[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:29

Maak je niet te druk erover Mywishmax, je rijdt ongetwijfeld fijn! En zo niet, jammer maar je hebt er wel gereden!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:41

Vreetsagen waren het niet echt hier en gelukkig weer voorbij want dat bankhangen moest niet langer duren

Streng in de zin van de voltes waren net zo groot als altijd waar ze dan een 7 voor krijgt en nu te groot dus een 5
En galopverruiming zelfde verhaal eigenlijk. Normaal een 7 nu een 5

Maar ze weet het, af en toe gaat een proef niet zoals gewenst ( en nu al helemaal niet met een stakend paard) dus hup door naar de volgende

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:46

Maar staat er dan geen commentaar bij? Dan weet je waarom de jury het niet voldoende vond.
Probeer het eens te laten filmen, kan je het later terug kijken met het protocol.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:30

jawel er stond bij volte te groot, terwijl hij net als altijd was en ook ander commentaar vonden wij niet bij het beeld passen. Maar zoals ik al zei, paard had een totale off day dus gauw vergeten en op naar de volgende keer

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:42

Welja, er komen er nog genoeg. De ene keer krijg je te weinig punten naar je zin, de andere keer weer teveel.

Ik heb vanavond les, eens kijken of ik eindelijk een stukje kan laten filmen. Meestal vergeet ik dat :+
Het weekend beetje rustig aan gedaan, gisteren weer gereden en dat ging eigenlijk best fijn. Merk alleen wel dat ik in dit stuk waar ik nu in zit echt even ogen op de grond nodig heb. Ben zelf net een fractie te traag. (of 2 fracties :+ }:0 ) Werkt voor mij altijd fijn als ik feedback krijg, dan lukt het beter en loop ik niet achter de feiten aan.

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:53

Helga, wat fijn!

Marietje: ja ik ga het proberen hopelijk werkt het wat. Is puur alleen in de ring.

Ja kerst weer voorbij goed volgevreten hahaha.
Vandaag les van mij nieuwe instructrice ben erg benieuwd of dat gaat klikken.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:12

Je moet het alleen wel tijdig geven, als de stress er al is dan helpt het ook niet meer afdoende.
Wellicht is zo'n injector ook wel iets voor je, bv stressless oid.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:27

Ja die heb ik ook gezien, maar dat moet in de mond dat is al een kriem bij hem wat stress op roept. Dus ga Confidence proberen, bij de kring op 6 januari. Is maar kwartiertje van stal dus geef het lekker op stal al. Ben er meestal zo'n 3 kwartier van te voren. En las dat 2,5 uur werkt. Betekend dat hij met zijn proef net 1 uur die gek heeft.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:43

Dat confidence moet in z'n neus he? Dat vinden er ook niet veel heel prettig ...
Zorg dat je het echt diep genoeg in z'n neus doet, echt binnenkant vleugels (dus je vinger verdwijnt echt stukje in z'n neus) Thuis tijdig geven, desnoods smeer je er daar nog wat bij. Ik krijg never nooit 1 zakje in 1 x op zeg maar, zit best veel in, dus er is dan nog genoeg over voor als je ter plekke bent. :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:45

Ja ik weet het, maar zijn neus gaat minder een probleem worden dan de mond denk ik. Oh neee wormspuit denkt ie dan :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:48

Ja, dat is dan ook weer lastig. Die van mij is gelukkig heel makkelijk, die vindt het prima, maar paard van stalgenootje laat het amper toe. Daar sta je dan met je zakje .... dan is zo'n injector weer vele malen sneller en vooral makkelijker.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:49

Ga het gewoon proberen haal toch eerst een verpakking van 2 zakjes. Als dat niet bevalt heb ik het in ieder geval kunnen proberen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:05

Marietje dat moet schoudervoor voorstellen, tenminste dat is wat ik vraag. Alleen vindt ze het maar onzin. :+

Hier niet eens gereden hoor MWM. :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:14

Gewoon eens proberen Shelly, wie weet werkt het!

Hier ook gegeten en niet gereden, paard vrijdag te kort bekapt, baal als een stekker precies in mijn kerstvakantie vol met plannen, maar het is niet anders...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:39

Vandaag clinic gehad van jill huijbregts heel erg fijn kunnen rijden gelukkig ging het laden ook redelijk goed ze liep er steeds rechts langs dus langs de muur gezet en toen stond ze er zo op.

Bij jill hebben we eigenlijk van alles kunnen oefenen wijken wat echt heel erg fijn was voorheen ging ze niet opzei nu moet ik alleen me handen opzei zetten en ze ging al want zodra ik me been aanlegde ging ze eerst met de achterhand wat ze dus niet mocht.

Heb ook foto’s laten maken door mijn vriend zal ze straks even bekijken en anders een topic maken :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:50

leuk helga! :)

Vandaag weer op Eli gestapt, letterlijk alleen maar gestapt. Bak is echt te slect om te draven. Dus veel SB en wijken gedaan. :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:25

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:45

Hoi allemaal. Mag ik mij hier opnieuw melden?
Heb L1 gereden als laatste in geloof ik oktober van 2016. Ik was toen zwanger van mijn dochtertje. Heb toen hele slechte punten gehaald. Voor mij reden genoeg om wedstrijdstop in te lassen. En werd ook gewoon te dik (zwanger :') ) nu na een jaar eruit en een klein jaar ook niet gereden te hebben heb ik het rijden weer opgepakt. En heb mijn startkaart weer aangevraagd. Op 27 januari weer een soort van debuut dus :j
Ik vind het echt knijterspannend :+
Laatst bijgewerkt door Anne_mieke88 op 27-12-17 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:49

_helga_ schreef:
Hier ons topic van vandaag! heel erg trots op mijn topper! :D
[RT-HAW] clinic bij Jill Huijbregts

Gaaaf! Ik heb vorige jaar ook ergens een clinic gereden bij haar. Staat nog steeds op mijn verlanglijstje om dit weer te doen. Alleen is nooit echt in de buurt hier (midden van het land)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:44

@ Mirjam; aha! :D Dat ze daar al zo narrig op wordt. :') Balen van je bak. Helaas deze week nog meer regen. :7
@ Nouvel; dat is balen zeg! Bah ... :(:)
@ Helga; Wat leuk van je clinic. Dat meisje kan fijn sturen! Ga zo je topic even bekijken.
@ Annemieke; Welkom!

Zoals ik al verwacht had, les ging inderdaad heel fijn! Was precies even de steun die ik nodig had vanaf de grond en alles viel op z'n plek. *D Ik wilde net vragen kun je even een stukje filmen, toen was hij het beu en begon wat achter de teugel te kruipen, helaas helaas, niets op film! Als hij dan moe wordt rolt hij zich weer wat op, ik wilde hem daar eerst weer uit rijden. Daarna was ik ook wel op dus maar uitgedraafd. Wel super fijn stuk gevoeld, blij meisje hier :o :D
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 28-12-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:45

Oh, Helga .... ik zie je foto's niet?!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:05

Marietje klinkt goed.
Eli werd eerst al narrig ( en dan echt bokken, steigeren etc) als ze alleen maar voorwaartste hulp kreeg. Dat lijkt er nu redelijk uit te zijn. Nu dus de zijwaartse hulp nog!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:36

Is ze altijd zo narrig/lastig? Lijkt me toch niet zo leuk rijden

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:47

Nou nee alleen als ze het er niet mee eens is, in de stress raakt of bang is. Euhmmm verder niet. :P Als ze er door heen is (wat steeds sneller gebeurd hoor) is het echt een heerlijk paard. Het is alleen zo jammer dat ze dat karaktertje heeft. :')

https://youtu.be/UE9-XxkO5PI

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:56

Leuk beest hoor! :j
Let je wel op je handen, ze gaat heel erg met haar hoofd van links naar rechts.
Denk dat als je je handen wat meer voor je zet het al een stuk beter wordt.