[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:45

ik huurde via snappcar een geschikte auto en via een oproepje op fb kwam ik aan een huurtrailer. Nu heb ik gelukig mijn eigen geschikte auto en trailer

Proficiat Shelly

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:47

De combinatie is wel geregeld... nu iemand die er mee kan/wil rijden voor me :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:14

ohh haha ik dacht je moet je combinatie nog regelen

waarom niet zelf rijden dan? Of eerst eens gaan rijden zonder paard om even te voelen hoe het is?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:20

ynskek schreef:
Ik mag weer eens op zoek naar iemand die voor me wil rijden :x

Heb zelf geen E-rijbewijs maar wil wel op wedstrijd :X

Hoe doen jullie dat?

Tot nu toe ben ik naar bijna al mijn wedstrijden gewoon onder de man gegaan.
Enkele keren heeft iemand voor mij gereden met de trailer. Maar tot nu toe wel geluk gehad met accommodaties in de buurt en een pony met genoeg conditie dat we na ruim 40 minuten rijden nog met genoeg energie twee proefjes kunnen rijden en weer terug. Ging daarbij wel nog om B-proefjes.
Eind deze maand op de club L1 oefenen en twee weken laten officieel op een koudbloedwedstrijd.

Op dit moment ben ik wel mijn E-rijbewijs aan het halen en bezig met de koop van een trailer.
Niet alleen voor wedstrijden, maar zijn veel leuke dingen om voor op pad te gaan!
Het rijden met de trailer valt mij enorm mee, achteruit rijden en bochtjes is wat oefenen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:29

Yom schreef:
ohh haha ik dacht je moet je combinatie nog regelen

waarom niet zelf rijden dan? Of eerst eens gaan rijden zonder paard om even te voelen hoe het is?

Ik heb zelf nog nooit met aanhanger gereden en heb nu niet t kalmste paard ever op de trailer.. wil van de zomer wel m E-rijbewijs halen

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:50

Ik heb ook enkel een b rijbewijs, maar geen grote paarden en een geschikte combinatie zelf.
Och man, de eerste keren heb ik bach rescue ingenomen 3 flesse deo gespoten en flink wat suiker gegeten want mennnnn wat was ik zenuwachtig met de trailer hahaha..
En nu ga ik gerust alleen op pad, zet in mijn uppie paard erop, en ga op pad.. no problem, en als er iemand zijn combinatie niet geparkeerd krijgt op de club of stal word ik altijd opgetrommeld hihi
Nee, het is allemaal zo spannend niet, kan ik nu wel zeggen. Gewoon rustig rijden, en bij parkeren of bochtjes etc gewoon rustig achteruit zetten, niet teveel sturen, en goed kijken. In het begin ben ik wel eens uitgestapt om te kijken hoever het nog was, of wat de volgende actie zou moeten worden. Nu is dat niet meer nodig en kan ik op mijn lastige parkeerplaats op stal mijn trailer netjes parkeren met aan iedere kant 15 cm ruimte tot de volgende trailer..
Echt een kwestie van oefenen en rustig blijven. :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:32

Ik ben de eerste keer gewoon ingestapt en aangereden meteen met paard erin stelt echt niks voor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:40

Shelly21 schreef:
Ik vandaag 2 punten gereden op de kringkampioenschappen. Dik tevreden met mijn tinker tussen de benenzwaaiers Haha. Niet genoeg voor regio maar daar gingen we ook niet voor.

Gefeliciteerd! :):)

Mirjam, hoe gaat het nu?

Hier wel een auto met trekhaak, maar die mag de trailer niet trekken. :') Mijn ouders hebben wel een auto die mag trekken, de trailer is van hen en ze hebben beide ook E rijbewijs. Daarnaast heeft mijn man ook een E rijbewijs, dus ik rijd nooit zelf. Zou ook niet alleen op pad kunnen, dus ik ben wel heel blij met drie mensen die mee kunnen en kunnen rijden.

Eigenlijk ga ik altijd samen met mijn moeder (we delen paard natuurlijk ook), maar mijn man komt vaak helpen met spullen uit de trailer halen en na de wedstrijd alles er weer in zetten.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:55

Whoehoe....weer 2 wp er bij vandaag en 7e vd 21

Goede generale dus voor de laatste sel. wedstrijd

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:19

Ook ik rij zelf, al sinds mn 18e (ben nu 19). Ook alleen b-rijbewijs maar geschikte combinatie gelukkig. Als je een goede auto ervoor hebt gewoon eens gaan oefenen zonder paard erin! :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:31

Auto die ik krijg mag 1150 trekken dus ga inderdaad maar eens oefenen

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:39

dat is net te weinig, moet minimaal 1300 zijn toch?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:45

Hier BE, gehaald na mijn B gehaald.

MWM gaat helaas niet zo goed. Lig grootendeels in bed en anders op de bank. Doe echter wel eigenwijs rondje lopen met de hond (15min) en af en toe aai voor de paarden. Anders word ik gek hoor. :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:19

Yom schreef:

Om echt met paard op pad te gaan is dat net te weinig ja maar daar is de auto ook niet voor gekocht.

Een auto een maat groter is niet rendabel met hooguit 10 tot 15 keer per jaar op pad gaan.

Om te oefenen met aanhanger/ trailer om er mee te leren rijden is 1150 genoeg.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:22

Yom schreef:

Ja geloof het ook.
1300 is vaak terug gekeurd dus mag met B rijbewijs gereden worden.
Heb nog nooit een trailer op papier minder zien wegen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:23

ynskek schreef:
Yom schreef:

Om echt met paard op pad te gaan is dat net te weinig ja maar daar is de auto ook niet voor gekocht.

Een auto een maat groter is niet rendabel met hooguit 10 tot 15 keer per jaar op pad gaan.

Om te oefenen met aanhanger/ trailer om er mee te leren rijden is 1150 genoeg.

Kan je niet beter met een auto oefenen die voor de trailer komt? Ik kan oefenen met mijn vriend zn auto ( Opel Astra)
Maar rij altijd met de vw transporter van het werk en dat rijd echt heel anders

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:31

ik doe een auto huren als ik op pad wil... als ik zelf zou rijden zal dat een VW Caddy Maxi zijn. Ik ken alleen niemand met zo'n auto :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:37

Waarom een maxi en geen gewone, eigenlijk?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:38

omdat de gewone die zij hadden stan maar 1200 mocht trekken geloof ik... maar de Maxi heeft ook een MTM van net onder de 2200 en mag daarmee 1300 kg op een B-rijbewijs trekken...

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:22

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:04

Ik mag aanstaande zaterdag om 11.30 en dan 2 proeven achter elkaar

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:13

Mag ik me ook melden?
Vorige week woensdag en donderdag mijn eerste B wedstrijden gereden en gelijk 10 winstpunten verder dus op naar het L1, de wedstrijd moet ik nog even uitkiezen, maar ik hoop binnen een maandje mn L1 debuut te maken.

Paard waar ik mee start is 10 jarige merrie van mijn bazin. Ze heeft voorheen zzlicht gelopen en is er even tussen uitgeweest.
Zelf heb ik in t verleden nooit echt de kans gehad om officieel te starten maar wel altijd gelest en meerdere paarden van verschillende niveau's in dezelfde periode gereden daardoor gaan de oefeningen me gemakkelijk af.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:20

ynskek schreef:
omdat de gewone die zij hadden stan maar 1200 mocht trekken geloof ik... maar de Maxi heeft ook een MTM van net onder de 2200 en mag daarmee 1300 kg op een B-rijbewijs trekken...

Oh, ik wilde zeggen, de meeste normale mogen ook 1500 trekken, maar jij zit natuurlijk met B rijbewijs. :+ Nou ja, kan er nog meer zooi mee, haha!

Hier zo vaag, sluitingsdatum van regio was zaterdag, maar nog niet alle kringen hebben de definitieve selecties gehad. Waarom die sluitingsdatum dan al zo vroeg?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:42

Goedemorgen!

@ Veertje; Gefeliciteerd! Op naar de officiele wedstrijden!
@ Shelly; Knap gedaan, gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met kantelen en scheef worden?
@ Ynskek; Ik heb zowel de auto zelf als de trailer. Toen ik laaaaang geleden besloot wedstrijden te gaan starten wilde ik van niemand afhankelijk zijn. In mijn ogen stelt het niets voor, de trailer volgt vanzelf :+
Alleen bij parkeren moet je even de truc weten. Ik zou gewoon zo'n E opleiding doen als ik jou was. :j
@ Stalxpaard; Welkom!

Ik ben gisteren ook weer weg geweest. Ik had hele goede hoop na de vorige keer. Met losrijden ging het eigenlijk ook super goed, dus ik kreeg nog meer hoop. Maar helaas, z'n beschermers werden afgehaald en ik wilde weg stappen toen ineens de knop bij hem omging. Meneer kwam omhoog en had zo uit het niets spanning ..... De proeven zelf gingen zo zo, totaal niet fijn gereden en al helemaal niet laten zien wat hij kan. Het was nog genoeg om 2 x te winnen met redelijke punten, maar heb zelf geen fijn gevoel er aan overgehouden. Volgende week weer! Het is wel duidelijk dat hij echt op regelmatige basis mee moet, het was nu een maand geleden en dat is kennelijk te lang.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:45

Marietje; balen dat je er geen fijn gevoel aan over hebt gehouden.

Over dat kantelen hij doet het dus alleen thuis die slimmerik!

Ik moet langzamerhand mijn L2 debuut gaan plannen als ik zo naar mijn winstpunten kijk :')