[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:53

Waaauw Kim! een jury die het goed ziet!
Heerlijk! Zo jammer dat ik ze nog niet tegen ben gekomen, want dit is precies wat er bij mij gebeurt. Ik stop dan ook met rijden, of ga krampachtig zitten waardoor hij helemaal (weliswaar stilletjes) over de zeik raakt en op de rem gaat.

Ik denk dat het alleen voor Volvo was, dus alleen bedrijven die met Volvo draaien uitgenodigt worden dan? Mijn vader heeft een Komatsu. Nouja, heeft :') Niet echt van hem natuurlijk :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:49

Bamsy wat onwijs rot voor je!
Wel toffe jury.
Kim gefeliciteerd met je punt! Wat een toffe jury die je zo helpt zouden soms best meer jury's mogen doen.

Dat EK is wel merk gebonden en je moet lid van de operation club zijn.

Hier douwe verhuisd naar zijn oude grote box bij ons op stal deze gisteren schoon gemaakt en gewit. Hij moest toch wel wat snuiven en met nek erop zn stal onderzoeken om daarna lekker te gaan eten haha.

Leuk dat meerdere dames hier een kraanmachinist in de familie of als kerel hebben.

Ik hoop het scheren nog 2 weken uit te kunnen stellen. Maar wow wat is het ineens koud winterjas uit de kast gehaald.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:16

Kim, wel heel fijn dat de jury je zo op weg helpt idd! Ook al is het mega confronterend, het helpt je wel direct. Ipv twee tegenvallende proeven en pas over een paar weken weer opnieuw de ring in.

Bamy, fijn dat je instructie mee kan de volgende keer!

Laura, echt koud he?! My god :') En ik weet, over een paar maanden vinden we 8 graden weer heerlijk warm, maar nu even niet _O- Ik ben de wintertijd ook alweer zat trouwens :+ En lekker schone, geverfde stal!

Hier vandaag echt mega fijn gereden. Lekker in de zon :)
Alleen erg vol weekend en nog vollere komende week, te beginnen met 2 dagen training ipv werk. Woensdag zal de mailbox wel weer vol zitten :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:20

Haha noukie ja nu roepen we koud en in dec of jan ohh lekker warm!
Ja wintertijd is niet mijn favoriet maar helaas geen keuze in.

Lekker gereden dus kan je de komende drukke week op teren. Succes met de cursus en de volle mailbox.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:42

Ja, echt heel fijn dat hij dat deed, want anders was de tweede proef ook een “nèt niet” proef geweest. Komt denk ik ook doordat de vriendin van mij die altijd mij overal heen rijdt, en voor groom/bestie van mijn paard speelt, hem heel erg goed kent. Zij heeft ook altijd bij hem gereden. Dus vandaar dat we nog even informeel stonden te kleppen aan het einde van de proef.
Maar zit even te kijken of ik een proefles bij hem kan inplannen. Ik denk dat ik dan echt afgebeuld ga worden _O-
@janine: voor mijn gevoel blijf ik wel rijden, maar ik wil natuurlijk niet lomp overkomen richting mijn paard in de proef. Dus ik pak hem niet zo aan als thuis, want je wilt toch een bepaald beeld neerzetten. Als mijn paard dit thuis had geflikt had ik allang een schop gehad of wellicht nog een tikje achter het been erbij. Maar ja... die proef... Yorick zei dus: Been en gas! Dus gaan we dat voortaan maar doen =:)

@laura en noukie: OMG, ik heb het zooooowww koud!! :brr: Echt niet normaal! We moesten vandaag ook buiten losrijden in een rijbak waar best veel wind stond... :brr: :brr: Ik loop al in dikke truien en sjalen en winterjassen... Dat wordt straks nog wat! :=

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:53

Haha kim ja het belooft wat voor de echte winter. Ik heb voorlopig geen wedstrijden gepland staan ga pas in januari weer starten. Tot die tijd mag ik af en toe smokkelen van mijzelf liever keertje extra longeren.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:27

Herken ik wel hoor Kim, wil je in de proef toch mooi blijven rijden. Terwijl vaak 1x doorpakken zoveel effectiever is (en daarmee eigenlijk ook nog eerlijker/duidelijker naar je paard).
Wie was je jury? Je zat redelijk onze kant uit, dus ben stiekem wel benieuwd (mag per pb hoor)

Hahaha, ja, die wind vandaag was ook wel écht fris. Vond vanmorgen t verschil tussen in en uit de zon ook enorm!
Slim Laura, lekker de winter op een iets lager pitje, mocht dat nodig zijn. Moet voor jouzelf ook te doen blijven allemaal en kan me voorstellen dat in de winter fysiek nog wat minder is?
Ik denk dat ik begin december nog een keer start en dan ook even winterstop. Vind t allemaal super leuk, maar in de kou en donker vroeg of juist laat nog op pad vind ik niet ideaal. En aangezien ik toch voor de hobby rijd, ga ik dan liever een keertje in t weekend overdag t bos in. Trainen etc gaat gewoon door (behalve bij erge vorst, dan is de buitenbak van de instructeur ook hard), maar korte wedstrijdbreak kan geen kwaad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:33

Kim, dat gevoel had ik ook altijd. "Nee, aan mij ligt het niet, ik word niet eens zenuwachtig." Heb ik heeeeeeeeeeel lang volgehouden.
Maar als je dan heel bewust terug gaat naar je reactie op die momenten... Dat heb ik dus gedaan met stress release therapie (therapie vind ik wel een groot woord, maar goed). En daarmee kwam ik er achter dat ik dus helemaal niet echt bleef rijden. Ik was aan het paniekvoetballen. Tsjah... wat gebeurt er dan in het hoofd van mijn paard? Niet een hele constructieve reactie van mij naar paard toe, want dat is al een beetje een zielepietje (echt het zwarte schaap in de kudde). Dus ja...
Kost heel erg veel tijd en moeite bij mij om het te veranderen, maar we krijgen allebei ons plezier weer terug. :)
Ik hoop dat je wat aan die proefles gaat hebben!

Ben blij als ik van de week weer een keer helemaal alleen kan rijden. Vind het echt superleuk om met het buurmeisje te gaan rijden. Maar het kost best wel wat aandacht, haar paardje is nogal een ril dier en haar ervaring is nog niet optimaal om geheel zelfstandig te kunnen rijden.

En die KOU!! Jemig... :\
Echt niet tof zeg! Ik kwam er afgelopen week al achter dat ik geen normale kleding meer heb voor de winter. :+ Dus ik ben nu verplicht online aan het shoppen. Haat aan... Onder druk shoppen is al lastig, laat staan online :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:36

Succes met shoppen Janine wat een straf haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:11

Wat fijn Kim en héél herkenbaar!

Lekker shoppen Janine :))

Ik had ook weer wedstrijd op dezelfde plek alsvorige week. Met dus langs de hele ring strobalen vol pompoenen. Vorige week HC gestart zodat zweep even erbij kon en er geen (onbewuste) druk meer op staat. Vandaag een plan van aanpak gemaakt. Meteen na de voorganger de baan in en dan echt blijven rijden en bewust zijn van wat ik doe. Ik laat hem namelijk ook in de steek zodra hij schrikt en enorm gaan loeren.

Dus binnenbeen eraan , buitenteugel eraan. Zweepje er even bij. Hij loerde meteen. Maar door deze aanpak kreeg ik hem wel heel snel erbij. 1e proef ging dan ook helemaal niet verkeerd. Af en toe was spanning en hakkeltjes maar hij bleef lopen, sloeg niet af én ging er aan langs ook als die het eng vond.

2e proef was minder aantal grote fouten wat de score drukt en dan haal ik te weinig compenstatie.

2e proef dus ook helaas 192 máár in de eerste proef 204,5 {:}

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:20

Nice work Yvank!!! *\o/*

Online shoppen bijna afgerond... _/-\o_

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:32

@nouki: de jury was Yorick Smit. Ravenswaaij is voor ons wel 45min rijden met de trailer; wij zitten meer in West Maas en Waal en stukje Brabant (Nijmegen/Wijchen/Uden). Yorick zelf komt uit Heteren volgens mij, dus valt ook wel mee met afstand :j

@janine: ik word vaak zenuwachtig als ik merk dat het losrijden al prut is. Maar tegenwoordig is het losrijden wel erg fijn en dan ontspan ik al veel meer. En de rijbaan was naar mijn inziens ook helemaal niet eng. De baan in Kapel Avezaath bij de Roskam was veel spannender met allerlei bloemen op de bakrand enzo, maar daar keek ie dan weer niet naar.
Franco is best wel een baasje in de wei en in omgang erg lief. Maar snel stress (scheren, ijzers, buitenrit), snel ergens op reageren, ontzettend met zijn omgeving bezig zijn... Maar snap wel dat ie zegt dat ik dan te netjes en te braaf wil zijn en hem niet zo aanpak als dat ik normaal zou doen. Dus daar moet ik echt wat mee.

@yvank: Jij ook gefeliciteerd met je winstpuntje! Fijn dat het nu beter ging

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:54

Gefeliciteerd yvank met deze overwinning

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:38

@Kim, gefeliciteerd! Fijn zo'n jury die ziet dat je paard ermee ophoudt en je tips geeft.
@Yvank, gefeliciteerd met je punt!
@Janine, is het shoppen gelukt? Wat heb je gekocht?
@Noukie, fijn dat je lekker gereden hebt. En ik snap wel dat je in de winter minder staat te springen om wedstrijden te rijden. Ik vind dat ook een nadeel van deze periode.

Nou ik ben gisteren na vier maanden weer eens gestart. Beer was met inrijden ontzettend frisssss. De combinatie van een korte vacht en lage temperaturen waren voor hem een reden om vooral veel gas te geven. Gelukkig bleef hij wel redelijk braaf (op wat gestuiter in de galop na) en kon ik fijn losrijden. Toen de ring in en ondanks dat hij wat dingen spannend vond, kon ik zelf ontspannen blijven en hem door zijn angst heel loodsen. Hij was iets minder voorwaarts dan bij het losrijden maar véél meer voorwaarts dan de vorige wedstrijden. Ik kon er dus echt wel fijn aan rijden. Zelfs de uitgestrekte draf op de diagonaal was geen probleem nu hij zelf bleef lopen. Ik was dus dik tevreden. We hadden geen winst maar zaten met 201 punten wel dichtbij *\o/* *\o/* *\o/*

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:41

Ach wat jammer dat je net 3 punten tekort kwam juist omdat het zo lekker voorwaarts ging en je eraan kon blijven rijden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:51

haha, wat heb je allemaal gekocht?

Yvank, gefeliciteerd!

Mahitri, stúkken beter dan de vorige, ook gefeliciteerd, al is het nu nog net niet!! Mega overwinning voor jullie, echt knap! Dat gevoel vasthouden en lekker verder zo!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:08

Mahitri!!! *\o/* Wat onwijs heeeeeeeeeeeeerlijk!!!! Gefeliciteerd met deze persoonlijke overwinningen!! Heb je het goed gevierd? :D

Even kijken wat ik allemaal heb gekocht...
Ik vond dit wel een toffe combi...
https://www.wehkamp.nl/vila-vest-161436 ... evestiging
met
https://www.wehkamp.nl/coolcat-betty-bo ... evestiging
en/of deze
https://www.wehkamp.nl/we-fashion-t-shi ... evestiging

https://www.wehkamp.nl/didi-tuniek-1618 ... evestiging
deze niet zo zeer ergens mee :+

https://www.wehkamp.nl/miss-etam-reguli ... evestiging
Deze vond ik wel vet, hopelijk zit hij zoals ik hoop :+

Nog een paar simpele blousjes/shirts, een bh en deze schoenen...
https://www.wehkamp.nl/vanharen-enkella ... evestiging

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:37

Janine super leuk!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:41

Leuk!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:47

Thanks dames... Was wel zo handig om vanmiddag wel naar het dorp te gaan, maar het pakket te vergeten :+

Aangezien m'n paps vanavond niet kwam, kon ik echt heeeeeeel erg relaxed gaan rijden. En dat heb ik gedaan! Even geen buurmeisje erbij, dus alle aandacht bij Wietse. En hij ging zóoooooo fijn! <3
Nu ook voelbaar los in tempowisselingen, hele kleine stukjes steeg hij ook op.
En het leukste van alles... donderdag is paps weer niet thuis *\o/*

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:11

Ach super fijn Janine! Hopelijk ga je donderdag weer maximaal genieten.
Ps heeft dat buurmeisje zn negatieve invloed op jou rijden?
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 31-10-18 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:11

Wat heerlijk Janine, lekker genieten :D!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:46

Laura1982 schreef:
Ach super fijn Janine! Hopelijk ga je donderdag weer maximaal genieten.
Ps heeft dat buurmeisje zn negatieve invloed op jou rijden?

Haar gebrek aan ervaring in combinatie met een vrij sensibel paardje kost me vooral veel aandacht. Daardoor blijf ik er niet genoeg aan rijden.

En ik gun het haar gewoon. Ze doet enorm haar best, staat fanatiek uit te mesten. En na twee slechte ervaringen wil ik haar graag een goede geven.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:47

Super attent van je Janine

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:19

Ja enorm attent!