Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xVerax schreef:confetti schreef:Vera, je betaald 1 malig contributie aan de KNHS. Of via je ruiterpaspoort of via je startpas, je betaald dus niet 2 keer 20 euro.
Als je manege de startpas wil aanvragen, dan kan het via je manege, maar als deze dat niet wil doen, dan moet je dus terugvallen op een vereniging.
Ah oke, bedankt voor de uitleg
Neonlight schreef:Hmm, dan toch maar mijn koetsiersbewijs opzeggen. Zat al met een 100% verhoging, maar moet nu dus 2 keer contributie gaan betalen (met 6 euro korting).
Vraag me alleen af hoe ze dat doen met die contributies via het koetsiersbewijs. Ik betaalde namelijk voor 2 jaar ineens contributie. Ik heb in juli 2015 de factuur gehad en betaald voor 2 jaar contributie, wat dus 2 maal 8 euro was, en ik daarmee eigenlijk voor 2016 al betaald heb.
Edit: zal 3 keer gaan betalen dan, ben lid van de VHN, de plaatselijke rijvereniging en met het koetsiersbewijs, krijg ik dan nog meer korting?
Geryon schreef:Neonlight schreef:Hmm, dan toch maar mijn koetsiersbewijs opzeggen. Zat al met een 100% verhoging, maar moet nu dus 2 keer contributie gaan betalen (met 6 euro korting).
Vraag me alleen af hoe ze dat doen met die contributies via het koetsiersbewijs. Ik betaalde namelijk voor 2 jaar ineens contributie. Ik heb in juli 2015 de factuur gehad en betaald voor 2 jaar contributie, wat dus 2 maal 8 euro was, en ik daarmee eigenlijk voor 2016 al betaald heb.
Edit: zal 3 keer gaan betalen dan, ben lid van de VHN, de plaatselijke rijvereniging en met het koetsiersbewijs, krijg ik dan nog meer korting?
Zal wel niet![]()
Ik heb m'n ruiterbewijs ook juli dit jaar betaald inderdaad, dus dat is t/m juli 2017 al betaald.
Mij is verteld dat het een dienst is van het knhs vanaf 2016, dat het alleen het lidmaatschap kost. Maar als je die al hebt, je dus niets hoeft te betalen.
Dat je maar 16 hoefde te betalen trouwens, voor onder het zadel was het 41vanaf 2016 geloof ik alle twee €20 per jaar, namelijk het lidmaatschap aan de knhs.
Schoentje schreef:Als er onduidelijkheid heerst kun je beter een mail sturen naar de KNHS. Ze sturen je dan een rekenvoorbeeld terug in jouw situatie. Schept een hoop duidelijkheid!
Ik vind de nieuwe tarievenlijst wel een verbetering. Uiteindelijk gaat het veel duidelijker zijn, alleen is het nu even wennen. Onderaan de streep gaat de KNHS niet meer inkomsten krijgen, omdat er veel extra kosten vervallen. De ene gaat iets meer betalen en de andere iets minder. Maar velen denken dat ze meer gaan betalen, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.
Een verandering wekt nou eenmaal altijd weerstand op, want je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
Dees schreef:Ehm....
Als je de meerjarenbegroting goed leest van KNHS...
Dan zul je zien dat ze voor 2017 ten opzichte van 2016 met minder leden en minder startpassen toch meer inkomsten willen halen uit contributie en startgelden.
Dus eh....
2017 wordt het vast nog duurder dan het nu al wordt voor 2016.
U bent gewaarschuwd
Pantykous schreef:In het jaarverslag valt onder andere te lezen dat het admin systeem van de KNHS aan een update toe is om alle veranderingen aan de contributie aan te kunnen. Dat is een vrij dure uitgave. Overigens wisten ze in 2014 al dat ze per januari 2016 de tarieven aan gingen passen dus daar had ik als KNHS zijnde in de communicatie iets eerder mee gaan knutselen. Maar dat is een andere discussie
Schoentje schreef:Als er onduidelijkheid heerst kun je beter een mail sturen naar de KNHS. Ze sturen je dan een rekenvoorbeeld terug in jouw situatie. Schept een hoop duidelijkheid!
Ik vind de nieuwe tarievenlijst wel een verbetering. Uiteindelijk gaat het veel duidelijker zijn, alleen is het nu even wennen. Onderaan de streep gaat de KNHS niet meer inkomsten krijgen, omdat er veel extra kosten vervallen. De ene gaat iets meer betalen en de andere iets minder. Maar velen denken dat ze meer gaan betalen, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.
Een verandering wekt nou eenmaal altijd weerstand op, want je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
cobiie schreef:lotteElb schreef:Ja maar 4x 1 week pas is net zo duur als een gewone startpas
Dat kunnen wel veel meer proeven zijn dan je met een gelimiteerde pas kon starten![]()
Voor de menners:
[ [url=m/ZrpvmM.jpg]Afbeelding[/url] ]