[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:10

ja idd Janine! Fijn dat je haar zoveel gunt.
En ook fijn dat jij gister weer zo lekker gereden hebt!

Ik heb gister samen met paard gebaald in de binnenbak (wij vinden binnen allebei stom, dus dat versterkt elkaar mooi _O-) maar wel fijn mn zig zag appuyement kunnen oefenen om een hindernis heen. Daarna die 'hindernis' (lees mini kruisje) ook maar gesprongen om t voor paard nog wat leuker te maken :D
Vandaag was het echt té mooi weer voor binnen en buiten was het nog te nat, dus hebben we rondjes park gedraafd & gegaloppeerd. Paard was een blij ei, dus goede keus :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:18

Klinkt lekker noukie! Crossen is altijd leuk. Beetje jaloers op je binnenbak met regen en kou hahaha.

Vandaag weer voor het eerst gereden mondje van Douwe is heel. Ik kan goed merken dar zijn gebit gedaan is hangt niet meer aan mijn hand en liet zich fijn buigen en bewerken.
Ben bezig geweest met renvers op aanraden van nieuwe instructie. Hij snapt het nog niet helemaal maar dat duurt altijd even. Morgen weer les ik ben benieuwd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:39

Thanks dames...

Leuk Noukie, die veelzijdigheid in je training meenemen!!

Laura, lekker dat Douwe weer op de rit is! Scheelt dat hij nu zo makkelijk in de mond is, maakt het verdere helen een stuk makkelijker! Renvers vind ik maar een moeilijke oefening!

Mijn bestelling was niet echt een succes :') Gelukkig zijn de schoenen fantastisch... en het vest... Eén blouse is niet geleverd, één blouse was een afzichtelijk ding en de Miss Etam blouse... ik had het kunnen weten... Aan de grote kant :') Maar goed, oversized is wel een beetje in dus die ik houd ik maar... :')

Paps vanavond weer langs geweest, hij was moe, en dan wil niets. Kan ik wel zeggen dat hij naar huis moet gaan, maar dat is tegen dovemansoren gezegd... Hoop dat hij morgen nog wel kan genieten van het concert waar ze heen gaan :+

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:44

Lief van je Janine! En ik heb zeker een feestje gevierd *\o/* *\o/* *\o/*
Top Laura dat Douwe zich nu weer zo fijn voelt!
En Noukie ik vind dat jij altijd heel bewust bezig bent met de afwisseling voor je paard +:)+ Dat zet mij ook altijd weer even op scherp dat ik dat moet blijven doen.

Beer liep vandaag weer ontzettend fijn. We zijn bezig met de eenvoudige wissels van contra naar contra en Beer was er van overtuigd dat dat niet mogelijk is :D Hij donderde dan ook steeds uit de galop terwijl de 'normale' eenvoudige wissels al heel erg goed gaan. Dus ik heb het aangepakt zoals ik dat bij de 'normale' wissels ook heb gedaan namelijk twee passen galop en dan halthouden. Hij begreep er de eerste vier keer helemaal niks van maar toen het kwartje eenmaal viel..... :') :') :') Ik heb echt dubbel gelegen want hij deed echt huppel, huppel, halt! Op een gegeven moment deed hij op de galophulp een halve galop pas en meteen halt! Ik vind het zo leuk als hij helemaal fanatiek wordt en mee begint te denken. Ik heb hem ook uitgebreid beloond en daarna gevraagd om eerst twee passen te doen en daarna pas halt en dat deed hij <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:55

Wat leuk dat je dat zegt Mahitri, thanks!
Moet zeggen, is er bij mij wel ingeslepen door de jaren. Niet alleen in de ponytijd, maar bijv de stal waar ik werkte, daar gingen ze 2x per week aan het halster aan de longe en in de paddock/wei, echt vrij dus. En ook de instructeurs, ook een Diederik zei na een zware les: morgen naar het bos met m. Huidige instructeur houdt me er ook scherp op en met hem ook een soort van die 'afspraak' gemaakt van 2 dagen dressuur, dan wat anders. Die twee dagen worden er echt wel eens drie, want soms komt t gewoon even zo uit, maar zo blijf ik wel bewust.
En, paard en ik genieten ook echt van die bos/park uitjes enzo! Dat helpt enorm natuurlijk :)
Ohja, en sta op een voornamelijk springstal, dus er staat altijd wel een huppeltje, of een balk op de grond oid. Maakt de afwisseling makkelijker.

Laura, is ook heerlijk hoor, die binnenbak. We zeuren gewoon soms, haha. Nee, paard is buiten altijd fijner geweest dan binnen en ik heb zelf in onze bak een beetje moeite met de lichtval, waardoor ik snel 'beetje zeeziek ofzo voel. Maar first world problems, met de regen ben ik er blij mee. Kou zoek ik vaak nog wel op, frisse neus na een lange kantoordag is ook lekker.
Fijn dat Douwe weer beter aanvoelt! Kan dan veel verschil maken he? Veel plezier met je les morgen!

Haha, aah Janine, balen van je kleren! Maar zo vaak heb je dat (ook in de winkel). Ga je vol goede moed passen en dan valt t zo tegen! Naja, nu heb je er iig niet de hele stad voor hoeven afzeulen :P(maja, je moet wel opnieuw op zoek). En arme paps :P

Mahitri, wat goed dat ie zo lekker ging! Haha, zo mooi hoe paarden zeker kunnen weten dat iets echt niet kan _O- Klinkt wel goed hoor, zo scherp en meedenken!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:41

@noukie: wat fijn dat je zo lekker gereden hebt en ook nog een mini kruisje hebt gesprongen :D

@Laura: Renvers is inderdaad een hele lastige oefening. Van wie heb je nu les?

@Janine: Wat jammer dat je bestelling geen succes hebt maar dat heb je wel vaker online haha :+

@Mahitri: Eenvoudige wissels vind ik ook onwijs lastig maar nemen we elke keer een stukje mee.
Terugnemen van galop naar stap gaat de linkerkant ook makkelijker op dan de rechterhand :+

@Noukie: Dat binnenbak gevoel ken ik en heb ik ook. Ik rijd ook het liefst buiten want voel ik
me ''vrij''. Ik voel me in de binnenbak altijd opgesloten :=

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:08

Ja renvers is zeker een lastige oefening het gaat ook nog niet vanzelf zeg maar.
Steffi ik les bij de eigenaar van rsc henschoten Sindskort.

Janine nog een keer shoppen. Ik vind de mode nu ook wel lastig hoor de kleuren en stijlen zijn niet mijn ding.

Hier nog niet begonnen met de wissels eerst de rest beter krijgen.

Noukie ja jullie binnenbak is qwa licht inval wel een uitdaging haha als ik daar moest starten was er altijd wel iets eng...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:58

Zo terug van een vermoeiende maar super fijne les. Onze eerste wissel gesprongen. Nog niet top maar wel super leuk om te voelen en nu oefenen en oefenen haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:20

Wat gaaf Laura!!

Ik mag vanavond weer...

Nalevering was ook geen succes :') Maar vandaag heb ik nieuwe salontafeltjes gekocht! <3
Ik had al ruim een jaar gewoon 2 van die saaie Ikea Lack tafeltjes... Vreselijk. Nu voor luxer gegaan :D
Wel iets dat praktisch iedereen al heeft, maar boeiend :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:22

Leuk Janine en ind boeiend dat heel nl ze ook heeft als jij er blij mee bent is belangrijkste

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:21

Zo Laura die basis heb je snel voor elkaar gekregen ;) Leuk dat hij een wissel sprong!

Janine, als jij er blij mee bent dan is dat alles wat telt. En je kledingdomper herken ik ook wel. Als ik echt zin heb om kleren te kopen dan vind ik niets leuks of het zit voor geen meter. Dan maar genieten van je tafeljes :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:55

Mahitri het was ook niet een oefening die ik verwacht had op korte termijn te gaan doen maar Robert vroeg of ik er al mee bezig was en naar mijn ervaring ermee allebei nul en hij zei we proberen het gewoon en zien het wel. Eerste keer ging hij niet wisselen en 2e keer wel maar in 2e en 3e keer was meer toeval denk ik dat hij het deed. Ik heb ook niet het gevoel en idee dat ik het nu op eigen houtje kan gaan doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:01

Laura1982 schreef:
Mahitri het was ook niet een oefening die ik verwacht had op korte termijn te gaan doen maar Robert vroeg of ik er al mee bezig was en naar mijn ervaring ermee allebei nul en hij zei we proberen het gewoon en zien het wel. Eerste keer ging hij niet wisselen en 2e keer wel maar in 2e en 3e keer was meer toeval denk ik dat hij het deed. Ik heb ook niet het gevoel en idee dat ik het nu op eigen houtje kan gaan doen.

Is wel een hele goede manier om er mee te beginnen. Het geeft in ieder geval vertrouwen voor de toekomst!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:10

Lekker dat je les goed ging Laura! En gefeliciteerd met de eerste wissel! :D

Hoe ging jouw les Janine? Jammer van de kleren, wat Laura zegt, ik heb ook wel moeite met iets vinden in de huidige mode. Maar die salontafels zijn weer leuk! En lekker belangrijk, al heeft de hele wereld ze, als ze in jouw huis maar leuk staan toch? :)

Ennn, wij hebben een passend hoofdstel! Vraagt om een foto, dat snap ik, maar die komt nog :+
Verder vanmorgen fijn gelest, op de wissels na die ineens weer helemaal stuk waren. Stap terug en dan weer twee vooruit hoop ik maar. Denk dat ie wat veel spanning heeft gehad afgelopen week (iig, wat voor hem spanning is) en daardoor even op standje uit staat.
Over twee weken clinic van Geert-Jan Raateland, ben benieuwd, altijd wel weer leuk om even een frisse blik te hebben.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:22

Het was ook niet verkeer bedoeld hoor Laura! Helemaal super dat je zo spelenderwijs met de wissel bezig kan. En kennelijk ben je toch al verder dan je zelf denkt :D

@Noukie, top dat je fijn gelest hebt! En die wissels komen wel weer. Stapje terug is nooit verkeerd. Ik vind een frisse blik ook altijd erg leuk. Hoor je soms net even wat anders of krijg je weer nieuwe tips.

Ik ben moed aan het verzamelen om door de kou heen. Wil graag de eenvoudige wissels van contra naar contra weer oefenen dus ik moet van mijn bank af :o

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:30

Mahitri schreef:
Het was ook niet verkeer bedoeld hoor Laura! Helemaal super dat je zo spelenderwijs met de wissel bezig kan. En kennelijk ben je toch al verder dan je zelf denkt :D

@Noukie, top dat je fijn gelest hebt! En die wissels komen wel weer. Stapje terug is nooit verkeerd. Ik vind een frisse blik ook altijd erg leuk. Hoor je soms net even wat anders of krijg je weer nieuwe tips.

Ik ben moed aan het verzamelen om door de kou heen. Wil graag de eenvoudige wissels van contra naar contra weer oefenen dus ik moet van mijn bank af :o

Ook niet zo opgevat hoor. Het is heerlijk buiten in de zon ga lekker genieten!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:52

Zo even een weekje niet gelezen en ik kan al niet meer volgen waar iedereen mee bezig is :')

@noukie, is het een bridle2fit geworden? Dat vraagt inderdaad om een foto :j

@mahitri, confession, ik ben maandag en dinsdag ook snel doorgereden naar huis vanuit stal zonder te rijden, brr was mij ff te fris zo ik een keer.

@laura, wat fijn! Altijd zo lekker als een les fijn gaat ik kan daar echt dagen van genieten!

@janine, heb hier ook nog hoop in de kast wat er online leuk uitzag en als je het dan aantrekt je echt denkt....nah beter niet :') ik moet er binnenkort weer aan geloven als ik zo kilo’s blijf verliezen.

Ik heb vandaag iets gehad wat ik echt ff nodig had. Namenlijk 2 dikke winstpunten!
Slecht gevoel na mn proeven want Don was totaal niet aan mn hulpen en moest zelf erg hard werken om hem erbij te houden maar blijkbaar zag het er minder desastreus uit. 218 en 212,5 met een 1ste en 2de plaats *\o/*

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:15

Gefeliciteerd bamsy!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:39

Super Bamsy!! Dat is goed voor het vertrouwen, wat fijn!
Oh, en Bridle2fit idd. Nadat Dyon, Dobert, Schockemohle allemaal niet goed pasten rond zn oren... _O-
Zal morgen proberen aan een foto te denken :D

Heb je jezelf nog van de bank kunnen schoppen Mahitri? En als het antwoord ja is: nog lekker kunnen rijden?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:44

Zooooo moet een boel bijlezen....
Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Ik las iets over wissels... wij moeten nog beginnen in het Z1 maar hij lijkt in ieder geval geen moeite te hebben met de wissels, als in dat hij overkuist of in 2 delen springt :)
Maar eerst het Z1 maar eens door hihi

Ik zit beetje in de lappenmand, daardoor staan mn paarden al 2 weken stil. Ambulance ritje en nachtje logeren in ziekenhuis en momenteel nog weinig verbetering. Geloof dat mn paarden het niet zo erg vinden.

Ondertussen wel een stang en trens hoofdstel met bitten gekocht.
Trens lijkt bijna te verdwijnen in zn mond dus maar maatje groter besteld. Normaal 12.5 cm dus nu een 13 cm besteld maar leek veel te klein. Nu een 14cm besteld en kijken hoe dat valt.
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:59

oh jeetje, wat had je gedaan Ivy? Beterschap iig!
Hoofdstel staat m wel goed :)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 21:24

Geweldig Bamsy *\o/* Het zijn ook nog dikke winstpunten dus het zag er harstikke goed uit! Lekker zo doorgaan.

Oei Ivy, ambulance klinkt niet goed. Wat is er gebeurd?

Noukie, ja is heb mezelf van de bank geschopt en het rijden ging super! Hij is ook zo leuk om te rijden <3 Weer verder gegaan met de eenvoudige wissels en hij pakte dat heel netjes op. Aan het eind zelfs contragalop 4 passen, stappen, gewone galop 4 passen, stappen, contragalop 4 passen etc. Hij wordt steeds handiger en sneller met dat enorme lijf :)) Dus ik zit nu weer op de bak maar dan met een voldaan gevoel :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 21:32

Goed bezig! Ja, dan zit die bank extra fijn :D :D

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:21

En daar stond ik dan vandaag weer verbaasd bij de prijsuitreiking en dit keer niet de verbazing die je wilt. Met instructeur erbij 2 betere proevenden gister weg kunnen zetten en coupons terugkrijgen met 199,5 en 188,5 8)7

Ik ben niet eens teleurgesteld puur omdat dit gewoon zoooo onwijs laag gepunt is dat het gewoon lachwekkend is. 5,5 voor harmonie en rijvaardigheid terwijl ik juist altijd complimenten krijg over het vriendelijke rijdend magere 6jes voor mijn houding. Ik ben redelijk down to earth en weet ook wel dat gister beetje <:) jury was maar deze was weer het andere uiterste :=

Ach ja jammer dat we ons laatste puntje niet gereden hebben en we gaan lekker verder, maar deze jury zetten we wel even op de blacklist :list: :D

Verder nog iemand op pad geweest?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:07

Blijft bijzonder Bamsy! Gelukkig iig je gevoel goed, dat is sowieso een overwinning, maar daardoor ook wel weer extra teleurstellend.

En pony met zn nieuwe hoofdstel
Afbeelding

Wij geen wedstrijd, eerst de wissels wat beter. En voor Z1 even geen motivatie :o Wel heel fijn net, les had m goed gedaan!