[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:14

Even een egopost...

We waren gisteren naar de CK van het Welsh Stamboek / NK Jonge Dressuurpony's in Kootwijk.
*\%/* KAMPIOEN!! *\%/*
Jonkers' Jort deed echt super zijn best en haalde daarmee de titel Bestgaande Rijpony binnen! Ik kreeg nog heel mooi commentaar van de juryleden, alleen maar lof.
's Middags liep hij met z'n gastamazone nog naar een 8e plaats op het NK Jonge Dressuurpony's.
<3 Droompony! <3

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:18

Super prestatie! Prachtige pony ook!!! Zit net de uitslagen te lezen toevallig.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:36

Jeetje suelza, wat een pech, maar fijn dat het nu weer goed gaat!

Bij wie les je Suzanne?

Wat is jort ook een gaaf dier, gefeliciteerd Royaltjuh!

Ik heb vanmorgen een rondje door de achtertuin gereden met mijn pony, heerlijk!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:40

Wat goed Royaltjuh. Kippenvel momentje.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:44

Bij jury Saskia ;)

Wij hebben vandaag ons m1 debuut gehad, proef 1 miezer en proef 2 knetterharde regen maarrr puntje kunnen rijden en dus officieel m met hele mooie en hele lage cijfers dus tevreden :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:48

Top gefeliciteerd!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:49

susanne_m schreef:
ik rijd ook geen clublessen, ik werk tot ongeveer half 7 en de les begint om 7 uur.. nouja daar hoef je geen geleerde voor te zijn om uit te rekenen dat t niet gaat werken.
Ik les wel elke week met mijn instructrice die erg goed bij mij past, maar helaas gaat ze er een half jaar tussen uit. Nu dus op zoek naar vervanging! Vind ik toch erg lastig.

vandaag dus geen wedsttijd ivm aflasting, en heel stiekem ben ik er wel blij mee. deze week mijn linkerpols en rechterhand (bovenkant) 2e graads verbrand. vrijdag weer wat gereden, en straks weer een poging wagen. Het gevoel komt steeds meer terug, en dat is niet zo prettig. Alsnog wel een wedstrijd voor volgende week opgegeven, zodat mijn debuut voor de l1 niet zo lang meer duurt.

[ Afbeelding ]
dit is dus mijn lieverd! volgens mij had ik nog geen foto gespamd.

Leuk dier! Waar woon je precies?

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:00

Suus_ ik moest volgens mij tegen jou vandaag! Ook M1 bij Overbos toch? Wij hadden ook ons debuut, viel een beetje tegen. 172 en 174 punten. Volgende keer beter :).

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:43

O echt? Hoellaat moest je? Je hebt ons niet gezien? :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:45

Wij zijn nu onderweg naar overbos voor ons L2 debuut. Moet ong. 10 over 5 starten. Ben heel benieuwd. Vandaag mensen gehad voor de andere D pony die ik te koop heb. Maar die was te pittig voor het meisje. Mensen wilde perce Calipso ook nog proberen. Was ik eigenlijk niet zo blij mee maar kan niet zo goed nee zeggen. Maar gelukkig hebben ze maar een kwartiertje er op gezeten en alleen beetje stap en draf dus denk dat ie nog wel wat energie over heeft :-)

@ royaltjeh gefeliciteerd mag je trots op zijn.
@ suus ook gefeliciteerd met je puntje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:01

Hier 1e gereden met 61.42% maar vraag me af wat de rest in vredesnaam uitgevreten heeft want.. := Sam had in z'n koppie dat ie wilde galopperen en dat kreeg'k er moeilijk uit. :') Zaten ook wel hele goede stukken in maar toch... Tweede galop wilde ie er vandoor vliegen waarop ik 'm nogal bruut stil trok met een "hou op!" en tóen ging ie wel lopen (vanaf daar ook alleen maar 7's :') ) maar dan nog is 61% normaal echt niet genoeg om te winnen. _O- eerste plekken hier is 70 of meer.

2e proef kreeg ik probleempje maar hij bleef fijn doorlopen, 4e met 67%! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:12

Gefeliciteerd royaltje!Machtig leuke pony!
Suus ook gefeliciteerd!

Goed gegaan kady?

Blijkbaar was de jury van jullie gecharmeerd ayasha!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:18

Ben aan het wachten op de punten. Verwacht er niet te veel van. Zaten goede stukken in maar ook slechte. Ik denk nu achteraf dat hij er nog net niet klaar voor was om de overstap te maken. Thuis kan het nog zo goed gaan voor in de wds ring was het te veel voor hem. Of ja ik had te weinig controle en we hadden te veel storing naar mijn mening.
Impuls was heel heel wisselvallig. Hij vond alles eng en had veel moeite met concentratie. Ik merk nu heel erg aan hem als ik op een locatie start waar veel ruimte is dat hij veel fijner loopt. Deze locatie was twee ringen direct naast elkaar en dan daar direct achter de losrij ring en dan heeft ie te veel prikkels. Enige oplossing is Km maken denk ik :)
(bij opstappen kwam die zelfs omhoog had ie nog nooit gedaan... Puur stress en in de ring brullen als n hengst)

Edit: punten gekregen in een ring van 12 in de eerste proef 6e met 177 en tweede proef 5e met 181 . Dus hoe ik het voelde klopte niet echt met hoe de jury het zag want ik zat echt te denken aan punten onder de 170.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 24-08-14 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:46

Royaltjeuh die zag ik op mijn FB voorbij komen! Super knap dier! Proficiat!

Enneh denk dat de rest gewoon nog beroerder gereden heeft hoewel de goede stukken ook gewoon goed waren. Maar ook wat vieren en vijven.. Dus ja.. Dan kom je op 61 oid. :P en Sam helemaal trots die ring uit. _O- sukkel! :')

Kady: kan meevallen als je het hebt kunnen compenseren. Een 4 en een 8 is nog gemiddeld zes.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:51

Wow wat een gave Welsh!!! :) Gefeliciteerd met het kampioenschap!
Verder iedereen ook nog aardig gereden zo te lezen...

Hier ons wedstrijddebuut gemaakt, zou eigenlijk pas volgend weekend zijn, maar kon toch nog vervoer regelen waardoor we ons voor vandaag maar in hadden geschreven.
Pony laadde gelukkig heel snel, heeft sinds de een-a-laatste keer (2e keer samen op pad) niet zo'n fijne ervaring gehad met laden. Hij stond erop en een ander paard dat langs liep ging aan de kletter.
Hoorde alleen dat het best wel een strenge jury was, dat is natuurlijk minder fijn voor de eerste keer officieel, maarja die heb je er nu ook eenmaal bij zitten.
Proeven gingen netjes, kreeg van 2 instructeurs die mee waren ook echt de complimenten en dat als de jury niet zo streng was vast een winstpunt had geweest. Ik kwam nu thuis met 171 & 173.
Pony stond ook terug in 1x de trailer op, wat voor mij nog belangrijker is dan de punten!

Even een prijsuitreiking vraag...
Hoe "snel" worden deze na de laatste combinatie gehouden? Ik was (uiteraard) aan het uitstappen, bij de 3e proef na mij ging ik naar buiten en was de prijsuitreiking al geweest. Ik dacht altijd dat het een half uur na de laatste start van de klasse zou zijn.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:04

Volgens mij is een organisatie verplicht dit binnen een uur na de laatste start te doen. Maar wij proberen het ook altijd zo snel mogelijk en als je bij bent met alle uitslagen dan kan dat inderdaad erg snel zijn.

Edit: Te snel. Gefeliciteerd royal! Blijft een knapperd. Ayasha ook gefeliciteerd! Leuk als de pony's zelf erg trots zijn op hun prestatie :P

Samy, fijn dat je pony zo de trailer op liep, scheelt een hoop stress bij beiden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:16

Royaltjeh, gefeliciteerd, dat is pas echt top dag! Netjes hoor.
Suus gefeliciteerd met je puntje in je M1 debuut.
Suelza, welkom terug, wel balen gebroken been.. Zeker als je zoals jouw dat been toch wel nodig hebt voor je vak.
De rest, jammer van jullie proeven.

Ik was ook gestart na week stilstaan, echt alle oefeningen verknalt en terecht weinig punten.
Maar hij was braaf en liep weer, alleen jammer dat echt alles niet ging zoals het moest.

Ik rij ook de verenigings lessen, je kan hier alleen lid zijn MET lessen betalen, ongeacht of je ze rijdt of niet. 1 paard kost dan per jaar 365 euro (zo even uit mijn hoofd) mag daarvoor de bak gebruiken en 2 lessen in de week rijden (of 2 dresssuur of 1 spring en 1 dressuur).
Ik rij ze ook, anders zonde van mijn geld.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:18

Wst een mooie resultaten weer zeg!
Wat een knappe welsh :9

Zo dat is best aan de prijs sjol. Maar wel handig sat je de bak ook kan gebruiken. Dat heb ik niet. Wel 1x per week les. Incl knhs en de.lessen betaal ik 135 euro per jaar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:20

(heb het er dan nog niet over dat ik ook nog menlid ben en lid ben met 2 paarden..... dit is lidmaatschap van 1 paard...)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:36

Dat is inderdaad veel geld Sjol!
Hier 171 euro en dan inclusief alles. 1x per week les (twee dressuur en dan een week springen)en je mag altijd gebruik maken van de accomodatie.
Heb zelf nog om de week extra springles (70 euro per jaar) en een tweede lidmaatschap.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:49

Ik betaal 125 incl knhs, geen lessen, dat is duurder. Wel mag ik altijd gebruik maken van het springparcours, crossterrein en 2 bakken en een binnenbak. Dit doe ik met mijn eigen nooit omdat ik waar ik sta en werk dit alles ook heb. Wel ga ik er rijden met mijn bijrijdpony, die staat er naast.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:50

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:51

@ samy meestal word een prijsuitreiking een half uur tot uur na de laaste start gedaan. Maar je hebt altijd verenigingen die sneller of trager zijn.
De meeste verenigingen wachten normaal wel tot iedereen binnen is als ze sneller zijn.

Vraag aan iedereen: ik zag toevallig vandaag op mijn protocol staan bij geslacht: hengst maar calipso is toch echt een ruin. Moet ik dat laten aanpassen bij de knhs ?

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:54

Suus___ schreef:
O echt? Hoellaat moest je? Je hebt ons niet gezien? :D

Nee ik heb jullie denk ik niet meer gezien, wij moesten bijna als laatste starten. Maar je hebt wel netjes gereden dus! Super :D!

Verder ook iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:21

Kady1 schreef:
Vraag aan iedereen: ik zag toevallig vandaag op mijn protocol staan bij geslacht: hengst maar calipso is toch echt een ruin. Moet ik dat laten aanpassen bij de knhs ?

Fred staat ook nog als hengst geregistreerd (zowel in zijn paspoort als bij de KNHS). Town ik rijpaard naar rijpony heb laten veranderen is mij verteld dat dat niet nodig was om te veranderen.

Wat een verschillende prijzen zo!