Ja da's lastig bij tegenliggers in de bak die te dicht langsrijden. Wij zijn wel eens geraakt door een zweepje, dat was ook niet cool. Ik kan zelf niet eens met zweep met haar rijden, laat staan dat ze een tikje krijgt van een ander..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Start je al M? En rijd je dan vooraf eerst óm de ring om vervolgens de proef te starten ín de ring? Want ik heb zelf bedacht dat de ronde in de ring dan misschien beter gaat, omdat het paard tijdens de ronde om de ring dichter in de buurt van zogenaamd enge dingen is geweest. Ik weet alleen nog niet of het ook zo werkt haha.
Wat doen jullie liever? 

Paarden met een hogere knie-actie gaan (bij mijn ervaring toch) vaker versnellen ipv daadwerkelijk hun passen groter te maken. Dit kan beter worden door véél te oefenen. Middendraf zal voor zo'n paarden vaak een moeilijker (werk)punt blijven, maar onmogelijk is het niet
ik rij hewoon tussen de paarden. Het zijn ook niet mijn woorden dat het lastiger is. Maargoed. De meeste mensen begrijpen me.