Hier was wedstrijd vandaag afgelast... Zp maaar naar les dan.
Stoere heps! Voor mijn gevoel loopt toobs op uet filmpje niet helemaal rad
Sjolvir
Geplaatst: 20-08-14 19:06
Hij liet links niet los en kon hem niet op rechts krijgen, dan krijg ik veel taktfouten (ergere of minder erge), had hem ook niet zo fijn aan het lopen als anders, maar wel acceptabel, voelde niet kreupel (dan wil hij doorgaans echt niet lopen), is ook niets van gezegd, ga zo even weer filmpje neuzen om te kijken of je gelijk hebt.
Dag ervoor met mennen heb ik echt vol op links moeten zitten werken (nog nooit gehad), aangezien er flinke wind stond en meneer richting trailer wou, waar vriendin stond, heb nog nooit blaren gehad van Toobs en hij is altijd heel licht, dacht dus dat stugge nog nawee was van de storm en zijn ondeugendheid. (hij wou daar voor de verandering eens te hard..)
Beetje teugelkreupel achtig bedoel.je? Ik ken het. Deed Noedel eerder ook. In het begin vh filmpje zag ik het. Ik kan ook gewoon scheef kijken hoor
L_isanne
Geplaatst: 20-08-14 19:20
Hepsie is zo cool! Dat stoere bekkie erop van 'kom maar op'. En wat doet ze t ongelofelijk braaf! Zo hard gaat de galop helemaal niet vind ik. Toobs loopt wel rad maar toont enkele momenten een beetje teugelkreupel wat dus inderdaad wel te verklaren valt door het stug zijn links. Heb je er vast zo weer uit!
Sjolvir
Geplaatst: 20-08-14 19:21
Filmpje nog weer bekeken, helaas hapert filmpje op geleende mini laptop heel erg, maar zie wel taktfouten (aardig wat en ook meer dan anders, maar hij liep ook niet fijn aan rechts). je moet hem echt met gelijke druk rijden L en R, anders gaat hij nog net niet struikelend door de baan, maakt het ook heel lastig om hem te rijden en heel confronterend, want zelf 1 kant iets te veel pakken en je krijgt het meteen terug. Hij heeft nu vrij erbij gekregen omdat ie vandaag niet lekker liep. (was nu zeker niet op mijn druk) Zaterdag even testrondje rijden om te kijken of het weg is. Kan natuurlijk ook links meer vasthouden en niet op rechts willen omdat hij wat mankeert, hoewel hij zaterdag wel goed liep en gewoon lol voor 10 had, inclusief pretoren en er tikje harder vandoor willen dan de baas bedoelde.
Op locatie van fjordhest-gard Hoenderloo, zeg maar de thuis basis van de fjorden en georganiseerd door de Verenging van Fjorden Paarden vrienden. Dus de 4 jarige vos, mijn zwarte en de bonte bij mij in de les waren tikje illegaal, maar er was nog wat plaats over. Dus mochten we onze alterfjords ook meenemen.
Belker
Geplaatst: 20-08-14 22:20
Ik herkende al een bonte Wat leuk gedaan. Hepsie, loopt heel blij rond, die vind het wel gezellig
Kan best voor af en toe suus.En wat een knapperd is het!
Sjolvir
Geplaatst: 21-08-14 16:02
Suus___ schreef:
Heerlijk hoor zon ongecompliceerde en vrolijke poown Vinden jullie t echt nog kunnen? Voelde me echt een ponypletter Hij is ook zo eng smal
Heb je al gekeken naar mij op de Hepsie.. is ook dramatisch, maar kon hier niemand vinden die minder woog dan ik, ja, dan zijn ze kleiner, maar gewicht was hetzelfde. Dus toen maar besloten er zelf op te klimmen, ga er ook geen schoonheidsprijs mee winnen. Jij past beter op die dan ik op die van mij.
Hahaha.. Ja maar deze is zo breekbaar voor m'n gevoel.. Hepsie heeft body zat om jou te dragen
EllyC
Geplaatst: 21-08-14 16:24
Vandaag wat verkoopfoto's gemaakt. Na ruim 2 jaar training moet Ches nu toch echt verkocht gaan worden. Hij is er ook klaar voor. Dus als jullie nog iemand weten. Hij is 6 jaar, super betrouwbaar maar vraagt wel een ruitertje met paardengevoel. Het is nl. een sensibele pony die echt nog verder getraind moet worden en nog aandacht cq onderhoud opvoeding vraagt. Je ziet wel eens van die rouwdouw kinders, die zijn dus niet geschikt voor deze.
Heerlijk filmpje van Hepsie! Ik vind dat echt zo'n heerlijk dier, was graag je kleine persoon geweest als ik in de buurt had gewoond. Maar ik vind je er zelf ook leuk op. Nog leuk compliment voor Toob: vriend zit naast me terwijl ik filmpje bekijk.... krijg ik de vraag: Is dat Totilas?
@ jury ik hou het mee in de gaten ik krijg wel eens vraag naar cponys maar die heb ik zelf zelden omdat ik daar gewoon niet fijn op kan rijden.
Vandaag super fijne training gehad met calipso . Hij begint echt zo fijn vanuit het achterbeen te lopen en zn impuls blijft zo lekker doorgaan. Afgelopen dagen veel op groot veld gereden ivm met bak die niet te rijden was en veld wel. Daar heeft ie natuurlijk geen aanleuning van zijkanten dus miest ie echt op eigenbenen gaan lopen . Daar vond ie dat dus heel erg moeilijk maar nu vandaag terug in de bak is ie echt 10x beter dus ga maar vaker trainen daar haha . Zo n fijne training kan echt heel mn dag goed maken.
Daar worden ze vaak wel beter van kady. Ik probeer 1x per week met mijn jonkie naar het bos te gaan. Heuveltje af is super voor het rug en achterbeen gebruik.
@ambre, wij proberen ook de training veelzijdig te houden. Moet af en toe wel uitkijken dat ik hem genoeg rust geef. Hij pakt zo goed aan met alles dat ik soms vergeet rust in te plannen. Hij is natuurlijk net pas 5 geworden een maand geleden en nog maar 3 mnd echt aan t werk ( met 4 zadelmak gemaakt daarna af en toe een buitenritje tot 3 mnd gelden) Bijrijdster springt met hem, en ik wil dat zelf ook wel eens met hem gaan proberen. En buitenrijden doen we ook en ik dressuur dan nog fanatiek haha. Hij staat verder wel 24/7 met vriendjes op de weide en probeer mn trainingen niet te lang te maken. Dus max 45 min, maar das soms moeilijk als het zo lekker gaat wil ik er niet af haha
Die van mij is eind april mak gemaakt,ook 5 jaar en die rij ik 4x per week een half uurtje per x. In het bos meestal een uurtje,maar dat is meer stappen.
Ik probeer Calips 2x in de wk rust te geven en af en toe gewoon een paar dagen achter elkaar vrij. Bosritjes zijn qua tijd ook het langste wat we met hem doen. Hij lijkt ook van het rijden geen last te hebben is altijd vrolijk en jolig en na een wds krijgt hij een extra dag vrij.
Sjolvir
Geplaatst: 21-08-14 20:53
Oh wat een leukerd is dat Jury, die gaat vast een kindje heel blij maken!
Hadden we hier maar bos, om lekker 1 x per week in te duiken.
Mooney, het is natuurlijk ook een Totilas look-a-like, hij is zwart (nou ja, ehh, bruin)
Heb nog leuke foto voor Heps boven haar stalletje. Haar paps Zortin met ome Tobago haar pleegpaps als schaduw.