Idd, ik heb een goede fysio/manueel, Steffi vd Laarse en voor de spieren iemand die alleen masseert maar dat dusdanig doet dat ze de knopen er ook uitmasseert. Alles valt of staat met de training.
Dat is idd ook iemand waar ik goede dingen over heb gehoord. Ik heb Ellen Kral als manueel therapeut en acupuncturiste en Nympha Minnaar als fysio. De laatste geeft de cursussen dryneedling in iig de onderste helft van NL. Massage komt niet zo diep als dryneedling,dat werkt met de triggerpoints. Daar steekt ze een naald in en zo ontspant de spier zich direct. Met 1 behandeling het effect van 7 fysio behandelingen! Scheelt weer geld,want het is allemaal duur zat. Want dat masseren kost hier in de buurt ook 50€ per behandeling.
Ik heb zelf ervaring met dry needling en triggerpoint massage, maar bij mij werkt de laatste beter dan de eerste. Mijn eigen fysio is nogal breed geschoold. Hij doet nu de opleiding tot osteopaat.
Als fysio voor de paarden heb ik Marianne Krediet van dierfysiotherapie eemnes. Ook een hele fijne kundige vrouw. Degene die bij ons op stal de massages doet vraagt €35.
Gaat ch haulerwijk niet door? Stond vanmorgen nog op fb dat het terrein er goed bij lag, hoog en gedraineerd, dus om twijfel weg te nemen zeiden ze dat t doorging. Hmmmmm jammer was in de winning mood
Wat een goedkope masseurs hebben jullie! Hier 60 euro maar komen 15 euro reiskosten bij. Wel erg fijne resultaten van tot nu toe. Ondersteunt toch je training. Ellen Kral heb ik ook goede verhalen over gehoord. Dryneedling wil ik ook nog eens proberen. Wat kost zoiets?
Ik heb 90 euro op locatie betaald voor een crano sacraal therapeut, maar vind het het ruimschoots waard.. Ze is de eerste keer ruim 4,5 uur bezig geweest
Waar zitten jullie trouwens dat er vanalles afgelast wordt? We hebben hier ook veel water, maar zoveel dat ze iets aflassen denk ik haast niet.. Hoewel de hoeveelheid water erg plaatstelijk is !
ambre
Geplaatst: 20-08-14 06:56
Ik vind het ook allemaal achterlijk duur. De meeste behandelingen zitten tussen de 80&100€. En dan meestal excl reiskosten. Toch beter naar mijn vader moeten luisteren en op school mijn best moeten doen... Ik laat alleen behandelen door mensen die er serieus voor geleerd hebben,geen massagecursusje dus. Osteopaten doe ik niet aan,teveel broddelwerk van gezien en ik hou niet zo van gemanipuleer.
Balen dat er zoveel nu al afgezegd is,maar op sommige plaatsen is wel heel veel gevallen. Dat is ook de reden dat ik nooit meer op gras start,kom ik nooit voor verrassingen te staan. Maar hier is gelukkig genoeg keuze in zandbodems.
Ik zit op het moment in het noorden en hier is het echt belachelijk slecht. Paarden staan verkleumd in de wei (thuis kunnen ze op stal, hier op vakantie niet), ze hebben het niet koud maar vinden de enorme regenval niet leuk. Maar heb gisteren nog op de wei kunnen rijden, de grond houdt het super hier.
Mijn masseur is gratis, doe ik lekker zelf. Mijn tarief is nog erg laag vergeleken met andere masseurs, 25 euro excl. voorrijden. Maar dit is vooral omdat ik merk dat mijn leeftijd mensen tegen staat. Ik was de jongste uit de groep van de opleiding en zie er nog jonger uit dan ik ben, zal niet de eerste keer zijn dat ik 14 - 16 wordt geschat (ben 21). Dus zien ze een ouder iemand, dan stellen ze dat die meer ervaring hebben. Terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. Aan de andere kant, tijd genoeg: ben toch nog aan het studeren, dus mijn agenda is al vrij vol.
saskiaojan
Geplaatst: 20-08-14 07:52
Ik woon ook in het noorden idd, we hebben zes weken geen regen gehad, dus grond was goed droog en sinds zaterdag behoorlijke hoosbuien, dus tja..... Ze hebben het naar mijn idee ook niet afgelast vanwege de nattigheid, maar meer voor de veiligheid, aangezien ze van het weekend ook slecht weer voorspellen.
De osteopaat die nu komt kost 70,- geloof ik als ze aan huis komt, als ik naar haar ga is het goedkoper.
Ik sta op het moment op Terschelling. Blijf nog 2 weken en dan weer terug naar huis. En inderdaad, al zes weken prachtig weer gehad, moet nu even gecompenseerd worden denk ik.
Hier in Utrecht valt het deze week mee ... Voorgaande weken hebben wij die erge buien gehad dat de straten vol liepen. Gelukkig hebben wij een erg goede binnen en buitenbak en konden wij gewoon dezelfde avond nog rijden. Ook de gras wedstrijden gingen hier gewoon door, stalgenootje heeft 2 weken geleden haar debuut gemaakt op gras en ik was bang dat die afgezegd zou worden. Voor mij ook een reden om niet snel op gras te starten, wil liever de zekerheid hebben dat het (mits het echt met bakken naar beneden komt de dag ervoor) door gaat.
Ik heb gisteren heerlijk in het zonnetje gereden en ook nu schijnt de zon weer. Hier in het oosten komen we er heel vaak goed vanaf!
Osteopaat is duur en je paard heeft standaard twee behandelingen nodig van 90 euro, daarnaast komt er meteen een heel boek met visitekaartjes tevoorschijn van die en die tandarts, zadelmaker, sportmasseur, hoefsmid en weet ik t wat. Ze houden elkaar aan het werk!
Hier schijnt ook al de hele dag weer de zo'n, droogt nu mooi hard weer op! Vanmorgen les gehad en ze liep erg fijn, er vallen deze weken veel kwartjes bij ons, nu baal ik helemaal dat ch niet doorgaat
Hier ook lekker in het zonnetje gereden. Sam zijn training is wel al richting 1 a 2 niveau's hoger (de oefeningen van 1 niveau hoger maar ik werk naar de kwaliteit toe die gevraagd wordt in niveau 2 zeg maar) en hij pakt het fijn aan! Hij wordt wel lekker pittig van de eenvoudige wissels maar dat uit zich vooral in briesen en beetje overdreven doen zeg maar.
Ik ben vandaag ponypletter geweest, even rondje op chessy gereden de C pony van Elly, en heeeeeel smal
Sjolvir
Geplaatst: 20-08-14 16:29
Hi hi, past nog net hoor, jij bent toch klein, kan best. (ze hebben mij ooit op een B!!! gezet, bij het opstappen lag ik er al bijna aan andere kant naast. Kleine duvel had les ervoor bij de kinderen feestje gevierd, bij mij geen pas verkeerd gezet, vermoedelijk was ik afschrikwekkend groot en zwaar genoeg)
Aflastingen nu al bij bakken? Dat is raar.
Suus, watertoren in Hardinxsveld is dit weekeind ook, allicht dat dat wat is? Of ook Overbos? (de ene is duurder qua startgeld, de ander duurder aan diesel)
Toobs op clinic afgelopen weekeind, was leuk! En leerzaam. Jammer genoeg liep ie vanmiddag net niet helemaal lekker, wou rondje buiten doen draafde aan en ben maar terug gegaan, niet dramatisch, net niet goed, zal wel schuiver in de wei hebben gemaakt, zucht...
Oh de fjorden hengst die hier door beeld loopt is de vader van Hepsie (tijd eruit geweest wegens blessure, net weer sinds 2 wkn weer wat aan het doen) En we zijn geen zetter, maar emmer, alleen Sjol stond ingeschreven en Toobs nam de eer waar.