pony toe, en in die 2 jaar
niet 1 keer overgeslagen.
Ook s'avonds op de fiets en in de winter altijd een emmer met 10 liter water achterop.
In het weekend naar de ponyclub lopen, duurt half uur, helemaal er langs want van m'n ouders mag ik er
niet op, dit vind ik niet erg want ik heb het er allemaal voor over!
Ik denk ook dat kinderen die alleen maar hoeven te zitten op hun pony ook geen zin meer hebben om hun
bed uit te komen op de pony te verzorgen.
Ik denk altijd; als een kind een pony wil omdat hij of zij paardrijden zo geweldig vind, oke, maar zorg wel
dat ze merendeels zelf in handen hebben, en dat ze dat ook weten.
angell81 schreef:SemdeLorijn schreef:Ik las hier in het begin dat kinderen die alles zelf doen later 'echte' ruiters worden, ik vond dat wel leuk
om te lezen, want ik ga ook elke ochtends om half zeven met m'n fiets naar m'n pony toe, en in die 2 jaar
niet 1 keer overgeslagen.
Ook s'avonds op de fiets en in de winter altijd een emmer met 10 liter water achterop.
In het weekend naar de ponyclub lopen, duurt half uur, helemaal er langs want van m'n ouders mag ik er
niet op, dit vind ik niet erg want ik heb het er allemaal voor over!
Ik denk ook dat kinderen die alleen maar hoeven te zitten op hun pony ook geen zin meer hebben om hun
bed uit te komen op de pony te verzorgen.
Ik denk altijd; als een kind een pony wil omdat hij of zij paardrijden zo geweldig vind, oke, maar zorg wel
dat ze merendeels zelf in handen hebben, en dat ze dat ook weten.
Fiets jij met 10 liter water achterop?