Om naar hogere klasse dressuur te gaan ook springen/SGW?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Om naar hogere klasse dressuur te gaan ook springen/SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:20

Héél erg kort door de bocht gedacht RK, héél erg kort. Jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:22

Niks kort
jullie denken juist kortzichtig

het leven is een aan een schakeling van keuzes
En ik zeg niet dat iemand het niet goed doet, de verkeerde of de juiste maakt
Het zijn de keuzes die bij die persoon passen.
Urielle gaf een mooi voorbeeld.

Ik ken zoveel mensen die graag wedstrijden rijden, maar dat dan ook niet willen of kunnen bekostigen en dan voor een ander gaan rijden.
Zo kan het dus ook.

Allemaal keuzes, niks kortzichtig, zo is het leven, maar als je dat niet ziet???

Maar jullie maken er zo'n persoonlijk drama van, dat snap ik echt niet...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:25

Ach RK, ik zou je vele voorbeelden uit mijn omgeving of mijn eigen situatie kunnen geven dat niet alles keuzes zijn. Maar dat heeft toch geen impact, ik ben eerder benieuwd of je wel eens de film Save the last Dance hebt gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:27

Ik kan je ook legio voorbeelden geven, waar uit je juist op kunt maken dat mensen door de dingen die gebeuren, keuzes gaan maken
Want idd, sommige dingen gebueren, zonder dat je daar wat aan kunt doen, maar wat er daarna gebuerd ligt weer in eigen hand

En Impact, geloof dat je dan eerst je eigen gezwam eerder in dit topic eens terug moet gaan lezen

het klinkt trouwens erg jaloers op die gene die wel wedstrijden rijden, of hadden jullie dat zelf nog niet door??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:44

Het gaat me om wat je schrijft over studeren RK. In Save the last Dance gaat het voor een groot deel om een zwarte gemeenschap waarin de jeugd weinig kansen heeft. De enige manier om niet in het criminele circuit te vervallen, de enige uitweg, is een goede opleiding.

Volgens mij gaat het in de posts van bijv. Meisie niet om jaloezie, maar om het feit dat ze niet elk weekend op concours kan en zich waarschijnlijk ook geen nieuwe Salinero kan permiteren. Door het omhoog schroeven van de winstpuntengrens en het aantal te behalen winstpunten voor promotie, zal ze met de mogelijkheden díe ze heeft nog minder ver komen.
Dat is echt geen keuze die ze zelf maakt.

En als je mij van jaloezie wil betichten.... Je gaat je gang maar, ik denk niet dat je ook maar iets zal kunnen vinden waar ik jaloers om ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:45

Ik rij zelf wedstrijden, dus dat jaloerse gedeelte snap ik niet helemaal. Ik vind jou manier van denken ook erg kortzichtig, maar dat mocht denk ik al duidelijk zijn vanaf mijn kant.

Jij denkt wel erg zwart-wit wat het leven betreft. En als ik nooit een eigen paard had gehad, had ik ook nooit verder geweest dan manegepaarden, en eerlijk is eerlijk, ik zie bij mij op stal geen 1 manegeruiter die ik op mijn paard zou zetten. (Zoals Urielle dus ook al aangeeft) Dus over het rijden voor een ander ligt niet voor het oprapen. Hier in de randstad al helemaal niet. En meer vraag naar, omdat het verplicht moet, dan kunnen heel veel vereningen hier wel hun boeltje op gaan pakken met de weinig ruimte voor springconcoursen. Bovendien moet je dus dubbel start geld gaan betalen, dus er veranderd wel degelijk wat. Je zou eens proberen verder te kunnen kijken dan je neus lang is. Jij denkt zo simpel, was het leven maar zo simpel. Althans liever niet..

Volgens mij schijn je echt ook nog steeds niet in te zin dat sommige mensen "zo'n nieuwe aanpassing" helemaal niet kunnen veroorloven, misschien wil jij er als een sloeber bij lopen, aangezien jij vind dat alles kunt, prima, maar niet iedereen is zo, als jij een goede baan hebt, hoor je er ook netjes uit te zien, wat dus voor de mensen die het nu al moeilijk hebben alleen maar moeilijker word als er straks meer gereden moet worden met de trailer, meer startgeld betaald moet worden, en meer spullen aangeschaft moet worden. Dat is dan geen keuze die ze zelf maken!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:48

Ow, het zal natuurlijk wel in strijd zijn met mijn eerdere posts over het verplichten van springwedstrijden voor dressuurruiters.
Dat zou er inderdaad ook sterk aan bijdragen dat mensen met minder mogelijkheden minder kansen in de sport zouden hebben. Zo zie je maar weer, elke medaille heeft een keerzijde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:55

Ik zie het leven juist niet zwart wit, dat vind ik juist van jullie
Het leven is een grote levensweg, met daarop keuzes die je maakt
dat is juist er leuk en interesant

Je moet het ook niet altijd bij een particulier gaan zoeken met 1 paard om voor een ander te gaan rijden.
Maar juist bij de mensen met meerdere paarden, en die heb je overal in NL

En het leven is idd niet simpel, maar daarom is het ook zo mooi
Simpel is maar saai

Springen kan gewoon in 20x40 bak hoor, dus de meer ruimte snap ik ff niet

En nogmaals waarom meer met de trailer weg?
Meer vraag naar springen, daar springt elke vereniging op in
Dus dat blijft dan ook gewoon bij je in de buurt.

En de extra kosten?
Ik heb nergens voor gesteld Z te moeten springen (dat waren andere), maar gewoon B en dan de rest van dressuur te kunnen rijden.
Startkaart enzo is gewoon geldig voor beide, dus daar zijn maar erg weinig extra kosten aan verbonden hoor.
Als je het goed doet 1 start

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:59

Aimee

Ik woonde in een gezin, met een hardwerkende moeder om zo de eindjes aan elkaar te knopen.
Geen vakanties, geen luxe artikelen.
Paardrijden heb ik ook allemaal zelf bij elkaar gewerkt, door te helpen op een stal in de buurt.
Stallen mesten voor een uurtje rijden

Ik had thuis ook niet de kans om te studeren
Door elke cent te lenen, zelfs elk potlood bij wijze van
Ik had de keus kunnen maken dat te doen en als ik werk had alles af te betalen(was ook een goede geweest)
Maar ik heb toen de keuze gemaakt te gaan werken en ook daar geen spijt van.

Dat bedoel ik dus met keuzes maken, ook al zijn er dingen in je leven waar je niks aan kan doen (de dood van mijn vader toen ik 9 was, als voorbeeld en ons achterliet met een net opgezet bedrijf met schulden)
Maar wat je daar van leert en er verder mee doet, dat zijn weer keuzes
En soms kun je daardoor tijdelijk iets niet, is dat zo erg dan?
Ik vind van niet, dat hoort erbij
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-05 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:00

Sinds wanneer kun je bij je geboorte kiezen wie je ouders worden en welke mogelijkheden je zodoende van huis uit mee krijgt?
Berichten zoals jij post RK, kan alleen maar door iemand geschreven worden die niet is opgegroeid in of te maken heeft gehad met bevolkingsgroepen die het niet altijd voor het kiezen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:02

lees mijn bericht nog eens aimee
Je zit er mijlen ver naast

daarom durf ik juist zoiets wel te schrijven

Uit het moeilijkere, juist daar vanuit leer je
en leer je keuzes te maken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:06

Ik ben student RK, volledig op eigen kosten en dat betekent dat ik straks een hoop studieschuld terug zal moeten betalen. Maar op die manier kan ik me hopelijk een betere positie op de arbeidsmarkt bewerkstelligen, met alle (financiële) voordelen van dien.
Voor mij heeft dat de consequentie dat ik nu niet kan rijden, het zij zo, ik heb wel een hele leuke jaarling waar ik met veel plezier naar uitkijk om over twee jaar mee aan het werk te gaan. Dat is mijn eerste eigen paard en voor mij een enorme luxe.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:07

Mijn vorige bericht was een reactie op eerdere posts van jou RK, niet op wat er direct boven staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:08

Sorry.. ik ben klaar met deze discussie, wat dit betreft ben ik blij dat ik doorgeleerd hebt, en dus mooi weer ontopic kan gaan ipv een discussie aan te gaan over de keuzes die iemand maakt in het leven.

Ik ben toch erg blij dat mijn leven niet zo simpel is

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:09

Als ik dan toch op dat bericht reageer; realiseer je dat er bevolkingsgroepen zijn die nog veel minder mogelijkheden hebben dan jij hebt of hebt gehad RK. Ook ik kom daar niet uit maar heb er door omstandigheden wel persoonlijk mee te maken gehad.
Er zijn echt mensen die de mogelijkheid niet hebben om te kiezen, ook al bestaat het leven uit keuzes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:11

Dat is toch super

Dat is nu precies wat ik bedoel met keuzes
Jij kiest dit, ik kies dat
Geweldig toch!

er is toch geen goed of slecht
verkeerd of goed
of iemand beter of minder?

gewoon het mooie van het leven dat het kan

(en ja door de k.t dingen leer je weer de mooie dingen waarderen)

Edit, ah oke
Maar zo zie je maar hoe snel je dingen anders kunt oordelen zonder het te weten en dat was wat ik al deze posts bedoel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:11

ShannaY schreef:
Sorry.. ik ben klaar met deze discussie, wat dit betreft ben ik blij dat ik doorgeleerd hebt, en dus mooi weer ontopic kan gaan ipv een discussie aan te gaan over de keuzes die iemand maakt in het leven.

Ik ben toch erg blij dat mijn leven niet zo simpel is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:13

Zal ik het dan maar even ONtopic schoppen voor het geval er weer een split komt dat iedereen het wel moet aankunnen om wel te verplicht te springen en dressuur te rijden, zolang ze er maar voor kiezen?

Ik vind het een onzuiver plan, daar hangen zoveel factoren aanvast. Het systeem is prima zoals het is. Nu eens de jury's bijscholen, en een echt examen af laten nemen, en daarna hun motivatie geven en feedback waarom ze juist zo beoordeeld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:15

Dat realiseer ik me zeker

maar ook die hebben weer keuzes
Keuzes om bijv niet bij een bende te gaan horen, maar in de fabriek te gaan werken voor een appel en een ei, omdat ze kiezen voor de eerlijkheid.

ff dom voorbeeld, iedereen heeft zijn levensles hier op aard en zal daarin keuzes moeten maken.
Ja die hebben het idd over minder luxe dingen als ons.
Maar wij alle hier, met een paard, mogen toch niet gaan zeuren over een wedstrijd als je je daar mee vergelijkt.

En gelukkig heb ik ook geen simpel leven, zoals eerde gezegd dat is zo saai

maar dit gaat wel veel verder oftopic of dat je er voor kiest af en toe te gaan starten of bij wijze van elke week, of dat je genoegen neemt totdat je afgestudeerd bent en dan te gaan knallen in de wedstrijdsport

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:16

Shanna, weet jij dan wat voor examen juryleden nu af moeten leggen en waarom er ondanks dat examen toch zoveel kwalitatief mindere juryleden rondlopen?
Ik heb eens begrepen dat de bijscholingscursussen vrijwillig zijn, of klopt die info niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:18

Moeten die weer meer kosten maken omdat ze verder of vaker met de auto weg moeten (GRAPJE!)

Dat zei ik dus 100 pagina's terug ook al.
Daar moet wat gaan veranderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:21

Ik heb geen idee, ik weet tenminste wel dat je M + winst moet zijn om de B en de L te mogen jureren. Een oud stalgenoot heeft toen wat curcussen gevolgd om jury te worden voor FNRS, en die jureerd nu ook. En eerlijk is eerlijk, ik neem haar nieteens serieus als ze tegen me praat, laat staan als ze jureerd. Dus wat dat betreft worden er veel te veel mensen doorgelaten met de ballen verstand ervan.

Maar volgens mij is er geen regel of iets dat je een examen aflegt, tenminste ik heb het nog nooit meegemaakt terwijl ik braaf mijn proefje aflegde.

Het zou mooi zijn dat er een leraar en "leerling" naar een officiele wedstrijd gaan om te jureren. De punten van de leraren tellen, en de punten van de leerling doen mee voor spek en bonen. Leuk voor de ruiter, en denk ik zeer leerzaam voor de jury in opleiding.

Over bijscholing weet ik niks.. zal er toch eens wat over gaan informeren. Volgens mij kan elke doos die M + winst is jury worden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:22

Naar mijn weten zijn de bijscholingscursussen verplicht. En idd: elke M+ doos kan jury worden

Off-topic: ik kan het alleen maar erg met RK eens zijn. Vanaf een bepaald moment in je leven is het een kwestie van keuzes maken, ongeacht je verleden. Natuurlijk is het voor de een veel makkelijker dan voor de ander: maar ja: het leven is oneerlijk, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:27

Ik denk dat het met jury's hetzelfde is met als met lesgeven.

Hoe goed je ook kan rijden, het wil niet zeggen dat je ook een ander dan goed kunt beoordelen, of goed les kunt geven. Mensen die misschien helemaal niet goed rijden, kunnen juist weer wel heel goed beoordelen of les geven.

Dat is net zoals bij de jury's denk ik. Ik mijn plan toch wel erg geschikt met de nieuwe proeven. Laat ze maar een examen afleggen, en de leraar beoordelen of diegene wel een geschikte eerlijke jury zal zijn!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:38

Moeten de jury's dan geen examen afleggen aan het eind van de cursus?