Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alanta schreef:frunnik schreef:Er zit nu ook al een overgang van galop naar stap en van stap naar galop in het M2
volgens mij alleen overgang stap-galop en niet andersom
talented schreef:Gjilke schreef:Om even op Sanne in te haken, is er al iemand achter wat je moet doen als je met een 5 jarige in de M2 30 wp hebt? Doorrijden of stoppen en wachtten tot hij 6 is.
Als ruiter weet je toch waar je aan toe bent en ben je toch niet meer dan genoodzaakt om minder wedstrijden in te schrijven? De limieten mogen nooit worden overschreven , dus wanneer de grens van 30 winstpunten bereikt is heb je weinig keus: thuis blijven dus! Dat is met een vierjarig paard die nu M loopt ook het geval: de grens bereikt = thuisblijven!
Bettine schreef:Er is toch ook een M2 proef waarin je moet van hand veranderen in galop, en dan op X een volte 10 meter en daarna een overgang naar de stap maken?
TisUnique schreef:als je aan het maximum aantal winstpunten voor een klasse zit maar je paard mag op grond van leeftijd nog niet promoveren, dan ben je verplicht om tot 1 januari in de lagere klasse te blijven, je mag dan gewoon nog starten, ook al heb je teveel winstpunten.
Alanta schreef:frunnik schreef:Er zit nu ook al een overgang van galop naar stap en van stap naar galop in het M2
volgens mij alleen overgang stap-galop en niet andersom
fresco schreef:Even een vraagje:
(ik ben niet geweest en ga alleen naar de bijscholingscursus)
Ik hoorde van een stalgenoot dat de verliespunten nu gegeven worden bij het gemiddelde van een 5.
Wat ik me afvraag, waarom staat dan voor het cijfer 5 een voldoende??
fresco schreef:Op die in Uitgeest wel....
fresco schreef:hihihi, ik kan er ook niks aan doen...
Ik hoorde dat een man zich wel pist off maakte:
Hij zei: eerst al die promotie regeling van 5 naar 10 opschroeven en nu dit erbij, jullie slaan er wel een slaatje uit!
Is het nog leuk om dan voor de amateur ruiter te blijven rijden?
Let op: dit zijn niet mijn woorden!!
Michelle77 schreef:M2, proef 31
12. Daarna Uitgestrekte stap K Verzamelde stap
13. A Verzamelde galop links
14. F-X-M Gebroken lijn in contragalop
15. H-K Middengalop K Verzamelde galop
16. F-X-H Van hand veranderen X Volte 10 meter links X Arbeidsstap
17. H Verzamelde galop rechts
18. M-X-F Gebroken lijn in contragalop
19. K-H Middengalop H Verzamelde galop
20. M-X-K Van hand veranderen X Volte 10 meter rechts X Arbeidsstap
21. K Verzamelde draf F-X-H Van hand veranderen in uitgestrekte draf H Verzamelde draf
Gjilke schreef:Het appuyeren moet in galop van M naar V, dus scherper.
Pascha schreef:Dus bij 130 punten heb je dan een verliespunt?
Evy schreef:
Maar goed, nu heb je verliespunten bij 45% en dat wordt nu 50%.
Een 5 is idd voldoende staat er in het boekje, maar in mijn ogen blijft een 5 gewoon een onvoldoende. Anders kom ik in opstand op m'n school, kan ik daar ook gaan zeiken dat een 5 eigenlijk wél een voldoende is