[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:25

Oh ik lees je bericht nu pas Nessie! Ik zal van het weekend even een mooie foto maken :D

Jammer Joyce dat het toch geen dressuur wordt, maar als je je goed voelt bij endurance is dat ook heel leuk om te doen!

Ik heb vandaag mijn lat weer eens verlegd. 95 centimeter gesprongen met de topper. Zo komen we nog eens in een b parcours haha!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 01:10

xVerax schreef:
Oh ik lees je bericht nu pas Nessie! Ik zal van het weekend even een mooie foto maken :D

Jammer Joyce dat het toch geen dressuur wordt, maar als je je goed voelt bij endurance is dat ook heel leuk om te doen!

Ik heb vandaag mijn lat weer eens verlegd. 95 centimeter gesprongen met de topper. Zo komen we nog eens in een b parcours haha!

Waa stoer!! Dat is ook mijn doel!!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:45

TCA schreef:
Waaa een bonte! Wat leuk!! Ik heb een bonte maar die is helaas afgekeurd

@nessie wat klinkt eston als Eem geweldig knappe pup!!

Wij hebben vandaag weer gelest! Instructrice was super enthousiast over m, dat ie zo onwijs meewerkend is! In het begin nog wat stijf (rust roest) ookal heb jk m vanaf maandag wel weer opgepakt, maar later toch best lekker sjouwen :D . Toch leuk om te horen
[ [url=m/RFo86P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh ik vind die van jou zo leuk! Maar ben bevooroordeeld vanwege de kleur :Y)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:29

@PrimaDonna_
De dressuurles ging érg goed. Paardlief werkte heel goed mee en was snel ontspannen en super. Ze moet nog iets beter aan het been worden gezet. Stap is de moeilijkste gang voor haar maar dat komt wel goed :-) We lessen nu 2x in de week tot aan mijn operatie (13januari). Sowieso gaan we trainen voor de wedstrijd 06/01 maar als dit niet lukt is dat geen ramp. Ze is nog maar 4,5 jaar, tijd genoeg!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:22

vandaag mijn BE rijbewijs gehaald!! voor mij gaat nu het wedstrijd rijden een stukje makkelijker worden! ik kan niet wachten om lekker op pad te gaan!! :D :D :D

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:32

Gefeliciteerd en veilige kilometers toegewenst!!!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:02

FleurSandro schreef:
vandaag mijn BE rijbewijs gehaald!! voor mij gaat nu het wedstrijd rijden een stukje makkelijker worden! ik kan niet wachten om lekker op pad te gaan!! :D :D :D

Aaah super! Gefeliciteerd! Lekker met de paardjes op pad *\o/*

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:13

FleurSandro schreef:

Gefeliciteerd!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:15

Blegh, mijn meneertje was vandaag erg fris, achterhand er flink onder en zelfs van zijn eigen spiegelbeeld schrikken. Hij was wel heel scherp aan de hulpen, moet leren met dit gedrag om te gaan en om te zetten naar iets goeds! Heb dan moeite met doorpakken op zo'n moment. Wel de zijwaartse gangen goed getraind.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:22

Gefeliciteerd FleurSandro!

Harvey1 jammer dat ie zo fris was. Gelukkig heb je nog wel goed kunnen rijden.

Vandaag weer gereden. Was goed weer. zonnetje scheen, klein windje.
Besloot mijn vriendje heel gelukkig te maken met een buitenrit! En goh wat heeft ie genoten!
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:38

Dank jullie wel!! Ik ga zeker veel kilometers maken!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:00

Gefeliciteerd met je rijbewijs Fleur!
Wat een knapperd heb je toch venividivici :)
Harvey1 fris kan fijn zijn maar het is inderdaad even zoeken naar de knopjes het om te zetten!
Gaaf dat je al zo hoog springt Vera!

Hier ging het vandaag ook fijn :) Galop gaat ook steeds beter!

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:48

Ziet er goed uit Nessie!

Ik heb morgen weer les met deze aap

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:12

FleurSandro schreef:
Dank jullie wel!! Ik ga zeker veel kilometers maken!

Gefeliciteerd!

Mijn pony liep ook weer fijn, we vinden beide de linker galop lastig maar we hebben fijne stukjes galop gehad. Ook met het wijken liep ze erg fijn en dat wordt steeds meer bevestigd. (We zijn al begonnen met wijken door advies van instructrice)

We kunnen nu doordeweeks helaas niet trainen doordat de lampen het niet doen. :o.

Afbeelding

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:49

Leuk topic! Ik zou onze vierjarige ook graag B gaan starten in 2017, maar ben geen lid van een rijvereniging en we hebben geen trailer, dus wordt wat lastig. Wel een rijvereniging op stapafstand waar ook wedstrijden georganiseerd worden, dus dat zou eventueel nog een optie kunnen zijn!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:36

FleurSandro schreef:

*\o/*

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:44

xVerax schreef:

Je moet ergens beginnen toch ;) Voor je het weet spring je straks veel hoger!

HiFive5 schreef:
@PrimaDonna_
De dressuurles ging érg goed. Paardlief werkte heel goed mee en was snel ontspannen en super. Ze moet nog iets beter aan het been worden gezet. Stap is de moeilijkste gang voor haar maar dat komt wel goed :-) We lessen nu 2x in de week tot aan mijn operatie (13januari). Sowieso gaan we trainen voor de wedstrijd 06/01 maar als dit niet lukt is dat geen ramp. Ze is nog maar 4,5 jaar, tijd genoeg!

Fijn dat de les goed ging! :)
O een operatie!? Ernstig? (mag ook via PB hoor :o )
En wat je zegt, je hebt tijd genoeg!

FleurSandro schreef:

Gefeliciteerd! *\o/* Lekker op stap nu!
Vind je het niet spannend denk je als je voor de eerste keer echt met een paard in de trailer gaat rijden?

Harvey1 schreef:
Blegh, mijn meneertje was vandaag erg fris, achterhand er flink onder en zelfs van zijn eigen spiegelbeeld schrikken. Hij was wel heel scherp aan de hulpen, moet leren met dit gedrag om te gaan en om te zetten naar iets goeds! Heb dan moeite met doorpakken op zo'n moment. Wel de zijwaartse gangen goed getraind.

Oooo irritant is dat he! Ik heb dat dus ook met Don. Zij ze alleen maar met andere dingen bezig dan met jou. }>

venivedivici schreef:
Vandaag weer gereden. Was goed weer. zonnetje scheen, klein windje.
Besloot mijn vriendje heel gelukkig te maken met een buitenrit! En goh wat heeft ie genoten!
[ [url=m/UalzRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er heerlijk uit! Duke is volgens mij echt een veelzijdig paard? :) Heb je een groot stuk om buiten te rijden? Hier kan ik heerlijk naar buiten, alleen nog niet gedaan. Iets voor volgend jaar als ik Don echt 101% vertrouw! :')

Nessie schreef:
Hier ging het vandaag ook fijn :) Galop gaat ook steeds beter!

[ Afbeelding ]

Zo leuk om te zien en lezen dat Eston het zo goed doet! Foto's zien er fijn uit! :)

MonteKarlo schreef:
Ik heb morgen weer les met deze aap

[ [url=m/wPmymA.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe is je les gegaan? Of moet je nog :+

roosjenat schreef:
Mijn pony liep ook weer fijn, we vinden beide de linker galop lastig maar we hebben fijne stukjes galop gehad. Ook met het wijken liep ze erg fijn en dat wordt steeds meer bevestigd. (We zijn al begonnen met wijken door advies van instructrice)

We kunnen nu doordeweeks helaas niet trainen doordat de lampen het niet doen. :o.

[ [url=m/kqA5eP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk aan het rijden zo te lezen! :) Leuk hoor!
Waarom doet de verlichting het niet? Je moet toch gewoon kunnen rijden, lijkt mij >;) :o

isabel_94 schreef:
Leuk topic! Ik zou onze vierjarige ook graag B gaan starten in 2017, maar ben geen lid van een rijvereniging en we hebben geen trailer, dus wordt wat lastig. Wel een rijvereniging op stapafstand waar ook wedstrijden georganiseerd worden, dus dat zou eventueel nog een optie kunnen zijn!

Welkom! :) Leuk dat je ook wedstrijden wil gaan rijden. Alleen zoals ik lees wordt dit wel lastig.. Kan je geen trailer lenen van stalgenoten? Dat je hier gewoon voor betaald... Moet wel iets te regelen zijn toch :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:46

Ik moest gisteren even inspringen voor de eigenaresse, zoontje was ziek.
Dus gistermiddag weer springzadeltje kunnen lenen en erop geklommen. Maar rijden ging echt niet ontspannen :( Donna is een paard wat heel erg op de voorhand wil lopen, en als zij moe is of geen zin heeft gaat ze gigantisch hangen en word het echt een betonblok wat je in je handen hebt. Heb toch nog wel een half uur gereden, maar had zo'n last van mijn armen!! Je ontspant dan zelf ook niet...
Eigen springzadel is weer terug sinds gisteravond dus kunnen we daar weer lekker mee rijden.
Dinsdag komt iemand met een dressuurzadel om te passen, ben benieuwd!! Het is namelijk zoooo'n mooi zadel! <3 <3 <3 <3 <3

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:07

Nessie, wat een fijne hengst heb je zeg :)

MonteKarlo hoe ging je les?

Isabel welkom!

Evelien, Duke is super veelzijdig en hij vind ook alles leuk. Super fijn is dat!
Afbeelding
Dit was me rondje van gister.
Groot stuk over de hei en klein stukje bos mee gepakt.
We hebben hier uren ruiterroutes waarmee je na belgie kan. Al is België maar 4 km vanuit me huis dus is sowieso dichtbij haha.

Jammer dat het rijden gisteren niet zo lekker ging, wel fijn dat je weer je eigen zadel hebt!
Ben benieuwd naar je dressuurzadel!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:16

@Lisa Jo: Heerlijk om zo veel ruiterroutes te hebben! :) Kan je ook gewoon naar buiten bij jullie? Of moet je betalen voor een soort lidmaatschap. Een vriendin van mij moet bijv. betalen en van dat geld worden de ruiterpaden volgens mij onderhouden, is bij Bussum in de buurt.
Bij ons hadden ze een heel deel weg gehaald van de ruiterpaden vanwege de grote kosten. Was zo achterlijk, was je aan het rijden en stopte de paden ineens. Moest je stukken over fietspaden over door de berm en dan kwam GZH (Gemeente Zuid Holland) vragen of je de ruiterpaden wilde opzoeken anders kreeg je een boete. Was zo belachelijk! Uiteindelijk heeft een meneer zich heel hard gemaakt en is toen samen met een hoop andere mensen actie gaan houden. De ruiterpaden zijn nu sinds de zomer weer terug *\o/*
Het mooie was ook nog dat de vriend van mijn zus vertelde dat ze die ruiterpaden helemaal niet weg hadden mogen halen omdat het niet eens van de gemeente was oid... :?

Afbeelding
Dit is het gebied waar ik kan rijden, gaat boven nu helemaal verder richting stal bij mij, maar paste niet :+

Pas als we echt 100% zeker weten dat het zadel goed is plaats ik een foto. Anders staat hij er straks op en wordt het hem niet :') :')

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:23

PrimaDonna_ : in heb steeds luxatie van mijn schouder, dus die gaan ze vast zetten. Straks terug les! De eerste keer donderdag ging echt vlot, paardlief werkte énorm goed mee. Nu maar hopen dat ze dit wil blijven doen :-p

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:33

Hier gaat alles ook fijn! Valencia wil(de) nog wel eens tegenwerken maar dat gaat al stukken minder nu. Alleen als ik aanspoor naar de galop wil ze me in de maling nemen, maar dat moet ik doorzetten.
Ze komt al fijn naar beneden na losrijden, en achterwaarts en wijken kan ik steeds beter meepakken!

Afbeelding

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:46

@AlwaysH fijn om te horen zeg ! Het is wel ook echt een knapperd

Ik heb morgen ook weer les met mijn pony, hoop dat het vandaag niet te hard blijft regenen anders is de bak te nat :n

Is er hier iemand die ervaring heeft met de Bucas Shamrock en/of de Bucas Recuptex? Zit te denken er een aan te schaffen maar weet niet goed welke van de twee dekens we meer baat bij zullen hebben..

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:48

knip
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:12

Welkom Silkwood! Prachtig paard heb je onder je lopen zeg :j