[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:34

Ja! De eerste 2 winstpunten zijn binnen! Wedstrijd ging goed vandaag, en we kregen dus 185 en 183 punten. En 2x eerste prijs :))

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:05

Gefeliciteerd allemaal.
Bij mij ging het zo slecht zo slecht heb ik echt nog nooit gereden. Hij was achter mijn been en als die dat is dan is die er achter niet bij. En is die er achter niet bij dan lukt niks zeg maar. Jullie zullen me niet geloven maar ik had 182 pn. Ik zelf en mensen die.stonden te kijken zouden mij 162 pn geven. Maar ja ik heb een wp dus ik ben officieel m1

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:34

alle winstpunt en prijzen rijders van dit weekend gefeliciteerd!

Bizar he Nicky, hoe verschillend jury's zijn, kun je geen pijl op trekken. Het jammere altijd is dat als je zelf fijn denkt te hebben gereden en je krijgt ineens van die lage punten. Maargoed het zal allemaal wel zo zijn en het is natuurlijk een jury sport.
Wel vind ik dat het een beetje op een lijn moet blijven, sommige jury's zijn zo mild en gooien met punten en anderen juist heel streng.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:52

Gefeliciteerd iedereen met winstpunten en prijzen :D!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:52

Sharonaa_ schreef:
alle winstpunt en prijzen rijders van dit weekend gefeliciteerd!

Bizar he Nicky, hoe verschillend jury's zijn, kun je geen pijl op trekken. Het jammere altijd is dat als je zelf fijn denkt te hebben gereden en je krijgt ineens van die lage punten. Maargoed het zal allemaal wel zo zijn en het is natuurlijk een jury sport.
Wel vind ik dat het een beetje op een lijn moet blijven, sommige jury's zijn zo mild en gooien met punten en anderen juist heel streng.

Ja vind het echt bizar. Want de proef was echt heel slecht. Bij mijn ene sb ging die gewoon stappen en dan krijg je een 4. En een kidde draf die echt 10X beter kan krijg je een 8. Maarja we oefenen gewoon door. Nu weet ik wel hoe het voelt als een topruiter slecht rijd en toch heel veel punten krijgt

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:03

Super nynke! :D

Gefeliciteerd met je winstpuntNicky!
Heb je de proef ook op film?
Soms helpt het om hem terug te kijken en je protocol er bij te houden.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:15

Heeft er iemand zin om een proefje te beoordelen? Verbeterpunten enzo?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:37

dressuur518 schreef:
Heeft er iemand zin om een proefje te beoordelen? Verbeterpunten enzo?

Kom maar op :Y)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:02

josje4 schreef:
Super nynke! :D

Gefeliciteerd met je winstpuntNicky!
Heb je de proef ook op film?
Soms helpt het om hem terug te kijken en je protocol er bij te houden.

bedankt josje
nee heb hem niet op film. maar ik weet dat ik gewoon echt slecht heb gereden. als je paard gaat stappen in de schouder binnenwaarts dan is dat wel echt heel slecht. en binnen komen en dan weer weg draven en gewoon pas bij c in draf gaan is ook echt heel slecht. deze proef was niet echt nuttig om te filmen want hij was gewoon echt slecht.

dressuur518 je mag hem altijd sturen kan mijn best er op doen, en wie weet leer je er nog wat van :P

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:18

Zal ik hem maar in de topic zetten dan of bedoelde jullie als prive-bericht sturen?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:20

Maakt mij niet uit. ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:22

maakt mij ook niet uit, wat jij wil

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:41

Ik heb m gestuurd! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, mijn punten zijn sinds ik naar de M1 ben gegaan namelijk niet zo heel spectaculair, wat ik best jammer vind maar ook wel snap aan gezien ik niet helemaal fijn zit en m`n pony nog een stuk meer op het achterbeen mag, ook is de proef soms niet helemaal netjes.....

Nog zat om aan te werken dus!

Ach ik zet hem anders ook wel even in dit topic, eerste durfde ik dat niet, maar goed voor de meelezers onder ons, dan weten jullie ook waar ik het over heb--> http://www.youtube.com/watch?v=hmqYvuRZBTY

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:56

zou ik mijn commentaar dan ook maar hier neer zetten of wil je dat liever niet?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:12

Ja is goed, dan hebben andere er ook nog wat aan! Bedankt voor het kijken en de tips! En ik heb je een PB terug gestuurd trouwens :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:15

wat ik nu zie is een paard niet redelijk onrustig is in de aanleunig en een ruiter niet helemaal ontspannen zit. ook zou ik je hoeken meer gebruiken, nu snij je ze een beetje af. ook is een hoek fijn om je paard even af te remmen, een klein beetje om te kijken of je paard nog remt. op zijn achterbeen zetten, en weer zachtjes naar voren rijden. zo gaat je pony van zelf beter lopen door dat er meer gewicht op de achter hand komt. zo went je bij a af en krijg je net na dat je afwent een kleine slinger. als je nu net voor a remt, je pony op zijn achterbeen zet en weer naar voren rijd dan is die slinger weg. ik vind dat je midden galop ook weinig verschil toont. wat ik meestal doe is niet zo zeer heel hard naar voren rijden, maar in de hoek echt terug. en dan als ik de hoek uit ben weer iets harder gaan. ik zou proberen om je pony meer van achteren aan te laten trekken. als je pony meer verzameling heeft wordt de aanleuning van zelf rustiger e kan ze ook meer boven in lopen. ik vind het helemaal geen slechte proef, maar het zou van mij iets meer mogen sprankelen

ik denk dat als je paard ontspannende is je zelf ook makkelijk zit.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:28

Ow ja hoeveel punten zouden jullie geven voor de proef? Hoor graag wat jullie denken dan zal ik daarna vertellen hoeveel punten ik had.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:33

Ik denk tussen de 175 en 185.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:50

Ik heb je proefje ook even bekeken. Wat je inderdaad goed kunt zien is dat je niet helemaal lekker zit. Je pony/paard mag nog meer het achterbeen gebruiken en over de rug lopen. Dan zal die voor ook fijner en opgerichter worden en kun jij ook fijner je hele proef doorzitten.
Ik ken het gevoel heel goed met dat doorzitten. Als een paard niet goed over de rug loopt en achter gebruikt ga je stuiteren.
Veel oefeningen doen om de achterhand nog sterker te maken.
Ik zal de proef beoordelen rond de 170/175. Ik ben voor mezelf altijd heel streng dus misschien komt mijn beoordeling wat streng over.
Heel veel succes en lekker vaak op wedstrijd gaan.
Ben benieuwd wat je voor een punten had.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:32

Hier ook een zelfde mening, impuls mag wat meer. Je laat punten liggen op je middengangen. Verder wel braaf en netjes gereden, maar denk idd ook net onder 180. Je hebt overigens wel de hele proef een fijn constant tempo. Maar alles mag net wat meer: afwerking, middengangen, impuls, achterhand..

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:50

Hoi! :wave:
Mag ik mij hier ook komen melden? Mijn paard is de laatste tijd met sprongen vooruit gegaan dus ik denk dat ik me maar eens ga wagen aan het M1 haha. :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:02

volgensmij wel hoor joyced, wat een gaaf paard heb je :o

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:04

dressuur518 schreef:
Ik heb m gestuurd! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, mijn punten zijn sinds ik naar de M1 ben gegaan namelijk niet zo heel spectaculair, wat ik best jammer vind maar ook wel snap aan gezien ik niet helemaal fijn zit en m`n pony nog een stuk meer op het achterbeen mag, ook is de proef soms niet helemaal netjes.....

Nog zat om aan te werken dus!

Ach ik zet hem anders ook wel even in dit topic, eerste durfde ik dat niet, maar goed voor de meelezers onder ons, dan weten jullie ook waar ik het over heb--> http://www.youtube.com/watch?v=hmqYvuRZBTY

Ik vind de proef qua figuren netjes gereden.

Als ik jou was zou ik veel gaan werken aan de impuls --> Veel overgangen rijden.
Veel mensen zeggen dat je paard naar voren moeten rijden om het achterbeen actief te krijgen.
Wat mij juist helpt om zo veel mogeljik terug te rijden maar wel de voorwaarts drang bewaren. (paard mag niet sjokken)
Dan moeten ze de achterbenen pas echt onder de massa zetten (piaffe als uiterste :Y) ) en jaag je het paard niet over het achterbeen waardoor het paard juist minder gebruik maakt van het achterbeen.
Ga van hier uit een pasje naar voren rijden.
Eerst gewoon naar je basistempo --> dan weer terug --> halt houden --> achterwaarts --> middendraf --> weer zo veel mogelijk terug in draf --> basistempo --> weer terug --> middendraf --> weer terug --> uitgestrekte draf.
Je zult merken bij deze oefening dat je paard echt aan het werk wordt gezet.
Om te zorgen dat je niet aan gaat hangen moet je tijdens deze oefening erg bewust zijn dat je met je kruis/romp moet rijden (kijk maar eens naar edward gal etc. ) hierdoor zal je doorzitten ook verbeteren.
Gaat dit goed in draf? Kun je het ook in galop proberen!

Ik denk als deze oefening goed gaat je op meerdere onder delen 1 tot 3 punten extra kan scoren.
Je zult geen taktfouten meer krijgen (zoals bij de inzet van je 2e sb) en als zou veel vloeiender worden.

Ook bij sb kun je deze oefening gebruiken.
Uiteindelijk kan je de passen bij sb dan verruimen waardoor je een 8 kan scoren.

Vind jullie een erg leuke combinatie!

Dit is natuurlijk mijn mening en jou instructrice kan het best bepalen wat bij jullie training kan helpen om de impuls te verbeteren!

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :P

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:16

Citaat:
Eerst gewoon naar je basistempo --> dan weer terug --> halt houden --> achterwaarts --> middendraf --> weer zo veel mogelijk terug in draf --> basistempo --> weer terug --> middendraf --> weer terug --> uitgestrekte draf.

Dat vind ik ook wel goede oefeningen, ga daar ook eens op deze manier mee bezig!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:23

Caro_marjah vind het zelf ook erg fijn!
Je moet wel ten alle tijden de voorwaartse drang bewaren.
Ik sta inderdaad bij Teele.
Sta er nu een meer dan een jaar en vind het er erg leuk :)

Gisteren met een stalgenootje weer samen gereden.
Bij mij ging het rijden niet super.
Paard had spierpijn van de buitenrit van zondag en ik zelf had mijn knie verrekt tijdens het inrijden |o
Toen maar even 2 proefjes voor gelezen en toen nog even de crossbaan bij ons in de grote wei gesprongen :7
Vanavond even longeren en morgen priveles.

Welkom Joyce!