[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:01

Slachten is het andere uiterste, maar ik heb uiteindelijk wel besloten tot verkoop. Het werd mij te gevaarlijk. Ben er nooit afgevallen, maar dat was op den duur wel gebeurd. Ik heb haar ook een poos op strafkamp gestuurd bij een prof, die had er al haar handen vol aan. Nee, heb echt alles geprobeerd maar het ging echt niet. %) :n

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:18

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:32

Leuk beest, Eliana!

Oh dat is niet grappig van Zorro! Ook uit het niets .... Maar gelukkig gaat hij niet steil overeind.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:44

Dit was nog helemaal niets. Zijn favoriet was een hoek slaan, wegknallen, bokken, hoeken slaan, nog meer versnellen, bokken, hoeken slaan, kan nog wel wat sneller. Etc :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:17

Braaf filmpje van Zorro idd. Ik heb geloof ik ooit wel eens stoutere dingen gezien, veel stouter. Ik heb serieus nergens beeld van Beeb als hij ontplofte, heb bij de pavo nog gekeken of ik ergens op de achtergrond stond van een foto, maar nee. :') verder was iedereen altijd te druk met of mij of paard vangen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:04

Ja das het lastige dat niemand durft te filmen maar je nauwlettend in de gaten houd. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:06

Stoutere dingen van Zorro he? Staat er niet, maar volgens mij heb je ooit wel een erger filmpje gehad.

Ik moest ook rennen als ik er naast lag, Beeb keek nooit zo naar waar ik geland was. Die was gewoon blind van paniek.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:08

Ik ga Confidence EQ proberen op onze volgende wedstrijd.

Vandaag was echt weer niet grappig. Weer kijken compleet afsluiten. Beide ringen de baan niet door willen. Vind de indoor echt niet meer grappig nu. 1 wp mee maar ik wil graag richting die L2 en dat gaat niet met deze punten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:13

Wat balen! Wat doet hij als je gewoon in een vreemde baan gaat rijden zonder wedstrijd?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:18

Als hij alleen in de wedstrijd ring moet. Is echt heel vervelend. Onder 1 protocol stond: leuk paard, helaas deze proef wat ongehoorzaam en niet echt voorwaarts.

Dus kom ook gewoon totaal niet meer binnen met mijn hulpen echt heel vervelend! Hij sluit zich compleet af dan. Las hele goede dingen over EQ

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:36

Wat vervelend zeg Shelly! Die van mij leek soms ook te vergeten wat alle hulpen betekenen zodra we de witte hekjes binnen rijden, was zowel op locatie als thuis. Wel op een véél mindere manier zoals jij beschrijft hoor, maar ze hebben echt wel door wanneer er wedstrijd is of niet.

Helaas heeft die van mij ook precies door wanneer ik een hindernis spannend vindt en slaat dat 5 meter vantevoren vast af naar links of rechts :Y) .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:39

Ja, natuurlijk hebben ze het door, je bent zelf toch ook anders, mensen om je heen zijn anders. Thuis was bij mijn paarden bijna nog raarder, want die witte hekjes horen daar niet :+ Maar als hij het normaal op vreemd terrein ook had, dan was het net ietsjes makkelijker. Dan kan je 'gewoon' vaak naar ander terrein, ene bak inrijden en dan naar 2e.

Ik ga nog even nadenken of ik nog wat weet wat misschien kan werken. Dit is niet leuk :(:)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:42

Dankjullie dat jullie meedenken!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:03

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:36

oh wat leuk heb allemaal oude filmpjes terug gevonden. :):)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:58

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:28

Ohh gut, dochter had vandaag les tot ze zei dat ze enorm naar de wc moest. Vond ik al vreemd maar wat bleek, ze was hartstikke ziek en heeft alles uitgespuugd.

Ondertussen ging wel mooi de instructeur even rijden, zo kon hij precies voelen wat paard allemaal doet

En ze was net zo lekker bezig met schouder bw maar ja ze is gewoon weer opgestapt daarna en ze moest toegeven paard liep daarna best lekker :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:16

Aahhh wel een doorzettertje hoor. :(:)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:46

Ik heb sinds kort (1 maandje ) een andere lesgeefster nou wat een eye opener.
En wat gaan we samen hard vooruit!!
We zijn weer even terug naar de basis gegaan eerst recht worden en actief van achter en dan komt voor ook wel.
Ze is geneigd om zelf te hoog bovenin te lopen en ze moet nu eerst leren ontspannen.

Ik heb me punten om over te gaan naar het L2 maar wil nog even in de L1 blijven hangen dat ik echt een keer 2 wp kan rijden en dan pas lekker over gaan.
Als de basis er zometeen goed inzit gaan we de klassen zo door.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:19

Top Helga!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:31

Zo, net inschreven voor de 1e L2 wedstrijd in februari dus een mooi punt om naar toe te trainen *\o/*

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:21

Yom schreef:
Zo, net inschreven voor de 1e L2 wedstrijd in februari dus een mooi punt om naar toe te trainen *\o/*

Durf jij dat zo vroeg te plannen? :o
Ik plan al mijn wedstrijden pas op het laatste moment en meestal schrijf ik bij want dan weet ik hoe laat ik ongeveer moet Haha.

Nou ik zei toch dat ze de laatste tijd wel eens in de staak gaat.
Gisteren rustig buitenritje dacht ik.. :')
Tot we rustig aan het stappen waren en ze ineens met haar hoofd begon te schudden en ik voelde dat ze terug kwam en zich een bommetje ging maken.
Gaf een klein beetje been en ze ging steil de lucht in..
Dat ging maar net goed..
Heb haar laatst met trailer laden al achterover zien vallen dus voorkom dat liever. ;(
Vandaag maar eventjes longeren kijken hoe ze het doet.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:28

Ja die wedstrijd in feb is de thuiswedstrijd zeg maar, locatie dichtste bij stal dus altijd wel fijn

Vandaag wedstrijd gehad maar paard was aan het vervelen. Kwam een vrachtwagentje het terrein op tijdens opzadelen en vanaf dat moment wil paard alleen maar achteruit. Niet voorbij sat wagentje, niet voorbij het plantje, niet het bankje en niet voorbij het bakspook. Alles achteruit
Gelukkig ging de proef nog redelijk maar was de jury overdreven streng. Bij dingen die wel heel netjes waren toch een 5

Ach ja de hele proef doorzitten ging wel heel lekker dus die 174.5 punten voor de proef hebben we maar weggelachen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:17

@ Shelly; Wat balen dat hij zich weer zo afsloot. :(:) Ik geef dat Confidence ook :j De ene keer helpt het beter dan de andere keer.
@ Mirjam; Echte merrie he! :D Ik zie alleen niet zo wat je haar nou wilde laten doen?
Leuke filmpje van Zorro! Wie is T.D.K?
@ Yom; Beterschap voor je dochter :(:) Het heerst momenteel wel
@ Helga; Fijn dat je overstap zo goed uitpakt. Basis is zo belangrijk, die wordt echt veel te veel overgeslagen. Mensen hollen de klassen door en lopen dan ineens vast. Ra ra :+
Oef, achterover wil je niet meemaken!
@ Yom; jammer van de punten. Waarom overdreven streng? Stond er niets bij de 5 dan?

Iedereen de kerstdagen weer overleefd? Ik ben blij dat het voorbij is, super gezellig hoor, dat zeker, maar het is een vreetfestijn :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:21

Ik sluit me erbij aan Marietje, heel gezellig, maar veel te veel gegeten. :') Rijden ging gisteren ook alvast bagger, klein leermomentje dat zulke dagen al heel veel energie vragen en paard dan net te veel is. Heb gelukkig nog een maand.