[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:32

Niet goed. :\
Nou ja de proeven dan.
Ze kwam aardig over de zeik van de trailer, terwijl ze de laatste keren zo rustig was, maar stonden nu aan de andere kant van het terrein.
Met opzadelen knalde ze nog ff weg, gelukkig bleef zadel net aan hangen. :=
Nou erop, kwam ze erachter heeee maar dit ken ik wel. Fijnnnn ontspan dan maar... zetten ze net de speaker aan. Eli uit haar plaat :')
Maar daarna heel fijn los kunnen rijden, en eerste galop was ook gelijk galop ipv halve rodeo. :D
Dus goede moed naar de ring en yes yes ze liep super met baan verkennen. Nog laatste rondje langs de enge deur en bammmmm knop ging om, niets meer mee te beginnen. Ze had een duivennest gespot met twetterende kuikentjes en ze ging er NIET langs. Tijdens proef nog paar keer stilgezet daar en laten kijken maar ze had haar kop erop en vertikte het gewoon. Vlak voor einde proef afgegroet.
Tweede proef zweep erbij en toch ff gezegd dat ze er langs moest. En deze proef ging wel veeeeel beter. Konden ook gewoon de oefeningen rijden. Maar ze kan echt stukken beter. Dus had er flink de balen van.
De eerste proef zat ik tot mijn verbijstering nog op 169 punten. Wat echt richting de 140 had moeten zijn.
Tweede proef dan weer maar 171.
Puntenverschil stond dus echt niet in verhouding.
Maar goed nu eerst veulen en dan maar weer verder.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:15

Jammer! Bijzonder ook weer qua punten, beide proeven dezelfde jury? Of verschillende?

Hier zin in woensdag :j Dagje vrij. Lekker met paard op stap. Vandaag eventjes gewassen, vond ze heerlijk. <3

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:12

Hier gisteren heerlijk gereden :D De 1e 10 minuten was ze vrij onder de indruk van haar nieuwe omgeving zeg maar :+ Maar we hebben het goed afgesloten. :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:17

Meya_ schreef:
Jammer! Bijzonder ook weer qua punten, beide proeven dezelfde jury? Of verschillende?

Hier zin in woensdag :j Dagje vrij. Lekker met paard op stap. Vandaag eventjes gewassen, vond ze heerlijk. <3

Zelfde jury was het.

Fijn gereden dus gisteren.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:11

Fijn dat jullie lekker hebben gereden!

Wij mogen zondag weer, we gaan het losrijden dit keer even anders aanpakken kijken of het werkt. Normaal rijd ik volledig zonder zweep, maar doordat hij enorm inkakt willen we met zweep losrijden en net voordat ik de proef ga beginnen laat ik de zweep vallen i.p.v afgeven want dan weet hij het ook.

Gisteren wel weer een leuke springles gehad. Weer een parcours gesprongen, dit keer met iets meer weigeringen i.v.m de 'enge' hindernissen. Maar wel zo'n 60-70cm rond gesprongen + best brede oxers dus ik ben tevreden :)

Donderdag is de zadelmaker er dus daar kijk ik ook echt enorm naar uit

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:06

Succes Veertje.

Hier een sprenger bit op proef, ze liep er vandaag fijn mee. :j Woensdag weer les, nieuwe club en na een proefles me maar aanmelden voor de clublessen. :D
Naast de lessen thuis, leek me wel goed. Vaker van huis.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:17

Hopen dat hij fijn op het bit blijft Meya!

Wij zijn vandaag weer gestart. Super tevreden. Eerste proef helaas veel spanning bij de A, daardoor sommige oefeningen niet netjes kunnen afwerken/inzetten. Tweede proef deurtje dicht gedaan en toen geen spanning meer, wat er eng aan was geen idee. Alles ging goed tot er een kind voorbij kwam rennen, toen hadden we midden in onze gebroken lijn een noodstop. Eerste proef 178 en tweede 180. Dus toch weer een winst erbij :) Jury was ook erg eerlijk met haar punten. Ene proef tussen een 4,5 (door die spanning/noodstop) & 8 gegeven. Dus als iets goed was stond het er ook bij en soms ook een tip om nog hoger te kunnen rijden :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:21

@ Meya; Euh ja gaat goed! Maar doel je op iets speciaals?
@ Meya Wat fijn dat ze zo goed gaat!
@ Mirjam; Wat balen van je wedstrijd! heb je alweer een staan?
@ Meya; Lekker gereden dus, fijn!
@ Veertje; Held! Leuk dat het zo goed gaat. Hoe was het bij de zadelmaker?
@ Meya; Bevalt het bit nog steeds?
@ Veertje: Gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:28

Gefelicuteerd veertje :D

Marietje, nee de dames zijn op verlof nu.
Nu de heren verder optrainen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:31

Sorry dames, ik ben een beetje afwezig. Mijn debuut duurt nog wel een jaar oid, blessure duurt toch stuk langer dan wij dachten. Ergens een misverstand geweest, maar moeten nu nog 6 weken stappen tot de volgende controle. Eigenlijk dus al een jaar aan het revalideren, met tussendoor 2 maanden normaal mogen rijden, maar de opbouw hiervan zal dus nog wel nog langer duren, omdat de conditie en spieren echt allemaal weg zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:34

MWM :(:)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:44

Jeetje Mywishmax, wat naar! :(:) Is de blessure toch ernstiger?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:38

@Marietje, Dankjewel! Zadelmaker is er de 23e, dus aankomende donderdag :)

@MyWishMax, jeetje wat erg zeg! Wat voor blessure is het?

Ik heb afgelopen weekend ook eindelijk weer voor het eerst met Gestoa wat gedraafd. Ze pakt het goed op. Donderdag tot zondag mag ze mee naar buiten. Wil donderdag iets draven en zondag. Andere 2 dagen gewoon weer lekker stappen, hopelijk is haar blessure nu eindelijk over en kunnen we het weer heel rustig op pakken :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:44

Veertje jammer van je wedstrijd, toch nog een punt!

Marietje, ga woensdag pas weer rijden. Dus ben benieuwd hoe ze dan loopt.

Mwm balen zeg!! Niks aan.

Mirjam hoe ver waren de jouwe ook alweer?

Hier rij ik nog 2-3 x pw, longeren we 2-3x, zodat ze 5 dagen beweging krijgt. :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:45

Nog 50, 61 en 77 dagen :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:49

@ Veertje; Oh sorry, ik dacht afgelopen donderdag! Ik duim voor je dat Gestoa goed blijft, altijd spannend om weer te gaan opbouwen.
@ Mirjam; Dat schiet lekker op!

Ik heb komend weekend nog bijgeschreven voor een wedstrijd, wil eens testen met ander spoor, kijken of dat wat doet. Nog 3 weken en dan is de Regio.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:27

Ja gaat hard. Ze worden hier btw wel rustig doorgereden, maar geen wedstrijden meer.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:35

Thuis doorrijden kan toch ook prima, lekker beetje in conditie houden.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:06

Oh jij kan echt al aftellen zeg :D Hier nog 93 dagen.
Oh zo bedoel je, ik ga ook niet meer met der weg. Hoe doe jij dat met veulens, afhankelijk van situatie, maar ook wel op wedstrijd tzt als veulen nog niet is afgespeend?

Kan altijd proberen Marietje! Jij was door toch naar de regio?

Ik zal vriend even vragen of ie morgen stukjes wil filmen van de les of foto's maken :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:26

Ik ga na week weer rijden, veulens gaan bij de andere paarden voor steun. Afhankelijk van conditie merrie na 2/3maanden? weer op wedstrijd en dan het veulen bij de andere veulens.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:22

Ik deed altijd rijden weer oppakken vanaf een week of 3-4 na de bevalling. Veulen op stal.
Op wedstrijd ben ik pas na het afspenen weer gegaan.

Klopt Meya, Regio is over 2,5 week.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:04

:brr: Wat was het gisteren koud!

Wel fijn kunnen rijden. Ben bezig om hem nog wat meer opgericht te krijgen dus heb me suf geschakeld. Even door een lastig stuk gegaan, daarna had ik 'm echt wel fijn. Paar rondjes vol gehouden en toen maar lekker uitgedraafd. Vandaag les, wil kijken of ik dit in de les ook kan doen, maar meestal als ik een plan heb, draait het op totaal iets anders uit. :+

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:24

Ah oké!

Is je les wat goed gegaan Marietje?

Hier gestopt halverwege. Dit bit is 'm duidelijk niet :n thuis ging ie wel redelijk, maar op ander terrein niet..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:14

@ meya; Wat jammer! Wat was er nu "mis" met het bit?

Les ging heel fijn! Echt even een pak huiswerk meegekregen waar ik iets mee kan komende week (of weken :+ )

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:38

Fijn dat je les goed ging @Marietje! Altijd fijn als je er thuis mee aan de slag kan.

De zadelmaker is vandaag geweest en wauw! Wat een verschil zeg. Aller eerst het oude zadel bekeken. Het was erg logisch dat Donner sterk bleef bij de oefeningen en niet kon ontspannen. De ruimte tussen de kussens was veel te klein en het zadel was te lang voor hem. Ze liet hem ietsjes buigen en zat al meteen met de wervels tegen de andere kant aan van het zadel.
Een aantal zadels gepast en uit eindelijk 3 over gehouden om mee te rijden. Aller eerst een klein zadeltje, enorm fijn in kunnen rijden. Ik kon mijn kuit er aan houden en echt fijn mijn hulpen geven. Donner liep er ontspannen onder. Tweede zadel was weer iets te groot voor mij en klapperde iets op Donner zijn rug. Hij werd bij de tweede en derde ook jolig op een verkeerde manier. Derde zadel was voor mij prima maar voor hem niet.

Uit eindelijk eerste zadel weer op gedaan, dekje eronder en omdat hij al los was gereden ook oefeningen mee genomen. Ik had zijn dubbel gebroken bit in en hij was zo fijn los. Schouder binnenwaarts kantelde hij zijn hoofd niet meer en viel niet terug in tempo, kon hem zo fijn op mijn zit rijden.
Dit zadel is het ook geworden, nu mogen we hem nog een weekje op proef dus kan er ook in de les mee rijden