[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:13

Mijn debuut ging best fijn.Geen fouten maar ze maakte zich soms nog wat strak vd spanning.
Was het niet echt eens met de punten,202 en 212,had allebei winst kunnen zijn.
Morgen weer een kans,nu kijken of ik haar nog wat beter vd grond kan laten draven en wat meer sprong kan houden in de wissels.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:38

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
IK BEN DOOR
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ze liep best oké, zo voor de eerste keer terug op verplaatsing. Gelukkig mochten we kiezen wat we reden, dus ik heb de wissels achterwegen gelaten :D De galop zou wel pakken beter moeten, ze konden me vertellen dat moest dat ik veel te veel terug reed, dat ik meer vooruit moest denken en rijden. De draf daarin tegen was weer goed, M. Van Stek zei: fantastische merrie.
Moet haar nog wel meer durven loslaten en niet te veel vasthouden. Daarnaast moest ik een ander zadel zoeken voor Soraya. Het knelt wat en door mijn zadel zit ik wat naar voor, hierdoor kan ik niet echt gaan zitten. (Dat van mijn zadel heb ik nog al eens gehoord, dus daar ga ik zeker werk van maken).
Twas erg fijn daar, spijtig dat er niet veel combi's waren ingeschreven. Heb er best wat van geleerd.
Ik probeer de filmpjes online te krijgen. Maar dat duurt hier uren..

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:11

Gefeliciteerd, allebei! Keigoed gedaan!

Ambre: jammer van je ene puntje, maar de eerste is in the pocket! En morgen weer, dus dat komt dan helemaal goed. Stond er nog commentaar op je coupon waar je wat aan had?

Stoer, Lien! Nu heb je nog even de tijd voor je wissels om ze de volgende keer te laten zien :P Wanneer moet je nu weer rijden? En weet je ook hoe het is gegaan bij Webster?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:17

Leuk Lien!En dan moeten ze je maar laten winnen,krijg je een zadel!

Nee,stond heel weinig op.Beetje jammer.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:08

Ik ben er niet door. Aristo had weer zijn slowmo trukje aan staan, maar zo slecht liep hij niet. Ik was de enigste die wissels liet zien en eens iets anders. Maar ja, als de andere geselecteerde les krijgt van de jury... Wij waren verder maar met drie, dus ja.
Uitslag past op dit moment perfect in mijn huidige situatie, niks als tegenslagen....

Lien, het was goed! Soraya liep pakken beter als de laatste keer dat ik ze zag.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:40

Gefeliciteerd amber & Lien! Jammer Webster

Hier in indoland gaat het goed! Lekker warm en lekker eten. Alleen een beetje jammer dat de moskee om half 5 begint te zingen

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 07:43

Succes voor iedereen vandaag die gaan!

Jammer, Webster! Misschien volgend jaar weer proberen?

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:24

Gefeliciteerd Amber! Is het weer op hetzelfde terrein vandaag?

En jij ook gefeliciteerd Lien. Raadde hij je geen Mac Rider zadel aan? ;)

Jammer Webster! Maar kop op! Ik kan me wel voorstellen dat het je een beetje een raar gevoel geeft als iemand al lest bij de jury. Dat zouden ze eigenlijk met zo'n grote competitie toch wel moeten kunnen ondervangen lijkt me.

Het klinkt als een hele belevenis Daisy. Kun je al echt genieten?

A.s. vrijdag komt hier de fysio/osteopaat naar Ultra kijken. Ik ben benieuwd of ze hetzelfde voelt als ik nu zie. En dat ik er weer gauw op kan!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:44

Vanmorgen om 9 uur weer de ring in geweest,idd op hetzelfde terrein,de 1ste proef loerde ze weer op vanalles maar de 2de ging fijn.
Ik had 211(reed ook nog verkeerd) en 219.Morgen maar dagje vrij voor de poownie!

Volgende week komt bij mij ook de fysio even langs,poown nakijken en mijn 4 jarige voor het eerst.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:49

Ik heb volgende week kringselectie's en verder ben ik hard aan het oefenen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:06

Supergoed gedaan allemaal! Gefeliciteerd met de winstpunten en Lien, fijn dat je door bent!
Wel jammer dat je er een wat mindere indruk aan over hebt gehouden Webster.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:22

Wat een debuut Ambre, gefeliciteerd!
Lien ook gefeliciteerd, heel leuk dat je door bent!
Voor jou balen Webster dat het tegen zat. Wel iets aan de dag gehad verder?

Ik ben vandaag weer op een wedstrijdterrein wezen oefenen (probeer d'r elke week ergens mee naartoe te nemen). Ze liep heerlijk! Ben na 20/25 min gestopt, goed is goed. Ik krijg d'r elke week sneller/beter door de spanning gereden. Volgende week weer eens 1 proefje rijden, kijken hoe het dan in de proef verloopt... Durf eigenlijk niet zo goed, ben zo bang dat het tegen gaat vallen nu het met trainen juist zo fijn gaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:35

Oppassen dat je er zelf dan niet anders op gaat zitten Luv! Zie dat dan ook gewoon als een training, en niet met verwachtingen naartoe gaan, maar met een open mind, wat er ook gebeurt, je probeert het op te lossen zoals je ook in een training zou doen!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:10

Dat is ook zo Jenny, dat ga ik ook proberen. Ik weet ook dat als ik anders zou gaan rijden het dus juist niet gaat zoals ik zou willen! Ik moet ook mijn doel voor ogen blijven houden voor deze proef, zoals jij al zegt: rijden zoals in de training en de 'problemen' op dat moment meteen proberen op te lossen.. Het klinkt zo makkelijk :+

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:35

Volgend jaar doe ik zeker nog eens mee, maar dit jaar heb ik nog een kans met de halfzus van Aristo. Ik start haar op 28/09 in massenhoven. Ze is nog maar vier, dus heb ik zo laat mogelijk ingeschreven om ze kans te geven om nog te groeien. Ze doet het goed, alleen spijtig dat ze wat klein is voor mij. Ze heeft wel een veel beter achterbeen dan Aristo en veel looplust.

Luv, ik ken het gevoel en ik vecht er ook al lang tegen met Aristo. problemen oplossen... klinkt veel gemakkelijker :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:57

Donderwolk is leuk Nathalie! :D

Luv, denk dat iedereen dat wel heeft. Ik ook! Bij Bono niet meer, maar met Soraya nog wel.

Bono liep vandaag goed, 65% in de L. Als'ie zo volgende week nog eens loopt mag ik over naar de M (=Z2). Deze week ga ik toch echt eens oefenen op wissels.
Ben trouwens al aan het werk gegaan met de tips die ik hier eerder al kreeg en hij wisselt nu al mee vanachter. Alleen heb ik het gevoel dat hij z'n achterhand erg hoog doet als hij wisselt..
Binnenkort ga ik hem toch eens mee naar de les nemen, tips zijn altijd welkom! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:03

Als hij achter hoog blijft wil het soms wel helpen voor je gevoel hem voor de wissel te hoog in te stellen aan de voorkant (dus bijna over de teugel voor je gevoel). Dan kan zijn achterhand bijna niet anders dan eronder schuiven ipv er tegen op omhoog te springen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:29

Aaah, bedankt Jenny! Ga ik eens testen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:06

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:52

Ambre Gefeliciteerd met je winstpunten!!
Lien heb je filmpje gezien, vindt het er super uitzien!! Wou dat ik zo kon rijden op dit moment.
Webster wat jammer dat Aristo niet echt zin had om zich te laten zien.

Hier staat het rijden ook wat op een laag pitje, ben blij dat ik nog kan rijden.
Maar kan haar niet zo aan het werk zetten als eerder, dat vindt ik nog wel eens lastig.
Ze kan veel meer en moet ook eigenlijk, maar red dat zelf even niet op het moment.
De kleine groeit had en dat voelt niet elke dag even fijn.
Maar gelukkig kan ik nog lekker hobbelen.
Nog 9dagen en dan terug met Unique naar Utrecht maar ben bang dat we pech hebben, stom he zo'n gevoel heb ik.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:15

Leuk filmpje Lien!
Daar kom je er wel mee.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:13

Gefeliciteerd met je punt Ambre. Helemaal niet verkeerd toch?
En Lien gefeliciteerd met je plaatsing in de 1/8e finale. Heb je filmpje op FB gezien. Super! Ben jaloers op haar draf!
Webster, jammer dat je niet door bent en dat Arristo traag was. Niet opgeven hoor. Positief blijven.
Daisy wat grappig dat je vanuit Indonesie ook mee leest :D Gezellig!
Spannend Miranda! Ik hoop dat je gevoel niet klopt en dat alles gelukt is.
Laura wat fijn dat het trainen op vreemd terrein steeds beter gaat. Hopelijk gaat het jullie straks op wedstrijd ook lukken.

Ik heb ook zin om weer te starten! Maar ik denk dat Z1 starten hem nu alleen maar in de war maakt, nu ik thuis met de wissels aan de gang ben. Maar zondag heb ik clinic en dat is ook leuk.

Mijn zusje had gisteren weer B gestart met Vanquish. De wekker ging 5:40 uur al! Maar het was niet voor niets. De 1e proef had ze dik gewonnen met 202 punten (van de 10 combi's of zoiets). 2e plaats had 188 en 3e 182. Dus ze had echt een dikke vette eerste plaats met 2 punten.

De 2e proef reed ze verkeerd en daardoor waren zowel Vanquish als mijn zusje een beetje van slag. Hij werd heet en dat vindt ze nog moeilijk onder controle te krijgen. Na de middendraf wilde ze hem extra terug nemen om goed verschil te laten zien. Ging ie stappen! Boef! Toen gaf ze been en ging hij aangalopperen.. Ze waren de kluts een beetje kwijt. Uiteindelijk had ze in die proef nog 180 punten en gingen we dus met 3 punten naar huis. Helemaal leuk! De bling knotjes waren trouwens er gaaf! Foto's staan op mijn fb :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:54

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:59

mavantos schreef:
lienbono schreef:

Op een bepaald moment in de draf lijkt het wel alsof er een propellor aan z'n kont hangt :')

Wat ben jij vriendelijk joh :) En misschien even lezen, Soraya is een ze niet een hij.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:02

Rustig aan, alles is bij mij een hij :+