[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:08

Netjes Mirthe en gefeliciteerd met je prijs. Vind Chall echt zo'n ontzettend gaaf paard!
Vervelend dat je niet kan rijden Lithya, het weer is ook echt drie keer niks..
Aahh fanatieke paarden, mijn pony werd vooral outdoor zo loeisterk (ook nog is Haflinger dus schoot ook niet op). Ik had er een enkel gebroken kneveltrens + mexicaan in/om met springen. Dressuur gewoon dubbel gebroken watertrensje en combi neusriem.
Dan kon ik d'r nog net bij me houden en sturen. Het sturen was vooral het probleem haha :')

Morgen mag ik er weer op! Ben benieuwd hoe Mick aan voelt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:17

_Elke schreef:
mistid schreef:
Dankjewel :D na hindernis 7 begint de tweede fase idd.

Misschien eens een ander bitje/andere neusriem proberen? Dat heeft hier fijn gewerkt. Wel fijn een fanatiek paard maar af en toe is het wat té haha.

Tja ik heb er ook wel eens aan gedacht aan een ander bit maar ik durf het nog niet echt aan.
Doe jij dan bij dressuur dan een 'minder streng ' bitje weer in?
Ik ben bang dat ik dan niet meer terug kan naar dubbelgebroken.
Plus ik heb er bijna tot geen ervaring mee...

Ik rijd thuis altijd met een gecombineerd hoofdstel met een dubbelgebroken watertrens. Als ik thuis ga springen ligt het even aan wat ik wil doen (ga ik laag en gewoon dressuurmatig doe ik gewoon m'n dressuurhoofdstel met slof eraan, wil ik wel een keer iets hoger omdat ik al een tijd niet op concours ben geweest ofzo doe ik m'n springhoofdstel in).

Een lage neusriem kan bijvoorbeeld al een heel verschil maken. Ik leg mijn ideeën vaak ook even voor aan een paar mensen en afhankelijk van hun mening kijk ik of ik het doe of verder zoek.

Pantykous fijn dat het laden beter gaat :D

Dankjewel allemaal :D

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:18

Ik heb in de afgelopen week al drie keer de vraag gehad of Bella mijn 3-jarige was Elke ;) Need I say more :P

Ik ben nooit zo voor de straffere bitten als paarden hectisch zijn, meestal krijgen ze daardoor alleen maar meer spanning. Keer wisselen van neusriem doe ik dan weer wel (bijv lage neusriem).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:28

Straffere bitten. In plaats van dubbelgebroken met rond tussenstuk was deze ovaal. Daarnaast heb ik alleen enkelgebroken trensen in huis. Merk wel heel duidelijk verschil nu ik Ukkie met micklem hoofdstel rijd.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:28

Haha gomir. Dan is ze wel druk ja....

Nou ik heb ons opgegevn voor onze eerste keer dressuur buiten af :P
Benieuwd hoe we dat ervan gaan brengen

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:32

Thnx voor jullie adviezen. Ik heb nog wel een mexicaanse neusriem liggen die ik er weer even om ga knuppen. Die heb ik in het begin ook gebruikt toen zo niet te houden was. Wat doet een lage neusriem anders dan een gecombineerde? Meer druk op neusbeen?

Volgende week maar es overleggen met instructrice. Ook wel een goede tip Lithya om het alleen op cc te gebruiken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:20

Ik rijd m'n springlessen ook gewoon met springhoofdstel. Als ik privéles had gehad dan had ik het dressuurhoofdstel misschien overwogen :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 04:07

Je mag mijn myler ook wel een dagje testen Elke.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:03

Je moet soms ook een beetje piemelen, verschilt per paard. Evel vind een een lage neusriem echt het meest irritante wat er bestaat bijvoorbeeld. Weet zo even niet waar je staat maar heb hier ook een te testen Myler. :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:05

Dat lijkt mij wel wat! Dank jullie wel :) ik sta in Hattem dat is vlak bij Zwolle Pantykous. In de buurt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:08

Nee dat is iets uit de richting. :D Wat voor maat heb je nodig?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:22

Geen idee joh. Ze heeft normaal maar full.. Ik ken maten van mylers niet.

Wacht ff hoor haha is het nou een bit of neusriem? ;(

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:33

Myler zijn bitten :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:49

:D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:32

Hahaha oké dacht ik al maar raakte ff in de war met die nieuwe aparte neusriemen met alles in een haha #blond 8)7

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:23

Als het sturen lastig gaat zou je ook kunnen kijken of een D trens of een kneveltrens verschil maakt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:43

Hier niet tevreden over Mylers bij fijne bekkies. Een stugge ezel met weinig gevoel in de smoel werkte het wel goed bij.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:43

Voor de mijne ook te pittig, daarom heb ik er nu een dubbelgebroken kneveltrensje in.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:44

Hier ook, in combinatie met m'n lage touwneusriem. Werkt heel fijn bij Chall.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:11

Ik rijd met een Dtrensje enkel gebroken. Heb een tijdje met rolletjesbit gereden, maar las in wedstrijdreglement dat dit niet op wedstrijd is toegestaan dus teruggegaan op gewoon trensje. Toch zag ik laatst iemand die wel met een rolletjesbit reed op wedstrijd...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:55

Oe dan wordt het nix voor ons. Cherry heeft een heeeeel gevoelig bekkie. Ik kan haar ook nog wel sturen maar het gaat er meer om dat het tempo te hoog ligt omdat ze giga fanatiek wordt :)

Misschien een lage neusriem es proberen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:45

Ik ben op een mylerbit overgestapt omdat paard met gewoon enkel en dubbel gebroken bit ongelooflijk liep te klieren met zijn mond en tong.

milou01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:24

Hoihoi! Ik kom me ook melden als springende bokker! :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:01

Welkom Milou.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:51

Welkom!!

Ik ben terug van paard.. Rijden ging al beetje moeizaam. Zwaar in de hand etc. Na het rijden was er echt iets mis met cherry.. Sloom, niet attend, ging geen hooi eten.. Getemperatuurd en ja hoor, koorts! :( DA gebeld en symptomen voorgelegd.
Ze is gisteren geënt en dat was de druppel. Ze heeft een virus onder de leden gehad en de enting was het laatste zetje om het virus door te laten zetten.
Dierenarts erbij en heeft haar helemaal gecheckt. Nu heeft ze koorts remmers voor paar dagen.
Wat blijkt nou, de entstof die ze kreeg blijkt dus heel vaak dit soort gevallen te hebben veroorzaakt!! Ik had haar bij een andere DA laten enten en die spoot in de hals met de meest nieuwe entstof. Daar zit nu ook een verdikking die we in de gaten moeten houden. Volgend jaar dus weer de oude enting en ook vooral wel in de borst laten spuiten! (mocht het gaan ontsteken kan het in de borst ' eruit vallen ' in de hals dus niet.. Weer wat geleerd.

En oh ja!! Ik ben ' aangenomen' op de eventing school van Alice Naber!! Helemaal door het dolle heen hihi