Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik ben zo blij!
ukkiepuk schreef:Wauw MisticRider jij gaat hard! Hoe groot is je welsh?
. Toen afgelopen week nog gestart na vrijdag gecrost te hebben en zaterdag gesprongen dus hij stond er niet meer zo scherp aan. Wel twee winst dus nu mogen we M. Volgend weekend wel nog de Welshcup selecties, dat doen we nog in de L2 want hij kent nog amper contra galop (en hij kent wissels te goed
)
(Moet er wel bij vermelden dat er aardig hoog was gepunt, maar dat maakt mij niet uit
) Pony liep de proeven goed door, hier en daar wel wat hakkeltjes en dingetjes, maar dat mag nog bij een debuut. Dus nu weer verder met het finetunen, en het verbeteren van het wijken en de overgangen terug. Volgende keer L2 starten word denk ik eind juli, moet nog even kijken. Nu focussen op ons B springdebuut aankomende zaterdag!
Tijdens losrijden was meneer voor zijn doen onwijs relaxed. Dat was eigenlijk al een slecht voorteken. Meestal is hij met losrijden niet te genieten en geeft hij zich met de proef voor 300%. Gister was het alleen omgekeerd... Tijdens de proef kon ik er gewoon niet meer aanzitten met mijn been. Dit resulteerde dan ook op de momenten dat ik er wel aan moest zitten (vooral bij aanspringen in galop) in een paar flinke bokken.. Ik kon er alleen maar om lachen eigenlijk en behalve in beide proeven een flinke bok, liep ie helemaal niet verkeerd, maar ook niet winstwaardig voor het M2. Maar had niet verwacht dat we in de eerste proef slechts 158,5 hadden gekregen.. Bijna overal 5en voor, zelfs voor de dingen die onwijs fijn gingen! Heb het filmpje teruggekeken en ik ben het ook absoluut niet eens met die score.. Maar ach, het blijven jury's. Tweede proef kon ik mij wat meer in vinden: 170,5. 

"snel vergeten en weer doortrainen". Hadden vijf min om los te rijden en dat was écht niet genoeg. Ahja, op naar 1 juli; ons L1 debuut
Super stoer!Padoertje schreef:Ohhh wat een boefje Cindy. Die van mij kan ook af en toe zo tegen het been zijn. Dan zit hij zo in zijn eigen wereldje en als ik dan iets te hard in kom (in zijn beleving), dan geeft hij ook een bok bij het aanspringen. Ik zou gewoon starten op de regio hoor. Is nog even weg, zodat je hem net wat vlugger kan maken de komende weken.
Mooi debuut EmmaSuper stoer!
Ik heb a.s. Zaterdag clinic bij Laurens v Lieren, dus ook weer een goed uitstapje voor hem. Hopelijk blijft het een beetje schappelijk weer.
Ik was vanuit het kringkampioenschap wel door naar de regio van 12 aug, maar besloten om niet te gaan. Dan moet ik hem rondom op ijzers zetten voor 1 proefje en misschien een finaleproef. Daarnaast komen we de 10e terug van vakantie en is het kampioenschap de 12e. Dat vind ik ook niet eerlijk tegenover het paard. Denk dat hij lekker ook even vakantie krijgt en in aug/sept gaan we het M in. Had de vorig keer 194,5 in het L2, dus bevestigd genoeg en nu even sleutelen aan de contra.

Padoertje schreef:Wauw gefeliciteerd Wieneke! Daar mag je heel trots op zijn![]()
![]()
Wat betreft de ijzers Zeepsop; ik rijd alleen op zandbanen en het regiokampioenschap is t/m het M1 op grasbanen. Dat betekent dat ik voor 1 proefje hem rondom op ijzers met stiftgaten moet zetten, wil ik fijn kunnen rijden met voldoende grip. Met een kampioenschap moet je nu eenmaal alles uit de kast trekken wat betreft alle overgangen en markeringen. Hij staat nu alleen voor op een ijzer en ik vind het zonde om hem voor 1 proefje rondom te zetten.
Met wat geluk zit ik bij de eerste 10 en mag ik in de middag finale rijden, maar in de top 5 kom ik niet. Dus vandaar dat ik de moeite niet neem. We werken wel toe naar de indoorkampioenschappen straks.
Ben inderdaad onwijs trots op die knappe paardjes