Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
madelein schreef:Nee wie zou ik moeten kennen? Ik sta op een western stal en ben dus de enige die springt, verder zijn het grote concoursen waar ik rij, met volle rubrieken dus lastig mensen te leren kennen op die manier.
Er zit al een 3 koppige jury tegenwoordig, je kan mij niet wijs maken dat niet een van hen een paar opmerkingen en tips onder elk stijl protocol kan zetten

Sannnn schreef:Volgens mij is BB super gunstig voor de verenigingen. Inschrijfgeld is vaak 7-8 euro, maar ook regelmatig gewoon 10. Klassement wordt niet overal opgemaakt en als dit wel wordt gedaan gaat het vaak om een lintje of evt gebruiksvoorwerpen.Voor verenigingen word het ook niet leuker als er BB moet komen met iemand erbij. Kost hun ook weer geld en BB levert eigenlijk al vrij weinig tot niets op.
Snorlex schreef:Laatst kreeg ik van een omstander na mijn eerste rondje te horen "laat haar in het tweede rondje iets meer lopen".
Dat ter harte genomen en een super tweede rondje gereden.
We springen hier vaak geen twee rondjes achter elkaar, meestal zitten er één/twee combi's tussen.
Het kostte nog geen 10 seconde om deze kleine tip mee te geven, dat past prima

Snorlex schreef:Ik weet eigenlijk geen oefenparcoursen te vinden met begeleiding hier in de buurt.
Gaat vaak een beetje "spring je rondje en ga naar huis", maar misschien kijk ik scheel
Ik wil gewoon weten wat ik kan verbeteren, kleine tips, eventueel tussen de parcoursen in.
Net als een coupon bij de dressuur alleen dan nu even kort mondeling. Als een prof daar geen behoefte aan heeft, dan heb ik daar toch niets mee te maken.
Het is verdorie BB
Techniek en lijntjes oefenen doe ik wel tijdens mijn springles.
Even iets meer handvaten na mijn rondje BB vind ik prettig, thats all (wat kan ik doen om stijlpunten te verbeteren). Het hoeft geen clinic te worden
madelein schreef:@draver Dirk: op dat protocol staat niks anders dan de punten, die worden ook omgeroepen dus wat heb je dan aan dat protocol? zinloos systeem
gomir schreef:Sannnn schreef:Volgens mij is BB super gunstig voor de verenigingen. Inschrijfgeld is vaak 7-8 euro, maar ook regelmatig gewoon 10. Klassement wordt niet overal opgemaakt en als dit wel wordt gedaan gaat het vaak om een lintje of evt gebruiksvoorwerpen.Voor verenigingen word het ook niet leuker als er BB moet komen met iemand erbij. Kost hun ook weer geld en BB levert eigenlijk al vrij weinig tot niets op.
En de officials moeten er toch al zijn voor de overige rubrieken....
Draver_Dirk schreef:madelein schreef:@draver Dirk: op dat protocol staat niks anders dan de punten, die worden ook omgeroepen dus wat heb je dan aan dat protocol? zinloos systeem
Ik heb toch echt wel protocollen gezien waar commentaar/ tips bijgeschreven zijn. Bijvoorbeeld denk aan je goede galop, rij je lijnen netjes, dat scheelt in je punten. Maar zoals ik al zei hebben de meeste juryleden daar niet zoveel zin in
gomir schreef:Ik ben er mee gestopt toen ik er achter kwam dat die coupons aan het einde van de dag allemaal de vuilnisbak ingingen, omdat niemand ze ooit ophaalde. Het is met de B best doorwerken op de jurywagen, want die derde man die hier genoemd wordt staat op het voorterrein en je moet je schrijfster en omroep vaak flink aansturen, omdat ze lang niet altijd weten hoe het werkt. Dan kom je er echt niet aan toe om ook nog commentaar op de coupon te zetten.

) in de B. Altijd lage stijlpunten ondanks dat hij bijna altijd foutloos was. Hij had net voor afgelopen april 2015, toen die 75 stijlpunten regeling in werking ging zijn punten voor de L binnen. Daarvoor kreeg je bij foutloos nog gewoon 2 winstpunten. Nu inmiddels op één punt na Z startgerechtigd, maar hij heeft nu een jonge New Forest voor het eerst B gestart, keurig parcourtje, één balk en 65,5 stijlpunten, dus geen winstpunt. Gelukkig mag hij de B niet uitrijden als hij met de andere Z gaat starten. Dan zijn we van dat stijlpunten gezeur af