B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:01

sterreke98 schreef:
Iedereen lekker aan het trainen en wedstrijden aan het rijden dus :)

Hier helaas niet meer.. Bijrijdpaard is met KS gediagnosticeerd. Dus springen en crossen is (dit jaar) hoogstwaarschijnlijk niet meer mogelijk..

Heel erg balen voor je ..is het zeker ks?

Liekec: superhandig

@sofie hoi een bekende uit amsterdam Niki gaat ook goed! Ze staat nu even stil omdat ik haar drachtig probeer te krijgen. Eerste poging dit jaar is mislukt, of de tweede poging gelukt is weet ik over 2 weken. Niki vindt springen niet superleuk maar heb nu haar halfzusje officieel gekocht *\o/* kan ik met niki straks weer dressuren terwijl ik met haar halfzus spring :D Vic ook alles goed? Vic vond springen toch ook erg leuk?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 23-07-17 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:02

Helaas wel. Staat op de foto. En 2 wervels staan dichter op elkaar dan de rest.. Beestje is stokkreupel ook..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:03

Pfff heel jammer |( kun je nog wel recreatief rijden of is dat ook geen optie?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:06

Het zou met juiste training goed te krijgen zijn, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk.. Sta er niet heel positief eigenlijk..

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:55

Ik ben vandaag voor het eerst met mn 4 jarige naar concours geweest, gelijk een vuurdoop, en was een hoop te zien. Hierdoor heb 1 hindernis 1 wel gesprongen, maar bij 2 afgegroet, ivm glad, en dat het weinig zin heeft om hem te dwingen, hij moet vertrouwen krijgen. Verder was hij, buiten zn enorme drukheid na, heel braaf
Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:41

Jullie gaan allemaal lekker door.. ben er jaloers op!!

Hier inmiddels een paar keer gereden en gisteren weer een sprongetje gemaakt..
Maar paardlief heeft duidelijk een tik gekregen van 'ons ongelukje' op de oxer, 3 maanden geleden.
Daardoor lag ik er gisteren wéér naast.. :')

Paard doet trouwens echt super zijn best voor me, en zou voor mij door het vuur gaan!!
Maar zijn vertrouwen moet wel eerst even terug komen, voordat we weer een stapje verder kunnen.. :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:35

Mooie vos hierboven!

Zijn er nog mensen die meedoen aan de Overijsselse aankomend weekend?

En nog een lieve foto van mijn 4 jarige vandaag. <3
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:38

Dankjewel! Jouwe ziet er ook erg leuk uit, heel schattig! :)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:16

Ik ben afgelopen zaterdag weer B gestart, en dat ging echt stukken beter dan de vorige keer. 1e parcour wat heet en een balkje, tweede parcour foutloos en kon ik haar fijn rondsturen! Heel blij dus!

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:01

Wat een leuk topic, en wat komen er mooie combinaties voorbij! :oo Graag stel ik mij ook aan jullie voor.
Mijn naam is Bernice (21 jaar) :wave: en samen met mijn 9 jarige KWPN schimmel merrie Diejona (stalnaam: Muis) hebben we na een lastige winter periode de draad weer op kunnen pakken. Nu we dressuurmatig weer lekker op weg zijn, zouden we nu toch heel graag B gaan springen! We hebben nu al verschillende rondjes BB gedaan en dat gaat steeds beter.. maar soms missen we nog wat ritme waardoor we lastige afstanden hebben.. als we dat eruit hebben wil ik met Muis B gaan starten. En als ultieme droom hebben Muis en ik B SGW starten!! <3 Ons doel is om ons B SGW debuut volgend jaar in de agenda te hebben staan.
Afbeelding
Ik rij voornamelijk in regio Utrecht en Gelderland.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:03

Welkom! Leuk paard! Dat B debuut gaat vast goedkomen!

Ooit, als ik mijn paard op L/M niveau springen heb en hij niet meer overal naar kijkt, wil ik ook graag SGW gaan starten. Maar dat is een toekomst ding, nu is ie 4, en eerst maar een normaal kunnen springen

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:06

sterreke98 schreef:
Het zou met juiste training goed te krijgen zijn, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk.. Sta er niet heel positief eigenlijk..

Wat zuur KS.. Mijn merrie heeft ook een vernauwde wervel en zit tegen KS aan.. Maar tot op heden, heb haar nu 2 jaar, heeft ze er geen last van! Daarnaast ken ik iemand die een pony met zware KS met veel lang laag en met veel rechtrichten (Antoine de Bodt) weer de sport in heeft kunnen brengen en met succes! Dus ik zou zeker niet opgeven!!

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:10

Dankjewel Irkoontje! Ja als die 4 is heb je idd nog tijd genoeg, maar dat gaat ook vast en zeker goed komen!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:05

Zijn er nog mensen die dit weekend en of vandaag regionale kampioenschappen rijden in Haarlemmermeer?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:24

Sylvia3 schreef:
Zijn er nog mensen die dit weekend en of vandaag regionale kampioenschappen rijden in Haarlemmermeer?

Ik was er vanochtend! Helaas door een stuurfout van mij (rommelige aanrijlijn en tussen de sprongen niet recht gestuurd :') ) een langsloper op de tweede van de dubbel, maar met de tweede keer aanrijden ging ie prima. Heel tevreden ondanks deze fout, want paard liep echt top en er zaten een aantal hele fijne sprongen bij.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:03

Wij zijn helaas even uit de running..
Vorige week bij het oefenspringen , nog bij het inrijden, samen met mijn paard over de kop gegaan.
Ze schatte een oxer verkeerd in. Ze sprong veel te vroeg waardoor we op de tweede balk belandde, deze had helaas geen veiligheidslepels dus daar gingen we.
We zijn er nog redelijk goed vanaf gekomen. Mijn paard heeft een hematoom op haar pees zitten. Dus wel een tijd stappen en koelen. Maar had erger af kunnen lopen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:13

Lisetjj schreef:
Wij zijn helaas even uit de running..
Vorige week bij het oefenspringen , nog bij het inrijden, samen met mijn paard over de kop gegaan.
Ze schatte een oxer verkeerd in. Ze sprong veel te vroeg waardoor we op de tweede balk belandde, deze had helaas geen veiligheidslepels dus daar gingen we.
We zijn er nog redelijk goed vanaf gekomen. Mijn paard heeft een hematoom op haar pees zitten. Dus wel een tijd stappen en koelen. Maar had erger af kunnen lopen.

Pfff balen!!! Paard niet op je gevallen? Hoe lang moet je paard nu op rust?
Irkoontje schreef:
Welkom! Leuk paard! Dat B debuut gaat vast goedkomen!

Ooit, als ik mijn paard op L/M niveau springen heb en hij niet meer overal naar kijkt, wil ik ook graag SGW gaan starten. Maar dat is een toekomst ding, nu is ie 4, en eerst maar een normaal kunnen springen

Sgw is idd leuk En sgw les op laag niveau kun je al snel doen. Soms zijn ze juist minder kijkerig op natuurlijke hindernissen.

Sofie; goed bezig! Nog nieuwe wedstrijden op de planning?

Hier gaat alles zijn gang. Mijn ene paard is nirt drachtig en staat nu voor de laatste poging opnieuw bij de hengstenhouder. Met mijn springpaard gaat het supergoed en oefenen we rustig door voor de bb in september. Echt een geweldig paard :D

Vraagje over peesbeschermers: welke raden jullie aan voor grote benen? Eskadron maat l is echt te klein. We springen nu zonder beschermers.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:30

Mijne is sowieso nog niet echt bevestigd in het springen, dus dat eerst maar, en daarnaast heb ik zelf ook nooit gecrosst. Maar t moet n goeie worden, hij heeft een briljant grote galop

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:23

Pff sterkte! Hopen dat je paard en jij snel weer fit zijn!

Hebben er mensen goede tips voor leuke spring instructies in regio Utrecht en locaties waar je kan rijden, oefenparcours en clinics?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:55

xBernice schreef:

Hebben er mensen goede tips voor leuke spring instructies in regio Utrecht en locaties waar je kan rijden, oefenparcours en clinics?

Oefenparcours bij Stal Groenendaal in Bunschoten of bij Laseur in Soest, hebben ze ook altijd AA (70cm volgens mij) tijdens de normale concoursen. Clinics geeft Lammert Laseur veel in de regio en die geeft ook gewoon les. Verder ben ik niet bekend met instructeurs in die regio.

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:11

Thanks Paljaslaura! Clinics van Lammert hoor ik veel goede verhalen over dus dat gaan we denk ik maar eens proberen. Stal Groenendaal ben ik pas geweest, idd een erg fijne accommodatie en Laseur kom ik regelmatig idd ook fijn springen daar, al een aantal BB rondjes gesprongen.. nog een paar keer en dan gaan we daar ons B debuut springen denk ik. :):)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:17

Zo, mijn jonkie vandaag 2e keer 95cm gelopen en verdienstelijk foutloos in een heel moeilijk parcours :D
Afbeelding

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:31

xBernice schreef:

lammert laseur geeft leuke leerzamen clinic's staat op zijn site waar en wanneer en de voornruiters heeft vaak oefenparcours.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:34

xBernice schreef:
Thanks Paljaslaura! Clinics van Lammert hoor ik veel goede verhalen over dus dat gaan we denk ik maar eens proberen. Stal Groenendaal ben ik pas geweest, idd een erg fijne accommodatie en Laseur kom ik regelmatig idd ook fijn springen daar, al een aantal BB rondjes gesprongen.. nog een paar keer en dan gaan we daar ons B debuut springen denk ik. :):)

ik ben vasten les klant van lammert al aantal jaar helen goede evaringen met hem zowel voor lessen als voor de clinic's ook evaring mee. Dus klopt helenmaal die goede verhalen over lammert.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:59

Ik ga deze of volgende week eindelijk mijn eerste oefenwedstrijd rijden. Ik stress hem nu al. :')
Is het nog verplicht om te groeten of rijd je na de bel gewoon naar hindernis 1? En op welke volgorde groet je, na of voor de bel?