[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:43

Ja, ben ik wel met je eens. Misschien niet eens narriger, maar korter lontje ofzo.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:05

MyWishMax schreef:
Ik had gisteren weer les en ik lig af en toe echt in een deuk om die merrie. :') Tijdens instappen wat meer activiteit van rechtsachter vragen, krijg ik een discussie dat ze naar links wil. Dus met stelling en sturen gewoon naar links gaan wijken/wegrennen en ik maar braaf naar rechts blijven sturen. 2 keer gedaan en toen was het klaar. Ze kan af en toe echt dwars zijn, maar daarna doet ze het zonder probleem. Een soort van deze discussie: 'Moet dit?! Ik wil niet! NEE!' 'Het moet echt.' 'Oke...'

Ze ging daarna wel echt heel fijn. Nog 3 keer rijden en dan regiokampioenschap. :=

Zou zo mijn merrie kunnen zijn eerst altijd die discussie van NEEEE en dan toch overgeven en het toch maar doen Haha

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:18

Merries :') heerlijk, die ik rijd uit zich niet in protest over links of rechts maar zegt gewoon NEE en trekt dan gewoon de trucjesdoos open _/-\o_ . Oftewel ze gaat dan gewoon wissels springen of kwart pirouettes draaien of achterwaarts _O-

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:09

Achterwaarts? Ging hij dat maar :+ Snapt er nog altijd geen jota van. Ja..... aan de hand, maar als ik erop zit blokkeert hij volledig.
Gisteren met de les even lastig begin, je merkt bij hem zo als hij gespannen is geweest, dan zet hij (of heeft hij) zijn hele lijf vast (gezet). Gelukkig heb ik het tegenwoordig zo weer glad gereden, dus na 20 minuten echt weer fijn kunnen werken met hem. Schakelen gaat steeds beter en beter, duidelijk dat hij sterker aan het worden is. **\O/**

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:29

bestaat er ook een suplement voor zenuwachtige sentimentele mutsenmoeders :D :D

Morgen laatste selectiewedstrijd en ik vind het maar wat spannend. Ik verwacht niet dat ze door kan, maar toch is het nog spannend :o

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:42

Hier tegen verwachting 2x eerste met 191,5 En 197,5

Nu eind februari nog een keer L1. Denk dat ik dan de punten voor t L2 heb. Dan 11 maart nog een keer L1 en ik denk 31 maart L2

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:57

Dochter is vandaag 3e geworden met 191 punten en in de eindstand vd selecties 7e en er mogen er 5 door. Dus we kunnen alleen nog hopen dat er 2 afvallers zijn :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:16

Netjes!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:20

Netjes hoor Yom

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:40

Mooie resultaten!

Ik maak aankomende zaterdag m'n L1 debuut. Deze week dus even serieus aan de slag, want de afgelopen week vooral veel lol met de knol gehad haha, gesprongen, over de heide gecrossed, zestal gereden, etc.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:37

Gefeliciteerd allemaal met jullie punten!

Ik wou dat ik mee kon praten :P
Ik heb zelf afgelopen zomer mijn laatste wedstrijd gereden ivm een schouder/pols blessure bij mij. ben L1+7 geëindigd, heb 2 wedstrijden af moeten zeggen daardoor, was anders al in de L2 bezig :(
Het gaat nu zo goed met me dat ik over 4 tot 6 maanden weer wil beginnen met de wedstrijden!

mijn paard word wel gereden en wedstrijden mee gereden, mn bijrijdster heeft 4/5 wedstrijden gedaan en is nu B+9, geselecteerd voor de Regio Kampioenschappen! dus dat gaat super, denk dat als ik weer kan beginnen dat we even ver zijn :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:52

Gefeliciteerd allemaal!
Succes stalxpaard!
Hopelijk kan je straks weer lekker verder brittjuh! Knap van je bijrijder!

Ik heb gisteren nog laatste keer les gehad voor regio komende zondag. Ging echt heel erg fijn. Niks geoefend, maar gewoon haar wat meer aan het werk gezet en ze wordt dan echt heel stoer. Donderdag nog een keertje even rijden en dan gaan we er maar voor. Tot nu toe half 12 eerste proef en dan duimen dat ik bij de 1e 8 zit en de 2e proef mag starten. Dat begint pas half 4, dus als het lukt wordt het een lange dag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:28

Dacht dat ze die opzet niet meer hadden, dat paarden en ruiters uren lang moeten wachten. Ze hebben nou niet bepaald een lekker stalletje. >;)
Iig veel succes!

Slik startpas Zorro weer betaald. 114 euro. Slik. Komt die van Eli nog. %)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:34

Blijkbaar wel nog? Geen idee, ik ben er jaren uit geweest. Dit was nogal slikken ineens, hoop vooral dat ze genoeg parkeerplaatsen hebben, aangezien de L1 meteen na de B begint en die dan nog niet weg zijn.

Je moet alleen zelf voor startnummers zorgen, maar ik weet niet welk nummer het startnummer is :') En mag alleen op dekje of op mouw en ik heb echt hoofdstelnummers (die je om frontriem doet), dus moet nog even zoeken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:37

Waar is het?
Hmm heb wel nummers liggen die je op shabrak kunt spelden maar je komt toch niet langs mij ben ik bang. Stalgenoot?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:44

Desnoods vraag ik het secretariaat op stal ff. :') In Dordrecht, hippisch centrum. Ben ik nog nooit geweest...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:49

@ Yom; ja hoor, beetje valeriaan nemen :D
@Ynskek; Gefeliciteerd!
@ Yom; gefeliciteerd met je dochter! Nooit leuk als mensen uitvallen, maar voor jullie zou dat mooi meegenomen zijn.
@ Stalxpaard; Succes vast!
@ Brittjuh; hopelijk kan je straks weer fijn zelf rijden
@ Mywishmax; Heel veel succes, zet m op! Lange dag inderdaad. Wat betreft je nummer, dat is meestal deel van je combinummer. (uit mijn hoofd dacht ik laatste 3 cijfers)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:50

Zouden die hoofdstelnummers blijven zitten met veiligheidsspeldjes aan dekje? Het zijn een soort zwarte mapjes met losse nummers er in en met klittenband, dus als ik daar een speld doorheen doe?

Marietje, hmm. Er staan 2 nummer, eerst het start nummer (dus de volgorde) en daarna nog een kolom met nummers, ik heb er 3 staan maar zijn ook mensen met maar 1 cijfer daar, vandaar de twijfel welke ik moet pakken.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:54

Staat dat helemaal nergens op de startlijst/vraagprogramma?
Bij ons was het dus de laatste 3 van combinummer.

Volgens mij blijft dat wel zitten. Vreemd dat hoofdstel niet mag, als het nummer maar zichtbaar is toch?
Ik heb ook alleen hoofdstelnummers

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:56

Hier afgelopen zondag groot drama gehad met starten. Hij is compleet geflipt. %)
Eerste proef nog wel gereden, maar vraag niet hoe. Tweede na paar onderdelen moeten afgroeten, hij kwam alleen maar omhoog.
Fijne timing zo 3 weken voor de kampioenschappen. Geen idee hoe ik dit nu weer moet oplossen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:56

Hier nog nooit een startnummer gehad die gekoppeld was aan mijn combinummer. :P
Zal toch wel blijven zitten MWM. :)

Hippisch centrum Dordrecht moet je schuin parkeren, half op gras. Als er veel vrachtwagens gaan komen krijgen ze het nog moeilijk. :=
Zeker omdat iedereen dus op de uitslagen moet wachten voor een mogelijke 2e proef.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:02

Marietje35 schreef:
Staat dat helemaal nergens op de startlijst/vraagprogramma?
Bij ons was het dus de laatste 3 van combinummer.

Volgens mij blijft dat wel zitten. Vreemd dat hoofdstel niet mag, als het nummer maar zichtbaar is toch?
Ik heb ook alleen hoofdstelnummers

Nee, alleen dat je er zelf voor moet zorgen. :+

Wat naar van je wedstrijd zeg! Niks raars gebeurd? Het is ook gewoon sneu voor paard ook, hopelijk kan je hem weer wat geruststellen en is hij volgende keer weer meer op zijn gemak :(:)

Mirjam, oh lekker dus. Ik ben al in de 2e helft van de B en na 10 combinaties maken ze wel punten bekend, maar dan kunnen er maar 2 naar huis (als je dan al niet bij die 8 zit). En er komen ook altijd wel veel mensen kijken bij een kampioenschap, dus ben wel heel erg benieuwd hoe ze dat gaan doen dan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:07

MyWishMax schreef:
Nee, alleen dat je er zelf voor moet zorgen. :+

Wat naar van je wedstrijd zeg! Niks raars gebeurd? Het is ook gewoon sneu voor paard ook, hopelijk kan je hem weer wat geruststellen en is hij volgende keer weer meer op zijn gemak :(:)

Mirjam, oh lekker dus. Ik ben al in de 2e helft van de B en na 10 combinaties maken ze wel punten bekend, maar dan kunnen er maar 2 naar huis (als je dan al niet bij die 8 zit). En er komen ook altijd wel veel mensen kijken bij een kampioenschap, dus ben wel heel erg benieuwd hoe ze dat gaan doen dan.

Lekker handig :+
en op gras .... dat gaat leuk worden met dit weer.

Nou, het is gelukkig met een sisser afgelopen. Ik mocht vast in het stukje voor de afgezette ring stappen tot ik aan de beurt was. Ik stap met hem naar binnen en ik ben nog geen half rondje op dat stukje of hij klapt ineens z'n kop omhoog, kwam overeind en draaide richting de uitgang en hop daar gingen we!! Zo in volle vaart over de mensen heen de stallen in. Ik ben in de gang eraf gesprongen en heb 'm weer meegenomen, in het voorste stukje weer opgestapt maar ja, dan kan je wel raden hoe hij verder was. Het is nogal een vluchter .... dit is al eens eerder gebeurd.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:08

Hmm auto's mochten bij gewone wedstrijd het terrein niet op geloof ik. Die moesten op de dijk parkeren.
Hopen dat ze goede parkeerwacht hebben. Bij gewone wedstrijd hadden ze die niet.
Vind het sowieso geen locatie voor indoorkampioenschap eigenlijk. 20x40 losrijden ook, en zal best druk zijn met losrijden?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:09

Schrikken zeg Marietje. :oo