Askja schreef:Janine1990 schreef:Ik heb niks tegen op mensen die rustig trainen voor of na de hitte. Doe het zelf niet in verband met eerdere ziekte bij warmte.
Maar ik zie nu dat de marathon tijdens de paarden dagen gewoon doorgaat...
Ik heb amper nog een organisatie gezien die NIET aflast... En zoiets is in mijn ogen toch wel knap zwaarder dan een parcoursje springen of een proefje rijden...
Kwalijke zaak. Het dierenwelzijn staat duidelijk niet voorop. Ik denk dat de KNHS zich echt achter de oren moet krabben. Wat een slappe hap op de site: 'We adviseren organisaties om maatregelen te treffen'. De insteek zou moeten zijn om zo veel mogelijk af te gelasten. Men laat het nu te veel liggen bij de wedstrijdorganisaties zelf.
Dit is koren op de molen van mensen die toch al vinden dat paardensport (of zelfs paardrijden überhaupt) verboden moet worden.
Ik denk dat je de knhs weinig kan verwijten. Die doen en hebben alles gedaan wat in hun macht ligt. Ze kunnen echter geen verboden opleggen. Daar zijn ze gewoon niet toe gemachtigd.
Jammer dat de KNHS in dit geval de zwarte Piet toegespeeld krijgt. In mijn ogen niet nodig.

Overigens train ik wel gewoon deze dagen hoor, wel pas om 10 uur s’avonds. Gisteren was het echt heerlijk om te rijden en mijn 22-jarig dressuurpaard had energie voor 10!
En ten goede