[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:09

Oh jeej.. dat klinkt niet heel fijn! Hopen dat je les beter gaat!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:14

Wat een leuke foto's komen voorbij! Super dat het zo fijn ging Elke!

Dat klinkt inderdaad niet fijn zeg.. Misschien is ie ook een beetje fris van het weer?

DA is dit weekend drie keer langs geweest voor Nicole. Het gesnotter hield maar niet op en door het vele op stal staan kreeg Nicole een dik been. Toen ik begon met haar te rijden hebben we haar net kunnen redden van eindschluss (hoe je het ook maar schrijft). Het zat er nou dus weer aan te komen. Het werd dus allemaal aardig griezelig en het paard had er duidelijk echt erg last van. Ze at niet meer, ze keek van niks meer op of om en stond waar ze stond. Na heel veel met haar gewandeld te hebben door het bos en de kuren begint het gelukkig weer wat beter te worden. Ze kijkt nu ook weer lekker wakker en het been is afgezakt. Kan nu weer een beetje beginnen met rijden maar doe nu wel voorzichtig aan. :+ Dit nóóóóit weer!!
Laatst bijgewerkt door ismy op 08-01-15 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:15

Oei dat klinkt pijnlijk!! Misschien vanavond met andere paarden minder eng? Spierpijn gaat het snelst weg door beweging.

Ik heb gister buitenritje met dressuur gedaan. Lekker buigen en ontspanning in het bos samen met de hond :D

Afbeelding

Grijze flappie <3

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:01

aa dat klinkt niet erg lekker nee, succes vanavond!
Ismy arm diertje, gelukkig dat het er nu weer wat beter uit begint te zien!

Elke is ook wel een keer lekker door het bos heen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:04

Beterschap!

Fijn dat het nu beter gaat Ismy

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:37

Spierpijn gaat snel weg met bewegen en perskindol. Ideaal. Heb het standaart in de kast.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:20

Ai Nontie! Hoe ging het vandaag?
Ismy wat een ellende zeg!
Leuke foto Elke! Grote oren haha.

Ik ben vanavond op wedstrijd geweest. Wilde eigenlijk alleen M springen ivm de praatjes die rondgaan (ik start alleen maar L voor de prijzen, dat jullie het ook even weten :') ) maar omdat Chall zo lastig was geweest met losspringen in Zuidbroek toch L en M opgegeven zodat ik iig een inloop rondje had. Hij was met losrijden eigenlijk heel braaf gelukkig.
Rondje L ging niet heel fijn maar wel foutloos en tweede. Rondje M ging een stuk beter, ook foutloos en tweede. :D Toch eens richting Z gaan plannen zo langzamerhand.
Door m'n werk zijn m'n handen helemaal verbrand dus teugels vasthouden voelde niet heel lekker :+ moet ook wennen aan het vele staan dus voeten protesteerden ook wat maar daar had ik met rijden niet zo veel last van.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:37

Waren fijne rondjes hoor mistid! En ik zou me van die verhalen niets aantrekken, je mag gewoon flexibel rijden van de KNHS tot je 40 winstpunten hebt ;)

Mijn paarden waren ook fijn vandaag!! Eddie in de BB simpel te rijden, in het B twee af, maar al wel weer veel fijner te rijden. Bij 1 hindernis vergat hij met de achterbenen te springen dus die ging compleet plat. Tweede foutje was heel licht getoucheerd, maar die viel wel :+ Bella was foutloos, maar net buiten de prijzen. Die was op het voorterrein weer doodsbang en wilde haast niet springen, toch wel erg geschrokken van Zuidbroek :o

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:53

Ik heb het overleefd ! *\o/*
Hij besloot nog wel te schrikken van een wandelaar met 2 honden, maar tenminste geen rodeosprong.
Stuit wel weer op zelfde probleem als een half jaar geleden. Linksom heeft hij veel stelling en loopt weg over buitenbeen en rechtsom amper willen inbuigen en zoekt overal iets om van te schrikken..
Waarschijnlijk spier in zijn rug weer vast, osteopaat maar weer bellen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:44

Bel je daar een osteopaat voor? Ga je niet zelf gumnastiseren om dat los te krijgen? Niet als aanval zien hoor, is nieuwsgierigheid

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:32

Daar heb ik zelf nog niet helemaal de ervaring voor, ik probeer wel genoeg buigingen, grote volte kleine volte, rechtzetten etc te doen.
Maar ik laat liever een keer extra osteopaat komen dan dat ik zelf ga lopen prutsen en het erger maak. Hij heeft bij vorige eigenaren enorm vast gezeten door altijd op 1 kant gereden te zijn waarschijnlijk. Osteopaat zei in september dat hij veel vaster had gezeten maar nog wel flink vast zat, had het toen dus al wel licht losgekregen maar een beetje extra hulp door osteopaat is niet verkeerd. En hij geniet ervan.
Is alleen wel jammer dat het land zo nat is, anders kon hij lekker een weekje buiten lopen.. Eerst nog maar afspraak maken, ze nam vandaag niet op.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:35

Ai niet fijn nontie, maar goed dat het nu wel beter ging!
Arm paard, nu goed uitzieken en dan hopelijk weer helemaal beter.
Heerlijk Elke!
Praten doen ze echt overal, niks van aantrekken! Top van je prijzen mistid!
Fijn dat het goed ging gomir!

Fysio langs geweest gisteren. Al hele verbetering met augustus. Aantal dingetjes die ik tegenkwam met rijden waren toen ook ineen weer te verklaren, hij werd gewoon belemmerd en boog daarom helemaal niet meer naar rechts.. Drie dagen op rust, twee dagen longeren en woensdag er weer op! Eind februari komt ze nog keer terug en hopelijk dan alleen nog maar 1x per jaar ter controle.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:56

nontie vervelend! Hopen dat het beter gaat worden..
Laura, succes! inderdaad hopen dat het straks alleen maar ter controle is!

Ik heb net in de storm dressuurles gekregen oooo wat een hel, in het begin was donna ook helemaal aan het prutsen en toen begon in een beetje gefrustreerd te rijden en dat werkt niet gelukkig ging het na een halfuur beter en hebben we het wel goed kunnen afsluiten.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:58

Vorige keer heeft de behandeling heel goed geholpen, soepeler in zijn lijf, ietwat onwennig omdat hij pijn verwachtte.
Ik ga er van uit dat het weer goed komt en hopelijk in de toekomst zonder osteopaat verder kunnen!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:28

Schrijfster van horses.nl E vd Andel is volgens mij het spoor bijster. In de titel staat drachten genoemd, in het artikel zelf Zuidbroek. Drachten springen is ook pas volgend weekend.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:46

Lithya schreef:
Schrijfster van horses.nl E vd Andel is volgens mij het spoor bijster. In de titel staat drachten genoemd, in het artikel zelf Zuidbroek. Drachten springen is ook pas volgend weekend.

Ik zag het ook al, dacht al huuh. Misschien niet helemaal erbij met 't hoofd.
Waait het bij jullie ook zo??

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:19

Ja. Heb bereikbaarheidsdienst. Rijden zit er dan al niet in, maar dacht misschien even longeren. Nodigt niet echt uit zo.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:39

Pfff, ja het waait hier enorm. Pfoe. op de fiets naar het paard toe zit er denk ik niet zo in, misschien met het openbaar vervoer of iemand lief aan kijken. Paard moet wel weer in beweging..

Dat klinkt goed Paljaslaura! Wij hebben nog nooit een fysiotherapeut bij de paarden gehad volgens mij. Denk ook niet dat ik dat er in krijg :+

Super Mistid! Als ik weer ga rijden dan moet je stoppen in het L hoor, anders zijn alle prijzen weg :+ Nee geintje. Concurrentie is goed. Moeten wij maar beter rijden! Je hebt ook al wel aardig wat punten in het M of niet?

Super dat je rondjes fijn gingen Gomir!

Ik probeer het rijden nu een beetje op te pakken maar ze kreupelt een beetje op het linker achterbeen als we gaan draven. Hopelijk is het alleen nog maar gevoeligheid en geen andere ellende. Dus we zijn heel rustig aan het opbouwen. Een klein deel van het been was gister nog een beetje dik maar verder is alles gelukkig afgezakt en hoest Nicole niet bijna nier meer. Bah, wat mis ik die trainingen zo :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:58

Dankjewel Gomir! Jammer dat Bella weer bang was, maar goed gedaan in het parcours!
Balen Nontie dat het probleem weer terugkomt. Welke osteo heb je? A.K.? Die kan je ook appen.
Laura maak jij dan gelijk een afspraak voor de controle? Fijn dat hij zoveel verbeterd is.
Ja Lithya dat zag ik ook al! Met de kop bij andere dingen denk ik :+
Ismy, moet er nog 1. Ben deze zomer twee keer M gestart en toen pas weer eind oktober of begin november gestart. M hadden we binnen eerst even probleempjes dat hij het parcours nog van het L kende zegmaar :+ gelukkig gaat Nicole ook weer wat beter.

Ik weet wel dat het reglementair gewoon mag maar zit ook al bijna aan de 40 punten en krijg er gewoon zoveel opmerkingen over. Ik betaal ook gewoon netjes mijn inschrijfgeld net als de rest en train er ook gewoon voor.

Maandag naar Beilen, al heb ik met dit weer weinig zin om te trainen :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:37

Die :+ zegt dat je meer wet???

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:04

Nee hoor, ken diegene verder niet. De :+ was zodat het als grapje wordt opgevat.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:45

Ja weet ik Mistid, maar paard is niet van mij, dus laat liever de eigenaar zelf bellen. Maar ze heeft al teruggebeld. Maandag komt ze al! Helaas geen springles voor mij dan dinsdag maargoed heb ook toets woensdag dus twijfelde al om wel/niet heen te gaan.
Misschien de pony maar meenemen als het kan donderdag naar dressuurles.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:51

Het is echt naar rotweer. Ben ik even blij dat ie toch niks mag :')

Mistid, ik app d'r dan gewoon paar weken van te voren om weer een afspraak te maken. Eerst deed mijn vader dit maar hebben de verantwoordelijkheid maar even bij mij gelegd, is toch mijn beest haha.
Is ook even afwachten hoe hij nu weer over 6 weken voelt. Afhankelijk daarvan zeggen we van nou ik zie je over zoveel maanden weer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:07

Pony uitgebeld op de laatste hindernis. Diertje moet duidelijk nog meer indoor kilometers maken. Ze kroop helemaal in elkaar toen ze de baan inkwam. Naja, toch bijna alles gesprongen en weer een boel indrukken opgedaan.

Gisteravond zelf gedressuurd. Gedeeld 1e geworden samen met clubgenoot en echt fijn gereden. Voelde vanaf de eerste pas goed. Rare jury trouwens. Die wilde wijken zien met buiging in de richting waar je naartoe gaat. Volgens mij is dat geen wijken... :') weten we dat ook weer... als ik hem nog een keertje tref ga ik apuyeren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:42

Maf! En dat in een L proef? Dat gaat nog niet iedereen kunnen hihihi