Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:14

Toch heb ik ook wel mensen gezien die het bandje van hun hoedje onder hun kin doen.
Dat ziet er dus echt niet uit. Achteraf hoorde ik als reden dat betrokkene bang was dat het hoedje afwaaide. Dan maar een andere manier om je hoedje te bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:26

echt zooooo fout vind ik dat. Koop dan een betere hoed, of ga eens serieus met spelden en elastiek in de weer

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:52

En toch al weer concessies bedenken... Heb verdorie nog niet koud een zijden hoedje a zoveel honderden euro's op mijn hoofd, moet ik hetzelfde bedrag (of meer?!) wéér gaan uitgeven aan zo'n aan eisen voldoende cap of verstevigde hoed? Grrrr. Geldverspilling.

Tijd voor actie, tijd voor burgelijke ongehoorzaamheid. Wat laten we ons toch steeds weer voor absurd betuttelende regels door de maag splitsen Boos!

Wat denkt die KNHS wel niet dat ze zijn voor tweederangs regering?!

Ik word recreatieruiter.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:06

yokie schreef:
En toch al weer concessies bedenken... Heb verdorie nog niet koud een zijden hoedje a zoveel honderden euro's op mijn hoofd, moet ik hetzelfde bedrag (of meer?!) wéér gaan uitgeven aan zo'n aan eisen voldoende cap of verstevigde hoed? Grrrr. Geldverspilling.

Tijd voor actie, tijd voor burgelijke ongehoorzaamheid. Wat laten we ons toch steeds weer voor absurd betuttelende regels door de maag splitsen Boos!

Wat denkt die KNHS wel niet dat ze zijn voor tweederangs regering?!

Ik word recreatieruiter.

Ben het iid met je eens... Net een nieuw hoedje aangeschaft, nu kan het een veiligheidscap worden
Gewoon met z'n allen geen wedstrijden meer rijden, komt er ook geen geld meer binnen bij de KNHS!
Als ik het zelf onverantwoordelijk vind om met een hoedje te rijden, doe ik hem echt niet op, heb BTW altijd mijn afgeragde veiligheidcap bij me, voor het geval hij toch enorm druk is, maar dan alleen nog voor het inrijden

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:20

Rianne schreef:
Ben het iid met je eens... Net een nieuw hoedje aangeschaft, nu kan het een veiligheidscap worden
Gewoon met z'n allen geen wedstrijden meer rijden, komt er ook geen geld meer binnen bij de KNHS!
Als ik het zelf onverantwoordelijk vind om met een hoedje te rijden, doe ik hem echt niet op, heb BTW altijd mijn afgeragde veiligheidcap bij me, voor het geval hij toch enorm druk is, maar dan alleen nog voor het inrijden

Precies, je eigen afweging, je eigen verantwoording.

Maar even over deze opmerking: Gewoon met z'n allen geen wedstrijden meer rijden, komt er ook geen geld meer binnen bij de KNHS!

Hoewel we met zo'n actie ook (juist) de verenigingen zullen raken, is het wel een prima signaal; als we nou met elkaar 1 weekend afspreken waarin we gewoon NIET starten? Landelijk? We kondigen 'm aan, dan is de motivering bekend...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:42

hier ben ik het zeer zeker mee eens, het is eigenlijk belachelijk. het is al jaren zo en hun denken dat nu even snel te veranderen.

hoeveel ongelukken gebeuren er nu in de dressuurring???? ik hoor er maar weinig van. bij springen oke, maar bij dressuur, ik denk dat het eigenlijk nogal overdreven is. kunnen we niet met z'n allen een protest mail/brief schrijven of staken of iets dergelijks??

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:43

Staken! Een weekend niet starten!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:48

of als statement met z'n allen met een intergaal-helm oprijden... Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:53

.. Haha! .. met knie- en elleboogbeschermers over het tenue aan!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:56

Of niet in tenue helemaal een schok in paardenwereld Haha!

Als we zo'n veiligheidshelm opmoeten dan ook niet zo'n klassiek tenue Lachen

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:58

yokie schreef:
.. Haha! .. met knie- en elleboogbeschermers over het tenue aan!

Hahaha!! In ijshockey/american football-outfit!! Ziet het al helemaal voor me!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:59

Yeah! De mannen met cup protector en iedereen met gebitsbescherming in!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:01

gebitsbescherming... en maar kwijlen!!! Hahahaha!!
Zal lekker zitten voor die kerels met een toque!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:05

Sall schreef:
Zal lekker zitten voor die kerels met een toque!

He. Veiligheid voor alles.

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:52

Even serieus Lachen. Uit het artikel in de P&S blijkt dat deze beslissing via de technische commissie in de ledenraad is genomen. Het is wel duidelijk dat die ledenraad niet erg transparant opereert, dat is iets om mee te nemen voor de toekomst. In de P&S staat niet erg duidelijk wanneer de regel ingaat, op 1 januari of op 1 april Verward. In het eerste geval kan mijn hoed voorgoed op zolder, die zal ik dan nooit meer dragen.
Niet zo heel lang geleden heb ik een nieuwe veiligheidscap aangeschaft, maar als ik van tevoren had geweten dat die ook voor dressuurwedstrijden gebruikt moest worden, had ik wellicht een andere gekocht.

Vanuit verenigingen hoeft men niet al teveel te verwachten, die buigen slaafs het hoofd met de mededeling: ' de KNHS zegt het en dus is het zo'.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:00

Lovely schreef:
Vanuit verenigingen hoeft men niet al teveel te verwachten, die buigen slaafs het hoofd met de mededeling: ' de KNHS zegt het en dus is het zo'.

Dan zou je toch juist weer moeten gaan denken aan een staking... Ook hen wakkerschudden.

Maar ben het met je eens dat het een bijzonder vaag verhaal is en blijft, ook wat de ledenvergaderingen betreft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:07

Het ergert mij toch wel een beetje dat ik me helemaal het ongans betaal aan allerlei verzekeringen en dan nog niet zelf mag weten wat ik op mijn hoofd zet.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:12

Precies. Voor elke zaak zijn voors en tegens te verzinnen, maar dit is toch allemaal van de zotte.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:14

yokie schreef:
:j Staken! Een weekend niet starten!

Is wel heel banketstaaf voor de verenigingen die in dat weekend een wedstrijd organiseren. Het kost handen vol tijd en geld om een wedstrijd rond te krijgen. Als een wedstrijd niet doorgaat is dat financieel een strop. En zie een volgende keer de sponsors maar weer gemotiveerd te krijgen.

Ik denk dat je beter een collectieve brief naar de KNHS toe kan maken die je door iedereen persoonlijk laat mailen. Trap die mailbox maar vol bij de KNHS met 10.000 keer dezelfde mail.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:20

Lovely schreef:

Dat ben ik toch niet met je eens. Ook voor verenigingen is het erg lastig om overzicht te krijgen in de structuur van de KNHS en daar invloed op uit te oefenen. Ik zit in het bestuur van een vereniging, bezoek regelmatig de kringvergaderingen, maar wat er daarna gebeurd is voor mij erg onduidelijk. Ik denk dat dan via het regiobestuur gaat voor je bij de ledenraad komt.
Dus als vereniging moet je, denk ik, via het kringbestuur en het regiobestuur naar de ledenraad.

Daarnaast is er ook nog het probleem dat er ook onder de ruiters geen unaniem standpunt is. Persoonlijk vind ik het geen probleem de veiligheidscap t/m M2 verplicht te stellen, voor de hogere klasse vind ik het onzin (komt vast door mijn KNF achtergrond.... ). Maar een ander vind het weer belachelijk dat het t/m M2 verplicht wordt, en een derde vind het prima als in alle klasses een veiligheidscap verplicht wordt.
Zo kom je nooit door de brei van overlegorganen heen, en wordt al snel het voorstel van een disciplinecommissie overgenomen door de ledenraad.

Misschien toch maar eens de statuten van de KNHS opvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:25

Kelan, ik zei in een eerdere post al hetzelfde, namelijk via de structuur omhoog. Nu vraag ik me alleen nog even af hoe die ledenraad dan werkt, net als jij Lachen.
Hier op bokt is men wel strijdbaar en merk je wel iets tegenstand, maar in het veld merk ik bij de verenigingen erg weinig animo om er wat mee te doen. De KNHS is autonoom en zolang dat toegelaten wordt, zal dat ook zo blijven.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:29

annegti schreef:
Is wel heel banketstaaflig voor de verenigingen die in dat weekend een wedstrijd organiseren.

Inderdaad, dat schreef ik ook al. Maar het is een zaak van ons allemaal; de verenigingen zijn ook voornamelijk gebaseerd op rijdende (bestuurs-)leden... Ieder zijn verantwoordelijkheid?

Hoewel een brievenactie ook een goed idee is, ben ik zo bang dat dat weinig zoden aan de dijk zet... Maar ook hier geldt; beter 1 actie, dan geen actie.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:37

Lovely"]
Kelan, ik zei in een eerdere post al hetzelfde, namelijk via de structuur omhoog.
[/quote]
Sorry, heb ik daar waarschijnlijk overheen gelezen.

[quote="Lovely schreef:
Hier op bokt is men wel strijdbaar en merk je wel iets tegenstand, maar in het veld merk ik bij de verenigingen erg weinig animo om er wat mee te doen.

Dat heeft wat mij betreft ook te maken met de brei van overlegorganen binnen de bestuurs-structuur van de KNHS. Ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Als ik (en ik denk nu even als lid van het bestuur van een verenigingg) bedenk wat ik moet doen om het kringbestuur zo ver te krijgen dat ze het inbrengen in de regiovergadering, en ik bedenk dan wat de kans is dat de regio het oppakt en het naar de ledenraad doorkoppelt. En wat dan de kans is dat de ledenraad er ook werkelijk iets mee doet..........
Dan denk ik: Laat maar; ik ga mijn energie aan andere dingen besteden, mijn paard bv Knipoog

Maar het opvragen van de statuten van de KNHS lijkt me wel te doen; dat ga ik nu maar eens even doen, dan is er hopelijk binnenkort iets meer inzicht in de beslissingstructuur van de KNHS.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:42

Hee wat goed als je de statuten opvraagt OK dan!. Daar was ik nog niet aan toe gekomen Haha!.
Ik denk dat erg veel mensen al moe worden bij het idee dat er iets moet gebeuren, erg lijdzaam.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:11

Ik heb ook steeds meer zoiets van: huh? Waarom?
Ik dácht nl altijd dat verzekeringstechnisch in elkaar zat, maar dat heb ik nu begrepen dat dat niet opgaat.
Laat mensen dan zélf kiezen of ze het willen of niet..
Ik rij zowiezo altijd met veiligheidscap, uit eigen vrije wil.