[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:23

Noukie schreef:
Blijft bijzonder Bamsy! Gelukkig iig je gevoel goed, dat is sowieso een overwinning, maar daardoor ook wel weer extra teleurstellend.

En pony met zn nieuwe hoofdstel
[ [url=m/PrhEkC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij geen wedstrijd, eerst de wissels wat beter. En voor Z1 even geen motivatie :o Wel heel fijn net, les had m goed gedaan!

Gelukkig vandaag instructeur bij die zelf ook jureerd (sinds kort subtop daarvoor basis) en vond de proef niet top van de top maar wel winstwaardig en die durft het ook echt wel te zeggen als het niet zo is. Dat zorgde er wel voor dat ik niet helemaal van mn roze wolk afviel en terug in de “zie je wel dat ik het niet kan” modus zou gaan. Eerstvolgende wedstrijd is waarschijnlijk pas eind december dat ik weer man dus we kunnen een flink trainen, had alleen zo graag vandaag het laatste puntje gereden :')

Mooi hoofdstel noukie! Benieuwd hoe je neusriem zich gaat vormen, bij mij ging deze helemaal naar beneden staan -O-

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:51

Noukie knappe poown en mooi hoofdstel.

Bamsy wat een teleurstelling voor jullie. Dan in dec maar knallend het jaar uit gaan en dat laatste puntje scoren.

Gisteren Douwe geschoren en gelijk nog maar even lekker gewassen en nieuwe vlechten in gedaan. Ik was fysiek een beetje brak maar kreeg met rijden echt weer een cadeautje van hem op de kleinste hulp werd geageerd. Zaterdag was ik met hem in hagestein voor een les bij Wendy van Hybridfit ik les nu iets langer dan een jaar bij haar en daardoor heb ik wel meer balans gekregen en kom ik beter de oefeningen door zonder knollie in de weg te zitten.
Was heerlijk weer en fijn om weer even de focus op mijn houding en zit te leggen en het verschil met rijden te voelen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:50

Wij waren gisteren weer op pad.
Ik denk ik t inrijden net iets teveel achterop gezet. Hij liet in de eerste proef een prachtige verzamelde galop zien, alleen moesten we diagonaal uitstrekken in draf.
Nuja terechte 174...
Tussen tweede proef gewoon vooruit aan t mange teugeltje. Kon net meer rijden en dat was 196 waard.
Ik denk dat het verschil thuis-wedstrijd niet groot genoeg is en we er teveel aan moeten rijden in de proef om ontspannen rond te sturen.
Conclusie van de dag: blijven trainen.
Positief puntje zoeken: mijnheer “juryhokjes zijn eng” ging in een toch erg imposante locatie gewoon flink overal langs en als hij toch ergens schrok (binnenbak, puppy ging al blaffend onderuit in een hoek) ging hij de volgende keer ee gewoon langs. Vroeger stond in twintig meter ervoor al op één achterbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:22

Balen Bamsy! Wel fijn van dag 1 :)

FIjn van je les Laura.

Balen optiwolk maar wel fijn dat die daar nu langs ging.

Hier gisteren ook weer weggeweest. Paard liep wel maar ik had mij eerder moeten bedenken dat het nieuwe proeven zijn die ik maar 1x gereden heb.

Dus ik liep de hele proef achter de feiten aan en maakte allemaal domme slordige foutjes :+
Uiteindelijk op 197 en 197,5 blijven steken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:29

Optiwolk jammer van je punten maar fijn dat hij dit keer bleef lopen.

Yvank ja nieuwe proeven moet ik ook altijd even wennen maar je was er bijna met de punten!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:25

Hopelijk doet mijn neusriem dat niet Bamsy! Maar de fitter heeft ook echt 6x gezegd dat áls er toch nog iets was waar ik niet tevreden over was of ik een riempje toch langer of korter wil, ik écht moet bellen. Gok dus dat, mocht er iets tegenvallen, we daar wel uit komen. Vooralsnog ben ik blij dat we ein-de-lijk iets hebben wat niet knelt en dat ik ook geen wondjes meer krijg door de bitringen (bij t vorige hoofdstel moest ik daar weer een onderlegger onder de neusriem extra doen)

Leuk die clinic Laura! Zag m voorbij komen op FB, maar had niet goed beeld bij was t was. Klinkt best nuttig eigenlijk..

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:03

@Bamsey, was jij op wedstrijd in Wormerveer, dan begrijp ik jouw gevoel volkomen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:12

Noukie het is echt super leerzaam en nuttig. Je bent veel bewuster van wat je doet tijdens je oefeningen en het rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:18

Bamsy, hoe verlies jij je kilo's? Je deed toch mee aan een programma in de sportschool?
Ik heb nog altijd geen weegschaal :')
Balen van die rare punten dit weekend zeg...

Ivy, wat heb je gedaan?

Mahitri, lekker bezig!!!

Noukie, prachtig hoofdstel! Paard nog steeds happy ermee?
Ik heb trouwens dezelfde neusriem, maar dan lak en wit onderlegd. Maar die is niet raar vervormd...

Laura wel geschoren? Ik twijfel nog steeds, neig er naar om het niet te doen. Hij glanst op het moment enorm en zit heel kort in de vacht. Normaal had hij allang bilhaar ontwikkeld en wat schaamhaar :+ Maar nu totaaaaal niet... :\ Zal wel van de lange zomer zijn gekomen?

Yvank, balen dat je de proeven niet lekker in je hoofd had! Goede leer voor de volgende keer... Dit overkomt je zomaar niet weer!

Ik heb een euh... enerverend weekend achter de rug :')
Zaterdag werd ik gebeld door de eigenaar van Wietse, dacht ik.... Not... Was zijn vrouw... Of ik wel even de hengsten wilde binnenhalen en voeren. Want de eigenaar was zo ziek dat ze de doktersdienst hadden gebeld en die kwam langs. Nou, dan schrik je wel even. Hij is wel bijna 70... :+
Moest ook nog even de pony van de buurvrouw doen, die was op vakantie. :+
Kwam ik er achter dat het hooi op was, dus ik loop naar de trekker en zie tot mijn opluchting dat er een pak in de voorlader hangt. Dus ik leg pallet neer, loop naar binnen en vraag assistentie van de zoon om mij te geleiden. Stap in de trekker, start de handel, laat de koppeling opkomen en hij gaat.... ACHTERUIT...
En ik kon nergens de vooruit vinden :') Lang leve een vader die dat veeeel beter kan. Dus ik bellen om hulp... :+ Kregen het niet voor elkaar. Maar ik zat aan allerlei hendels en voelde ineens de trekker bewegen. Dus ik laat de koppeling weer opkomen en weer ga ik in de achteruit. Toen ik voor mij keek zag ik dat ik het pak had losgelaten _O- (hing maar een heel klein stukje van de grond, dus niet gehoord natuurlijk) Dus paps nog even langsgekomen om een paar pakken klaar te zetten.
Even later het nieuws dat de eigenaar met de ambulance werd opgehaald. :+ Dus dat leek niet echt goed...

Zondag gelukkig het nieuws dat het 'maar' galstenen waren, hij is vandaag weer thuisgekomen *\o/*
We hebben met z'n drietjes (stalgenootjes) de boel lekker draaiende gehouden. Ik vind dat echt heerlijk he, in m'n uppie op de boerderie :') Voelde me echt een McLeod :')
Nu nog leren trekker rijden en pakken verslepen _O-

Eigenaar is gelukkig weer topfit en gaat alles vanaf morgen weer doen als het aan hem ligt. Nouja, sommige mensen hou je toch niet tegen _O- Blij dat het zoiets onschuldigs was!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:29

margaret18 schreef:
@Bamsey, was jij op wedstrijd in Wormerveer, dan begrijp ik jouw gevoel volkomen?

Nee in Prinsenbeek :)

Janine, ik heb een voedingsplan/schema van GymKing. Afgelopen week iets te vaak mezelf getrakteerd op een cheat meal, dus deze week even teugels strak en volgende week fase 2 in *\o/* maar jij hebt ook een avontuurlijk weekend gehad zo te lezen haha.

“Nieuwe” scheerapparaat hier is al weer overleden -O- zelf 3 paarden mee gedaan na aanschaf en van het weekend uitgeleend aan mijn instructeur belt die ineens dat er een vonk uit kwam en niets meer deed daarna ;( van het weekend maar even weg brengen om te kijken of ze er wat mee kunnen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:46

Janine dat is schrikken fijn dat hij zich beter voelt. Nierstenen zijn verraderlijke dingen. Als ze niet vergruisd of weggehaald worden kan hij weer een aanval krijgen

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:51

Lang geleden dat ik hier gereageerd heb. Ik zit inmiddels al lang in het Z1, maar het blijft pittig voor ons..

Leuke oefening, een paar passen galopperen en weer een eenvoudige wissel! Ga ik ook een proberen.

Wij zijn ook wel bezig geweest mee de vliegende wissel, vanuit een galop goed in balans en hulp op het juiste moment heeft ze hem enkele keren we goed gesprongen. Doe dat bijna alleen in de les, ze heeft zelf Al een grapje ontdekt, halve drafpas, bok en ineens zit ze in de andere galop, hylarisch voelt het, maar dat wil ik natuurlijk niet verder aanleren..

Dit weekend starten we bij Bartels, zeker op selectie ligt het niveau wat te hoog voor ons, winst zullen we dan ook niet gaan halen, maar toch een goede oefening en een gave locatie om eens te rijden!!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:19

@Noukie, mooi hoofdstel! Staat pony goed :) Ik ga ook eens kijken of dat niet iets voor mij is.
@bamsy, jammer van je punten. Het blijft ook een bijzonder sport.... Dat laatste puntje komt zeker!
@Laura, lekker weer een kort vachtje voor Douwe. Top dat je weer lekker met je houding bezig bent geweest.
@Optiwolk,jammer dat het niet gelukt is maar je weet in ieder geval waar je aan kunt werken. En heel positief dat hij toch overal langs ging!
@Yvank, de nieuwe proeven zijn ook best pittig vind ik.
@Janine, wat heftig zeg dat zal even schrikken zijn geweest. Gelukkig is het goed afgelopen.
@Renee, succes alvast voor het weekend.

Ik heb Beer gisteren getraind met de nadruk op de drafstukken. Veel buiging en zijwaarts getraind zodat hij losser wordt en meer afdruk krijgt. Het doorzitten gaat nu echt stukken beter omdat hij beter over de rug loopt. Hopelijk kunnen we dit fijne gevoel vasthouden voor zondag want dan gaan we weer een poging doen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:49

Noukie ga je springen dit weekend zag startlijst voorbij komen op fb

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:01

haha klopt Laura, alleen ik doe zelf niet meer.
Ik vind springen altijd best oké, maar mn hart ligt er niet. Dus nu eigenlijk al een tijd weinig gesprongen, behalve dan wat kruisjes voor de afwisseling.
En nu issie vandaag ook nog bij de fysio geweest, dus kwam t helemaal niet uit :)
Wel weer even fijn losgemaakt na zn stuntje op de trailer een paar maanden terug. Verder was ie eigenlijk hartstikke goed (en t was een jaar geleden, dus blij mee)
Woensdag was ie ook zoooo fijn <3 Wissels zelfs relatief simpel onder me in 1.

Mahitri, fijn dat Beer ook lekker gaat! En succes vast voor zondag!
Anderen nog op pad dit weekend?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:03

Ik ben ook geen springruiter meer dus snap wat je bedoelt hahaha lekker is dat he als je te horen krijgt dat je goed bezig bent en paard goed in zn velletje zit

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:18

Jaaa zeker! We laten ze toch best wel wat werken, dus zo'n bevestiging dat ie t in zn lijf goed kan verwerken is altijd fijn!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:59

Goedemorgen!
Mag ik me hier ook voorzichtig melden?

Vooral om al vast een beetje mee te lezen over de ervaringen...
En ik denk ook wel vragen te stellen...

Ik heb nu 11 puntjes in de M2, ik heb niet echt een enorm dressuurtalent dus ben hier al super blij mee dat we zo ver zijn gekomen!
Hij wordt nog steeds langzaam sterker dus we werken rustig door.
Voorlopig zijn we nog niet Z1 klaar maar als het lukt om de winter een beetje door te kunnen rijden en hij blijft lekker doorontwikkelen zou ik graag ergens volgend voorjaar een keertje Z1 willen proberen.

Mijn paard is een 8 jarige lusitano ruin.
Hij is vrij laag en zwaar gebouwd voor, met daarbij een lang lijf en een niet zo sterke achterhand, wat maakt dat echt oprichten en sluiten lastig voor hem is.
Langzaam maar zeker wordt hij sterker en zetten we stapjes vooruit, dat is super leuk als je ziet dat het toch blijft ontwikkelen!
Ik heb hem vanaf veulen en alles tot nu toe zelf gedaan, met lessen/begeleiding natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:07

Welkom Nouvel!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:49

Welkom :D

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:05

Dank! :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:59

Welkom! Laatst al gereageerd in je herfst foto topic :) ondanks dat ie geen standaard dressuurbouw heeft, zag ie er toch knap zat uit hoor!

En ach, mijn 100% springer met hoge kont doet t allemaal ook best goed! Als ze maar meewerken :)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:05

Welkom Nouvel!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:44

Dank en dank noukie!

We gaan rustig door en dan zien we wel hoe ver we komen!
Hij heeft veel moeite met de galop gehad, gaat nu nog niet vanzelf maar wel een stuk beter, overgangen stap-galop en galop-stap zijn nog lastig, dus voor we kunnen gaan starten moet daar eerst hard aan gewerkt worden...

Hoe zit dat trouwens met de breedte van stang en trens bitten, is dat hetzelfde als je gewone trensje of breder?

Ik heb een tijdje terug een 2e hands hoofdstel gekocht met bitten om straks eens rustig te kunnen proberen als we daar aan toe zijn maar die bitten zijn volgens mij ietsje breder dan mijn gewone trensje, zal eens even gaat kijken en meten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:28

De visies daarover wisselen. Ik heb een bitfitter erbij gehad die zei: onderlegtrens zelfde maat als gewone trens en stang ietsje kleiner. Dat was ook wat ik om me heen veel hoorde.
Maar hier in het topic ook mensen die juist precies andersom advies gehad hebben en die daar super tevreden mee zijn! Dus wat nou dé manier is durf ik niet te zeggen :+