Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:03

Leuk! Succes!

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:32

Wauw wat gaaf Martine!! *\o/*

Doen! En genieten!!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:33

Succes!! Dat moet wel goed gaan komen zo te lezen!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:10

Gaaf Martine!!

Mijn slipjas wordt vandaag bezorgd...... ( en hopelijk jinx ik nu niks want moet nog 7 wp in zzz)

ik moet eens gaan opzoeken hoe het zit met winstpunten en promotie na het zzz, als ik m zo lees denk ik dat die inter 1 proef idd wel fijn door te rijden is......

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:34

@annika, dat heet toch toewerken naar een doel?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:08

oja ;-)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:40

martinev schreef:
Die eners, pfff, drie lukt goed, maar inderdaad, daarna ben ik zelf volledig de kluts kwijt en weet ik niet meer waar mijn benen heen moeten haha! Heb er een keertje 5 achter elkaar gesprongen, dat was echt mega, maar was een toevalligheidje denk ik haha! Tweeërs kunnen we ook heel lang volhouden, dat vind ik echt een fijn ritme!

Ik ben dus niet alleen. Om de 2 kan ik eeuwig volhouden, maar meer dan 3x 1 vind ik ook lastig :+

annikavolder schreef:
Gaaf Martine!!

Mijn slipjas wordt vandaag bezorgd...... ( en hopelijk jinx ik nu niks want moet nog 7 wp in zzz)

ik moet eens gaan opzoeken hoe het zit met winstpunten en promotie na het zzz, als ik m zo lees denk ik dat die inter 1 proef idd wel fijn door te rijden is......

Goed doel om naartoe te werken!!

Inter 1 rijdt inderdaad prima. Alleen het stap gedeelte is een beetje rot met een groot paard, want je moet nog steeds bijna een keertwending doen van MGH verzamelde stap naar HB uitgestrekte stap.
Mijn vriendin heeft daar wat meer last van met haar 1.85m kasteel, gelukkig is Roz maar 1.61 :')

Ik vind de PSG proef eigenlijk nog steeds het lastigste met Roz.
Ze weet precies dat er na de diagonaal 4s de diagonaal om de 3 komt en dan wordt ze toch nog steeds iets te enthousiast.
We hebben op dit moment dus maar even een stapje teruggenomen om de PSG HC aan het einde van de dag op eigen terrein te starten. Op deze manier kan ik in de ring trainen voordat we in een situatie komen waar we alleen maar 1/2/4 kunnen springen _O-

Het is hier trouwens ook bizar warm geweest deze zomer waardoor we vaak maar 15-20 minuten trainen en voor de rest alleen door het bos in de schaduw stappen -O-

Foto van onze laatste officiele wedstrijd vorige maand - 65.4% *\o/* .
Dit ging vooral heel top omdat we op het cross terrein losreden en ze daarna in een heel goed humeur was :D
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:52

Bij om de 2 gaat die van mij meedenken en dan wordt het helemaal een allegaartje. Gelukkig is zzl met 2 op een diagonaal. Hij presteerde het laatst in de springring om in een gebroken lijntje meerdere wissels te proppen. Helaas de laatste net niet helemaal gesprongen, dus overkruisd een stijl over. Misschien dat ik hem van het winter wel weer eens ga starten.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 17:39

Dank jullie allemaal!

annikavolder schreef:
Gaaf Martine!!

Ah je hebt hem toch gekocht, supertof!! Vanaf het psg heb je maar 1x 60% nodig om door te mogen. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik de inter1 proef fijner vind dan de psg, maar daar moet ik in een wedstrijdsituatie nog even achterkomen.

Mooi plaatje en mooie punten Snow White! Dat stukje stap in de inter1 is een beetje gek inderdaad, gelukkig is die van mij ook niet zo heel groot, dus dat gaat wel ok.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:19

Laatst vroeg ik hier hoe mensen de overgang naar het zzz ervaren hadden. Ondertussen hebben wij de overstap gemaakt. Het is wel wat strenger merk ik en je hebt natuurlijk 2 jury leden wat het ook weer lastiger maakt. We hadden 60,7% gereden en bij de ene jury stond ik op de eerste plaats en bij de andere 8e ofso, vind het wel interessant. Als ik de protocollen naast elkaar leg vind ik ze niet erg afwijken maar een half puntje minder bij meerdere oefeningen scheelt onderaan de streep natuurlijk een stuk meer. Dus dat is het enige wat ik eigenlijk echt anders vind, ook omdat ik het niet gewend ben (rij nooit selecties dus heb altijd 1 jury gehad).

Voor het geval mensen hier straks ook de overstap gaan maken en een ervaring willen :D

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:24

Het is hier wel heel rustig
Marlies wat super knap.
Gefeliciteerd met je winstpunt.
Vind het een hele prestatie.
Ik heb een paar keer zzz gestart maar vind het veel stenger dan het zzl .
Merk dat ik er niet heel veel plezier van heb , het is toch wel verder weg en dan zitten er ook nog vaak de zelfde juryleden .
Voor nu de startkaart opgezegd , maar misschien neem ik nog een maandpas want we organiseren zelf nog een wedstrijd .

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:10

Wat jammer dat je het zo ervaart! Ik moet zeggen dat wij wel heel centraal liggen dus b t/m zzl is hier binnen 15 min ieder weekend wel ergens een wedstrijd en subtop is op een half uurtje rijden wel zeker 3/4x per maand dus qua tijd is het voor mij nog steeds lekker dichtbij. Maar ik snap het wel als de wedstrijden veel verder weg zijn dan moet het het wel waard zijn!
Ik heb nu nog maar bij 1 locatie gestart en daar is de sfeer altijd heel goed! Binnenkort ga ik naar een locatie waar ik echt nog nooit geweest ben dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn.

Hopelijk gaat de wedstrijd op eigen terrein wel leuk zijn. Wedstrijden rijden is al intensief genoeg dus het stukje plezier moet zeker wel aanwezig zijn!!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:55

Ik heb even zitten kijken voor mijn dressuur planning voor nov/dec. Dat wordt ivm vakantie en de weekenden dat ik vrij ben van werk niet starten want er is niks op de dagen dat ik kan binnen 50mk straal van mijn stal en ik ga echt niet ver rijden voor 2 dressuur proefjes... we oefenen dus gewoon lekker verder. Inmiddels ben ik er wel achter wat een mega verschil een hoofdstel kan maken! Heb nu een Utzon en die dikke gevormde padding achter zijn oren vind hij heel fijn en aanleuning is daardoor rustiger/elastischer. Heb wel de hele chique met handgemaakte gevlochten neusriem. Ga nu sparen voor de meer basic bruine voor dagelijks gebruik.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:02

Dat is wel lekker in de buurt allemaal marlies
Als ik voor aankomende 3 maand kijk dan zijn er 2 op 30 minuten en dan onze vereniging, de rest zit op minstens 60 a 70 minuten afstand, vind dat te ver en rijd maar 1 proef.
Moet al op de zoekfunctie 75 km anders is er bijna niks en 75 km is de straal dus dan kijk je hoe ver het is op de route planner.
En het word al lastig voor ons om winstpunten te rijden , anders kun je een paar keer gaan en heb je de punten bij elkaar
Heb laatst wel in de buurt 2 keer een oefenproef gereden dat vond ik wel leuk.
Annika ik heb een foto shoot gehad laatst met dat merk hoofdstel , wat een mooie hoofdstellen zijn dat.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:17

oh ben benieuwd naar de foto's!!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:46

Marlies maar jij rijd gewoon naar een les op 2,5 uur afstand.
Gaaf hoor, was het heel anders qua les.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:57

Haha ja dit is was eenmalig natuurlijk! Al ben ik wel gek als t om lessen gaat hoor. 1,5 uur heen en 1,5 uur terug is nog maandelijks heel normaal voor mij en deed ik eerst wekelijks :')
Maar voor een wedstrijd blijf ik liever zo dichtbij mogelijk haha! Is toch maar voor 5 minuten in de ring en dat is toch anders dan een leerzame en intensieve les!

Het was wel anders maar wel heel begrijpelijk en herkenbaar. Ik train net even volgens een wat anders systeem (in hoeverre je iets een systeem kunt noemen maar ik voelde wel echt dat hij zelf volgens een bepaald systeem traint). En dat vond ik ook leuk om te ervaren! Maar ik ben nog steeds dolblij met mijn eigen trainster dus dat was ook wel fijn om dat na zo een les te kunnen beseffen. Wat natuurlijk echt niets zegt over zijn manier van trainen want dat vind ik ook echt een hele fijne stijl/manier maar ik heb gewoon net een iets ander pad waar ik heel goed op ga :D

Maar goed daar gaat het in dit topic niet over dus ik zal t verder niet gaan vervuilen :o

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:20

Het topic gaat toch al niet meer over het zzl, we hebben het al vervuild .
Bij wie les je normaal?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:09

Ja dat is waar hihi. Ik train bij Karin Retera :) en jij?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:33

bij Loes Corsel, daarvoor bij Vai Bruntink maar die zit wat verder weg en dan ga ik weer niet. Zelfde probleem als cc te ver weg zijn.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:43

Oké! Ja ik vind voor les ver rijden niet zo erg eigenlijk. Karin komt nu aan huis bij mij maar een paar jaar geleden reed ik daar iedere week naar toe (1,5 heen en 1,5 terug). En nu ga ik nog 1x per maand naar springles en dat ligt ook 1,5 uur verder. Vind het het altijd wel waard :D
En het is gewoon lastig hier in de buurt goede instructie te vinden.. en nu dus het geluk dat ze aan huis komt dat is helemaal top!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 17:15

Wauw Marliez, wat onwijs gaaf die les zeg! Het ziet er ook heel erg goed uit, snap dat je hebt genoten!! Waar heeft hij zijn stallen? 2.5 uur is geen Denemarken neem ik aan? En gefeliciteerd met je winst in het ZZZ, knap!

Annika, wat fijn van dat hoofdstel, dat dat zo'n verschil kan maken he!

Ik vind het ook wel wat om zo ver te rijden voor een proefje, probeer het ook zo dicht mogelijk bij huis te houden, maar heb als max een uur rijden. Mijn instructeur, ik les bij Jørgen Ros, komt gelukkig bij mij thuis, dat is wel echt ideaal en daar ben ik heel erg blij mee

Ik heb trouwens de afgelopen weken twee keer Inter1 gestart, supersuper gaaf dat we dat nu kunnen doen! Ik geniet daar ook echt enorm van, dat we daar gewoon mogen rijden!
Eerste keer ging eigenlijk heel goed, helaas wel mijn hele drafstuk verpest doordat de groep veulens die letterlijk tegen de ring aan stonden hun dolle 5 minuten hadden, inclusief slidingstops ongeveer tegen mijn paard aan. Vond ze niet grappig en dat gaf wat spanning. Had 58%, galopdeel allemaal mooie cijfers, dus daar was ik nog heel erg tevreden mee, zonder veulens had ik zeker winst gereden. Tweede keer liep ze weer superfijn, maar maakten we gewoon te veel fouten, 4 fouten (aangalopperen na het achterwaarts, twee wissels in de serie om de twee nagesproken, doet ze normaal nooit, een pirouette, dubbelteller waar we normaal zevens voor rijden helemaal uit balans, nou ja stomme fouten dus) maar reden we wel nagenoeg 59%. Het zit er dus zeker in, we moeten kilometers maken en de piloot moet gewoon scherper zijn en geen fouten maken!

Superleuk dat het hier weer actief is, vind het heel leuk om jullie belevenissen te lezen!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:19

Hij zit in Dulmen (Duitsland) en wij zitten vrij centraal (bij Tiel in de buurt) dus dat was een prima rit!

Gaaf dat je al een paar keer inter1 gestart bent! Zonder fouten gaat winst zeker goed komen zo te lezen! Echt gaaf! En veel succes je komende wedstrijd!

Ik vind het trouwens ook leuk dat het een beetje actief hier is!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:34

Wat gaaf van die les en wat een mooie resultaten komen voorbij. Denk dat het voor mij als enige bij de zzl stopt. Vind het trainen heel mooi, maar de stap om weer te starten is erg ver weg. Ben met een jonger paard begonnen en merk wel dat je dan nog kritischer bent, hebben jullie dat ook? Het moet nog perfecter voor je tevreden bent om ze mee te nemen

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:20

Martine dan gaat het vast goed komen, super toch dat je al zo ver bent gekomen.
Ik merk dat ik ook steeds kritischer word en dus niet snel tevreden bent, en dat is ook weer een reden om dan niet op pad te gaan.