tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:44

Soms wel, soms niet...... dat maakt het zo moeilijk :') .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:08

xVerax schreef:
confetti schreef:
Vera, je betaald 1 malig contributie aan de KNHS. Of via je ruiterpaspoort of via je startpas, je betaald dus niet 2 keer 20 euro.
Als je manege de startpas wil aanvragen, dan kan het via je manege, maar als deze dat niet wil doen, dan moet je dus terugvallen op een vereniging.

Ah oke, bedankt voor de uitleg :D

Niet helemáál. Ik heb fnrs paspoort, ruiterbewijs en startpas. Als ik alles via het fnrs doe hoef ik inderdaad maar 1x contributie te betalen. Maar neem ik m'n startpas via een knhs vereniging, dan moet ik 2x contributie betalen. Wel met 6 euro korting..

Edit: het excuus daarvoor is omdat het dan twee lidmaatschappen zijn. Terwijl fnrs en knhs dan samen zijn!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 13-11-15 01:40, in het totaal 2 keer bewerkt

xVerax

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:10

Dus in feite ben je dan nog duurder uit toch Geryon..? Belachelijk eigenlijk, dat wedstrijden rijden zo duur moet zijn :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:18

Ja plus de verenigingskosten er nog bij. Via de fnrs is dus veel goedkoper. Dus zou daar sowieso eerst naar kijken!

Les overeenkomst is volgens mij niet nodig, want dat werd mij niet verteld. Alleen dat het een fnrs manege moet zijn waar je het aan vraagt, dat je paard er ook niet hoeft te staan enz.

Maar las op de site van het fnrs (voor ondernemers) dat het ook gaat kunnen via je paspoortnummer. Misschien is de hele manege dan wel niet nodig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:21

Hmm, dan toch maar mijn koetsiersbewijs opzeggen. Zat al met een 100% verhoging, maar moet nu dus 2 keer contributie gaan betalen (met 6 euro korting).

Vraag me alleen af hoe ze dat doen met die contributies via het koetsiersbewijs. Ik betaalde namelijk voor 2 jaar ineens contributie. Ik heb in juli 2015 de factuur gehad en betaald voor 2 jaar contributie, wat dus 2 maal 8 euro was, en ik daarmee eigenlijk voor 2016 al betaald heb.

Edit: zal 3 keer gaan betalen dan, ben lid van de VHN, de plaatselijke rijvereniging en met het koetsiersbewijs, krijg ik dan nog meer korting? :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:36

Neonlight schreef:
Hmm, dan toch maar mijn koetsiersbewijs opzeggen. Zat al met een 100% verhoging, maar moet nu dus 2 keer contributie gaan betalen (met 6 euro korting).

Vraag me alleen af hoe ze dat doen met die contributies via het koetsiersbewijs. Ik betaalde namelijk voor 2 jaar ineens contributie. Ik heb in juli 2015 de factuur gehad en betaald voor 2 jaar contributie, wat dus 2 maal 8 euro was, en ik daarmee eigenlijk voor 2016 al betaald heb.

Edit: zal 3 keer gaan betalen dan, ben lid van de VHN, de plaatselijke rijvereniging en met het koetsiersbewijs, krijg ik dan nog meer korting? :')

Zal wel niet :=

Ik heb m'n ruiterbewijs ook juli dit jaar betaald inderdaad, dus dat is t/m juli 2017 al betaald.

Mij is verteld dat het een dienst is van het knhs vanaf 2016, dat het alleen het lidmaatschap kost. Maar als je die al hebt, je dus niets hoeft te betalen.

Dat je maar 16 hoefde te betalen trouwens, voor onder het zadel was het 41 :oo vanaf 2016 geloof ik alle twee €20 per jaar, namelijk het lidmaatschap aan de knhs.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:25

Geryon schreef:
Neonlight schreef:

Zal wel niet :=

Ik heb m'n ruiterbewijs ook juli dit jaar betaald inderdaad, dus dat is t/m juli 2017 al betaald.

Mij is verteld dat het een dienst is van het knhs vanaf 2016, dat het alleen het lidmaatschap kost. Maar als je die al hebt, je dus niets hoeft te betalen.

Dat je maar 16 hoefde te betalen trouwens, voor onder het zadel was het 41 :oo vanaf 2016 geloof ik alle twee €20 per jaar, namelijk het lidmaatschap aan de knhs.

De KNHS zei tegen mij dat ik korting op het KNHS lidmaatschap krijg omdat ik mijn menbewijs heb. Wat ik al voor menbewijs heb betaald wordt verekend met het KNHS lidmaatschap.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:33

Dat is toch wel erg bijzonder, verschillende antwoorden := misschien verschil tussen menbewijs en ruiterbewijs? Al heb ik het steeds samen voorbij zien komen.

"Het ruiterbewijs zit als dienst bij je KNHS-lidmaatschap. Hier betaal je verder geen extra kosten voor dan je lidmaatschap van de KNHS."

Denk dat het menbewijs geen dienst is dan? Gezien dat ook zoveel minder kostte. Maar meerdere keren lidmaatschap betalen vind ik sowieso niet kunnen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:02

Koetsiersbewijs kost in totaal ook 41,50, net als ruiterbewijs, de factuur is alleen opgebouwd uit 2 delen, 1 deel KNHS contributie en 1 deel voor het bewijs zelf. :)

Afbeelding

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:15

Als er onduidelijkheid heerst kun je beter een mail sturen naar de KNHS. Ze sturen je dan een rekenvoorbeeld terug in jouw situatie. Schept een hoop duidelijkheid!

Ik vind de nieuwe tarievenlijst wel een verbetering. Uiteindelijk gaat het veel duidelijker zijn, alleen is het nu even wennen. Onderaan de streep gaat de KNHS niet meer inkomsten krijgen, omdat er veel extra kosten vervallen. De ene gaat iets meer betalen en de andere iets minder. Maar velen denken dat ze meer gaan betalen, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.
Een verandering wekt nou eenmaal altijd weerstand op, want je kunt het nooit voor iedereen goed doen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:38

Schoentje schreef:
Als er onduidelijkheid heerst kun je beter een mail sturen naar de KNHS. Ze sturen je dan een rekenvoorbeeld terug in jouw situatie. Schept een hoop duidelijkheid!

Ik vind de nieuwe tarievenlijst wel een verbetering. Uiteindelijk gaat het veel duidelijker zijn, alleen is het nu even wennen. Onderaan de streep gaat de KNHS niet meer inkomsten krijgen, omdat er veel extra kosten vervallen. De ene gaat iets meer betalen en de andere iets minder. Maar velen denken dat ze meer gaan betalen, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn.
Een verandering wekt nou eenmaal altijd weerstand op, want je kunt het nooit voor iedereen goed doen.

Het dikgedrukte stukje... ik quote Dees nog maar eens.

Dees schreef:
Ehm....
Als je de meerjarenbegroting goed leest van KNHS...
Dan zul je zien dat ze voor 2017 ten opzichte van 2016 met minder leden en minder startpassen toch meer inkomsten willen halen uit contributie en startgelden.
Dus eh....
2017 wordt het vast nog duurder dan het nu al wordt voor 2016.
U bent gewaarschuwd :D

Verder ga je per saldo wellicht niet meer betalen, maar krijg je wel veel minder voor hetzelfde geld.
Of om het in paardentaal te houden, een klein voorbeeldje.
In 2015 liet je je paard bekappen en rondom beslaan voor 100 euro.
De volgende keer dat je hoefsmid komt, bekapt hij alle hoeven, maar krijg je nog maar één hoefijzer. Je hoeft nog maar 95 euro te betalen. Wát een korting! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:46

Als je alleen onder aan de streep kijkt zijn de mensen met één paard goedkoper uit. Maar dat is volledig appesl met peren vergelijken.

2015:
Lidmaatschap 18
P&S 32,75 voor 12 x
startpas 80
admin kosten 3,35
Dan kom je uit op ongeveer 134 euro incl 12x paard en sport

In 2016 wordt dat
contributie 20
startpas 108 incl 4x paard en sport
Dat is 128 euro

Ja dan je 6 euro goedkoper uit, máár als je de kosten van de paard en sport per maand toe gaat rekenen dan betekend dit dat 4x een paard en sport €10,90 zou zijn.
Blijft er dus 21,85 + 2 van de contributieverhoging = €24 euro over. Je betaald 6 euro minder dat klopt dus per saldo verdient de knhs nog steeds €18 euro.

De meeste paardensporters in NL hebben één startpas en registreren niet steeds een nieuw paard. Op al deze mensen gaat de KNHS €18 euro verdienen want ze maken zelf immers ook minder kosten aan die paard en sport!

Op mensen met meerdere startpassen wordt zelfs nog meer verdient want die gaan ook nog meer betalen.

Dus mijn vraag blijft dan, waar is dat extra geld dan voor nodig?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:52

In het jaarverslag valt onder andere te lezen dat het admin systeem van de KNHS aan een update toe is om alle veranderingen aan de contributie aan te kunnen. Dat is een vrij dure uitgave. Overigens wisten ze in 2014 al dat ze per januari 2016 de tarieven aan gingen passen dus daar had ik als KNHS zijnde in de communicatie iets eerder mee gaan knutselen. Maar dat is een andere discussie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:06

Maar even heel simpel gezegd, zeg dát dan en niet blijven volhouden dat het is voor de leden dat die goedkoper uit zijn :) .

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:16

Pantykous schreef:
In het jaarverslag valt onder andere te lezen dat het admin systeem van de KNHS aan een update toe is om alle veranderingen aan de contributie aan te kunnen. Dat is een vrij dure uitgave. Overigens wisten ze in 2014 al dat ze per januari 2016 de tarieven aan gingen passen dus daar had ik als KNHS zijnde in de communicatie iets eerder mee gaan knutselen. Maar dat is een andere discussie :D

Maar het aantal startpassen (hoeveelheid aan soorten) etc zijn sterk gereduceerd, dus daarmee zijn ze ook al een stuk goedkoper uit. Immers er hoeft veel minder per geval gekeken worden wat voor soort lidmaatschap en soort startpas nu nodig is. De administratieve rompslomp is voor de knhs een stuk minder geworden, wat automatisch ook veel minder kosten betekent.
Dus eigenlijk verdienen ze dubbel nu: minder rompslomp en die 32 euro voor 12 x p&s die voor het overgrote deel in de prijs van de nieuwe startpassen zijn gedrukt. Geen blad (nu ja grotendeels niet dan), maar nog wel de kosten daarvan innen, daar komt het feitelijk op neer.
En de meeste mensen zien dat ook en daarom vallen ze erover. Kan de knhs nog zo hard roepen dat je onder de streep minder kwijt bent (wat maar een heel klein bedrag is en voor velen ook helemaal niet waar blijkt te zijn), feit blijft dat knhs op slinkse wijze de prijzen stevig verhoogd heeft, terwijl ze minder administratieve kosten hebben (immers; de vereenvoudiging van het aantal passen & lidmaatschappen zorgt daar voor) en minder drukkosten voor de p&s die nu nog maar 4 keer per jaar gaat komen.

Dus ja, als je het zo bekijkt (en zo zou je het ook moeten bekijken, want dit is gewoon belazeren waar je bij staat wat de knhs nu doet) dan deugt er natuurlijk helemaal niks van.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 13-11-15 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:17

Schoentje schreef:

Ik noem 60 euro per mentartkaart niet iets meer betalen. Jouw bericht doet ons enkelspan menners fors tekort. 60 euro meer voor maar een paar georganiseerde wedstrijden per jaar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:19

Ik ben het met jullie eens dames, vind het ook erg kort dag. Zeker omdat ze hier dus al sinds 2014 in ieder geval mee bezig zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:21

ik zit net even op de knhs site te kijken, en blijkbaar wordt de gelimiteerde pas (die ik voor mijn paard had) afgeschaft. best verrassend, dat was me niet duidelijk uit het nieuwsbericht verder.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:46

Yup.. Erg vervelend..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:52

Je kan nu per week en maand een pas nemen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:04

Ja maar 4x 1 week pas is net zo duur als een gewone startpas

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:06

Maar als je dan 4 x 2 proeven start ben je alweer goedkoper uit dan de huidige gelimiteerde pas. Toch?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:07

lotteElb schreef:

Dat kunnen wel veel meer proeven zijn dan je met een gelimiteerde pas kon starten ;)

Voor de menners:
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:09

cobiie schreef:
lotteElb schreef:

Dat kunnen wel veel meer proeven zijn dan je met een gelimiteerde pas kon starten ;)

Voor de menners:
[ [url=m/ZrpvmM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit bedoel ik inderdaad. Kwam er slecht uit.

Drie keer een week pas voor drie tweedaagse wedstrijden met in totaal 12 proeven...

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:15

En zo zijn er dus nadelen en voordelen!

Ben benieuwd hoe iedereen zou reageren als de verandering andersom zou zijn. Van een week- en maandstartpas, naar een gelimiteerde jaar startpas ;)
Iets wat nieuw is, is altijd even wennen.