Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Flow kan dat ook zo als ze nog niet helemaal los is en ik doe inderdaad handen meer naar voren en haar daar tegenaan rijden en heel erg opletten dat ik niet mee ga doen om dat contact te blijven houden. 
Maar als ze op het laatst echt lekker ontspannen, naar voren, aan het bit loopt kan ik mijn handen mooi dragen en loopt ze zoooooo fijn. Maar ja blijft een dametje met eigen wil.
Stomme merries.
Het wat meer 'verzamelen' doet ze heel makkelijk, maar het verruimen vindt ze echt moeilijk. Dat is ook al zoiets, in het begin kon ze wat traag en sloom zijn, ze dacht niet voorwaarts iig. Ondertussen moet ik zelfs vaker remmen dan been geven en gaat ze heel goed op kleine hulpen reageren. Daar moet ik me weer aan aanpassen, want ik blijf ze soms te groot geven. Met schakelen op been naar voren en terug is alleen op zit, maar soms staan we dan ook in 1 keer stil of we vliegen in galop weg met wegrijden
Heel braaf van haar, iets minder van mij

en rij daar maar achteraan met je been. Ook al loopt ze met haar snufferd in de lucht, dat is beter als dat ze zich op krult. Daar moet ze je hand gaan aannemen en als ze dat doet, dan kan je haar voorzichtig wat korter maken, maar niet ronder! want dan krult ze zich weer op.
Vond dat best moeilijk altijd zo'n paard wat er achter kruipt en dan wel voorwaarts is en groot beweegt. Eerst jezelf al aanleren dat je 1 wel je been er aan houdt en 2 niet het contact weg gooit als ze er eindelijk tegenaan komen.
Ze moet wel mooi over de rug komen en niet met haar koppie in de lucht met weggedrukte rug, want dat is nog slechter. 
mirjamalvaro schreef:Marietje wil juist dat ze contact gaat nemen. Dus wil niet alles los gooien.Ze moet wel mooi over de rug komen en niet met haar koppie in de lucht met weggedrukte rug, want dat is nog slechter.
Maar we willen wel duidelijk hetzelfde beeld.