Janine1990 schreef:Ben momenteel lekker recreatief aan het rijden. Nouja... met de focus op snel worden. Dat gaat de ene keer lekkerder dan de andere keer. Gelukkig merk ik wel steeds meer dat hij er lekker door blijft lopen. Hoe zijn jullie zelf vlug met je been?
Leuke vraag trouwens Mrijn! Omdat ik het thuis zo druk heb en het heel moeilijk voor mij is geweest het afgelopen half jaar (onzekerheid bij mij, sloeg over op het paard, daarop wel stress release 'therapie' gedaan, maar nu moet er gewoon nog veel meer bevestiging komen), rij ik maar 3 keer per week. Ik heb het idee dat mijn paard hier lekker op reageert. En doordat ik heel veel spanning in mijn eigen lijf heb gehad, ligt de focus op door het lijf bewegen. Dat gaat best heel erg lekker. En daarbinnen wissel ik af op basis van hoe mijn paard aanvoelt. Ook probeer ik hem steeds korter te krijgen en daarin door te blijven gaan. Dat gaat ook steeds prettiger.
Bel is van zz niet heel vlug aan het been, althans ze was vaak heel loperig en ril waardoor ik er met weinig been (en wat meer hand) aan ging rijden en als ik mijn been dan nodig had, bleek ze slecht te reageren. Daarop ging ik dan teveel duwen waardoor ze alleen maar loperiger werd... Ik heb in het voorjaar een aantal lessen bij M.alene N.ooteboom gereden en met haar ben ik bezig geweest met een heel los been te rijden (echt met 0-benen rijden). Hierdoor ging Bel veel beter begrijpen wanneer ik een hulp gaf en ze kan veel groter en makkelijker bewegen omdat ik niet meer knijp en duw. Kan het maar moeilijk omschrijven, maar voor mij was dit zo'n eye-opener!