Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:22

Flubberboot schreef:
Miriam ik zou even wachten, als ze zelf annuleren krijg je vaak geld terug. Niet te lang achten ofc. Ik heb zelf zaterdag wedstrijd en twijfel ook hoe en wat.

Wat is te lang wachten? Binnen die 24 uur van te voren?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:24

Trok een keer een klitteband peesbeschermer los voordat m'n kennis de ring in ging. Gingen er 2 aan de kletter in dat voorstukje voor de ring . Oeps :')

MWM : haha dan heb ik er vaak niets op tegen hoor, als de jury mij hoger inschat als ik zelf :D . T is nog nooit gebeurd dat ik t slecht vond en de jury me hele hoge punten gegeven had.
Wel dat ik dacht : ok, best royaal gepunt. Ook eens leuk.

Silly : lekker spammen!

Nou , hier is t aan het sneeuwen, dus m'n ritje trailer naar de binnenbak werd m niet.

Misschien morgen. Woensdag voorspellen ze hier ( Luxemburg) echt chaos , dus dan komt er n mooi pak sneeuw . Op zich beter, kunnen de paarden meer bewegen door die laag . Ze hebben ook geen ijzers .

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:30

Miriam91 schreef:
Flubberboot schreef:
Miriam ik zou even wachten, als ze zelf annuleren krijg je vaak geld terug. Niet te lang achten ofc. Ik heb zelf zaterdag wedstrijd en twijfel ook hoe en wat.

Geen idee. Ik heb dit nog nooit gehad :')

Charmaine

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:38

Check idd even de sluitingsdatum bij de knhs. Vaak week van tevoren. Voor die datum kun je nog kosteloos annuleren. Na die datum moet je in principe betalen. Tenzij de vereniging een reserve vd wachtlijst kan inzetten, dan heb je soms nog mazzel dat je niet hoeft te betalen.

De dressuurruiterwereld is niks meer gewend joh. Stelletje mieperds en grote ego's vaak hahaha. Ga eens kijken bij een andere discipline, dan schrikken ze zich kapot. Laatst bij het oefenparcours stond de muziekbox zó hard dat ik mijn instructrice niet eens kon horen. Oeps...

Ik lees wel goede zelfreflectie hier en goede punten of leerdoelen. Toppie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:43

Een rolstoel zullen veel mensen/ paarden ook niet dagelijks zien maar kom op je moet gewoon heen kunnen zoals voor jou het beste is

Maar mensen zeuren over heel veel valt me op, onze dame vriest heel veel als ze lekker aan de gang is kregen we ook al vaak gezeur over dat andere paarden dat eng zouden vinden :=

Wat ik bijv wel storend kan vinden is de lesgever aan de kant die een combinatie overal heen stuurt zonder te kijken, veelal vanaf de kant in een oortje schreeuwend dan kan ik echt niet meer denken :D :=

Silly
Mooie foto, mooie bonte heb je

Miriam
Wij hebben wel eens een dag van te voren of de dag zelf moeten afzeggen, het lag wel aan de vereniging en de situatie of er van restitutie sprake was. Beste even contact opnemen met de vereniging en aangeven dat het weer je gevaarlijk lijkt te worden en hoe het zit als dat daadwerkelijk het geval is.

Wij trainen lekker door en hopelijk ergens deze maand m'n eerste x B plannen even afhankelijk van onze ruiter en haar wedstrijd schema ook :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:51

Dank je wel Flubberboot, ben ook zeer trots hoe hij is uitgegroeid.
Nooit verwacht dat het zo'n goed paard zou zijn.
Al hem ik wel mijn handen vol aan hem haha

Alle credits van de foto van naar de fotografe en Cas haha.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:05

@seven ja dat is echt heel irritant dat had ik vorigr week ook. Ze moest van de instructrice op de hoefslag vanuit draf halthouden en achterwaarts. Ik reed erachter -O-

maar idd, wij stonden een poosje bij een stal van een eventing amazone, als de jas bijv. uitging werd die aan een hindernispaal gehangen zo van dan wappert ie een beetne en wennen xe eraan.
Op de volgende stal (90% springruiter overigens) mocht dat absoluut jiet want dat vonden de jonge paarden eng :+

thanks allemaal! zelf ook trots op de 7 (de week ervoor waren t 2 vieren hahaha)

@silly mooi paard en een mooie bak!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:24

Miriam91 schreef:
Mooie foto Silly!

Weet iemand hoe het zit met een wedstrijd annuleren en je geld terug krijgen? Ik heb vrijdag wedstrijd, maar ze voorspellen voor heel de week sneeuw dus dat zie ik niet zitten met de trailer. Hier in Brabant/Limburg schijnt het meeste te gaan vallen |( Kan ik nog inschrijfgeld terug krijgen omdat het >24 uur van te voren is? Of is het beter om af te wachten of zij eventueel de wedstrijd aflasten?

Je bent je geld kwijt omdat je na sluitingsdatum afmeldt, maar ik zou als ik jou was afwachten of de wedstrijdorganisatie niet zelf annuleert.

Als zij de gehele wedstrijd annuleren dan krijg je wel je startgeld terug.

Ben bang dat de organisatie plat gebeld/maild gaat worden met de vraag of het doorgaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:25

Miriam91 schreef:
Flubberboot schreef:

Het maakt na de definitieve startlijst niet uit hoe lang je wacht, ze mogen de startlijst toch niet meer veranderen.
Dus gewoon tot het laatste moment het weer goed afkijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:29

Dank je wel Enzo.
Is ook fijn starten daar, hele mooie accomodatie.
In Zeewolde.
Dit jaar worden dat ook 2 weekenden subtop wedstrijden gestart.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:31

Ik heb ooit eens geld terug gekregen op de dag zelf.

Paard was ziek geweest (luchtweginfectie) maar was weer goed, ook in de trainingen dus ik daarheen. Aangemeld, betaald, van de kar, opgezadeld, en tijdens het lostijden begon hij weer af en toe te hoesten. -O-
Dus afgemeld bij ringmeester, eraf, afgezadeld, weer op de kar, nog afgemeld bij secretariaat dat ik het risico niet aandurfde. Ze vonden het zo top dat ik aan zijn welzijn dacht dat ik mijn startgeld terug kreeg. Vond dat zo lief, kon het als arme student toen ook goed gebruiken dus klein meevallertje.

Oh en een x geld teruggehad toen ik de rekening van de kliniek opstuurde, want ze geloofden niet dat paard ziek was. Het ging me niet om het geld, had lekker gehouden, maar was wel principe kwestie voor mij dat ik geloofd werd. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:35

Nou dat inderdaad enzo ollie

Hier ook ging iemand doodleuk vanuit een fikse galop vol in de remmen om halt te houden op de hoefslag, nou is die van ons niet zo snel van slag en mega wendbaar dus die kon wegdraaien maar een Fries die daar achter reed knalde er zowat boven op en die stilstaan mevr en d'r lesgever maar schelden dat ze op moest letten -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:37

Kaitlyn schreef:
Ik heb ooit eens geld terug gekregen op de dag zelf.

Paard was ziek geweest (luchtweginfectie) maar was weer goed, ook in de trainingen dus ik daarheen. Aangemeld, betaald, van de kar, opgezadeld, en tijdens het lostijden begon hij weer af en toe te hoesten. -O-
Dus afgemeld bij ringmeester, eraf, afgezadeld, weer op de kar, nog afgemeld bij secretariaat dat ik het risico niet aandurfde. Ze vonden het zo top dat ik aan zijn welzijn dacht dat ik mijn startgeld terug kreeg. Vond dat zo lief, kon het als arme student toen ook goed gebruiken dus klein meevallertje.

Oh en een x geld teruggehad toen ik de rekening van de kliniek opstuurde, want ze geloofden niet dat paard ziek was. Het ging me niet om het geld, had lekker gehouden, maar was wel principe kwestie voor mij dat ik geloofd werd. :')

Dat is wel fijn dat je je geld terug kreeg!

Wij doen het als vereniging niet. Hebben wedstrijden genoeg waar ineens 3 opa's zijn overleden, 2 paarden met koliek en 4 auto's met een lekke band...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:52

PSvanLot schreef:
Wij doen het als vereniging niet. Hebben wedstrijden genoeg waar ineens 3 opa's zijn overleden, 2 paarden met koliek en 4 auto's met een lekke band...

Dat snap ik inderdaad ook wel weer. :j Maar weersomstandigheden lijkt me overmacht en voor meer combinaties gelden. Hoewel de een waarschijnlijk toch gewoon met de trailer op pad gaat terwijl de ander al met een zuchtje wind afmeld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:56

Miriam91 schreef:
PSvanLot schreef:

Dat snap ik inderdaad ook wel weer. :j Maar weersomstandigheden lijkt me overmacht en voor meer combinaties gelden. Hoewel de een waarschijnlijk toch gewoon met de trailer op pad gaat terwijl de ander al met een zuchtje wind afmeld.

Tja als de weersvoorspellingen goed zijn, de accommodatie goede parkeergelegenheid heeft dan snap ik ook wel dat een organisatie het door laat gaan.

Maar hier kun je gelukkig voor in overleg met de KNHS.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:27

MwM heerlijk dat de bak bij jullie vrijdag alweer goed was!
niveau vooruit trainen vind ik ook altijd wel prettig :)

Charmaine heerlijk als ze zo lekker fanatiek zijn :D

Silly jammer dat het niet helemaal ging zoals gehoopt!

Christel wat een mooi debuut! Gefeliciteerd :D

Deempje komen ze met de nattigheid helemaal niet buiten? Dan natuurlijk niet zo gek dat ie een bommetje was.

Miriam gefelicteerd!!

Annash fijn dat ie weer braaf was :)

MwM jammer dat het niet helemaal lekker ging.. Maar toch mooi 2 wp erbij!

EnzoOllie toch mooi een puntje meegepakt!
Succes komende week :)

MwM volgens mij kan je ook wel para en regulier starten? Ken er wat die beide doen.

Mooie foto Silly!

Miriam normaal ben je na sluitingsdatum inschrijfgeld verschuldigd. Maar per vereniging wel heel verschillend hoe ze ermee omgaan. (wel of niet laten betalen). Ik doe zelf wedstrijd secretariaat en zodra er nog geen startlijst op staat hoeven ze bij afmelden ook niet te betalen. Bij een goede reden ben ik ook de moeilijkste niet en ga ik toch maar uit van de eerlijkheid van de mens, maar mensen die wegblijven zonder af te melden krijgen zeker wel een rekening.

Ik had gehoopt vanavond na werk te kunnen rijden, maar helaas was de bak alweer wit.
Morgen nieuwe kans. Als ik morgen niet kan rijden dan meld ik de les van woensdag af en ook het concours zondag. Jammer maar is dan even niet anders. Sowieso ook zien of we woensdag wel met de trailer op pad kunnen, zoals het nu is buiten durf ik niet met de trailer op pad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 07:16

Het is zelfs hier wit vanochtend := dus ik ben erg bang voor jullie, melis.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:26

Hier is zelfs nog extra bijgevallen vannacht. huilen...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:29

Laurievc schreef:
Hier is zelfs nog extra bijgevallen vannacht. huilen...

Hier ook,en morgen blijkbaar nog een beetje. En dan -6, dus weggooien gaat 'm ook niet worden

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:31

Hier 'gelukkig' maar -3 en de sneeuwkansen zakken met het uur (feest!), maar smelten zal hem ook niet worden haha. Volgende week weer 10°. Snappen wie snappen kan haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:11

Hier in midden-Brabant weinig bijgevallen. Heb prima kunnen fietsen naar school.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:13

Ja echt, het weer sinds september ofzo... En van de zomer hadden we ook al zoveel regen! Hier een dun laagje sneeuw, stelt niet zoveel voor, maar rijden zit er denk ik niet meer in vanavond. Tenzij het echtb 2/3 graden is met zon, maar die zie ik ook niet. :')

Ik wilde inschrijven, naar helaas al vol. Andere wedstrijd gemaild of ik kan longeren/baan verkennen, heel fijn emailtje terug maar de zaterdag al vol en op de zondag heb ik plannen met mijn nichtje, die kan ik echt niet teleurstellen. Dusss... Het wordt denk ik pas 18/19 februari helaas.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:17

Poeh wat gaan jullie hard soms met de berichten. Ik heb alles wel gelezen maar weet niet meer precies hoe en wat.

Alleen wil ik even zeggen dat ik dat bonte paard van Silly (klopt de naam bij het paard? :D ) echt een knapperd vind zeg.

Oh ja en over die rolstoel. Nee wat een gezeur zeg. Ik zou juist denken wat knap dat ze er is in haar rolstoel. Daar moet mijn paard dan maar aan wennen hoor als hij het eng zou vinden.

Ik wil vanmiddag nog naar stal maar of de het rijden wordt?? Geen idee, dun laagje sneeuw hier en qua temperatuur geen vorst maar de gevoelstemperatuur ligt wel ruim onder 0 dus ik vermoed dat de bak toch bevroren zal zijn. Nou ja dan gaan we weer verder met teutebellen en doodknuffelen. :):)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:36

Het is bij ons echt spekglad van de stallen richting rijbak, zag gisteren al meerdere paarden glijden die kant op en vervolgens in de bak met giga klompen onder de ijzers. Dus durfde het gisteren niet aan, heb liever dat ze stilstaat als verkeerd uitglijdt.
Maar ik heb les vanavond, en wil heel graag lessen, maar ben bang dat het alsnog een ijsbaan is richting de bak dus weet even niet zo goed wat te doen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:21

Mijne staat ijzerloos dat is dan nog het enige voordeel misschien maar ik stel me in op een dag (of meerdere dagen) vorstverlet voor hem
-O-