[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:51

Misschien dat ik 4 februari over sla en dan dat bedrag alles bij mn spaarpotje E-rijbewijs

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:10

Wees maar blij dat hij het alleen thuis doet :D

@ Ynskek; ik zou echt mijn E gaan halen, scheelt zoveel als je van niemand afhankelijk bent!

Ik zou graag nog een aantal x starten voor de Regio, maar ik zit heel erg in de knel met mijn punten.
Komend weekend nog op de locatie waar ook de Regio gehouden wordt, daar is hij nog nooit geweest namelijk. Het liefste zou ik nog 1 x gaan het weekend voor de Regio, maar vrees dat ik dan over de 30 ga :7
Luxeprobleem!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:12

Dat staat ook op de planning. Heb alleen net een nieuwe auto gekocht

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:15

Je nieuwe auto mag wel een trailer trekken? Dan ben je in elk geval al op de helft.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:17

Marietje35 schreef:
Je nieuwe auto mag wel een trailer trekken? Dan ben je in elk geval al op de helft.

Nee want met max 10 a 15x per jaar op pad is dat niet rendabel tov huren...

Scheelt dat ie niet van mij is en ik dus ook niet met spoed op pad moet kunnen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:21

Nou, auto huren lijkt me toch ook aardig kostbaar ?!!
zeker als het er 1 met trekhaak moet zijn.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:48

Marietje35 schreef:
Nou, auto huren lijkt me toch ook aardig kostbaar ?!!
zeker als het er 1 met trekhaak moet zijn.

55 per dag... mag 2000 kg achter... als ik er een huur waar 1300 kg achter mag kom ik op 45 per dag...

Verschil tussen een 208 en 308 per jaar aan verbruik En verzekering is 1000...

Daarvoor kan ik dus 18x een bus huren waar 2000 kg achter mag...

Ik ga als ik positief denk 1x per maand op pad... afgelopen jaar dat niet eens :')

Dus is een 308 rijden voor mij niet rendabel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:39

Marietje35 schreef:

@ Ynskek; ik zou echt mijn E gaan halen, scheelt zoveel als je van niemand afhankelijk bent!

Ik zou graag nog een aantal x starten voor de Regio, maar ik zit heel erg in de knel met mijn punten.
Komend weekend nog op de locatie waar ook de Regio gehouden wordt, daar is hij nog nooit geweest namelijk. Het liefste zou ik nog 1 x gaan het weekend voor de Regio, maar vrees dat ik dan over de 30 ga :7
Luxeprobleem!

Afgroeten? HC starten? O:)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:30

Marietje je mag idd HC starten en dan kun je genoeg rijden

de auto die ik huurde via snappcar kostte me 25 euro per dag dus daar zou ik zeker even naar kijken als je goedkoper wil rijden

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 07:55

Marietje35 schreef:

Luxeprobleem!

Je kan toch gewoon HC starten?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:57

Jeetje zeg, dat valt me alles mee. Vroegahhh :+ moest je rustig over de 200 gulden betalen voor 1 dag.

Oh ja, helemaal niet aan gedacht! HC kan natuurlijk ook 8)7

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:59

Ik had gisteren weer les en ik lig af en toe echt in een deuk om die merrie. :') Tijdens instappen wat meer activiteit van rechtsachter vragen, krijg ik een discussie dat ze naar links wil. Dus met stelling en sturen gewoon naar links gaan wijken/wegrennen en ik maar braaf naar rechts blijven sturen. 2 keer gedaan en toen was het klaar. Ze kan af en toe echt dwars zijn, maar daarna doet ze het zonder probleem. Een soort van deze discussie: 'Moet dit?! Ik wil niet! NEE!' 'Het moet echt.' 'Oke...'

Ze ging daarna wel echt heel fijn. Nog 3 keer rijden en dan regiokampioenschap. :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:07

Spannend Mywishmax! Fijn dat ze zich zo snel overgeeft, ik tref dat nou nooit :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:12

Marietje35 schreef:
Spannend Mywishmax! Fijn dat ze zich zo snel overgeeft, ik tref dat nou nooit :')

Het is gewoon een makkelijk dier qua karakter. Ook wel een enorme opluchting hoor. Wij lopen alleen weer tegen dingen aan die ze nog heel moeilijk vindt/nog niet kan. Of waar we gewoon stukje aanleg/talent missen en dus keihard voor knokken.

Al moet ik zeggen dat ze wel steeds beter wordt en ik denk dat er nog wel veel meer in zit, meer dan ik in eerste instantie verwacht had.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:16

Dat is alleen maar leuk toch?! Meeste merries zijn niet zo meewerkend.

Die van mij heeft in principe ook een heel fijn karakter, alleen hij is gewoon verpest. Hoe hij nu kan reageren zit niet van nature in hem, dat hebben ze zo gemaakt. Gelukkig wordt het wel steeds beter, het arme beest. :(:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:18

Lekker dier MWM!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:08

Ja, ze is echt fijn! En dan te bedenken dat ik haar uitgezocht heb voor moeder en het een minder passend karakter was voor mij. :') Daar ben ik wel van terug gekomen, of ik krijg elk paard gewoon zo heet en gevoelig haha

Het is idd geen merrie merrie. Wel qua pissig gedrag af en toe, staart zwiepen, terug slaan naar zweep of been als het lastig wordt, maar dat is echt maar 1 keer. Ik merk alleen dat ze hengstig is als we staan te poetsen of als ze gaat hinniken tijdens het rijden, maar ook hinniken doet ze dan 1 of 2 keer. :+

Dat is helemaal erg Marietje... Dan liever 1 waar het in het karakter zit, dat had de vorige merrie wel. Die heeft er wel eens 1 over de bakrand heen gegooid die niet luisterde en probeerde door te drukken. Ruinen wilden altijd meewerken, vooral Beeb. Als die iets lastig vond en hij deed 1 pas en je beloonde dat gooide hij daarna steeds dat 'goede' er uit, ook als het niet gevraagd werd. :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:23

Klinkt wel herkenbaar bij mijn merrie! Behalve dan over de henstigheid, heb geen flauw idee wanneer ze het is. Merk er eigenlijk zelden iets van.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:25

Super leuk dat je er zoveel schik mee hebt! Zeker als je haar in eerste instantie voor je moeder had uitgezocht. :D Sowieso leuk om de hobby met je moeder te delen. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:31

Josien_ schreef:
Klinkt wel herkenbaar bij mijn merrie! Behalve dan over de henstigheid, heb geen flauw idee wanneer ze het is. Merk er eigenlijk zelden iets van.

Heerlijk is dat! Ik heb het pas 1 of 2 keer echt gemerkt 1 dag. :+ Gelukkig maar, pony merrie van vroeger reageerde heel erg, die ging enorm plakken aan je been en continu pissen

Ja, het is heel leuk om samen te delen :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:39

Bij Eli merkte ik ook nooit of ze hengstig was. Dat was minder handig toen we der drachtig wouden hebben. :')
Hier nu 3 merries, maar merk alleen dat ze hengstig zijn als de boel een puinzooi is. Dan maken ze een rotzooi. :oo

Qua karakter merk ik geen verschil tussen merrie of ruin. :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:48

Dan heb je geluk Mirjam, heerlijk toch! Ik ken er een aantal dat ik denk zouden ze doorlopend hengstig zijn :o
Wat een zure beesten zeg, bah. Op stal ook 1, je kan niet langs lopen of ze valt aan. Niks aan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:01

Wij hebben juist een ruin op stal die zich meestal gedraagt alsof hij permanent chagrijnig is!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:23

Marietje bij dat soort paarden vraag ik mij eerder af of ze niet gewoon ongelukkig zijn. :(:)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:45

Bij deze zou dat wel eens kunnen kloppen ja ....

Maar toch, over het algemeen vind ik merries wel iets meer narrig in de omgang.