wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 01:14

chalinka schreef:
Merrie van lesgeefster op onderling springen (met mij)
Besluit 3M voor de 3sprong alles dicht te gooien om te plassen
Met de woorden: 'rij maar door ze kan dat wel' naar mij roepend nog foutloos rond geweest ook

Sorry hoor maar iemand die roept dat je de merrie door moet laten lopen als ze moet plassen omdat de merrie dat wel kan. Daar zou ik dus geen les van willen. En volgens mij kan een merrie helemaal niet lopen tijdens het plassen. Laat staan galopperen en springen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:25

Mijn oude fjord heeft het een keer gepresteerd om tijdens een indoor wedstrijd, bij het betreden van de ring een conifeer die er ter decoratie stond in zijn mond te nemen, en bijna niet willen los laten!!! :D
liep hij een paar meter met dat ding in zijn mond te slepen _O-

Je bent een hongerige fjord of niet :D:D

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:21

IwanLuver schreef:
Mijn oude fjord heeft het een keer gepresteerd om tijdens een indoor wedstrijd, bij het betreden van de ring een conifeer die er ter decoratie stond in zijn mond te nemen, en bijna niet willen los laten!!! :D

_/-\o_ _O- _O- Wauw, ik zie het al helemaal voor me!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:30

IwanLuver schreef:

Hahahahha geweldig. Zie het helemaal voor me _/-\o_

Over dat plassen vind ik ook heel gek om dat paard door te laten lopen. Ik dacht dat ze dat niet kunnen en springend al helemaal niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:33

filly schreef:
chalinka schreef:
Merrie van lesgeefster op onderling springen (met mij)
Besluit 3M voor de 3sprong alles dicht te gooien om te plassen
Met de woorden: 'rij maar door ze kan dat wel' naar mij roepend nog foutloos rond geweest ook

Sorry hoor maar iemand die roept dat je de merrie door moet laten lopen als ze moet plassen omdat de merrie dat wel kan. Daar zou ik dus geen les van willen. En volgens mij kan een merrie helemaal niet lopen tijdens het plassen. Laat staan galopperen en springen.

Ze is gedoon uitgeplast en daarna heb ik gwn verder gereden ze zijden dat ze del op zon kort stuk kon aangaloperrn en springen
Sorry mijn zin was beetje fout mikn excuses

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:50

Eerste KNHS, ik begin doodleuk met mijn proef, komt de jury halverwege het hokje uit: "Jullie waren al begonnen." Ik "ja". "Wat dacht je van wachten op ons teken?"
Oeps sorry......

Stukje inrijden met iemand van m'n ponyclub: "Die vlaggen zijn vervelend, hè?" "Nou, Boy geeft er niks om." Vervolgens lig ik voor in z'n nek....

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:13

IwanLuver schreef:

O wauw hahaha _O-

Afgelopen week op de Almelose ruiterdagen in het z1. Ik rij altijd om de ring heen en had me gemeld bij de jury. Ik wil doorrijden maar paard zag iets. Dus die ging geen pas meer vooruit. Ik nog een keer been geven. Paard gaat achterwaarts, prikte me spoor erin dan schiet die vaak wel vooruit.

Maar nee die knol sprong wijkend/appuyerend over de hekjes de ring in :') benen vlogen alle kanten op en de hekjes nam die deels ook maar mee _O- stond ik daar opeens in de ring. Terwijl ik zelf mijn lachen niet meer kon inhouden, heb ik maar lachend om gedraaid en in een stevig drafje de ring weer verlaten alsof het helemaal volgens plan was. Voorleester half in paniek snel de ring weer in elkaar gezet. Terwijl de jury stuk ging van het lachen :')

Weer eens wat anders dan de ring uitspringen :D

Junia

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:02

Haha de ring inspringen, dat is wel een uniek moment inderdaad!!!

Vandaag mocht ik in de stromende regen 2 proefjes rijden. Mijn voorlezer stond tijdens het eerste proefje zonder paraplu, uiteindelijk hield ze het proevenboekje maar boven haar hoofd om daaronder te schuilen. Ik gierde het uit van het lachen, het was zo'n stom gezicht! Zij natuurlijk ook in een deuk, omdat ik de slappe lach kreeg. Toen we naar de jury keken zat die echt met een stalen pokerface naar ons te kijken, die kon er de lol niet van inzien.

Tweede proefje toch maar gewoon een paraplu gepakt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:04

Mijn haarnetje vloog tijdens mn proef uit.
Niet echt een blunder, maar je hoorde mensen wel lachen :').

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:12

Mijn dochter was vorige week haar wedstrijdjasje vergeten. Gauw mijn man gebeld die met het jasje in de auto is gesprongen. Wedstrijdterrein was wel een half uur rijden. Toen hij het terrein op kwam zat mijn dochter al in de ring met een geleend jasje.

Ze moest ook nog in het M starten dus jasje kwam alsnog van pas maar toen werd er beslist dat er in zomertenue gereden mocht worden :D Omdat ze het toch wel rot vond voor vader dat hij voor niets had gereden heeft zij met 30 graden braaf haar jasje aangehouden.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:23

Ess_Ramona schreef:
Mijn haarnetje vloog tijdens mn proef uit.
Niet echt een blunder, maar je hoorde mensen wel lachen :').

Ik heb dat ook gehad alleen lande hij de op kont van mn merrie, die hem weglanceerde met een mooie bok ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:15

Ik heb zondag eerste keer jumping met mijn paard
Nu woensdag heb ik springles gehad op oefenparfours (parcours word zondag beetje verandert) en ben ik na 8 (laatste sprong) over de 1 gesprongen (oxer langs de foute kant dan nog...)
Da beloofd voor zondag :p

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:07

chalinka schreef:
Ik heb zondag eerste keer jumping met mijn paard
Nu woensdag heb ik springles gehad op oefenparfours (parcours word zondag beetje verandert) en ben ik na 8 (laatste sprong) over de 1 gesprongen (oxer langs de foute kant dan nog...)
Da beloofd voor zondag :p

Een slechte generale... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:57

Ik had vandaag weigering op 7 en kon ng net op de remmen gaan of ik had 5 ipv 7 genomen

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:59

Tijdens mijn springproef voor mijn a-brevet, ik had het parcours perfect uit mijn hoofd geleerd maar ik slaag er toch in om 2 hindernissen achterstevoren te nemen :+ Gelukkig was ik toch geslaagd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:13

Was geen wedstrijd, maar een oefenparcours.
Toen heeft mijn merrie het gepresteerd om mij er zo af te gooien dat ik tussen de hindernissen van de oxer sta, met alle balken er nog op... Tot op de dag van vandaag vraag ik, paps en mn stalgenootje die mee was zich nog steeds af hoe het kan... _O-

En dit... Gevalletje 'een foto zegt meer dan 1000 woorden'? :')
"Volte, wat nou volte?!" :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat we geen winst hadden... :')

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:46

Dreamer, zo dat heb je erg goed voor elkaar gekregen! Dat lukt je vast niet een tweede keer! Ik zie nu echt iemand tussen zo'n oxer liggen :D

Wat een eigenwijs ding, maar wel een mooie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:07

Oh erbij vergeten te melden, ik stond ertussen, letterlijk... Gewoon op m'n voeten :')

Haha dankjewel! Maar wat ze daar nou ineens in d'r kop haalde, geen idee :')
En paps klikt gewoon lekker door met de foto's, die ziet niet dat het zo niet hoort :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:09

Op de auto van de jury gaan zitten... united dan... twee mooie bilafdrukken in de motorkap :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:26

Vandaag ook in rodeostijl de inrijpiste doorgegaan :(
Paard naast de piste in de wei dat gek stond te doen vlnd mijn paard goede aanleiding om dat ook te doen
Gelukkig gezn ongelukken gebeurt er waren vele beginners/kinderen kn de piste (onderling

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:29

Ik vind de posten van jouw geen blunders maar gewoon slecht rijden van jouw kant. Als het steeds zo fout gaat, zou ik er eerst eens voor gaan zorgen dat je je paard/pony beter voor elkaar hebt.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:31

FriesWytske schreef:
Ik vind de posten van jouw geen blunders maar gewoon slecht rijden van jouw kant. Als het steeds zo fout gaat, zou ik er eerst eens voor gaan zorgen dat je je paard/pony beter voor elkaar hebt.

Zoiets heb ik ook een keer gehad.
Had het paard thuis en bij de manege heel goed voor elkaar.
Maar op het concoursterein vond mijn paard het wat minder. (Rodeo, steigeren en omdraaien)
Paard was 14 en had nog nooit een concours gezien.
Dus zeggen dat het altijd aan het rijden ligt klopt niet!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:32

98xsophiex98 schreef:
FriesWytske schreef:

Maar op het concoursterein vond mijn paard het wat minder. (Rodeo, steigeren en omdraaien)

en hoe vaak naderhand heeft die van jou dat Nog gedaan?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:23

98xsophiex98 schreef:
FriesWytske schreef:

Die van jouw deed het dus omdat hij het heel erg spannend vond de eerste keer op vreemd terrein.
Maar als je de berichten van chalinka leest, gaat er bijna elke keer wel eens iets mis. Dan heb je dus in mijn ogen paard/pony gewoon niet goed voor elkaar.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:31

Ik had gisteren een rotdag, ofwel had mijn paard een rotdag, maar elke sprong die ik gisteren genomen heb heeft mijn paard de eerste keer op geweigerd... En dan wetende dat wij wel vaker op verplaatsing een parcours springen...