Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xRoxanne

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:21

Ik heb een hele tijd met een enorm hete pony gereden, kende enkel stap (stapt zo een paard voorbij, een echt crossmachientje) en galop (scheurde ook zo een paard voorbij).
Er was amper een stoppen aan, dus ... enkel sturen en hopen dat je niet onderuit gaat.
Pony rekende wel zelf zijn passen uit dus lekker makkelijk.

Spring ik parcours van 1.10 met een kleine D-pony, alles supergoed gereden, geen balk genomen en snemste tijd (dit was trouwens barrage). Ga ik m'n blad op halen achteraf, heb ik blijbaar het hele parcous achterstevoren gereden Clown
Als ik niet achterstevoren gereden had was ik nog 1ste geworden.

Van een vriend: Randy is enkele jaren achter elkaar Nationaal kampioen geworden in Z dressuur.
Rijd hij weer een geweldige proef, Uiteraard eerste (ik met mijn dikke nek Clown )
Ererond gaat geweldig, geen problemen. wil die de piste weer uit komen, gaat zijn paard zo naar boven en achterover, Randy nam een giga-sprong zodat hij op zijn buik naast het paard terecht kwam. Paard en ruiter kwamen snel weer overeind. Randy kon het niet uit houden van het lachen. (paard was niets mis mee)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:26

xRoxanne schreef:
Spring ik parcours van 1.10 met een kleine D-pony, alles supergoed gereden, geen balk genomen en snemste tijd (dit was trouwens barrage). Ga ik m'n blad op halen achteraf, heb ik blijbaar het hele parcous achterstevoren gereden Clown

Dat is knap banketstaaf!
Stonden de oxers dan niet een beetje raar?

Suus_Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:31

ik was een keer mijn pacour vergeten in de barrage..
ik baalde als een stekker!
maar toen werd ik alsnog 2e:D

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:40

_tarja_ schreef:
nadina schreef:
Mijn grootste blunder is dat ik bij C afwend, x halthoud en groet en denk: sh*t, waar is die jury nou... Clown Ik was toen wel zo'n 12 jaartjes jonger dan nu...

hahaha die is droog! Haha!

Mijn pony reageerde in het begin altijd op de stem van mijn moeder als zij de proef voorlas. Dus als ze dan ruim van te voren zei dat ik moest aangaloperen....dan deed mijn pony dat al..ook al wilde ik het niet Tong uitsteken Toen hebben me moeder en ik wat anders verzonnen voor het woordje galop....me moeder las nu voor..tussen die en die letter in de derde versnelling Clown Clown Hoe we erop kwam weet ik niet, maa het hielp wel bij mijn pony!! Me moeder heeft dat zeker een jaar zo gedaan Tong uitsteken en heel vaak moesten we bij de jury komen en die vroegen dan waarom we dat deden. Vaak moesten ze dan lachen! Ook kwam iemand een keer naar me toe met de vraag of er ook een achteruit op zat Clown
Hier hebben we vaak om moeten lachen Clown

ooo die is leuk , heeeeeeeeeel grappig

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:43

ik heb niet echt een groote wedstrijd blunder.
wel ben ik een keer een singel vergeten kon hem toen gelukkig lenen.
ook reed ik vroeger altijd verkeert parcour :p
maar dat ging vanzelf goed
nu heb ik dat bijna nooit meer(even afkloppen:P)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:29

wendietjuhhh schreef:
KsVrPy schreef:
Niet echt een blunder maar het was wel een vage actie. Nagelbijten / Gniffelen

Ik was aan het inrijden en natuurlijk reden er ook andere mensen. Ik reed op een volte, op de rechterhand. Een ander meisje reed op de linkerhand. Telkens moest ik voor dat kind aan de kant! Toen wist ik natuurlijk nog niks van bakregels, en zij vast ook niet, maar goed. Op een gegeven moment was ik het zat, ik moest telkens aan de kant voor dat arrogante wicht! Dus ik denk. Nu rijd ik gewoon door, dan gaat ze wel aan de kant. Dus ze kwam weer op me af. Ik rijd door en BOEM ik knal vol op met mijn pony tegen haar pony. Huilen van het lachen Whahaha en die ouders werden boos! *LOL*

Maar dat is al heel lang geleden. Nu rijd ik geen wedstrijden. Maar goed... Ik wou het toch even vertellen. Haha!

ik wil niet heel banketstaaf doen hoor. maar dat is niet echt aardig. je zou ook gewoon kunnen vragen of zeggen wat je dwars zit. nu is het goeg gegaan maar jij of je paard of het andere meisje met haar paard hadden ook gewond kunnen raken!

Bovendien heeft de linkerhand voorrang..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:41

Ik weet nog wel een, is niet echt een blunder, maar wel grappig.
Een vriendin van mij had een springwedstrijd.
Dus ze had eerste ronde foutloos, dus ze ging naar de barrage.
Maar in de barrage viel ze er vanaf. Dus zij helemaal chagerijnig,
en toen liep ze naar de trailer om dat paard af te zadelen.
Komt er een man aanrennen en die roept; ZADEL JE PAARD WEER OP, JE BENT EERSTE!!!!
dus die vriendin van mij helemaal verbaast, bleek dat zij de enige was die in de barrage was gekomen Clown

xRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:53

asjemenou schreef:
xRoxanne schreef:

Dat is knap banketstaaf!

Clown Een van mijn eerste jumpings met die pony, ogen toe en GAAN Duivel
Had er dus nog geen enkel gedacht van Bloos

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:09

Ben ooit met een cross (naja, galop door het parkje met wat hindernisjes) in de bosjes beland. Er werd al gezegd dat allee paarden de 2e hindernis eng vonden, zo ook die van mij. Maarja, ik ben zo'n drammer die dan toch in 1 keer over die hindernis wil. Paardlief springt zeer schuin en dendert vrolijk door de bosjes in, waar toevallig mijn vader foto's probeerde te maken. Ik heb nog nooit iemand zo'n mooie snoekduik zien maken Tong uitsteken

Op springwedstrijd. Had foutloos gereden en ook de barrage was ik foutloos, maar aan het einde van de dag hebben we op de manege altijd nog een extra spel. In dit geval was het speel je spel, waarin alle hindernissen punten hebben en je in een minuut zoveel mogelijk punten bij elkaar moet scharrelen. Iedere hindernis mag je van iedere kant 1 keer springen, dus je moet een handig parcours bedenken. Ik helemaal mooi uitgedacht en daar gingen we. Na de eerste hindernis wilde ik links af, maar paardlief had het vorige parcours al 2 keer gelopen en in het basis parcours moest je toch echt rechtsaf. Dus, paard naar rechts, ik naar links. Door die beweging wordt ik naar rechts geslingerd, precies op dat moment krijgt paard door dat hij naar links moet, springt naar links en boem! Het zag er echt superraar uit, ok nog omdat ik nog heel hard riep: "nee, naar links" Lag ook slap van het lachen op de grond Haha!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:29

Zonder pony op concours komen Tong uitsteken De pony wilde voor geen goud de trailer in, twee en een half uur bezig geweest. In de tussentijd werden de helpers zo pissig dat ik hem weer op stal heb gezet of ze zouden hem iets aan doen (niet letterlijk dan Tong uitsteken)
Ik moest wel op het terrein aanwezig zijn want ik zou ook met een andere pony starten en die zou gebracht worden met een andere trailer. Daar ben ik dan wel weer 1e mee geworden Haha!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:21

Gewoon straal de verkeerde kant opsturen. Nagelbijten / Gniffelen
Pony die eventjes een rondje van de zaak (verkeerde kant op) geeft tijdens een volte. Nagelbijten / Gniffelen
Hengstenvlecht die totaal uitzakt tijdens proefje. Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:23

asjemenou schreef:
xRoxanne schreef:

Dat is knap banketstaaf!

xRoxanne schreef:
Clown Een van mijn eerste jumpings met die pony, ogen toe en GAAN Duivel
Had er dus nog geen enkel gedacht van Bloos

Is 1.10m niet de Z voor een D-pony?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:49

Mijn blunder is de bak uitspringen tijdens belangrijke selectie Huilen van het lachen
Wilde in galop aanspringen sprong ze zo over hekje heen Huilen van het lachen
Mocht wel verder rijden met -2
Misschien niet zo erg maar naar mijn idee tot nu toe het ergste

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:54

Heb je nog geluk, normaal is de bak uitspringen uitsluiting...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:55

ja was ook bij mijn club, maar ik had min 2 Tong uitsteken

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:09

Wedstrijdjes bij ons op stal:

Tijdens een proef een volte teveel rijden en vervolgens heel hard roepen k*t, k*t, k*t. Iedereen kon het horen. Na afloop zei m'n vader, volgende keer niet meer zo hard praten iedereen kon het horen.

De volgende wedstrijd rinks gaan bij E ipv rechts gaan. Dus ik omkeren en het eerste wat ik riep was k*t, maar toen moest ik denken aan de vorige wedstrijd en zei ik expres wat harder "goh wat vervelend nou". In de hoop dat ze het eerste woord niet gehoord hadden Lachen.

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:57

Boos! mijn pony was gek op springen... en stak bij a over en toen ging ie ervandoor over de bakrand heen Huilen oeii.. dus kon gelijk stoppen Blauw oog Blauw oog

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:08

Toen ik een paar jaar terug een fjordje reed heb ik een ongeluk gehad met springen(paard over me heengerold), waardoor ik eigenlijk niet meer durfde te springen. Toen kreeg ik een arabiertje als verzorgpony en die vertrouwde ik echt, alleen soms was hij wel eigenwijs met springen. Ik had met instructie goed geoefend met springen en rustig opgebouwd, en had me toen opgegeven om toch maar weer een onderlinge bij de club mee te doen en dan gewoon 60cm geloof ik.
Met inspringen maakte hij een stop voor de hindernis en sprong toen toch , dus ik werd zo ongeveer gelanceerd, en kwam ook hard neer, waardoor ik dus weer zo in de stress schoot en dat ongeluk weer voor me zag ...dat ik eigenlijk het parcours niet meer wilde springen. Maarja, das natuurlijk zonde, dus ik met tranen in mn ogen en totally gestresst mn parcours in, en ik reed op de eerste hindernis aan en voelde gewoon dat ik niet meer durfde..dus toen ben ik naar de jury gereden en heb ik m'n parcours beindigd.... Verdrietig Gestoord
En nu durf ik eigenlijk nogsteeds niet echt te springen ...........

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:27

Ik had een keer met schrijven zoiets..
Ik mocht aan de jurytafel zitten maar er zaten ontzettend veel 'kak'jury's. De wedstrijddag zat er al op en ik had best wel trek. Ik had toen een lekkere tomatensoep besteld. Het was erg lekker en ik zat voldaan aan tafel. Totdat ik een 'hint' kreeg; 'tomatensoep is erg lekker, jammer dat je altijd helemaal onder komt te zitten.'
Ik deed mijn mond nog een beetje af met een servetje en bleek nog helemaal onder de tomatensoep te zitten Bloos
Daar zat ik dus al een kwartier mee aan de jurytafel Bloos

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 23:49

hahahaha, oja, een super goed voornemen: Nog meer blunders voor in dit topic maken Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:52

Bij een springwedstrijd bij de 1e hindernis al 3 weigeringen. Bloos
Bij een dressuurwedstrijd een geheel ander proefje rijden. Men las me wel voor, maar door de zenuwen reed ik een geheel andere route. Koe

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:21

Ik ging zaterdags naar wedstrijd terwijl ik zondags had gemoeten... Blond Blond Blond
Beter dan andersom, maar toch wel echt een blunder!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:32

Ik zat een keer vast met mijn beugel in de voet, toen naaide m'n paard er bokkend uit, ze stond aan de andere kant van de bak(niet meer in de ring). Ik heb toen mijn voet uit de beugel gehaald en ben naar de jury gestapt en ik heb gezegd dat mijn voet vastzat. Ik had toch nog 181 punten en een 2e plek ik had volgens mij iets van -8 gekregen, omdat ze voor de rest vervelend was. De tweede proef ging 10x beter en toen was ik dik 1e met 12 punten los van de 2e.
Die vrouw zei dat ik het goed had opgelost en dat we een mooie combinatie waren!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:19

Watch_Me schreef:
Ik zat een keer vast met mijn beugel in de voet, toen naaide m'n paard er bokkend uit, ze stond aan de andere kant van de bak(niet meer in de ring). Ik heb toen mijn voet uit de beugel gehaald en ben naar de jury gestapt en ik heb gezegd dat mijn voet vastzat. Ik had toch nog 181 punten en een 2e plek ik had volgens mij iets van -8 gekregen, omdat ze voor de rest vervelend was. De tweede proef ging 10x beter en toen was ik dik 1e met 12 punten los van de 2e.
Die vrouw zei dat ik het goed had opgelost en dat we een mooie combinatie waren!

Met je beugel in je voet nog wel! Haha maar ik snap hem wel hoor!

Uletta1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:51

Zo heb ik ook een aantal blunders.
mijn eerste binnenwedstrijd met mijn hudige paard na 3 maanden niet kunnen rijden ivm gebroken been. ik begin. en ik kwam niet verder dan achter in de bak. en telkens als ik voor de kantine langs wou draaide ze zich heel snel om en in 3 galop sprongen weer naar achteren. Heb ook geen punten voor deze proef gekregen, maar vond wel aardig van de juy dat ik wel mocht proberen om mijn proef toch of te kunnen maken. Maar echt grappig vond ik het niet. Verdrietig

en met mijn vorige paard met de springles. Hij sprong altijd al heel raar over de hindernissen en vond het eigelijk wel allemaal heel erg eng. Kwam ik een keertej over een hindernis met tonnetjes en hij krabbelde een beetje.. daarna nog een sprong en toen knapte mijn martingaal. Hij ging steeds harder galoperen en ik wist niet wat er aan de hand was en vraag dood leuk " wat is er?" en toen kreeg ik het door en heb echt heel hard voer het springterrein gegaan.. Niemand van de manege heeft mijn tijd nog verbroken. haha Ben nog altijd de snelste van de Manege.. Maar mijn instructeur was er niet echt blij mee.. iedereen vond het erg eng..
DIt waren mijn blunders zo'n beetje wel..

Ze waren meer eng dan grappig maar vond het wel leuk om het weer te horen en te vertellen.

xx