[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:07

Suus Gefeliciteerd!!
Susanne, die clinic stond op bokt, ze hebben op het Horse Event 6 verschillende clinics waar je dus in mee kon rijden.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:52

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:48

Gefeliciteerd Suus!

Saskia heb je toevallig ook foto's/beschrijving van de hindernissen die er staan? :P

Succes voor de wedstrijdgangers dit weekend!

Ik heb gisteren een minifotoshoot gedaan met m'n andere pony, een 3jarig Welsh A'tje.
:+: <3

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:43

Oo wat een knappe!
En thanks

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:10

Gefeliciteerd suus!

Welsh Atjes zijn ook zoooo leuk!Zou willen dat ik nog heel klein was.

Leuk Sjol!Ik ben benieuwd wat je moet gaan doen.
Zelf heb ik de ambitie niet met zulke grote evenementen clinics te rijden.
Levert wel vaak leuk fotomateriaal op.

Ik mocht vanmorgen weer aan de bak.
Regen,regen en nog eens regen.
En dan ook weer een hengstige merrie die zich niet losliet.
De 1ste proef een feestjury met 222 -2 (was ff de weg kwijt)en de 2de proef 203.
Was het met de 2de meer eens,losgelatenheid en gedragenheid was ver te zoeken.
Morgen weer een poging doen.

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:41

Royaltjuh, wat een knap dier!
Ambre, toch nog een mooi resultaat dus! Gefeliciteerd met je winstpunt!

Voor degenen die dit weekend nog wedstrijd hebben: succes!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:41

zo weer bijgelezen van een paar dagen Caen/Normandie.
Die welshjes blijven toch zo schattig.....
Zag nog een vraag over hp voorbij komen maar het blijft een ruig paard maar hij had het gister echt ff gehad, hij sloeg gewoon af. Valt me toch wel op dat paarden van hp altijd mega veel beenhulpen nodig hebben. Ik heb me in Rotterdam een x zo op zitten winden dat ik er verhoogde bloeddruk van kreeg. In mijn ring had ie effe bij me langs moeten komen.

Er waren veel proeven met mega ingewikkelde lijnen zodat wij soms het idee hadden in het circus te zitten. Het verloop van een proef moet wel vloeiend blijven, vonden wij.
En meestal ging dat dan nog fout ook......
Vooral woensdag erg genoten van Diederik, daar kan menig ruiter nog wat van leren hoe fijn los een paard zou moeten lopen. Hopen dat dit paard behouden en gezond blijft voor Rio.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:47

Had wel even foto's kunnen maken voor je, het zijn makkelijke gangbare hindernisjes zonder al te veel toeters en bellen.

Ik had vandaag de jackpot, rijden door de modder en 5 cm water.... Wat een ellende, 1ste proef 178 en 3de
2de proef 167, die ging echt nergens over.... Ook nog een ijzer kwijt geraakt ergens in de drek...en daarna 1,5 uur op de punten gewacht :r

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:12

dat schiet niet op Saskia.
Suus is nu ff op vakantie, dus spirit doet het even wat rustig aan.

Ik heb een jeugdige ruiter gevonden voor spirit die de McRidercup wil gaan rijden met hem. Bij de paarden maken we weinig kans ben ik bang, maar bij de ponies met deze talentvolle jongeman.... wie weet.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:33

Nee, staat er ook nog op als commentaar; pony moet meer aan de hulpen komen, amazone moet meer met benen rijden... Maar hoe dan als het vooral blij dat ik glij en overleven is,zucht.

Ach op naar de volgende keer, ik heb geleerd dat ze ook in de drek kan blijven "lopen", ze gaat niet in de staak oid.... Positieve ervan inzien dan maar.

Oh leuk! Ben benieuwd hoe hij dat oppakt en gaat doen!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:37

Balen van het slechte weer vandaag saskia, volgende keer hopelijk beter.
Calipso heeft even wedstrijd stop van een wk of 2 a 3 hij heeft deze wk ook veel vrijaf gehad om alles weer ff te laten bekomen. Vanaf volgende week weer lichtjes op pakken. Dan kom ik ook eindelijk weer in eem normaal ritme met rijden want de verzorgmeidem hun school begint maandag weer.

Morgen ga ik voor het eerst in 3 maanden weer met mijn paard weg. Meteen Mcridercup en aangezien ik pas een maandje weer op hem kan rijden ga ik puur voor de lol en verwacht ik er niks van. Meneer was na die 2 mnd rust nogal stijf en scheef maarja hij is wat ouder dus dat was te verwachten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:27

Ik dacht dat je bij de macrider met een pony niet eens bij de paarden mee mocht doen.Of is dat dit jaar veranderd?
Niet dat ik het wil:teveel slechts over de zadels gehoord.

Ik reed in Maasdijk op een fantastische bodem en zelfs die was nat.
Kan me voorstellen dat een grasbodem verschrikkelijk is.
Snap niet dat ze dat dan nog door laten gaan.

Succes bij de macrider,kady!Je steekt er iig wat van op.

Ik ben alweer op pad om te gaan vlechten.Hopelijk blijft het vandaag droog.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:15

Saskia, balen van je glij partij dressuur.

Jury, ben ik wel met je eens hoor, zie liever een iets eenvoudigere proef waarin alles vanzelf lijkt te gaan, dan een met hangen en wurgen, dat komt het artestieke ook niet ten goede.

Royatjuh, wat een plaatje zo in de hei.

Mac rider was inderdaad paarden echt voor paarden, zat toen (1e x) nog een gat in regelement, waardoor mijn fjorden PAARD heeft mee kunnen doen. (stalgenoot mocht niet met haar D pony en heeft toen mijn D paard geleend :D :+ )
En die zwarte van mij is natuurlijk het ultieme randgeval en als ik erop zit al helemaal niet meer te gokken hoe groot hij is.

Hier dus pony luwte, Toobs en Sjol vakantie, Hepsie wordt 2 x in de week gereden, dus ik heb soort van paarden vakantie.

Clinic op HE had ik van de FB pagina van HE, stond hij tussen, dacht, nooit geschoten altijd mis.
En clinic van LH, is normaal toch wel hee duur, dus tja...
Andere clinics WE (Toobs) en TREC (Sjol) had ik ooit via bokt, de rest van de keren HE, gewoon via het fjorden stamboek (nou ja, via 1 van de subclubs die het voor het stamboek regelen en paardenvoetbal, behendigheid etc. is best leuk om aan mee te doen :D )
Rassen parade heb ik nog nooit gereden, dus dat wordt dubbele primeur, 1e x voor Hepsie en 1e x voor mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:25

Hier een nieuw projectje, Sam heefy vorige week nog een proef gewonnen, deze week heeft ie rust gehad. Morgen mag hij terug aan de bak en zondag weer wedstrijd.
De Mac rider cup enz zegt me niks. :$

Ambre: succes!
Lekker droog 'was even de weg kwijt' _O-

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:53

Zo jij bent lekker druk Sjol! Ik moet me daar toch ook eens in gaan verdiepen in die clinics, volgens mij is het behalve dat je er ook een boel van op steekt ook erg leuk om te rijden.

Hier staan nu nog 2 wedstrijden op de planning en dan even 5 weken geen wedstrijden. Dan kunnen we even flink aan de bak en naar het strand!
Ik ben gister samen met de (klein)dochter van de eigenaressen van de manege op concours geweest, 2 bontjes :+:
Haar pony loopt heeft voorheen M2 gelopen en ze is nu een kleine maand zelf op pad met hem en is nu L1+8. Vanmiddag heeft ze nog een wedstrijd en dan is ze hopelijk L1+10 zodat de nieuwe wedstrijden gelijk allemaal voor het L2 gepland kunnen worden.
Mijn proeven waren voor mijn gevoel echt slecht. Commentaar wat ik de vorige wedstrijd had (linker buiging) was nu ver te zoeken en had dus ook echt geen mooie punten verwacht. B & L1 werden in handicap gereden en in de 1ste proef was ik 2e (van de 4) met 182 punten, onze eerste winstpunt is binnen (en gelijk mijn doel behaald), 2e proef was ik 3e met net geen winst 177.
De eigenaressen van de manege waren zijn vorige baasjes en die waren natuurlijk mee voor de (klein)dochter en die waren zo blij dat ik winst had, denk nog wel blijer dan dat ik was!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:14

mcridercup hadden we ook bij de paarden mee kunnen doen hoor. Maar dat leek ons bij nader inzien toch niet zo veel zin hebben.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:36

Vandaag ging het stukken beter.Betere jury ook,altijd fijn om subtop jury te hebben.
Had in de 1ste proef een dure fout waardoor ik op 2 onderdelen slecht scoorde.
De 2de geen grote fouten,maar ze liet zich nog niet echt los en kon haar niet fijn sluiten.
Net geen en net wel winst.Nog flink oefenen dus.
Over een paar dagen met vakantie en de ponies dus ook.

Jury: dus nu mag het wel?Met een pony bij de paarden mac rider?
Heeft zeker weinig zin als je soms ziet wat er door is.
Vorige keer in de finale allemaal profs en dure knollen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:40

Ja het mag wel.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:19

Ik ben (zoals verwacht haha) niet door. Had moeite het bij te benen met mn rug. Opzich nog wel goede scores, nergens matig of onvoldoende, Eigenlijk op alles de score goed en changementen Zeer goed en Uitstraling ook haha. Maar de concurrentie was gewoon ff net wat verder dan ik die net een maandje weer aan het trainen ben, mijn paard is ook nog niet helemaal soepel. Mn verzorgmeiden hebben hem toen ik verplichte bedrust had wel 1,5 maand gelongeerd (waar ik heel dankbaar voor ben) maar hij word gewoon snel scheef en stijf en weet veel te goed hoe hij onder het werk uit moet komen. Dat duurt nog wel een maandje of 2 voor hij weer mooi rechtgericht is. Wel een goede maatstaaf om te kijken waar we staan. Denk dat ik op een Z1 proef wel winst zou rijden. Over twee weken met paard starten en even wat verzinnen zodat Calipso en hij samen op de trailer kunnen (Paard haat Calipso) en als dat niet lukt, Calipso en Mas toch om en om gaan starten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:26

Jammer Kady, maar toch leuk om die scores te krijgen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:40

Ja ach ik heb mijn doel behaald namelijk meedoen met dit paard. Twee jaar geleden ingeschreven, Mas kreupel. Vorig jaar ingeschreven Mas slokdarm verstopping gevolgd door koliek gevolgd door half jaar kwakkelen met gezondheid (we dachten echt dat het voor hem het einde was en dat het nooit meer goed zou komen). Dit jaar ben ik zo lomp om twee wervels te breken 3,5 mnd van te voren. Aangezien Mas nu 20 is weet je nooit of ie er volgend jaar nog is / op dit niveau kan lopen. Dus doel behaald en ben heel trots :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:58

Kady, dat is ook wel echt pech steeds. Wel fijn dat het vandaag wel lekker liep en nette scores.

Ambre, ach als je netjes kan herstellen na een fout vind ik altijd al heel wat.

Samy, gefeliciteerd met je punt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:03

Jammer kady maar t gevoel is het belangrijkste :)
Ik heb t eerste jaar met vip meegedaan, twijfelde tussen mij en nog een ander meisje. Ze zei heel eerlijk dat ik onder gesneeuwd zou worden door de andere combi's en dat was ook zo :)

Ambre lekker hoor, jullie doen t toch maar :D

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:49

Inderdaad dan fijn dat je mee hebt kunnen rijden Kady!
Wat betreft pony's bij de macrider cup tussen de paarden. Toevallig heb ik een discussie gehad met 1 vd organisatoren omdat ik dacht, een pony tussen de paarden wordt gewoon als paard gezien. Maar dat was niet zo. Ze willen 1 lijn trekken bij de pony's en paarden. Dus bij de pony's mogen alleen D en E pony's meelopen, bij de paarden dus ook alleen de D en E maat.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:15

Snap t ff niet, bij de ponies alleen D en e en bij de paarden ook?