[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:07

Nee niets gemerkt met rijden hij is nooit zo van het laten merken dat hij iets heeft of dat er iets is.
Ik heb nu mondboter van de dierenarts gekregen om erop te smeren en las op de verpakking dat je dit ook op de bitten kan smeren zodat ze makkelijker door de mond glijden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:10

Wat vervelend Laura, snap dat dat nooit je bedoeling is. Lastig ook wel dat ie t niet aangeeft, anders had je vast eerder je bit eruit gehaald al!

Mahitri, heel veel plezier, ontspanning en succes zondag alvast!

Met scheren ben ik gezegend, dat hoeft bij deze niet :D Verder komende maand beetje de dingetjes als fysio, toch de bridle2fit passer etc. Kan ie ondertussen mooi verder klaargestoomd voor t Z2. Misschien einde maand nog een keer Z1 mee en als de wissels iets verder bevestigd zijn in december weer Z2 verder. Die vliegende start smaakt wel naar meer, alleen moet ie echt wat relaxter de wissels door kunnen :) En anders gewoon tot einde jaar Z1, ook best :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:03

@liss: oewww ik ben jaloers! Gelukkig wordt Franco aankomende donderdag geschoren. Helaas vindt hij dit vreselijk, dus de dierenarts komt om hem te verdoven. Dan zijn we in een uurtje klaar zonder stress. Anders gaat hij 2,5 uur lang door het plafond, hebben we allemaal stress en is ie niet zoals we hem hebben willen. Dus dan maar een spuitje erin en dan gaat ie eventjes slapen, en wordt ie in zijn blote billen wakker :Y)
@laura: oei wat balen zeg! Het blijft een gepuzzel met s&t. Omdat ik de gok niet durfde te wagen heb ik een s&t hoofdstel + bitten laten aanmeten. Franco heeft een heel klein mondje en een wat dikke tong; vond het zo lastig. -O- Helpt de mondboter?
@nouki: ik heb hier Bianca Lodeweegs van Joy4Horses laten komen. Kostte klauwen met geld, maar hoofdstel is helemaal zoals ik hem hebben wilde en super fijn!
@mahitri: heel veel succes gewenst zondag! Ik moet ook rijden; ben benieuwd! :j

Vandaag kreeg een grietje bij ons op stal les van Piet Thijssen. Ik reed toevallig ook op dat moment in de bak. Kreeg later te horen dat hij Franco wel erg leuk vond. Altijd leuk om te horen! Hij deed ook super zijn best <3

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:10

@laura heb die mondboter voorbij zien komen in een vlog van de zusjes meulendijks, volgens mij best fijn spul! Zou fijn zijn als het helpt.

@liss, wat gaaf! Ik wil weer een sterretje op zn kont maar ben zi bang dat het kinderachtig gevonden wordt op wedstrijd :+

@kim, hier wissel naar links al wat meer bevestigd zolang ik hardop meetel maar naar rechts is het paniek -O- probeer er niet teveel naartoe te werken zodat hij geen spanning opbouwt maar been naar achter en hij stuift naar voren.

@mahitri, wat een paard! Succes zondag!

@noukie, ik hou er zo van dat scheren! Dit jaar begonnen met paarden voor andere te scheren als dienst. De mijne gaat volgende week voor de 2de keer alweer haha, moet strak en kort!

Sorry als ik mensen vergeet/overgeslagen heb }:0

Wij gaan vandaag weer (en hopelijk morgen ook, sta op de reservelijst) van vandaag verwacht ik niet veel naar het is goed om weer even de ring in te gaan na wat er laatste keer gebeurde. Een van ruiters in mn klasse is Stephanie Kooijman :') dus no pressure at all _O-
Doel van vandaag is de proeven lekker ontspannen op safe rijden om weer even vertrouwen in de ring te krijgen, loslaten dat niet alles perfect kan zijn en dan zien we wel. Rescue druppels staat hier ook klaar ombij mezelf het scherpe randje eraf te halen :=
En ja ik hoef pas 9 uir op stal te zijn en lig al een half uur wakker en ben mn proeven maar beetje asn het visualiseren :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:41

Kim, fijn he, als er dan verdovingsmiddel bestaat? ;) Succes vast zondag!
En fijn dat jij tevreden bent over de fitter. Ik ga er naartoe, dus scheelt weer kosten. Wilde echt dolgraag een anatomische Schokemohle, maar gelukkig kon ik die laatst bij een ruitershop op concours passen, want helaas heeft de mijne ook daarvoor niet het geschikte hoofd :')

Bamsy, opzich vind ik scheren ook leuk. Maar dit paard vindt poetsen al zeer noodzakelijk kwaad, dus ik weet niet of scheren heel gezellig wordt :+ (met voetjes en oren scheren is hij trouwens schaapmak, dus wie weet zou t meevallen). En aangezien hij amper vacht krijgt en ik veel buiten(bak) rijd in de winter, vind ik t dan wel prima!

Enne, niet naar je collega's kijken (behalve om ervan te leren) en lekker op jezelf focussen! :) Lekker makkelijk gezegd, I know. Ik zie dat soort mensen op de startlijst ook echt als inspiratie en verder niet.
Heel veel succes en plezier vandaag iig!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:57

Haha nee als poetsen al niet zijn favoriete bezigheid is dan is het wel fijn als je niet met het scheerapparaat aan hoeft te komen :=

Ja vandaag draait helemaal op juiste focus op mezelf en met fijn gevoel de ring uit. Wie weet wat het oplevert <<)
Wat eel onwijs fijn is op deze locatie (al zullen sommige dit juist jammer vinden, maar ik krijg altijd zowat een hartstilstand bij de prijsuitreiking) is dat ze echte prijsuitreiking hebben en je redelijk kort na je proef op het scherm je punten kan zien en je coupon dan al klaar ligt dus eigenlijk lekker paard uitstappen, naverzorgen en dan je punten meteen wegen ipv nog een uur piekeren _O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:02

Das lekker he? Hier in de buurt bij de meeste locaties ook, ik vind dat ook fijn. Merk wel dat ik er verwend van word ook, als ik een keer een uur na de rubriek moet wachten op mn punten vind ik dat héél irritant :')

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:10

Noukie schreef:
Das lekker he? Hier in de buurt bij de meeste locaties ook, ik vind dat ook fijn. Merk wel dat ik er verwend van word ook, als ik een keer een uur na de rubriek moet wachten op mn punten vind ik dat héél irritant :')

:j zo zonde van je tijd :=

Even wat anders. Ik weet dat er destijds geopperd is om een meeting clinic te houden maar dat daar ivm tijd van degene die dat probeerde op te pakken niet lukte. Ik wil best een poging doen om iets te organiseren, het zal alleen niet iets binnen 2 maanden zijn gezien het best een geregel is.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:18

Dussss........... -O-
Afbeelding
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:37

Hmm dat is balen :(

Ging niet nar je zin dus?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:38

bamsy schreef:
Dussss........... -O-
[ [url=m/cNnkGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AkEvUj.jpg]Afbeelding[/url] ]

O nee, wat happened? -O- -O-

@nouki: ja, echt heel fijn! Hij MOET echt geschoren worden, want hij is echt een beer en ik krijg hem al bijna niet meer droog. En dan kan ik hem na het rijden al bijna niet meer naar buiten doen. Dus ik ben blij als alles eraf is. Ik rijd wel altijd buiten, dus meneer zal dan wel fris worden, maar ach... vind ik niet zo erg :+

En inderdaad niet te veel om je heen naar de andere ruiters kijken. Ik doe dat ook, hoor, maar probeer gewoon mijn best te doen en meer kan ik niet doen. Plus, Franco is een mega heethoofd, dus wij hebben snel last van spanning. Dus het is vaak alles, of niets... :7

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:45

Kan er eigenlijk mijn vinger niet op leggen waar je het nou mis ging. Had mezelf goed onder controle vandaag. Vond dat Don wel erg druk in de weer was met zijn bitten na het indoen en ook mijn vriend (die 0.0 verstand heeft van paarden) metktr op dat hij met stappen aan de hand (terwijl ik me omkleed) ook meer ermee bezig was. Maar zag niets en voelde niets geks. Toen liep hij na het opstappen ook het opstapkrukje omver en waar hij normaal alleen ff opzij spring en weer ontspant bleef hij er heel erg in hangen kwa spanning en gezien ik me bedacht had vandaag niet te lang los te rijden kwam ik tijd te kort om het eruit te rijden.

Resultaat was in de 1ste proef dus tong over het bit en kreeg hem niet goed dus nogmaals gestopt en mee tijd genomen om hem goed te doen maar duurde te lang dus tij voor voorbij dus jury zei me af te groeten want anders had het me 2 winstpunten gekost :wow:
Dus tussen de proeven door even alles gaatje omhoog gehangen (al heeft dat denk ik totaal geen nut gezien meneer een erg flexibele tong heeft _O- ) en neusriem even wat strakker (iets waar ik normaal helemaal niet van ben maarja je probeert toch maar) dus 2de proef met meer contact gereden en de proef wel uit kunnen rijden maar van harte ging het niet :=

Meteen mijn instructeur geappt dat hij echt een keer mee moet om te coachen want we vallen steeds verder terug terwijl we het makkelijk kunnen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:51

Wat balen joh!! Wel fijn dat je nog mocht afgroeten, anders is t helemaal zuur. Heeft ie vaker moeite met t bit, of was dit helemaal nieuw?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:59

Noukie schreef:
Wat balen joh!! Wel fijn dat je nog mocht afgroeten, anders is t helemaal zuur. Heeft ie vaker moeite met t bit, of was dit helemaal nieuw?

Ja was totaal niet op de hoogte van die regel dus heeeeeeel blij dat ze me dit adviseerde haha.

Hij heeft het vorige wedstrijd ook gedaan maar daar was ik zelf natuurlijk niet helemaal met mn hoofd erbij dus dacht dat hij daar spanning van kreeg en het was ook na de uitgestrekte stap dus meneer had lekker de ruimte gekregen in zn mond. Maar thuis ooit 1x met mn trens gehad en meteen alles laten checken maar nooit iets uit gekomen dus het is me echt een raadsel. :?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:01

Misschien moet ie nog heel erg wennen aan zijn bitten? :o? :? Want ik start Franco gewoon nog op een trensje in de proeven, omdat ie daar het fijnst op loopt. Hij moet nog best wennen aan de dubbele bitten en ik stiekem ook. Dus ik train er thuis wel al mee, maar blijf dit afwisselen met de trens. Straks in de Z2 kan ik hem dan met een gerust hart starten met s&t, maar tot die tijd gewoon chill op het trensje Y)(^)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:14

Kimmutjuh89 schreef:
Misschien moet ie nog heel erg wennen aan zijn bitten? :o? :? Want ik start Franco gewoon nog op een trensje in de proeven, omdat ie daar het fijnst op loopt. Hij moet nog best wennen aan de dubbele bitten en ik stiekem ook. Dus ik train er thuis wel al mee, maar blijf dit afwisselen met de trens. Straks in de Z2 kan ik hem dan met een gerust hart starten met s&t, maar tot die tijd gewoon chill op het trensje Y)(^)

Hij heeft ze inmiddels al vaak genoeg ingehad zou ik denken maar wie weet. Rij thuis met trens en tijdens les, clinics en paar dagen voor wedstrijd pak ik de stang en trens er weer bij dus het is niet echt iets nieuws meer. En 9-10 x loopt hij veel fijner op zijn stang en trens. Maar kan de aanhoudend spanning na het omverlopen van het krukje ook niet plaatsen dus blijft een raadsel. Van de week maar even doortrainen op stang en trens kijken of het weer voorkomt in vetrouwde omgeving.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:17

Wat ontzettend balen zeg! Fijn dat de jury je er op gewezen heeft dat je beter af kunt groeten. En een keer weer starten met trens is dat ook een optie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:05

Yvank, verstandig rentree binnen! Lijkt me niet makkelijk rijden!

Laura, wat een knappe prestatie van je man op het EK! Supertof zeg, wist niet dat daar een EK voor was! Mijn vader is ook kraanmachinist.
En gefeliciteerd met het slagen voor je opleiding!
Balen van het plekje, maar dat kan iedereen overkomen. Misschien was het bit niet goed schoon en is er daardoor een randje gaan schuren in de mondhoek.

Liss, balen van de koliek zeg! Krijgt hij ook standaard iets door het voer daarvoor/tegen?

Kylian, wat een herkenbaar gevoel! Het idee dat je een paar niveaus terug bent! Maar het is voor het goede doel!

Droversrun, ik kijk het nog wel... Weet dat het bijna is afgelopen en ik wil zien dat Jodi terug komt :') Dus ik zit het nog wel even uit :')
Jonne al geschoren?

Bamsy, een dikke knuffel voor jou :(:) Wat betreft dat afgegroette deel... Wat zou je 2 winstpunten kosten? Ik snap het echt totaal niet... Is dat een nieuwe regel ofzo?
Ik hoop voor je dat je instructeur binnenkort een keer meegaat! :) En misschien niet te veel er achter zoeken. Het was ontzettend koud ineens, paarden reageren daar nu eenmaal op. Niet te veel van aantrekken :)

Mahitri, heel veel succes vandaag!! *\o/*

Ik ga vanmiddag maar weer eens rijden, donderdagavond voor het laatst en eerlijk gezegd weet ik er weinig meer van hoe het ging. Merk wel dat hij weer meer ruimte in zijn bewegingen krijgt, maar dat dit voor mij lastig is uit te zitten. :+ Dus ik moet ook even weer wat soepeler worden :')
Verder zijn we thuis druk bezig. Deze week is de isolatie in de muren gekomen, platen ervoor. En gisteren hebben we het kozijn naar de keuken er uit gebroken. Ik kan je zeggen, het koelt hier snel af :')
Grover (mijn kitten) kan nu dus ook in de bijkeuken. En er ligt nogal veel stof. Dus komende week heb ik extra schoonmaakwerk vrees ik :') De kattenpootjes staan hier royaal op de vloer afgedrukt intussen :') Terwijl ik het beton nog heb gestofzuigd gisteren! (en de rest van het huis gedweild uiteraard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:12

Balen zeg bamsy!

Nee dat is al een oude regel toch? Tong over het bit = verzet en als verzet niet binnen, ik dacht 40 seconden, opgelost is volgt uitsluiting en bij uitsluiting krijg je 2 verliespunten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:15

Yvank_ schreef:
Balen zeg bamsy!

Nee dat is al een oude regel toch? Tong over het bit = verzet en als verzet niet binnen, ik dacht 40 seconden, opgelost is volgt uitsluiting en bij uitsluiting krijg je 2 verliespunten.

Ik dacht dat uitsluiting/disqualificatie geen verlies meer was?

Maar hoe dan ook, superlief dat de jury het dan aangeeft! Staat toch beter dan een DIS op de uitslagen. :)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:20

Ik heb het vanmorgen even opgezocht en de regel bestaat inderdaad nog steeds. Als de jury je moet uitsluiten dan kost je dat twee verliespunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:24

Ja wel hoor. Alleen afgroeten kost je geen punten meer. Dat was eerder ook zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:31

Ah, dan ben ik daarmee in de war geweest!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:47

Klopt heb het ook even op moeten zoeken want ik heb hier (gelukkig) nog nooit ervaring mee gehad maar als je dus langer dan 20 seconden de proef onderbreekt of niet voortzet dan volgt uitsluiting. Heb dus zeker geluk gehad met de jury die zo attent was om te zeggen dat ik maar snel af moest groeten.

Dus iedereen hier bij deze gewaarschuwd haha.

Instructeur gaat volgende week zondag mee!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:50

Waar ik nog wel mee in de war ben... als je de eerste proef hebt afgegroet, mag je dan nog wel de tweede proef starten? %)

Oewwww Droversrun! Arme Claire, wat een jankscène was dat toen! En Alex...! :(:) Ik kijk het nu niet meer, want is denk ik al de 10de keer ofzo dat ze weer opnieuw zijn begonnen. Haha en na 3x aandachtig alles bekeken te hebben, hoeft het voor mij niet meer haha :+

Hier nog een kraanmachinist in huis! Mijn vriend kan erg goed kranen! Ik vertelde over het EK, maar hij wist niet eens dat het er was? Ik zei al: je moet wel meedoen, want kan je kei goed! Maar ja, zullen ook wel weer allerlei regels ed voor zijn.

Hier vandaag zelf op wedstrijd geweest in Ravenswaaij. In het losrijden was ie erg fijn, maar toen schrok hij in de ring van een apart plastic stoeltje op de bakrand (kan een instructeur op zitten blijkbaar) en toen sloeg de motor af en heb hem de rest van de proef niet meer aangeslingerd gekregen. -O- Tussen de proeven door weer scherp gemaakt, hup weer de ring in... vroeg de jury even aandacht. Die zei: “Je moet hem veel brutaler rijden! Als hij ermee uitscheidt en jij gaat niet meer rijden, gebeurt er ook niet meer. fiets de jury en de punten; hij mag niet leren dat ie ermee uit mag scheiden in de ring. Been is been; dan schop je hem maar een keer aan”. Owke, dus ben ik dat gaan doen voor de tweede proef. Heb echt beroerd gereden; voor mijn gevoel een duw/trek/schop-proef, maar mijn omgeving zei dat het wel beter was.
Na de proef nog met de jury staan praten. Ik zei dat mijn paard er soms een handje van had me in de ring in de steek te laten en dat ik dan niet meer door kwam, maar toen zei hij: Nee, jij laat je paard in de steek, want hij schrikt en jij stopt met rijden. En zegt tegen hem: zoek het maar uit...
Ik heb even geslikt... poeh, dat is direct, maar kan ik alleen maar waarderen. Nu ga ik kijken of het er in zit dat ik misschien bij hem kan gaan lessen, zodat we dat aan dat laatste stukje kunnen werken.
Maar goed, ik wilde de prijsuitreiking niet afwachten. Ik dacht echt: ik heb ergens in de 180/190 categorie gereden. Bleek ik 202 en 209,5 te hebben gehaald!! :):) Ik denk dat ie erg coulant is geweest, want was echt niet verdiend!

Volgende wedstrijd is 11 nov in Beuningen. Tot die tijd even heel hard aan de slag met het huiswerk!! :)F