nieuwe jureren B springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: nieuwe jureren B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:45

Het is nogal offtopic, niet?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:52

Loetie84 schreef:
Het is nogal offtopic, niet?

het nu zo ver mogelijk ook verwijderd, niet? met de opmerking dat het verder geen probleem is.

Ik vind het alleen maar leuk om mensen tegen te komen die ook op zelfde locaties starten. Dan heb je een paar extra ogen die eens mij kijken en ook hun mening wellicht kunnen geven over hoe er gereden is en of dat schoomt met de jury en eigen idee. Feit is nou eenmaal dat binnen NH het springen weinig leeft en ik binnen bokt maar weinig mensen vind die ook starten

Verdere opmerkingen hierover maar via PB doen? imv het off topic

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:06

@Loetie 84 prima dat je het topic alleen over het jureren wil hebben.
Maar het is niet zo dat we het over de buurvrouw van een kennis hadden maar over een wedstrijd waar we beiden gestart zijn en wat de resultaten waren. Verder zal het via PB gaan of zullen we ander topic openen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:06

Ik heb net ook weer een rondje gereden. Ik moest als laatste starten en de winnaars werden al bekend gemaakt terwijl ik de baan nog in moest ;) Oneerlijk het nieuwe jureren? Welnee!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 01:39

Pardon??!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:12

Nou inderdaad pardon zeg! wat vreselijk aso zeg!

Wij hebben het er laatst over gehad dat wij gewoon meerdere op de film gaan zetten en die eens naar de KNHS gaan sturen met de vraag waarom die combinatie wel een punt krijg en de andere niet. Gebeuren hier ook vaak rare dingen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:55

Ik ga volgende week vrijdag voor het eerst volgens de nieuwe winstpuntenregeling rijden... ben benieuwd...
Zal hier wel even plaatsen als ik heb gereden!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:42

Volgens mij had de jury zijn lijstje al klaar aan het begin van de avond ;) Hete paarden kregen geen punten dus ik wist sowieso al waar ik aan toe was.

De regeling heeft mij heel lang gefrustreerd, maar ik lach er maar om, mijn paard wil graag en heeft genoeg kwaliteit en we gaan het lekker proberen in het L.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:47

met 1 was ik in de oude regeling al L. Ben nu met een ander paard in de B bezig. Hij springt nu iig rond. Dat is alweer iets! netjes is het nog niet. Maar in zie ook mensen die constant voor of achter de sprong aan zitten waar geen afstand in zit. Die van mij gaat alleen wat hard. Laat zich in het parcours nog niet sluiten, maar afstanden e.d. kloppen wel. Maar die andere krijgen zo 10 punten meer. Dat zijn nou dingen die ik best bij de KNHS wil voorleggen. Dat ik geen WP rij prima dat kan. Maar ik snap dat waarop andere zoveel punten meer scoren

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:52

Ach Marchella daar zul je ws toch nooit antwoord op krijgen. De jury is ook een mens en mensen hebben voorkeuren en daar wordt naar gekeken en dan doet de rest er niet meer toe. Die van mij dendert ook teveel door en als ik hem een keer doorpak wordt hij boos en gefrustreerd en gaat dan alleen maar harder lopen en een martingaal accepteert ie niet want dan gaat ie gewoon staan. Zolang ik hem in zijn waarde laat gaat ie tot het uiterste voor me en dat is mij meer waard dan de punten die de jury mij geeft. Maar ik hoop wel dat het ooit nog zal veranderen. Want de mensen die nu een nette dressuurproef rijden krijgen punten en dan denk ik: is dit nou de springsport zoals ie bedoeld is? In mijn optiek niet.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:55

dat is bij deze ook. Als je hem laat lopen springt hij alles. Ga je hem tegen houden raakt hij vertrouwen kwijt en staat hij stil. het moet allemaal nog routine worden

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:50

PercyLeen schreef:
Ik heb net ook weer een rondje gereden. Ik moest als laatste starten en de winnaars werden al bekend gemaakt terwijl ik de baan nog in moest ;) Oneerlijk het nieuwe jureren? Welnee!

Riepen ze niet gewoon om wie zich gereed moesten houden voorde prijsuitreiking?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:52

Nee, heb de ringmeester er zelfs nog op aangesproken en toen zei die 'ohja naja jij kant het mssn nog veranderen idd' De toon was iig gezet :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:00

Koekje_ schreef:
PercyLeen schreef:

Hoe dan ook, het is gewoon ASO! Echt hier breekt mijn klomp van hoor.... Misschien kun je het melden bij de KNHS.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:26

Loetie84 schreef:
Koekje_ schreef:

Hoe dan ook, het is gewoon ASO! Echt hier breekt mijn klomp van hoor.... Misschien kun je het melden bij de KNHS.

Ja is ook zo, maar omroepen wie zich gereed moet houden voor de prijsuitreiking, als een van de laatsten nog in de ring is, is (hier) heel normaal. Dan weet je of je nog op moet zadelen of niet. En dan snapt iedereen op concours wel dat het natuurlijk nog niet de definitieve uitslag is. Vandaar dat ik het vroeg :j

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:40

Maar even een vraagje..

Waren jullie het met de oude regeling wel vaker met de punten eens? Want ik kan me tegenwoordig ook echt verbazen over de punten die gegeven worden, maar dat deed ik met die oude regeling ook. Dan kon ik er ook vaak met m'n kop niet bij waarom de 1 veel hoger kreeg dan een ander. Of zit de frustratie hem in de winstpunten? Dat je die niet meer zo snel bij elkaar rijdt. Of is het de combinatie? Dat je vroeger met mindere punten in ieder geval nog 2 winstpunten had dus misschien alsnog tevreden was. En nu met gelijke punten misschien 0 of 1 winstpunt hebt dus niet tevreden bent?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:03

Bij mij is dat toch wel om de punten heel eerlijk gezegd.. Anders had ik nu al zoooveel meer winstpunten gehad.
Maar ook niet alleen om de winstpunten, bij m'n vorige wedstrijd zag ik sommigen even net rijden als ik en die kregen dan zo 75 punten terwijl ik misschien iétsje minder net reed en er 62 kreeg.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:19

Mijn grootste frustratie is dat ik zie dat er punten worden gegeven voor rijstijlen die gelijk aan elkaar zijn maar in punten heel verschillen. Als ik rij, foutloos, maar ik ga nog wel wat te hard en ik krijg er 59 en een ander die sloom is, waarbij geen afstand klopt en in de verkeerde galop aankomt en telken voor of achter sprong zit en met 2 balken er nog 63 over houd raak ik wel gefrustreerd ja. maar ja. ik heb aan de vereniging waar ik lid gevraagd of ik b pony mag schrijven zodat ik wellicht wat leer en oppik.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:39

Koekje_ schreef:
Maar even een vraagje..

Waren jullie het met de oude regeling wel vaker met de punten eens? Want ik kan me tegenwoordig ook echt verbazen over de punten die gegeven worden, maar dat deed ik met die oude regeling ook. Dan kon ik er ook vaak met m'n kop niet bij waarom de 1 veel hoger kreeg dan een ander. Of zit de frustratie hem in de winstpunten? Dat je die niet meer zo snel bij elkaar rijdt. Of is het de combinatie? Dat je vroeger met mindere punten in ieder geval nog 2 winstpunten had dus misschien alsnog tevreden was. En nu met gelijke punten misschien 0 of 1 winstpunt hebt dus niet tevreden bent?

Mij gaat het niet om wp. Ik denk dat ik toch nooit de B uit durf... Ik rij veel liever een fijn parcours waar ik zelf tevreden mee ben. Mijn punten kloppen over het algemeen wel, maar ik kan niet zo goed tegen een of andere hork die als een randdebiel rond gaat, drie balken laat vallen en dan als derde eindigd. Maar ook genoeg ruiters die ik tegenwoordig foutloos rond zie gaan die helemaal niet zo verkeerd rijden, maar er geen wp aan over houden. Vooral dát vind ik jammer. Men zou slechte lui er uitmoeten vissen. Maar niet de mensen die gewoon en gemiddeld rondje rijden afstraffen op het feit dat ze geen prof zijn.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:51

Ik heb net voor de 2e keer met de nieuwe B jurering gereden en ook de klasses gekeken. Had hiervoor poos geen B meer gereden, maar ik kon me heel erg vinden in de gegeven punten. Eindelijk wordt je eens 'afgestraft' met een braaf paard en geen oog voor afstanden. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar over het algemeen werd er erg eerlijk gejureerd.
Als je gewoon in een fatsoenlijk ritme rijd en laat zien dat je afstanden (probeert) te rijden kom je al een heel eind. Viel me wel op dat degenen die weinig punten hebben er overzeuren, zeg niet dat hier zo is. Ook neemt dat niet weg dat ik het eerlijker zou vinden als 1 wp met stijl te halen is en de andere als je foutloos bent. Geef je iedereen een kans om verder te komen. Al kunnen veel die hard lopen te schreeuwen hun energie misschien beter aan hun rijvermogen besteden. :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:58

Ik had twee weken terug mijn B debuut mijn mijn pony nu,
6 voor wijze van rijden, 6 voor houding en zit en 8 voor algemene indruk.
8 voor algemene indruk: helemaal mee eens, netjes ingevlochten, gewassen, netjes binnengekomen halthouden groeten. 6 voor houding en zit: ik trek niet kom meestal goed mee. Maar 6 voor wijze van rijden? Als mijn pony meerdere hindernissen uit draf springt, geen basisritme en alles heeft, hoe kan ik dan een 6 krijgen voor wvr. Ja tuurlijk blij mee. Maar dan zijn er mensen die veel beter ritme en alles hebben en die hebben ook een 6 ??? Ik mepte er nog een balk af, dus 62-4=58 maar opzich komt het erop neer dat als ik geen balk had ik gewoon een winstpunt had?? Ik vond het niet echt winstpunt waardig. Hier filmpje http://www.youtube.com/watch?v=j49P2WSw ... ture=g-upl

Afgelopen weekend ook nog gestart.
5.5 voor wijze van rijden (en terecht), 6 voor h&z, en 7 (?) voor algemene indruk. Dan denk ik mijn pony is gewassen, gevlochten, tuig netjes schoon, netjes nagevelijk binnengekomen, pony stond rond en stil tijdens groeten. Waarom krijg ik dan maar een 7? Ik had nog 2 balken (pony niet helemaal wakker) en een weigering (eigen mega slechte aanrijden) dus een terecht 5.5 http://www.youtube.com/watch?v=eDkKso2Euyk

Maar dan zie ik diegene voor mij rijden. Super netjes alles. Goed tempo overal passend bij. Pony loopt half nagevelijk het hele parcours. Gewoon 2 winstpunten waard. Krijgt diegene maar 70,5? Wel een tweede prijs. En eerste voor de selectie maar toch. Dan denk ik geef dan gewoon wat hoger??

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:28

@Sannnn, natuurlijk zeuren vooral de mensen met lage punten. Das met dressuur ook altijd zo ;)
Maar dat wil niet zeggen dat, wanneer je het wel met je eigen punten eens bent, je toch dingen kunt zien waarover je je verwonderd...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:31

Jaa, inderdaad @Loetie84 ik was het de tweede keer eens met mijn punten gewoon niet winstpuntwaardig. Maar als ik sommige anderen echt niet goed of juist wel zie rijden in zie wat voor punten die dan soms krijgen. Denk ik, volgens mij klopt deze beoordeling ook niet altijd.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:04

@ Sannnn _/-\o_

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:47

Sannnn schreef:
Ik heb net voor de 2e keer met de nieuwe B jurering gereden en ook de klasses gekeken. Had hiervoor poos geen B meer gereden, maar ik kon me heel erg vinden in de gegeven punten. Eindelijk wordt je eens 'afgestraft' met een braaf paard en geen oog voor afstanden. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar over het algemeen werd er erg eerlijk gejureerd.
Als je gewoon in een fatsoenlijk ritme rijd en laat zien dat je afstanden (probeert) te rijden kom je al een heel eind. Viel me wel op dat degenen die weinig punten hebben er overzeuren, zeg niet dat hier zo is. Ook neemt dat niet weg dat ik het eerlijker zou vinden als 1 wp met stijl te halen is en de andere als je foutloos bent. Geef je iedereen een kans om verder te komen. Al kunnen veel die hard lopen te schreeuwen hun energie misschien beter aan hun rijvermogen besteden. :)

En dat vond ik nou juist niet. Ik heb genoeg combinaties gezien die vaak niet uitkwamen en dan toch hoge punten kregen. En dat vind ik jammer. Overigens ben ik het meestal wel met mijn eigen punten eens (ook niet altijd heel hoog), maar als ik dan weer anderen zie die véél hoger gescoord hebben dan ik snap ik af en toe niet zo goed waarom.