Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:Geloof me, dat hebben mensen hier op de manege al eens geprobeerd en die zijn niet in gelijk gesteld door de rechter, dus nee, hiervoor is hij niet aansprakelijk en de ruiter ook niet.
.
. TinekeHorses schreef:Gaat het om het hoedje dat je dan mag dragen of om het behaalde niveau?
Je moet wel enigszins haalbare doelen in zicht hebben als je bezig bent
Vala schreef:Tendance schreef:Ik niet! Maar goed ik denk sowieso, dat mensen, die niet weten hoe het voelt om met een hoedje te rijden juist diegenen zijn, die vinden dat je een cap op moet!
Ik hoor hier amper een Z ruiter zeggen, dat je een cap op zou moeten!
Jawel hoor, deze ex-Z-ruiter die ook met hoedje heeft gereden destijds vind een cap ook een beter en veiliger idee.

Vala schreef:Ik bedoel het niet al te rot hoor Tendance maar als ik zo'n reactie lees heb ik toch zoiets van: get a life... Er zijn toch wel een miljoen dingen bealngrijker dan zo'n snerthoedje, daar raak je toch niet van over de kook hoop ik..
En zo bijzonder is Z rijden nou ook weer niet, neem een normaal gebouwd gezond paard en een ruiter met doorzettingsvermogen en voila, je komt in het Z!
Roxxiejj schreef:Vala schreef:Ik bedoel het niet al te rot hoor Tendance maar als ik zo'n reactie lees heb ik toch zoiets van: get a life... Er zijn toch wel een miljoen dingen bealngrijker dan zo'n snerthoedje, daar raak je toch niet van over de kook hoop ik..
En zo bijzonder is Z rijden nou ook weer niet, neem een normaal gebouwd gezond paard en een ruiter met doorzettingsvermogen en voila, je komt in het Z!
Nou, dat laatste is ook niet helemaal waar hoor. Anders kwam dus IEDEREEN in het Z en dat is dus echt niet zo.
Ik heb toch echt wel ff een traantje gelaten toen ik eindelijk na 2 jaar ploeteren mijn laatste puntje in de M2 reed (mede door een bijrijdster die mijn paard zwaar verkl**tte en zelfde merrie die opeens vanuit het niets over de rooie kon gaan, vooral in de proef, maaaaarrr dat terzijde).
Met haar was het ook mijn 'pennydroom' om met haar met hoedje te rijden, dat was mijn streven, mijn doel. Niet lang daarna moest ze gedwongen met pensioen, toen kon het hoedje weer de kast in..
Noem het 'get a life', ik blijf er bij dat ik liever met hoedje rij. En er toch zeker wel een bepaald 'jippie' gevoel bij mij opkomt als ik um weer op mag zetten
Bonnelover schreef:X_Michelle_X schreef:ik heb op voltige gezeten..
Dàt vind ik ook zo gek, met voltige doe je ontzettend rare dingen op een galoperend paard, en dan heb je geen bescherming, en met dressuur zit je en moet je een cap op..
Er is onderzoek naar het gebruik van een cap tijdens voltige, maar het blijkt dat dit gevaarlijker is met cap dan zonder cap.
Conny_ schreef:Roxxiejj schreef:Ik bedoel het niet al te rot hoor Tendance maar als ik zo'n reactie lees heb ik toch zoiets van: get a life... Er zijn toch wel een miljoen dingen bealngrijker dan zo'n snerthoedje, daar raak je toch niet van over de kook hoop ik..
Nou, dat laatste is ook niet helemaal waar hoor. Anders kwam dus IEDEREEN in het Z en dat is dus echt niet zo.
Ik heb toch echt wel ff een traantje gelaten toen ik eindelijk na 2 jaar ploeteren mijn laatste puntje in de M2 reed (mede door een bijrijdster die mijn paard zwaar verkl**tte en zelfde merrie die opeens vanuit het niets over de rooie kon gaan, vooral in de proef, maaaaarrr dat terzijde).
Met haar was het ook mijn 'pennydroom' om met haar met hoedje te rijden, dat was mijn streven, mijn doel. Niet lang daarna moest ze gedwongen met pensioen, toen kon het hoedje weer de kast in..
Noem het 'get a life', ik blijf er bij dat ik liever met hoedje rij. En er toch zeker wel een bepaald 'jippie' gevoel bij mij opkomt als ik um weer op mag zetten
_________________________________________________________________________________________________________________________
Amen! Anders zouden er niet zoveel ruiters zijn die jaren in de b/l/m klasse blijven rijden.. Ik denk dat je met sommige paarden wel degelijk harder dan hard moet werken wil je het Z bereiken en dat is niet voor iedereen weg gelegd..

Conny_ schreef:Amen! Anders zouden er niet zoveel ruiters zijn die jaren in de b/l/m klasse blijven rijden.. Ik denk dat je met sommige paarden wel degelijk harder dan hard moet werken wil je het Z bereiken en dat is niet voor iedereen weg gelegd..
Vala schreef:En zo bijzonder is Z rijden nou ook weer niet, neem een normaal gebouwd gezond paard en een ruiter met doorzettingsvermogen en voila, je komt in het Z!
KarinvdM schreef:Conny_ schreef:Amen! Anders zouden er niet zoveel ruiters zijn die jaren in de b/l/m klasse blijven rijden.. Ik denk dat je met sommige paarden wel degelijk harder dan hard moet werken wil je het Z bereiken en dat is niet voor iedereen weg gelegd..
Met het ene paard gaat het makkelijker dan met het andere paard, dat is zeker waar. Het ene paard heeft meer talent dan een ander, maar bijna ieder paard dat gezond is moet tot Z-niveau afgericht kunnen worden.
Maar kijk eens goed om je heen, veel ruiters hebben weinig tot geen talent, hebben (vaak) geen idee waar ze mee bezig zijn en doen maar wat en investeren niet in fatsoenlijke lessen bij een goede instructeur.
Bovendien moet je veel tijd en moeite investeren in jezelf en je paard om verder te komen, niet iedereen wil dat, kan dat en niet iedereen heeft daar zin aan...