[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:45

jury schreef:
Vandaag wat verkoopfoto's gemaakt. Na ruim 2 jaar training moet Ches nu toch echt verkocht gaan worden. Hij is er ook klaar voor. Dus als jullie nog iemand weten.
Hij is 6 jaar, super betrouwbaar maar vraagt wel een ruitertje met paardengevoel. Het is nl. een sensibele pony die echt nog verder getraind moet worden en nog aandacht cq onderhoud opvoeding vraagt.
Je ziet wel eens van die rouwdouw kinders, die zijn dus niet geschikt voor deze.

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Leuke pony hoor!

LdJ

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:59

Leuke pony Jury! Zit er papier bij?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:35

Nee, papierloos. Komt uit engeland denk ik gezien het engelse paspoort.

jennCarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:56

ook ik ben gestart met mijn pony d tussen de paarden en het bevalt me erg goed. laatst zelfs 2x 1e geworden. Dus zeker het waard om te gaan starten erg leuk om te kijken hoe ver je komt en ervoor te trainen

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:59

Goh, ik ben blij dat dit topic er is. Heb sinds kort een eigen D-pony. Heb zeker wedstrijd ambities. Gewoon omdat het mij leuk lijkt om mee te doen en feedback te krijgen op mijn rijden.

Nu sprak ik gisteren met mijn beste vriendin, en die zei dat ik eigenlijk geen kans maakte tussen de paarden. Ik ben zelf 28. Mijn pony word iets van 1.50.
Ook zei ze dat ik niet bij een ponyclub dan kon, maar bij paardenvereniging . Ik dacht - moet je verplicht bij een vereniging dan?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:21

Ja! Als je wedstrijden Wilt rijden moet je verplicht lid zijn van een vereniging. Als je ouder dan 18 bent kom je automatisch terecht bij de rijvereniging (paarden). Maar zoals je in dit topic kunt lezen is dat geen enkel probleem met een pony. :)
Heb je een foto?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:00

In mijn profiel heb ik enkele foto's! Misschien een gekke vraag - maar waarom moet je dan lid zijn van een vereniging?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:10

Leuk dier! Laat je hem hengst? :)
Omdat die vereniging aangesloten is bij de KNHS. En om knhs-wedstrijden te willen rijden moet je lid zijn van de KNHS. Wat automatisch gebeurt wanneer je lid wordt van een rijvereniging. Maar vaak is dit juist erg gezellig hoor en je hebt standaard een keer per week les. Je kunt vaak ook een zogenaamde startpas-lid worden. Dan ben je enkel lid van de vereniging maar volg je verder geen lessen etc.
Kijk maar eens random bij een paar startlijsten, er staat per combinatie een vereniging achter. :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:16

Zijn er hier eigenlijk mensen die les volgen bij hun club?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:25

Ja! Met beide. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:37

Hier moet je apart opgeven en betalen voor de clublessen.
Die geef ik zelf,meerijden lukt dus niet.:)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:45

Haha dat wordt inderdaad lastig ambre! Ons ledengeld is inclusief contributie en kring je automatisch les een keer per week. Uiteraard vrijwillig en zonder privélessen kom je er mijn inziens niet.

Al heb ik die niet vaak trouwens. Zeg een keer per maand, soms twee.
Die instructie is trouwens niet dezelfde als die van de clublessen.

Vind je het lastiger of minder leuk om groepslessen te geven ambre?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:50

Hier ook wekelijks les op de club :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 01:00

Ik heb t mega luxe.. Les bijna elke keer dat ik spirit of VIP rijd. Das t geluk als je paarden rijd van een z jury en instructrice :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 06:50

Ik heb les zoals het uit komt, nu alweer anderhalve maand niet. :+ maar ik zou dus niet wekelijks clubles willen volgen. Bepaal liever zelf mijn instructeur.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:52

Mijn vereniging is een papieren vereniging dus wij hebben geen lessen. Ook nooit gehad.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:05

Ik heb nu nog wekelijks les, maar ben al paar weken niet gegaan. Wil per januari ook naar een andere vereniging, gewoon de goedkoopste die ik kan vinden zonder verplichtingen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:07

Mijn vereniging ligt aan de andere kant van het land, dus ik les in de zomervakantie mee en voor de rest niet. Het is wel echt super fijn lessen daar, instructrice ligt me ontzettend.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:09

Ik ben dus ook niet lessend lid, mede ook doordat ik idd elke dag kan lessen op t bedrijf waar ik sta. Ook ben ik nu al een aantal keer bij diverse clubleden wezen kijken en als je echt wat hulp nodig hebt krijg je die mijn inziens niet in die lessen. Maar dat zal beslist per club verschillen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:14

Mooney, waarom aan de andere kant van t land? Das toch helemaal niet handig met selecties ed

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:31

Mijn vereniging heeft geen lessen en geen verplichtingen en wel wedstrijden waar je in de zomer tegen korting aan mee kan doen als lid. Vorige vereniging had wel les maar ik ging nooit. Instructeur lag me niet en moest vaak werken op die dag.
Ondertussen geef ik zelf een vereniging les en dat vind ik erg leuk om te doen. Maar da's maar een klein clubje en gewoon heel gezellig.
Ik heb op dit moment 1x in de 2 wk een half uur privé les met mn paard. Langer houd ik nog niet vol. Met de rest van de paarden / pony s les ik eigenlijk niet. Laat me vaak filmen en probeer zo mijn eigen fouten er uit te halen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:46

Ik zit ook bij een vereniging zonder les. Ik sta op een manege, maar echt mee rijden met die lessen doe ik ook niet. Behalve als het hard regent :+
Kon wel kiezen voor een vereniging met les, maar het verschil is erg groot (nu 10,- per jaar tegen 380 per jaar) en aangezien ik zelf geen trailer kan rijden ben ik altijd afhankelijk van vervoer dus dan liever maar een paar keer ergens anders lessen en zelf de kosten betalen dan dat ik bij de verenging zou gaan lessen.
Zijn er wel een paar bij ons op stal die dat wel hebben, gingen in het begin elke week naar de dressuur en springles, maar na een paar weken vonden ze er niks meer aan.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:51

ik rijd ook geen clublessen, ik werk tot ongeveer half 7 en de les begint om 7 uur.. nouja daar hoef je geen geleerde voor te zijn om uit te rekenen dat t niet gaat werken.
Ik les wel elke week met mijn instructrice die erg goed bij mij past, maar helaas gaat ze er een half jaar tussen uit. Nu dus op zoek naar vervanging! Vind ik toch erg lastig.

vandaag dus geen wedsttijd ivm aflasting, en heel stiekem ben ik er wel blij mee. deze week mijn linkerpols en rechterhand (bovenkant) 2e graads verbrand. vrijdag weer wat gereden, en straks weer een poging wagen. Het gevoel komt steeds meer terug, en dat is niet zo prettig. Alsnog wel een wedstrijd voor volgende week opgegeven, zodat mijn debuut voor de l1 niet zo lang meer duurt.

Afbeelding
dit is dus mijn lieverd! volgens mij had ik nog geen foto gespamd.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:56

ambre schreef:
Hier moet je apart opgeven en betalen voor de clublessen.
Die geef ik zelf,meerijden lukt dus niet.:)

DAt ken ik :')

Zo ik kom ook weer even bovendrijven. Hier even rustig gehad. Helaas van de zomer mijn been gebroken gehad en geopereerd. Net weer uit het gips! Vandaag zou ik er 1 starten in de dressuur, maar alles is afgelast hier in de regio. Watersnood! Alle banen onder water!

Ik heb wel stiekem meegelezen, dus ben aardig bij, alleen de laatste week gemist ivm vakantie en trainen bij Lammert.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:53

Suus___ schreef:
Mooney, waarom aan de andere kant van t land? Das toch helemaal niet handig met selecties ed

Omdat de verenigingen bij mij in de buurt me niet aanstaan, hoog roddel en afgunst gehalte. De vereniging hier heeft een goede sfeer, goede les en organiseert leuke evenementen. Dus dan heb ik liever dat mijn geld daarheen gaat.
Wat betreft selecties kan ik dus niet meedoen, maar ben ook niet in de illusie dat ik daar goed genoeg voor rij. En geen volledige startkaart natuurlijk.