Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:40

Gezien de prijsverhogingen hoor je er straks alleen maar bij als jij een duur paard onder je kont hebt van die ene populaire hengst dat heeft er niks mee te maken of ik daar wel of niet op mijn plek ben Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:42

Nee dat heeft met de mentaliteit van de dressuur in het algemeen te maken.

Ik probeer te vertellen dat in andere takken van de paardensport helemaal niet gekeken wordt naar het soort paard dat je hebt, maar puur naar je prestaties.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:43

Vraag aan al die mensen die hier zo hard schreeuwen dat het allemaal zo duur wordt:
Wat doe jij er zelf aan om te helpen het allemaal betaalbaar te houden? Help je bij wedstrijden? Help je bij onderhoud aan verenigingsaccomodatie? Regel je sponsors? Of consumeer je alleen maar?
Het is nl. erg makkelijk om alleen maar te roepen, en zelf nooit wat te doen.

(misschien heb ik het mis, maar mijn beeld is dat vooral degenen die weinig helpen zo hard roepen, en dat degenen die wat vaker helpen,zich realiseren wat een werk er bij het organiseren van een wedstrijd komt kijken, en dat het dan toch wel erg prettig is dat je als vereniging in ieder geval geen verlies lijdt aan het organiseren van een wedstrijd)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:44

Dat snap ik wel maar en ja ik zal eerlijk zijn ik heb 2 van die ordinaire paarden door deze prijsverhogingen val ik straks dus wel buiten de boot want dan is voor mij de lol van een wedstrijdje rijden eraf. De enige mensen die dan overblijven zijn de mensen met centen hun maakt het tenslotte niet uit of een 1 proefje rijden nou 5 of 10 euro kost Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:46

Kelan schreef:
Vraag aan al die mensen die hier zo hard schreeuwen dat het allemaal zo duur wordt:
Wat doe jij er zelf aan om te helpen het allemaal betaalbaar te houden? Help je bij wedstrijden? Help je bij onderhoud aan verenigingsaccomodatie? Regel je sponsors? Of consumeer je alleen maar?

(misschien heb ik het mis, maar mijn beeld is dat vooral degenen die weinig helpen zo hard roepen, en dat degenen die wat vaker helpen,zich realiseren wat een werk er bij het organiseren van een wedstrijd komt kijken, en dat het dan toch wel erg prettig is dat je als vereniging in ieder geval geen verlies lijdt aan het organiseren van een wedstrijd)

Bij de vereniging wordt je geacht te helpen met hand en span diensten tijdens wedstrijden en andere evenementen die ze hebben. Daarnaast sponsor ik als ik een proef start want nee ik zal niet snel met prijzengeld naar huis gaan Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:46

Gek joh, dat iedereen denkt dat paarden goedkoop zijn, als die allemaal zo hoog is, net of wel geld over hebben Verward

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:47

MISTRAL94 schreef:
Dat snap ik wel maar en ja ik zal eerlijk zijn ik heb 2 van die ordinaire paarden door deze prijsverhogingen val ik straks dus wel buiten de boot want dan is voor mij de lol van een wedstrijdje rijden eraf. De enige mensen die dan overblijven zijn de mensen met centen hun maakt het tenslotte niet uit of een 1 proefje rijden nou 5 of 10 euro kost Knipoog

Maar dat is dan toch de invloed van dat soort mensen en niet door de knhs of welke sportbond dan ook..

Miss dan id een andere tak van de paardensport zoeken waar ze jouw paarden wel waarderen, en waar je met zelfs shetten fjorden en noem maar op welkom bent.

Echwel

Monster schreef:
Gek joh, dat iedereen denkt dat paarden goedkoop zijn, als die allemaal zo hoog is, net of wel geld over hebben Verward

Zou je het even in begrijpelijke taal kunnen schrijven??

MISTRAL94

Maar het gaat ook niet om de verenigingen al die extra centen gaan rechtstreeks naar de KNHS omdat ze de afdrachten ook wel opschroeven, dus nee het gaat niet naar de verenigingen het gaat naar de KNHS toe!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:49

De KNHS heeft dit toch in de hand? Die verhogen het toch! Ik heb een handtekening gezet tegen deze verhoging het enige wat ik hier nu tegen kan doen is niet meer starten en ja mijn startkaart is opgezegd en voor de jonge merrie ook niet aangevraagd Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:50

MISTRAL94 schreef:
Maar het gaat ook niet om de verenigingen al die extra centen gaan rechtstreeks naar de KNHS omdat ze de afdrachten ook wel opschroeven, dus nee het gaat niet naar de verenigingen het gaat naar de KNHS toe!

Dit is gewoon vechten tegen de bierkaai..
Nee het geld is voor de verenigingen, de afdracht gaat niet omhoog.
Ga nou eens heel rustig zitten en lees het stuk vanuit de knhs door.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:51

Ik geloof daar dus helemaal niks van dat de KNHS hier niks van opstrijkt Knipoog Is hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld met die energiebedrijven maar goed dat is weer een andere discussie Knipoog

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:52

MISTRAL94 schreef:

Als je je even in de feiten zou verdiepen, ipv zo hard te "schreeuwen",
dan zou je zien dat de KNHS voor een 0 - 125 starts wedstrijd, het tarief voor 2007 met 75 cent heeft verhoogd tov 2006. Als je van 75 starts uitgaat, is dat dus 1 cent per start!
Dus als verenigingen het inschrijfgeld met 2 euro verhogen, gaat 1,99 euro naar de vereniging, en 0,01 euro naar de KNHS.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:54

Ja ik geloof ook in bepaalde dingen, maar die zijn niet altijd de werkelijkheid..

Tuurlijk mag je geloven, de feiten kun je nalezen...

En zoals ik zei je kunt met leuke gewone paarden ook aan wedstrijden meedoen hoor, alleen in een andere tak van de sport..
Zou als ik jou was me er eens in verdiepen, en kijken of je niet toch veel plezier met wedstrijden kunt hebben, ondanks dat je geen miljoenen paarden hebt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:54

Kelan je hebt helemaal gelijk!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:56

Echwel schreef:
Ja ik geloof ook in bepaalde dingen, maar die zijn niet altijd de werkelijkheid..

Tuurlijk mag je geloven, de feiten kun je nalezen...

En zoals ik zei je kunt met leuke gewone paarden ook aan wedstrijden meedoen hoor, alleen in een andere tak van de sport..
Zou als ik jou was me er eens in verdiepen, en kijken of je niet toch veel plezier met wedstrijden kunt hebben, ondanks dat je geen miljoenen paarden hebt.

Ik heb me inmiddels wel bij het hele wedstrijd gebeuren neergelegd, dressuur vond ik leuk om te doen. Maar goed ik kan me thuis ook vermaken daar heb ik hun niet voor nodig Knipoog

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:56

Heb de petitie verstuurd met "ontvangstbevestiging" en die is 18 december bij mij binnengekomen. Ze hebben die petitie dus goed ontvangen. Nou hopen dat ze onze meningen mee nemen in de besluitvorming.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:58

dus als ik eht goed begrijp betaal je 10 euro per proef ?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:59

Mananeh schreef:
Heb de petitie verstuurd met "ontvangstbevestiging" en die is 18 december bij mij binnengekomen. Ze hebben die petitie dus goed ontvangen. Nou hopen dat ze onze meningen mee nemen in de besluitvorming.

Ze doen er toch niks mee? Ze voeren de plannen toch gewoon door?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:59

ladylay schreef:

Dat mogen ze vragen en bij wedstrijden met prijzengeld mogen ze nog meer vragen Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:00

Ik begrijp overigens niet wat de aanschafprijs van een paard met de dagelijkse onkosten te maken heeft. Of jouw knol nou 1000 of 10.000 euro gekost heeft, en al dan niet een fantastisch papier heeft, hij vreet evenveel. En het setje bandages/halster/dekje/rijbroek/bodywarmer en de dure Weather Beeta kost ook evenveel. Twee van die dure dekens of een setje minder, en je kan weer een seizoen vooruit - of snap ik iets niet?

Overigens betaal ik al jaren 25 euro of meer inschrijfgeld Haha!
(Ik rijd endurance)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:01

Edit: Volgens mij snap ik hem jij bedoeld dat wat een paard ook kost het onderhoud even duur is. Daar heb je helemaal gelijk in maar als jij een paard van 10.000 euro kunt betalen kun jij ook wel een proeven van 10 euro per keer betalen.
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 21-12-06 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:01

MISTRAL94 schreef:
ladylay schreef:

Dat mogen ze vragen en bij wedstrijden met prijzengeld mogen ze nog meer vragen Knipoog

aaah okay Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:17

MISTRAL94 schreef:
Ibbel ik snap jou nu niet? Haha!

De teneur is nu dat alleen mensen met dure paarden nog wedstrijden kunnen rijden. Maar of je nu een duur paard hebt of een goedkoop, een paard kost hetzelfde aan onderhoud. De aanschaf van een paard is niet de kosten, maar het onderhoud. En ik hoor nooit mensen klagen dat een béétje regendeken in 2006 200 euro kost, terwijl die in 2004 maar 180 euro kostte. En ik hoor en zie hier alleen maar topics (ik chargeer) over wéér een nieuw dekje, deze keer in chocoladebruin, en ja, dan moeten er óók chocoladebruine bandages bij, en een chocoladebruin halster. En oh, weet iemand de nieuwe kleuren van HH al voor 2007? Nogmaals, ik chargeer Haha!

En oh jee, mijn paard is wat pips, ik hoor zoveel goeds over dat poedertje, dat moet ik ook maar eens proberen. Ja, het kost wel 30 cent per dag (of meer). Dat is óók een tientje per maand. En hup, daar gaan we het z'n allen weer richting ruitersportzaak of paardendrogist. Nogmaals, ik chargeer, maar ik heb wel eens het gevoel dat dáár de sky the limit is, en er nooit wordt geklaagd over de prijzen van wat we aan 'aanpalende zaken' de stal in dragen. Misschien omdat we daar zelf de regie over hebben, en zelf het geld in de zak voelen branden? Maar o wee als een ander het ons oplegt dat onze sport extra geld gaat kosten...

Die 2 of 4 euro per wedstrijddag extra vallen naar mijn mening bijvoorbeeld ook in het niet bij al is het maar 1 ct verhoging van de literprijs voor de brandstof, om maar eens wat te noemen. En dat die brandstofprijs sinds pakweg de invoering van de euro ook alleen maar omhoog is gegaan, is net zo goed een gegeven.

Kortom, de kosten van een paard er op na houden, en naar wedstrijden gaan, zijn veel meer dan die paar euro startgeld.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:21

Kelan schreef:

Mooi verwoordt OK dan!