Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:58

opisop_shop schreef:
Klopt het dat je in de B maar 5 online winstpunten mag rijden en dan de rest op een reguliere wedstrijd moet behalen?

Dat is in iedere klasse zo. Misschien dat ze het weer aanpassen als het regulier starten lang uit gaat blijven.

urosa

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 22:00

Oh het is dus niet terug aangepast naar de vorige regels toen er geen wedstrijden of meetmomenten waren? Nu had ik gelukkig al 5 winstpunten op wedstrijd gehaald dus ik zou dan sowieso de Z2 online wel uit kunnen rijden. Al hoop ik dat we sneller uit de lockdown zijn...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:02

Spenk schreef:
Muronia schreef:
Dat ziet er aardig vergelijkbaar uit ja. Ik heb er zelf niet zoveel last van. Paard loopt er ook gewoon door. We hebben natuurlijk niet allemaal de luxe van een binnenbak en het regent de laatste tijd zoveel :)

Nou is niet de luxe hebben van een binnenbak, dat had ik ook nooit, en een proefje rijden wel twee verschillende dingen.

Ik reed ook wel in zo'n bak maar geen proefje met krappe wendingen (Z1) :)

Ik snap niet zo goed wat daar anders aan is? Ik hoef er geen z proef in te rijden, maar als ik mijn z-paard nog had gehad, dan had ik er rustig de oefeningen in gereden, ook de krappere wendingen. Het is niet zwaar en niet glad. Wat maakt dan dat ik er geen proefje in zou kunnen rijden of wat maakt dat een jurylid het niet geschikt vindt? Oprechte vraag trouwens. Ik heb vroeger ook wel in echte baggerbanen moeten starten, toen alles nog op gras was en het ook wel eens flink had geregend (lees 20-30 jaar geleden). Toen werd daar echt niet zo nauw naar gekeken en dat was wel glibberen en glijden. Ik snap heus dat als je tegenwoordig op een concours start, het niet meer kan. Ook niet ieder paard is het gewend, maar de mijne wel, dus wat zou het bezwaar zijn?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:04

Mij maakt het ook niet uit wat een deelnemer aanheeft. Zal wel fijn zijn als het bij schemer niet volledig zwart is.
Ik heb vorige week een plukje van 9 gehad van 28-12. Verder nog niks

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:18

opisop_shop schreef:
Klopt het dat je in de B maar 5 online winstpunten mag rijden en dan de rest op een reguliere wedstrijd moet behalen?

Ik heb het gevraagd aan de knhs omdat ik online al 5 punten had in de L1 maar het is nu weer aangepast naar 10. Heb vorige week online winst gereden maar word niet zo snel bijgewerkt op mijnknhs

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:19

Is dat zolang er nog lockdown is?

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:21

Volgens mij wel!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:37

opisop_shop schreef:
Is dat zolang er nog lockdown is?

Iig zolang er geen reguliere wedstrijden gereden mogen worden.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:21

Muronia schreef:
Spenk schreef:
Nou is niet de luxe hebben van een binnenbak, dat had ik ook nooit, en een proefje rijden wel twee verschillende dingen.

Ik reed ook wel in zo'n bak maar geen proefje met krappe wendingen (Z1) :)

Ik snap niet zo goed wat daar anders aan is? Ik hoef er geen z proef in te rijden, maar als ik mijn z-paard nog had gehad, dan had ik er rustig de oefeningen in gereden, ook de krappere wendingen. Het is niet zwaar en niet glad. Wat maakt dan dat ik er geen proefje in zou kunnen rijden of wat maakt dat een jurylid het niet geschikt vindt? Oprechte vraag trouwens. Ik heb vroeger ook wel in echte baggerbanen moeten starten, toen alles nog op gras was en het ook wel eens flink had geregend (lees 20-30 jaar geleden). Toen werd daar echt niet zo nauw naar gekeken en dat was wel glibberen en glijden. Ik snap heus dat als je tegenwoordig op een concours start, het niet meer kan. Ook niet ieder paard is het gewend, maar de mijne wel, dus wat zou het bezwaar zijn?

Ja bij mij is hij idd ook niet glad. Doe er prima korte wendingen en verruimingen in. Alleen zie je er na het inrijden niet meer zo netjes uit op de film haha. Lijkt me verder niet zo’n probleem, behalve als het voor je zelf een probleem is

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:53

Even inhakend op slechte bodem. Ik heb afgelopen zomer hippiade gereden op het gras, nou dat was echt een mega slechte bodem. Als de knhs nog zulke wedstrijd laat rijden vind ik dat ze over een thuisbak die nat is eigenlijk niet mogen zeuren.

Begrijp ik het goed dat je dus als de lockdown blijft we t/m ZZ licht mogen promoveren of geldt dat alleen t/m L2?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:25

U
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:50

janna schreef:
De KNHS gaat vanaf dit jaar of volgend jaar de zomerkampioenschappen op zand doen heb ik gehoord. Gras is een beetje afgelopen intussen nu iedereen van die fijne zandbanen heeft.

Ben benieuwd waar ze dat dan willen gaan doen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:05

Hartelijk bedankt iedereen voor het antwoord op de outfits. Denk dat ik dan mijn zwarte rijbroek aan doe met passend jasje en dekje en pony in de knotten :D

Wij gaan zondag ochtend opnemen. Hopen dat de bak een beetje droog blijft deze week

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:12

PSvanLot schreef:
janna schreef:
De KNHS gaat vanaf dit jaar of volgend jaar de zomerkampioenschappen op zand doen heb ik gehoord. Gras is een beetje afgelopen intussen nu iedereen van die fijne zandbanen heeft.

Ben benieuwd waar ze dat dan willen gaan doen.

Ik ook, of het wordt twee weken lang kampioenschappen op het terrein :P

Ik heb alweer een beoordeling terug gekregen :) dit keer 184, dus de juryleden zaten redelijk gelijk qua punten. Donderdag ga ik weer filmen, hopelijk het laatste puntje in het M1 rijden!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:41

T
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:08

janna schreef:
Het is een beetje off topic, maar de vraag is al uit naar verenigingen om als je een grote zandbak hebt er over na te denken om de regiokampioenschappen te organiseren. 4 of 5 weekenden achter elkaar moet dat dan gebeuren. Springen en dressuur hoeft niet op dezelfde plek. Denk dat ze dat zo ook met het NK willen doen, dagen achter elkaar en dan ook doordeweeks starten.

Maar goed, voorlopig nog online starten, als ik de maatregelen zo hoor zijn we daar nog niet van af voorlopig.

Als ze dat gaan doen dan hebben ze nog meer leden op de achterste poten.

De basissport wordt al gedeeltelijk door de weeks gedaan omdat er op zondag geen activiteiten mogen zijn.
Ook valt het op dagen dat kinderen gewoon naar school moeten.

Afgelopen zomer was in Brabant de regio op zand. Dat is door de ruiters goed ontvangen. Al miste het wel wat grandeur.

Maar idd, maar eens zien dat in het weekend van 21 januari de regio kampioenschappen weer door kunnen gaan.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:59

Onze regiokampioenschap is 6 februari maar de kringkampioenschap valt in de lockdown dus ik ga er maar vanuit dat heel de indoor niet doorgaat.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:57

Gisterenavond mijn punten terug gekregen en een winstpuntje gereden. Super blij mee
Deze maand zijn de proeven veranderd dus nu eerst de nieuwe even uit mijn hoofd rijden en dan weer opnemen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 18:26

Veertje99, ik start altijd wel met een witte broek omdat je dan beter zichtbaar blijft voor de juryleden? Tenmiste daar hebben we het in dit topic volgens mij eens over gehad?

Plien1989 gefeliciteerd met je winstpunt! En Ballard_L ook!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:24

urosa schreef:
Veertje99, ik start altijd wel met een witte broek omdat je dan beter zichtbaar blijft voor de juryleden? Tenmiste daar hebben we het in dit topic volgens mij eens over gehad?

Plien1989 gefeliciteerd met je winstpunt! En Ballard_L ook!

Dan zou een hele lichte grijze jeans broek ook prima moeten zijn :) Ben bang dat een witte broek nu niet zo'n goed idee is. Waarschijnlijk gaat de bak niet 100% droog zijn zondag :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:03

Daar heb je wasmachines voor toch :')

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:06

Gefeliciteerd met de punten Ballard en Pien!

Ik heb vandaag gefilmd maar ben zelf erg ontevreden. Ik heb twee keer het proefje opgenomen maar ze was zo heet, er lagen plassen en het regende dus alles zat tegen. Nu zeggen stalgenootjes dat ik gewoon moet insturen maar ik weet niet of het de moeite (en geld) waard is voor commentaar of een wp. Ik had een poos terug iemand gelezen die jureerde bij dat platform buiten de knhs en het miste om te jureren en misschien is er bijvoorbeeld nog een L jury die mijn twee proefjes wil bekijken om mij te helpen beslissen of en zo ja welke ik zal opsturen. Ik hoor het graag als iemand (liefst jury) mij kan helpen met de keuze.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:08

Pien1989 schreef:
Gisterenavond mijn punten terug gekregen en een winstpuntje gereden. Super blij mee
Deze maand zijn de proeven veranderd dus nu eerst de nieuwe even uit mijn hoofd rijden en dan weer opnemen.

Mag je inderdaad zonder voorlezer rijden? Al moeite genoeg om iemand te vinden die wil filmen, laat staan ook nog een extra voorlezer.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:12

Ik ken het online rijden alleen van het begin in 2020, toen je niet eens voorgelezen mócht worden. :P

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 06:10

Sanet schreef:
Pien1989 schreef:

Mag je inderdaad zonder voorlezer rijden? Al moeite genoeg om iemand te vinden die wil filmen, laat staan ook nog een extra voorlezer.

Volgens mij mag je nu idd wel weer een lezer hebben.
Zoals Sanet zegt ben ik allang blij dat ik een filmer heb gevonden haha

Ik krijg m door de drukte voor vrijdag niet meer goed geoefend en uit mijn hoofd gereden. Denk dat ik een ander moment pak.