Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:45

Ik heb er deze week ook nog geen binnen gehad en heb er vorige maand ook echt wel veel gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:46

MyWishMax schreef:
Daarom was het oefenspringen overal gewoon erg raar. Wedstrijden en meetmomenten niet toegestaan vanwege reisbewegingen, onderlinge wedstrijden alleen. (Volgens mij zat daar ook nog wel een beperking aan) en dan wordt er zo naar de mazen gezocht en zijn er juist veel reisbewegingen en mensen bij elkaar.

Ipv dat aan te pakken gaan we maar gewoon weer meetmomenten toestaan? Terwijl de redenen om het niet te doen er allemaal nog zijn?

Nou helemaal mee eens...

Rutte gaf zelfs aan dat het niet uitgesloten is we voor de kerst nog strengere maatregelen krijgen... De besmettingen lopen enorm op.... Eigenlijk vind ik niet dat je dan ook maar kan bedenken meetmomenten toe te staan := in de kerstvakantie nog wel... Lekker met zn allen op meetmoment...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:55

Ik snap dit echt helemaaaaal niet... Snap dat je door al je leden, dus ook de verenigingen, wat wilt doen, maar dit is een hele rare actie..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:56

Precies :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:56

_Tamara schreef:
shirleyp schreef:
Zijn er nog meer juryleden die nog steeds geen proeven hebben gekregen? Vorige maand kreeg ik stapels binnen, nu al 1,5 week niks...

Hier hetzelfde helaas! Ik heb net de M-licentie behaald, dus had juist helemaal zin om aan de slag te gaan *\o/* Maar even geduldig afwachten..

Ik begreep dat er een stuk minder ingeschreven wordt dan met de evenementen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:07

Toch jammer hoor... ik begrijp het super goed! Maar blijft toch jammer om dagen op je beoordeling te wachten terwijl je leest dat andere juryleden staan te springen... maar daar was iedereen het ook wel over eens dat daar nog wat winst te behalen valt voor knhs.

Over de discussie laat ik me niet te veel uit. Persoonlijk zou ik blij zijn met meetmomenten. Ik vermijd grote locaties voorlopig gewoon voor mijn eigen “gezondheid/veiligheid” en ik voel me veel veiliger op mijn pony tijdens een meetmoment, dan wanneer ik boodschappen tussen de asociale moet doen die tegenwoordig de 1,5 meter ook allemaal niet meer zo nauw nemen :n

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:26

Ik zie bij de checklist van de video niet meer staan dat inzoomen niet mag. Wilde eigenlijk een filmpje terugsturen omdat ik een beetje zeeziek wordt van de manier van inzoomen. Maar goed dat ik het nog even checkte, want ik had die wijziging nog niet doorgekregen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:37

Anoeska27 schreef:
Ik zie bij de checklist van de video niet meer staan dat inzoomen niet mag. Wilde eigenlijk een filmpje terugsturen omdat ik een beetje zeeziek wordt van de manier van inzoomen. Maar goed dat ik het nog even checkte, want ik had die wijziging nog niet doorgekregen.

In de uitleg staat dat bij mij nog wel hoor!
Bij Uitleg, stappenplan proef filmen, punt 10

EDIT; excuus, mijn site was opeens weer naar de oude site gesprongen _O- ik kan het in de nieuwe bepalingen niet vinden inderdaad

Ik ben benieuwd hoe gemeentes reageren op de meetmomenten. Ik vind ze persoonlijk ook niet rijmen met de huidige maatregelen en besmettingen. Ik zal dus voorlopig zelf ook nog niet op pad gaan.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:56

Misschien lees ik eroverheen, maar ik krijg mijn protocol terug dan daar staat bovenin bij de punten een letter, C in mijn geval, deze letter staat ook bij al het commentaar. Waar staat deze letter voor?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:04

Dat de jury bij C gezeten heeft... Als je meerdere juryleden hebt bijvoorbeeld een bij H en een bij C zal dit programma beide laten zien

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 22:08

linda2008 schreef:
Persoonlijk zou ik blij zijn met meetmomenten. Ik vermijd grote locaties voorlopig gewoon voor mijn eigen “gezondheid/veiligheid” en ik voel me veel veiliger op mijn pony tijdens een meetmoment, dan wanneer ik boodschappen tussen de asociale moet doen die tegenwoordig de 1,5 meter ook allemaal niet meer zo nauw nemen :n

Dat heb ik ook. Zelfs met de wedstrijden voor de 2de golf voelde ik me al veel veiliger dan in de winkel. Dus het voelde voor mij al heel tegenstrijdig.

Het lijkt me wel veel werk voor de verenigingen om het rond te krijgen qua toestemming van de gemeente/veiligheidsregio?

En ik vind het ergens wel gek dat er nu extreem minder wordt ingeschreven. Maar zal wel combinatie zijn van weer en dat het nu niet meer vol kan zitten? Krapte leidt ook tot vraag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:13

Ik denk voor de meetmomenten ook aan de reisbewegingen die worden afgeraden en aan het secretariaat. Ja, wij hebben 1 wedstrijd georganiseerd waarbij geen prijsuitreiking gedaan werd, maar secretariaat is wel nodig En dat was toen de cijfers stuk lager lagen. Mijn moeder gaat nu geen secretariaat doen, denk ik. En nog 1 of 2 anderen ook niet vanwege risico. Voor juryleden ook niet prettig dat kantine niet open mag en dus beperkt zijn qua eten en drinken. In de winter is wat warms toch wel fijn. Zou misschien kunnen, maar wel weer extra mensen nodig.

Plus dat je elke keer maar moet kijken of alle deelnemers en grooms zich aan alle regels willen houden. Afstand, verboden toegang en mondkapjes bijvoorbeeld. Of heel simpel niet secretariaat binnen lopen om aan te melden of protocollen te vragen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:23

Ik gooi er even iets anders tussendoor... :o
Ik heb mijn punten terug voor deze week! Ik had fijn gereden, goed gevoel, maar wel wat rommeltjes in de oefeningen. En dan moeten de punten altijd nog maar overeenkomen met het gevoel...
en dat hebben ze gedaan! Netjes afgestraft op de rommeltjes en een totaalscore van 195,5 *\o/* waar ik echt super super super trots op ben!! <3 :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 22:25

Linda2008, wauw wat goed! Jullie zijn echt snel gegroeid in de L2. Gefeliciteerd!

Edit, MWM, ja precies. Ik kan me wel voorstellen dat verenigingen het niet rond krijgen of zien zitten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:29

urosa schreef:
Linda2008, wauw wat goed! Jullie zijn echt snel gegroeid in de L2. Gefeliciteerd!

Dankjewel! Super lief dat je dat zegt :)
Het punt is bij ons nog wel om het stabieler te krijgen.. maar daar is ze ook een jonge pony voor :j <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:30

Heel goed gedaan Linda! Die l2 ligt jullie wel!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:35

Ik blijk er ook filmpjes tussen te hebben zitten van 5 en 6 december, die handel ik vandaag nog af.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:39

Lekker, Linda! Gefeliciteerd.

Maar moet je nu dan wel inzoomen? Dat zou ik toch ook wel raar vinden..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:44

_Anneruth schreef:
Maar moet je nu dan wel inzoomen? Dat zou ik toch ook wel raar vinden..

Wat mij betreft liever niet, maar het mag dus kennelijk nu wel. Ik vind het zelf niet prettig jureren, zeker niet als het middenin een oefening gedaan wordt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:49

Zou het niet gewoon zijn dat ze het zijn vergeten op te nemen in de regels in plaats van dat het een nieuwe regel is?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:03

Het is geen nieuwe regel dat je moet inzoomen, er staat alleen niet meer dat het niet mag. Dus het is niet verplicht, maar ook niet meer verboden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:09

Anoeska27 schreef:
Het is geen nieuwe regel dat je moet inzoomen, er staat alleen niet meer dat het niet mag. Dus het is niet verplicht, maar ook niet meer verboden.

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat mensen nu gaan inzoomen. Ik denk dat knhs het gewoon vergeten is in de regels te zetten. Heeft iemand hen er al op geattendeerd?

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:26

Gefeliciteerd Linda! Het wachten is beloond, top! :D

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:52

toch nog even een reactie op meetmomenten...afgelopen zomer er één gehad die echt goed ging....ruime parkeervakken met lint afgezet, aanmelden kon bij ringmeester..al rijdend, vooraf digitaal betalen, proeven rijden met één begeleider/voorlezer, uitrijden en naar huis, dezelfde dag nog protocol/punten per mail! dit zou moeten kunnen toch? Er zijn wel andere situaties waarvan ik persoonlijk denk: moet dit ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:12

Ik vind buiten een beetje anders dan binnen.

Ben heel benieuwd hoeveel gemeentes het gaan goedkeuren.