Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:23

ponyparadijs schreef:
Moet je wel 2 daagse wedstrijden willen uitschrijven nibbit. Ik moet er niet aan denken dat ik ook nog eens 12x per jaar 2 daagse dressuur wedstrijden heb.

Dat hoeft ook niet in hetzelfde weelkend he

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:03

Leonie_M schreef:
Voor de komende maanden is er niet zoveel hoor. Of ik kan ze niet vinden. Outdoor heb ik nog niet naar gekeken

Als je een beetje verder rijdt. Wij organiseren 20 januari Z1 t/m ZZL, uiteraard 2 proeven :)

Nog 3 dagen en dan zullen we het weten toch? Hopelijk is het niet het laatste jaar dat we onze wedstrijd kunnen organiseren...

confetti

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:50

Met de invoering van de startpas heb ik al mijn universele startkaart opgezegd, want die ging van 800 euro naar 1400 euro en dat werd mij te duur. Ik heb toen 1 startpas gehouden, van de in totaal 20 startpassen die ik had. Het afgelopen jaar kon ik door omstandigheden zoizo niet starten en wilde ik in januari mijn startpas voor onder het zadel weer aanvragen. Daar wacht ik nu dus nog mee. Ik wil eerst weten hoe dit gaat aflopen en of het dan de moeite waard is om de startpas te activeren.
Ik blijf het nog steeds niet netjes vinden dat ze dit soort belangrijke beslissingen niet vooraf in de PaardenSport plaatsen of in de nieuwsbrief vermelden, zodat de leden ook weten wat er gaande is. Zo kunnen wij ook beter inspelen op het verenigingsbestuur en komt het aan bij vergaderingen. Nu gaat het andersom en lopen wij achter de feiten aan.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:33

Dan zouden de wedstrijden op bijv Texel (sorry Texelaars) ook niet mogen.. Daar rijden (bijna)alleen maar texelaars en is inderdaad alleen een onderlinge wedstrijd met officieel tintje.

Vermelding van te voren in de p&s had wel zo netjes geweest. Van de "onderste" lagen naar boven werken. Dan pas kan je eigrnlijk iedereen zijn mening horen en er wat mee doen. Helemaal als de KNHS zo democalratisch is en de leden de KNHS vormen, zoals zij zeggen.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:04

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:19

ik zou hier wat meer aandacht aan geven, mss wil de nieuwsredactie er wel iets mee doen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:31

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:35

Graag doorsturen naar vrienden, leden, verenigingen etc. Ik weet niet hoe het op de voorpagina geplaatst kan worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:36

een berichtje sturen aan iemand van de nieuwsredactie, bijvoorbeeld sammie.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:13

Staat op Facebook! Maar idd. Er moet meer aandacht voor de petitie komen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:18

ik heb het ge-emaild en op mijn facebook gezet, maar als je hier echt iets mee wil bereiken, zal er echt een hoop mee gedaan moeten worden. Plus dat iemand ook de resultaten zal moeten verzamelen en er daadwerkelijk iets mee gaan doen richting KNHS.

Ik meld me iig niet vrijwillig aan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:51

Ook hier op facebook gezet!
En uiteraard getekent
Denk wel dat het verhaal een tikkeltje onduidelijk is waarom we de petitie hebben opgestart!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:59

De tekst bij de petitie is inderdaad niet erg duidelijk. Kan je dat nog aanpassen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:01

Citaat:
De KNHS wil gaan inbrengen dat per 1 april 2013 het rijden van 2 proeven bij dezelfde jury niet meer mag.
Dat houdt in dat of de 2de proef niet voor promotie wordt gereden. Of dat wij als vereniging verplicht zijn de 2de proef bij een ander jury lid te laten verrijden.
Dat zou op 2 manieren kunnen.
A. ik laat jullie allemaal 1 proef starten en vervolgens na de jury wissel (4 uur later) de tweede proef bij een ander jurylid.
B. Ik laat 2 jury leden gelijkertijd komen. Laar jury 1 de eerste 3-4 combinaties jureren en daarna gaat jury 2 de eerst 3-4 combinatie jureren. Dat betekend voor ons dubbele jury kosten in 1 tijdvak en dus voor jullie dat de wedstrijden een stuk duurder worden.
Laten we dit tegen gaan en deze petitie teken om te zorgen dat we wedstrijden kunnen draaien zoals we dat nu ook doen!
https://petities.nl/petitie/laat-het-st ... jk-blijven

Ik heb dit op mijn fb staan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:06

Hij is niet helemaal compleet ponyparadijs.
Dir speelt aleen als er maar 1 rijbak is en dat zie ik nergens terugkomen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:10

Ik heb het uiteraard vanuit mezelf geschreven ga er even naar kijken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:13

Citaat:
De KNHS wil gaan inbrengen dat per 1 april 2013 het rijden van 2 proeven bij dezelfde jury niet meer mag.
Dat houdt in dat tijdens de wedstrijden met 1 baan of de 2de proef niet voor promotie wordt verreden. Of dat wij als vereniging verplicht zijn de 2de proef bij een ander jury lid te laten verrijden.
Dat zou op 2 manieren kunnen.
A. ik laat jullie allemaal 1 proef starten en vervolgens na de jury wissel (4 uur later) de tweede proef bij een ander jurylid.
B. Ik laat 2 jury leden gelijkertijd komen. Laar jury 1 de eerste 3-4 combinaties jureren en daarna gaat jury 2 de eerst 3-4 combinatie jureren. Dat betekend voor ons dubbele jury kosten in 1 tijdvak en dus voor jullie dat de wedstrijden een stuk duurder worden.
Laten we dit tegen gaan en deze petitie teken om te zorgen dat we wedstrijden kunnen draaien zoals we dat nu ook doen!
https://petities.nl/petitie/laat-het-st ... jk-blijven

Aan gepast

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:25

Ik zat aan het max. aantal tekens dat ik mocht gebruiken...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:56

Ik heb de link gedeeld met Lielle op facebook en getekend.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:56

Het blijft sowieso mogelijk om 2 proeven bij dezelfde jury te rijden. Het gaat erom dat de tweede proef dan niet meer telt voor winstpunten. Met deze petitie lacht de KNHS zich een deuk, want dit blijft gewoon mogelijk en je petitie slaat dus nergens op.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:12

Ik neem aan dat de knhs de intentie zeker wel begrijpt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:16

Ik heb toch getekend en doorgezonden naar kennissen die ook actief zijn in de paardensport, want ik neem aan dat de boodschap overkomt. Daarnaast heb ik tevens enkele dagen geleden de contactpersoon voor de ledenraad van regio Brabant gemaild dat ik tot voor kort nog nooit gehoord had van dit voorstel en graag, zij het op het laatste moment, wil aangeven dat ik dus NIET eens ben.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:19

Urielle: ik geloof dat Brabant zich niets aan trekt van wat leden vinden. Ik heb zelfs geen ontvangstbevestiging of enige andere reactie gehad om mijn verstuurde brief naar de twee leden die voor Brabant in de ledenraad zitten. Iedereen die ik tot nu toe spreek inclusief de verenigingen weten van niets. Zeer democratische besluitvorming hier in Brabant :+ !

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:20

Fijn dat jij zoveel vertrouwen hebt in de KNHS, jury maar ik heb dat dus niet. Je maakt jezelf belachelijk als je dit gaat indienen is mijn mening.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:26

ik heb ook getekend....