[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:36

Fijn dat het goed gaat Anne!

Ja dat viel mij net ook op Aniek.

Vandaag krijg ik hopelijk een nieuw zadel dan kunnen wij ook weer los :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:46

Ik ga vandaag weer een proefje L1 rijden. Afgelopen donderdag oefen dressuur gedaan en dat ging voor geen meter! Ze kroop helemaal in zichzelf met de staart letterlijk tussen de benen. Dat was wel binnen een vandaag gaan we buiten, hoop dat dat iets beter gaat. We hebben al tijdje geen dressuur les gehad dus ik hoop maar dat we gewoon braaf de bak rond komen!

Succes voor die gene die vandaag ook weer mogen!!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:41

Succes vandaag Elke. Hopelijk vind hi ze power knop vandaag haha.

Nieuwe zadel is geslaagd :D:D:D 10 oktober de eerste indoor!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:44

Hoe is het gegaan Elke? :D

Fijn dat je een zadel gevonden hebt +:)+

Lekker lesje gereden met m'n topper <3 Gaat elke dag weer beter dus ben echt benieuwd hoe het gaat zondag! Instructrice gaat mee dus denkt dat het wel goed gaat komen :))

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:19

Zoo mijn paarden weekend zit erop!
Gister was ze met losrijden echt super los! Fijn rijden dus! Ik ben heel rustig de baan in gegaan met het idee gewoon een oefen proefje.

Ze was ook in de baan rustig. Het was thuis en dat is altijd anders omdat er nu ineens hekjes in staan. Maar ze keek maar heel eventjes een was goed bij de les! Alleen het wijken sprong ze een keer aan in galop maar dat was mijn eigen schuld omdat ik teveel binnenbeen deed zonder buiten teugel.

Ook de middengalop was echt niet goed genoeg. Veel te hard en niet de goede buiging.

Ik dacht nou eind 170 maar toch een winstpunt! 183 !!! Heel blij mee voor tweede keer L1 :)

Helemaal blij! Ook nog puntje in het springen en vandaag derde plaats in de cross! 4 winstpunten verzameld dit weekend ! Trots op de schimmel!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:25

Netjes!

Vandaag jumpcross gehad, in de dressuur 190 punten! Super tevreden voor ons M1 debuut :D

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:30

Mooi dat je een nieuw zadel hebt, gaat helemaal goedkomen op wedstrijd Lisa!
Leuke foto Anne, gaat bij jouw ook vast goedkomen op wedstrijd! Hoevaak heb je al L1 gereden?
Nette punten Elke! Goed gedaan!

Wij hadden van het weekend onze laatste outdoorwedstrijd. 2 winstpunten en een 1e prijs meegenomen naar huis :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:35

Gefeliciteerd alle drie, super! :D

Dankjewel! Heb nu 3 keer L1 gestart maar we hadden in die tijd een dipje waardoor ik 2 maanden niet gestart heb, enkele weken terug weer geweest en 177 en 174 gereden, met die tips aan de slag gegaan en nu gaat het sinds 3 weken vreselijk fijn :) Dus ben benieuwd!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:35

Netjess! Gaat goed hier! :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:51

Had je maar 1 dressuur proef Elke? Netjes toch :D weer een puntje gepakt.

Mooi resultaat voor de laatste keer outdoor galopje2000!

Gewoon lekker door trainen Anne. Puntjes komen vanzelf ;)

Ik wil voor oud en nieuw de L1 door zijn :D Ik start 2x per maand dus nog 6 keer starten.
Moet te doen zijn, na 1 wedstrijd al 3 wp. Maar binnen ziet mijn paardje altijd overal bak spoken
en enge geluidjes dus ik hoop dat het lukt :P Vanavond les in een vreemde binnenbak. Weer een
leuke training om te zien hoe ze gegroeid is het afgelopen halfjaar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:10

Yess 1 proefje. Het was de gemeentekampioenschappen dus ivm tijd kan iedereen maar 1 proefje rijden. Ik ben ook zeker tevreden! Kreeg trouwens van dezelfde jury de volgende dag in de cross een 8,3 voor stijl. Dat was wel grappig!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:14

Ach als je eenmaal een paar keer binnen gestart bent moet dat vast wel goedkomen Lisa!

Ik mag morgen om 13:50 en 14:10 weer *\o/* En 5 oktober hebben we ons eerste oefenspringwedstrijdje op de planning staan. Heb pas 3 keer met m'n paard gesprongen (waren ook mijn eerste keren in heel m'n leven) dus ben benieuwd := Ga het maar gewoon doen, paard vindt het tenslotte heeeeelemaal geweldig dus 40 cm moet lukken :))

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:13

Wat leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat op de wedstrijden.
Ik ben afgelopen week ook weer geweest. Paard was het niet helemaal met mij eens. Haha.
Ging in de 2de proef zelfs scheef lopen. Ik zei al toen ik klaar was, "we gaan naar huis, met niks".
Was dus ook zo. 179 en 175. Voor 2 weken geleden nog een proef gereden met 199 punten! :=
Op naar 4 oktober, dan gaan we weer 2 proeven rijden. Ben benieuwd.

Succes AnnevM morgen!!

Lisaapee, Zo dat is nogal een streven! Hopelijk lukt het je.

Ik wil ook voor oud en nieuw L2 startgerechtig zijn, ben begonnen in Juni, nu nog 1 puntje. Hoop dat het mij ook gaat lukken! :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:01

Nog bedankt!

Yeaaaah! Supertrots, 182 en 183 gereden, had ik echt niet durven hopen *\%/*

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:38

Hier ook een L1 debuut!
Vanochtend voor de eerste keer gestart en mijn schimmeltje liep super!
1e proef een 5e plaats met 189 punten, niets over te klagen dus
en tweede proef zelfs ex aequo 2e met 200 punten! :D :D :D
Alleen jammer van het halthouden, liet haar net iets te lang stilstaan waardoor ze een pasje achterwaarts zette, terwijl ze zo mooi vierkant stond :( dat kostte me helaas de eerste plaats..
Maar verder super trots!
Volgende week start ik weer maar dan binnen, eens kijken of we het dan weer kunnen laten zien.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:08

Super punten weer gefeliciteerd!
Ik ga volgende week L1 debuut maken en voor de tweede keer M1 starten, ben benieuwd :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:49

Wow wat een goede punten zeg, gefeliciteerd!
Succes alvast aniek_joefy!

Even een kleine fotospam van vandaag :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:52

Gefeliciteerd meiden !! Mooi resultaat!! Ik heb over paar weekjes weer dressuur wedstrijdje. Eerste keer weer binnen. Vaak is ze alleen een beetje mat binnen. Maar we gaan het zien!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:01

Rienie je ging niet naar huis met niks :P Je ging naar huis met 'bijna wel iets' :D
Zo ver zat je er voordat het slecht ging niet vanaf toch?
Ja ik weet dat het een heel streven is. Maar we gaan zien hoe ze het doet.
10 en 12 oktober mogen we weer indoor.

Wow Anudi wat een mooi debuut zeg!

Leuke foto's Anne! Uiterlijk een verzorging een 9? :D
Rijden ziet er ook ontspannen uit. Je buigt zelf nog iets voorover waardoor het paardje misschien ook iets nog op de voorhand loopt. Maar dat komt vanzelf wel!

Zo als paarden kunnen verschillen Elke! Mijne is buiten juist mat en binnen een heethoofd haha.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:45

Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben Franca en heb nu twee wedstrijden gestart met mijn paard Cadiz, we staan nu al op B+7 waardoor we voorzichtig al uitkijken naar de L1 :) Heb deze maand de 12e en de 26e wedstrijden staan, en wil meteen over zodra het kan. Mocht het lukken de 12e dan moet ik dus even met m'n instructrice overleggen of we de 26e gelijk al L1 gaan. Paard kan het wel maar ik ben een onervaren wedstrijdruiter (dit paard is m'n eerste wedstrijdpaard) en heb dus ook nog nooit een L1 proef doorgereden (ook thuis niet). Maar als we het deze maand niet redden/niet gaan doen dan wordt het zeker in november wel :D In de les zijn we wel al bezig met L1 onderdelen en dat gaat allemaal prima.

Voor wat beeld van ons als combinatie, hier een klein filmpje van onze tweede proef van afgelopen zondag:

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:23

Welkom Myour! :D Wat leuk dat je wedstrijden zo goed gaan.
Ziet er ook al heel mooi ontspannen en fijn in de aanleuning uit.
Fijn dat het paard al meer ervaring heeft kun je inderdaad mooi van leren ;)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:39

Dank je wel! Cadiz heeft zelf geen wedstrijd ervaring, ik heb hem gekocht van de fokker en die heeft er nooit mee gestart. Wel is hij fijn opgeleid tot M/Z niveau, al zijn we wel even bezig geweest om hem weer 'terug' te rijden op B niveau haha, hij had erg de neiging om veel te verzamelen en de hand volgen deed ie ook niet echt (helaas daarom dat halsstrekken ook niet zo fijn gaat op wedstrijd, thuis doet ie het al stukken beter). Gelukkig is hij erg braaf en maakt hij er weinig van op vreemd terrein :D voor we begonnen met starten ben ik twee keer met hem op pad geweest dus ik wist wat ik kon verwachten. Hij kan wel wat kijkerig zijn op hoeken maar zolang je er gewoon aan blijft rijden dan doet ie het voor je. Ik kan nog wel pagina's vol praten over Cadiz haha <3

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:34

Welkom! Knap paard hoor!! Leuk dat het zo goed gaat zeg. Dan is dressuur ook echt leuk!

Ik heb vanavond weer privé les gehad sinds een aantal weken. . Ging heel fijn alleen ik moet echt mijn rechterhand leren los te laten. Dan loopt ze zo veel fijner echt irritant vond ik dat als ik verkramp in mijn arm. Maar verder was ze lekker actief en los!

Nu weer fijn wekelijks les en de 18e eerste indoor wedstrijd! Ik ben benieuwd!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:46

Lisa, haha een 8 :) Kreeg een tijdje terug als enige een 7 terwijl de rest allemaal een 8 had, maar toen was de jury echt een heel oud vrouwtje dus ik denk dat ze m'n strass overal niet waardeerde ofzo :') Ik heb overal glitterssss :=
M'n houding is inderdaad nog een heel groot punt! Ben nu al zover dat ik er geen commentaar meer over krijg op m'n protocol :') Ik kom van veel verder maar het gaat steeds beter!

Welkom Myour, ziet er erg netjes uit! :j

Elke, fijn dat het goed ging! Ik ken het probleem, ik heb het met links... Eerst had ik het heel erg met rechts maar omdat ze daar vreselijk sterk was en vast ging pakken had ik geen andere keus dan loslaten. Maar nu is dat eruit en heb ik het weer met links en ik vind het echt vreselijk irrittant _-:(

Gister heeeel fijn gelongeerd met bijzettouwtjes, voor het eerst zat er een stukje bij waarin ze echt losliet! +:)+ Overmorgen oefenspringwedstrijd, ben heel benieuwd wat we (naja vooral ik :') ) ervan gaan bakken!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:36

Fijn dat je zo verliefd bent op je paard Myour! ;)
Samen een team zijn is het belangrijkste, al is je paard nog zo goed, anders kom je nergens.

Leuk dat je les goed ging Elke. Heeeel herkenbaar. Ik had ook echt een linkerhandje zegmaar.
Gelukkig mede door mijn nieuwe zadel al veel beter geworden.

Anne vind je het niet fijner met dubbele lijnen te longeren? Dan kun je zelf het contact bepalen
en vragen. Persoonlijk vind ik met bijzettouwtjes dat je ze in een houding zet en dat ze dan zelf
uit moeten vinden hoe ze daar lekker in lopen. Met dubbele lijnen kun je ze beter begeleiden hun
rug direct goed bol te maken ;) Spannend je eerste springwedstrijdje? Dat doe ik je nog niet niet haha