[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:12

Dat knopje heb ik er allang op gemonteerd al is het niet winstwaardig voor het Z. Maar ik vraag me dan toch serieus af of zo'n jury op bijscholing is geweest

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:34

Nog erger: hoe iemand zijn diploma heeft kunnen halen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:59

Niet gewoon een schrijfster die er geen kaas van gegeten heeft/de jury niet kon bijhouden?

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:41

Zo dat is alweer een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb
Heb stiekem wel meegelezen :o

Ik ben ondertussen ook een keer B gestart met mijn paard.
Hij deed het eigenlijk beter dan ik had verwacht.
Was best tevreden met het rondje.
Ik kon ook een mooi basistempo aanhouden, wat hij soms nog wel moeilijk vind in het parcours, meestal wil hij iets harder dan dat ik wil. :+ Of hij wil juist liever iets langzamer dan dat ik wil, haha

Klinkt inderdaad niet als wijken, haha
Vind het ook altijd zo jammer als je bijv. een 4/5 krijgt voor een onderdeel en er vervolgens geen commentaar/uitleg bij staat.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:55

Daarom ga ik bijna nooit op dressuur wedstrijd...
Maar nu het zo fijn gaat stiekem toch weer wat opgegeven hihi toch mijn doel halen in 2015 L2 punten halen en starten.
Ach in het buiten seizoen lekker steeds twee proefjes :)

Vandaag paard weer opgepakt. Waren heerlijk aan het trainen toen club genootje eraf viel bij het opstijgen. Flinke klap op haar rug gemaakt dus natuurijk helpen. Daarna niet meer echt in de flow teug gekomen, mijn paard vond het ook zo ontzettend gek en eng dat er iemand op de grond zat! Met meisje alles ok verder, zal wel flink spierpijn hebben!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:56

Daarom ga ik bijna nooit op dressuur wedstrijd...
Maar nu het zo fijn gaat stiekem toch weer wat opgegeven hihi toch mijn doel halen in 2015 L2 punten halen en starten.
Ach in het buiten seizoen lekker steeds twee proefjes :)

Vandaag paard weer opgepakt. Waren heerlijk aan het trainen toen club genootje eraf viel bij het opstijgen. Flinke klap op haar rug gemaakt dus natuurijk helpen. Daarna niet meer echt in de flow teug gekomen, mijn paard vond het ook zo ontzettend gek en eng dat er iemand op de grond zat! Met meisje alles ok verder, zal wel flink spierpijn hebben!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:17

Vind wijken een prutonderdeel in de punten. Heb de proeven aantal keer laten opnemen en gevoel en punten komen vaak niet overeen. Als ik merk dat hij over de schouder weg valt en het is zichtbaar op film en foto kan ik daar geen 7 bij plaatsen.

Dat doel moet toch haalbaar zijn Elke? Ga ik voor de m2. Nog veel oefening nodig, maar schiet niet op met dit weer helaas.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:43

L1 fluit ik door dus die L2 komt al snel in zicht. Ik moet alleen vaker starten zowel met springen als dressuur. Maarja, dochter is ook fanatiek met de pony en die moet ook op pad. En dan is er nog een dochter en een vechtgenoot die me in het weekend weleens wil zien. Tijd tekort dus...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:24

Die had er dan inderdaad weinig kaas van gegeten, jammer is dat toch. Ik start nooit dressuur eigenlijk, tegenwoordig is het wat beter maar vroegah zag ik er maar weinig die echt goed liepen. Als dat dan toch gepunt wordt heb ik er toch weinig te zoeken.

Toch fijn rondje dan SimonDesteny :j

Morgen komt bij mij de chiro/osteo/massage mevrouw, vrijdag naar de zadelmaker en dan hoop ik toch echt dat we volgende week weer kunnen rijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:59

Wijken kan ik inderdaad ook geen pijl op trekken! Gister ging zowel de inzet niet goed (Angel vetrok zelf al) als het wijken zelf. Had voor linkerbeen 6en en rechterbeen 7ens met de vermelding dat de ah niet voor moet komen en bij eentje dat ik voorzichtiger in moet zetten. Vorige keer had ik echt hele goede, maar ook een iets mindere inzet (Angel ging ook weer vanzelf) kreeg ik gelijk daarom 4'en "inzet niet goed". Tja.. Ik wil dit jaar het L2 door, dan ben ik er maar mooi vanaf :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:23

Nies_ schreef:
Wijken kan ik inderdaad ook geen pijl op trekken! Gister ging zowel de inzet niet goed (Angel vetrok zelf al) als het wijken zelf. Had voor linkerbeen 6en en rechterbeen 7ens met de vermelding dat de ah niet voor moet komen en bij eentje dat ik voorzichtiger in moet zetten. Vorige keer had ik echt hele goede, maar ook een iets mindere inzet (Angel ging ook weer vanzelf) kreeg ik gelijk daarom 4'en "inzet niet goed". Tja.. Ik wil dit jaar het L2 door, dan ben ik er maar mooi vanaf :')

Tja dan komt het volgende probleem voor mij alweer hoor :D haha
Vanavond weer een springlesje meepikken , kijken of ze het nog kan!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:30

Ik ben zelf slecht in wijken.
De zijgangen verder geen probleem maar wijken vind ik heel moeilijk. Ik ga veel te snel overbuigen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:37

Even appyumentje in het L tuurlijk hahaha.
Fijn dat het goed ging met het paard SimonDesteny!

Wijken reed ik eigenlijk altijd wel 7/8ens voor met mijn pony. Daar zaten de zijgangen heel goed op dus kon daar mooi punten scoren. Middendraf/galop waren echt prut :')
Ik wil dit jaar ook de L1 doorrijden. Rij nu nog in de B maar mag al L1 starten. Als ie zo lekker gaat als voor de fysio ga ik van de zomer L1 starten en dan hopelijk einde van het jaar richting de L2 :P B is me toch partij saai...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:28

Heb je selectie gereden SimonDesteny? Fijn dat het goed ging!
Ik heb geen dressuurdoelen. Leuk voor thuis en op SGW maar op concours kost het verschrikkelijk veel tijd.

Net op Indoor Hartje Drenthe gestart in het L. Eerste parcours was 2 fasen special, was foutloos en 9e. 2e parcours een balk op 7 en daarna even een storinkje. Jammer want was daarvoor heel goed op weg.

Filmpje van het eerste parcours https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 9793705591

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:33

Fijn parcours Mistid

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:38

Nee ik heb geen selectie gereden, vond ik het nog wat te vroeg voor.
Maar ik was zeker niet ontevreden met 1 balkje!
Ik ga vrijdag weer op concours, kan mooi 2x klassiek starten.

Gefeliciteerd met je 9e prijs! :)
Jammer van je 2e parcours.
Ziet er goed uit op het filmpje hoor ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:58

Gefeliciteerd mirthe! Ziet er goed en vooral snel uit! Dacht al dat het twee fases was op fb. Tweede stuk ging harder met snelle wendingen!!

Mijn springles ging bagger. De laatste keer dat ik gesprongen had was met barrière springen en daar was ze zo heet.. Dat deed ze vanavond weer. Te hectisch. Heb de les niet eens afgemaakt ik kon er nix mee en dan kan ik beter afstappen en andere keer wat balken neerleggen om weer normaal ritme en tempo te rijden.

Soms is ze me gewoon té fanatiek haha

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:23

Dankjewel :D na hindernis 7 begint de tweede fase idd.

Misschien eens een ander bitje/andere neusriem proberen? Dat heeft hier fijn gewerkt. Wel fijn een fanatiek paard maar af en toe is het wat té haha.

1 balkje is hartstikke goed voor de eerste keer :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:59

Ik heb mijn les maar afgezegd. Donderdag voor het laatst kunnen rijden. Hopelijk vanavond wat minder harde wind. Dan kan ik misschien weer naar de manege.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:40

mistid schreef:
Dankjewel :D na hindernis 7 begint de tweede fase idd.

Misschien eens een ander bitje/andere neusriem proberen? Dat heeft hier fijn gewerkt. Wel fijn een fanatiek paard maar af en toe is het wat té haha.

Tja ik heb er ook wel eens aan gedacht aan een ander bit maar ik durf het nog niet echt aan.
Doe jij dan bij dressuur dan een 'minder streng ' bitje weer in?
Ik ben bang dat ik dan niet meer terug kan naar dubbelgebroken.
Plus ik heb er bijna tot geen ervaring mee...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:22

Mooi rondje weer Mistid, vind Challenge ook wel een imponerend paard. :j

Balen van je les Elke, je kunt het eens overleggen met je instructie? Kan je t altijd in de les proberen en als het niks is weer terug gaan!

Vanmiddag krijgt Evel een lekkere behandeling en vrijdag naar de zadelmaker. Mag toch hopen dat ik na t weekend eindelijk weer eens kan rijden. :n

Heb laatst een trailerlaad cursus gehad met hem, gisteren zelfs in de wind nog erop gezet. Nu alleen nog zover krijgen dat het me alleen lukt. :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:18

Dat is wel een goed idee ja. Ik ga es overleggen! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:02

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:39

Tja storm, wind ik weet het niet haha ze doet het altijd in parcours ook in de zomer.. Ze wordt ongelofelijk sterk en heet. Rustig rond galopperen zit er bij ons niet in :)
Volgende week weer prive lesje plannen. En dan ook maar es over een bitje praten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:01

Ik reed ze thuis dan op het simpele bitje en op concours het strengere. Oefende er vooral niet mee. Alleen thuis een keer geprobeerd.