Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:29

Wauw MisticRider jij gaat hard! Hoe groot is je welsh?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:33

Hier dan ook een update:

Vorige week de B uitgereden met 203,5 en 209. Afgelopen zondag L1 debuut gemaakt en daar ook onze eerste 4 punten binnen gehaald! 201 en 200,5
Ons doel om dit jaar L1 uit te rijden en misschien al L2 starten gaan we denk ik wel halen :D

Even voor het beeld, dit zijn wij:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:28

Super leuk Ukkiepuk! Toch wel bijzonder om met een C' tje tussen de paarden te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:30

Ik mag deze zomer viertal M mee starten met onze club :D
Door die deelnames kan ik extra overgangspunten verdienen voor de individuele dressuur haha.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:17

Ik start 1 juli officieel in de L1 :D ik ben zo blij!
En mijn doel is dan ook om eind dit jaar in de L2 te belanden
:)F

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:17

ukkiepuk schreef:
Wauw MisticRider jij gaat hard! Hoe groot is je welsh?

Thanks! Hij is 147,4 :D
Ik start overigens ook tussen de paarden.

Vorige week reden we in 1 klap 4 winst (208,5/199,5) dus dan gaat het ineens snel :-). Toen afgelopen week nog gestart na vrijdag gecrost te hebben en zaterdag gesprongen dus hij stond er niet meer zo scherp aan. Wel twee winst dus nu mogen we M. Volgend weekend wel nog de Welshcup selecties, dat doen we nog in de L2 want hij kent nog amper contra galop (en hij kent wissels te goed :Y) )

Jou knapperd gaat ook snel! Moet helemaal goed komen met jullie. Hoe groot is die van jou, en wat is jou doel uiteindelijk?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:30

Padoertje schreef:
Super leuk Ukkiepuk! Toch wel bijzonder om met een C' tje tussen de paarden te starten.

Valt wel mee toch? Hiervoor reed ik met een A'tje tussen de paarden :')

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:32

@MR: dan gaat het hard idd! Wij zijn ook goed op weg idd. Als we zo doorgaan zijn we over 2 wedstrijden al L2. Don is 1.34m en het uiteindelijke doel is Z te starten ergens in 2019.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:06

Ik vind het echt geweldig zo veel ambities en pret met jullie paarden.
Zeker met deze die niet gefokt zijn als puur dressuur paard.
Fjorden, haflingers, kleine ukkiepoekie ponys of zelfs trekpaarden. Echt geweldig en zo positief.
In Frankrijk, moet je echt stevig in je laarzen staan om zulke paarden uit te brengen op het dressuur wedstrijden. Jury is nog niet zo openminded.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:23

Ik heb vandaag eindelijk het L2-debuut gehad, en gelijk 2x 1e met 190,5 en 197,5 en dus 3wp!!! *\o/* *\o/* (Moet er wel bij vermelden dat er aardig hoog was gepunt, maar dat maakt mij niet uit :P ) Pony liep de proeven goed door, hier en daar wel wat hakkeltjes en dingetjes, maar dat mag nog bij een debuut. Dus nu weer verder met het finetunen, en het verbeteren van het wijken en de overgangen terug. Volgende keer L2 starten word denk ik eind juli, moet nog even kijken. Nu focussen op ons B springdebuut aankomende zaterdag!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:34

@ ukkiepuk: Wat een super scores en een onwijs leuk dier zeg! Als je dat soort punten blijft scoren dan zal het zeker lukken om het L1 uit te rijden!
@ emma_evg: jij ook al van die super punten! En ach.. Hoog gepunt is nooit erg toch, alleen maar gunstig! Succes alvast met jullie B springdebuut!

Ik heb gisteren ook weer een wedstrijd gehad. Deze kunnen we alleen het beste inschalen in de categorie "snel vergeten en weer doortrainen".. _O- Tijdens losrijden was meneer voor zijn doen onwijs relaxed. Dat was eigenlijk al een slecht voorteken. Meestal is hij met losrijden niet te genieten en geeft hij zich met de proef voor 300%. Gister was het alleen omgekeerd... Tijdens de proef kon ik er gewoon niet meer aanzitten met mijn been. Dit resulteerde dan ook op de momenten dat ik er wel aan moest zitten (vooral bij aanspringen in galop) in een paar flinke bokken.. Ik kon er alleen maar om lachen eigenlijk en behalve in beide proeven een flinke bok, liep ie helemaal niet verkeerd, maar ook niet winstwaardig voor het M2. Maar had niet verwacht dat we in de eerste proef slechts 158,5 hadden gekregen.. Bijna overal 5en voor, zelfs voor de dingen die onwijs fijn gingen! Heb het filmpje teruggekeken en ik ben het ook absoluut niet eens met die score.. Maar ach, het blijven jury's. Tweede proef kon ik mij wat meer in vinden: 170,5.
Heb nu wel even een twijfeldingetje.. Onze volgende wedstrijd is nu 15 juli, en dat is dan het kringkampioenschap tijdens CH Schoorl.. Ik twijfel heel erg of ik daar wel heen moet gaan of toch maar zal gaan afmelden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:47

cindyy_1993 , blij dat je er toch mee kon lachen! 15 juli is nog een tijdje. Zou het nog even aankijken :j

Zaterdag trouwens ook een wedstrijd gereden onder eenzelfde categorie :') "snel vergeten en weer doortrainen". Hadden vijf min om los te rijden en dat was écht niet genoeg. Ahja, op naar 1 juli; ons L1 debuut *\o/*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:47

Ohhh wat een boefje Cindy. Die van mij kan ook af en toe zo tegen het been zijn. Dan zit hij zo in zijn eigen wereldje en als ik dan iets te hard in kom (in zijn beleving), dan geeft hij ook een bok bij het aanspringen. Ik zou gewoon starten op de regio hoor. Is nog even weg, zodat je hem net wat vlugger kan maken de komende weken.

Mooi debuut Emma *\o/* Super stoer!

Ik heb a.s. Zaterdag clinic bij Laurens v Lieren, dus ook weer een goed uitstapje voor hem. Hopelijk blijft het een beetje schappelijk weer.
Ik was vanuit het kringkampioenschap wel door naar de regio van 12 aug, maar besloten om niet te gaan. Dan moet ik hem rondom op ijzers zetten voor 1 proefje en misschien een finaleproef. Daarnaast komen we de 10e terug van vakantie en is het kampioenschap de 12e. Dat vind ik ook niet eerlijk tegenover het paard. Denk dat hij lekker ook even vakantie krijgt en in aug/sept gaan we het M in. Had de vorig keer 194,5 in het L2, dus bevestigd genoeg en nu even sleutelen aan de contra.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 06:00

Padoertje schreef:
Ohhh wat een boefje Cindy. Die van mij kan ook af en toe zo tegen het been zijn. Dan zit hij zo in zijn eigen wereldje en als ik dan iets te hard in kom (in zijn beleving), dan geeft hij ook een bok bij het aanspringen. Ik zou gewoon starten op de regio hoor. Is nog even weg, zodat je hem net wat vlugger kan maken de komende weken.

Mooi debuut Emma *\o/* Super stoer!

Ik heb a.s. Zaterdag clinic bij Laurens v Lieren, dus ook weer een goed uitstapje voor hem. Hopelijk blijft het een beetje schappelijk weer.
Ik was vanuit het kringkampioenschap wel door naar de regio van 12 aug, maar besloten om niet te gaan. Dan moet ik hem rondom op ijzers zetten voor 1 proefje en misschien een finaleproef. Daarnaast komen we de 10e terug van vakantie en is het kampioenschap de 12e. Dat vind ik ook niet eerlijk tegenover het paard. Denk dat hij lekker ook even vakantie krijgt en in aug/sept gaan we het M in. Had de vorig keer 194,5 in het L2, dus bevestigd genoeg en nu even sleutelen aan de contra.

Waarom moet je hem dan vierkant op ijzers zetten?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:48

Afgelopen weekend het NK gehad:

Met Mea een 5e plek in de in hand trail, 4e plek in de western earned money pleasure, en 3e dus het brons in de showmanship at halter;

Met Grace een 7e plek in de senior reining, 8e plek in de western earned money reining, en zooo trots NEDERLANDS KAMPIOEN in de in hand trail, waar ze werkelijk geen balkje heeft aangeraakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:25

Wauw gefeliciteerd Wieneke! Daar mag je heel trots op zijn *\o/* *\o/*

Wat betreft de ijzers Zeepsop; ik rijd alleen op zandbanen en het regiokampioenschap is t/m het M1 op grasbanen. Dat betekent dat ik voor 1 proefje hem rondom op ijzers met stiftgaten moet zetten, wil ik fijn kunnen rijden met voldoende grip. Met een kampioenschap moet je nu eenmaal alles uit de kast trekken wat betreft alle overgangen en markeringen. Hij staat nu alleen voor op een ijzer en ik vind het zonde om hem voor 1 proefje rondom te zetten.
Met wat geluk zit ik bij de eerste 10 en mag ik in de middag finale rijden, maar in de top 5 kom ik niet. Dus vandaar dat ik de moeite niet neem. We werken wel toe naar de indoorkampioenschappen straks.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:42

Ah okee, ik vroeg het me af omdat mijn paard ook alleen voor op ijzers staat en dat gaat prima op gras (met schroeven dan).

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:41

Padoertje schreef:
Wauw gefeliciteerd Wieneke! Daar mag je heel trots op zijn *\o/* *\o/*

Wat betreft de ijzers Zeepsop; ik rijd alleen op zandbanen en het regiokampioenschap is t/m het M1 op grasbanen. Dat betekent dat ik voor 1 proefje hem rondom op ijzers met stiftgaten moet zetten, wil ik fijn kunnen rijden met voldoende grip. Met een kampioenschap moet je nu eenmaal alles uit de kast trekken wat betreft alle overgangen en markeringen. Hij staat nu alleen voor op een ijzer en ik vind het zonde om hem voor 1 proefje rondom te zetten.
Met wat geluk zit ik bij de eerste 10 en mag ik in de middag finale rijden, maar in de top 5 kom ik niet. Dus vandaar dat ik de moeite niet neem. We werken wel toe naar de indoorkampioenschappen straks.

Dankjewel!! :D Ben inderdaad onwijs trots op die knappe paardjes :D

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:26

Afbeelding

Afgelopen zaterdag 2 x een 2e plaats behaald in het Z1 met 215 en 210 punten!
Nu staat de teller op Z1 + 10 en gaan we beginnen aan de wissels... Spannend!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:26

Lekker Kayleigh proficiat!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 07:17

Gisteren de F10b gereden. Gehaald met 214 punten.
Vorige keer reed ik ook de F10b
Dit keer was het zelfde paard zelfde jury dus ik kon goed vergelijken.
Vooral onderop bij de houding ben ik vooruit gegaan. Ik had 6 vijfjes, waarvan 1 voor het tempo.
Tempo heb ik nu een 7 voor en van de overige 5 vijfjes heb ik er van 4 een 6 kunnen maken.
Vanmiddag mag ik de F11 voor het eerst rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:57

Vandaag de laatste tussenwedstrijd gestart in B2 voor de zomerwedstrijden starten. Was 4e van 14 met 181. Had maar 1 lijntje commentaar: "mooie bergopwaartse galop" :D
Was op gras en had geen stiften gedraaid maar hij liep al bij al nog best stevig en zelfzeker.
Dat maakt in het eindklassement dat ik van de 8 wedstrijden er 6 heb meegedaan, waarvan enkel de eerste zonder winstpunten. Die valt af en als het goed is heb ik de extra selectiepunten voor het provinciaal kampioenschap eind deze zomer op zak. Als de rest van de zomer zo blijft zal mijn doel L1 geen probleem zijn.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:58

Afbeelding

Afbeelding

Even snel een spam van de clinic met Laurens van Lieren. Veel moeten schakelen en aan mijn houding is goed te zien dat ik nog even moet leren om in die activiteit mee te gaan :P
Maar hij deed het super en liep gelijk keurig de baan door. Was weer een mooie ervaring voor hem.
Binnenkort de M proeven maar eens in de training meenemen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:12

Na 6 tussenwedstrijden waarvan de 5 beste meetellen voor selectie en overgang, sta ik 7e in het eindklassement van meer dan 40 combinaties :D
Minstens 2x en max 3x goed rijden op tornooi en de L1 is binnen!
Niet slecht met een springpaard haha.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:01

Varekaj schreef:
Na 6 tussenwedstrijden waarvan de 5 beste meetellen voor selectie en overgang, sta ik 7e in het eindklassement van meer dan 40 combinaties :D
Minstens 2x en max 3x goed rijden op tornooi en de L1 is binnen!
Niet slecht met een springpaard haha.

*\o/* *\o/* *\o/*