Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:31

Yakkie schreef:
Heb er niet zo'n moeite mee; Edward liet de sterke punten van Totilas zien, de nieuwe ruiter nu ook. Wat maakt het nu helemaal uit, ze moeten gewoon een verplicht aantal oefeningen laten zien. En of die nu bij A, C, I of een andere letter worden getoond. Het gaat om de uitvoering. Er zijn wel meer kuren die op elkaar lijken. Zodra er iets nieuws wordt getoond, neemt een ander dat weer over. So what? Patent aanvragen?

Wat is dan nog de meerwaarde van de kur? Kan je die meteen schrappen en alleen maar de GP en special uitschrijven...

Stel je voor dat iedereen leuk dezelfde kur gaat rijden :+

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:31

Lielle schreef:
Ik lees dus steeds galg en rad als die titel weer langskomt :))

:') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:32

mylittlejoy schreef:
Lovely schreef:

Ja man, heel stuk eruit, geen gezicht.

En bedankt he, m'n hele scherm onder de cassis..... :')

Sorry!
:D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:34

Lovely schreef:
Borivage schreef:
Vindt het zieliger voor Totilas want die wordt nu echt gewoon kapot gereden en hij verdiend zoveel meer.

Ja man, heel stuk eruit, geen gezicht.

Jij bent goed op dreef _O-

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:35

manubres schreef:
Kwam ik tegen in Gastenboek Rath:@
Es ist schlussendlich auch immer eine Frage der Definition von Leistung. Für mich persönlcih ist die ausbilderische Leistung von Relevanz für die Anerkennung von Erfolgen, und da sieht es für MR halt mau aus.
Ich habe auch nichts gegen MR, im Gegenteil, ich denke, dass er ein sympathischer und netter Mann ist, aber ich kritisiere halt die Vorgehensweise, Ausbildung in der Bewertung von Leistung aussen vor zu lassen. Zu einem Titel, der was wert sein soll, gehört einfach auch der gemeinsame und immer beschwerliche Weg von Reiter und Pferd über Jahre dazu. Erst dann kann ein Erfolg Gänsehaut auslösen, nicht nur beim Reiter, sondern auch beim Publikum, denn die Zuschauer wissen um den Kampf und die Kraft die sich hinter manchen Leistungen verbirgt. Der Zuschauer ist nicht blind, auch wenn man ihn oft dafür hält. Und genau deshalb war die Gal-Ära ja so toll, er ritt jahrelang in der 2. Reihe, bemühte sich, versuchte alles, gab sein Bestes und bekam dann dieses Wunderpferd geschenkt, um es einmal allen zu zeigen. Kein Schriftsteller könnte sich eine schönere Story ausdenken. Und wenn man dann diesen Traum dahinschmelzen sieht im Feuer der materiellen Glut, dann verschlägt es einem als Zuschauer und leidenschaftlicher Dressurreiter einfach den Atem..und dann schreibt man soviel in dieses Gästebuch, obwohl man eigentlich anderes zu tun hätte....
Ich wünsche Ihnen eine schönen Abend!
Normalerweise bin ich eher der rationale Typ, nur mal so..haha

Ben het hier helemaal mee eens.
Verder zag ik ook nog een bericht over dat een nationale titel nog nooit zo "wertlos" is geweest. Welke waarde heeft een titel als je er zelf eigenlijk totaal geen werk voor hebt gedaan???

Beetje vrije vertaling:
De schrijver heeft niets tegen Rath. Maar hij zegt dat om een titel een bepaalde waarde te geven de weg die leidt naar deze titel erbij hoort. Normaal kost die weg vaak jaren van trainen. En dan pas kan een overwinning een kippevel gevoel geven, bij ruiter en bij het publiek. Want het publiek is ook niet blind voor "het bloed-zweet-tranen" aspect wat achter een overwinning zit. En daarom is het verhaal "Gal" zo mooi, omdat hij er altijd voor heeft gevochten, meestal tevreden moest zijn met een 2e plek maar toen Totilas tot zijn beschikking kreeg en hem zo trainde dat hij tot ongekende hoogtes reed en alles won. Geen schrijver zou er een mooier verhaal van kunnen maken. Totdat deze droom werd verstoort door materialisme.....
Laatst bijgewerkt door manubres op 21-06-11 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:36

Zo nu is ook de ruimte daar om letterlijk de kur van Anky te gaan rijden (maar dan wel in spiegelbeeld voor de zekerheid ;-))
Daar is ooit toch ook een zaak over geweest omdat iemand op lager niveau haar kurmuziek gebruikte. Nu alleen nog oefenen om de kur uit te voeren ;-) maar dan kun je ook lekker aan de slag ;-) :j
OF natuurlijk een andere leuke kur van een andere topruiter 8-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 21-06-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:36

Yakkie schreef:
Heb er niet zo'n moeite mee; Edward liet de sterke punten van Totilas zien, de nieuwe ruiter nu ook. Wat maakt het nu helemaal uit, ze moeten gewoon een verplicht aantal oefeningen laten zien. En of die nu bij A, C, I of een andere letter worden getoond. Het gaat om de uitvoering. Er zijn wel meer kuren die op elkaar lijken. Zodra er iets nieuws wordt getoond, neemt een ander dat weer over. So what? Patent aanvragen?

Maar de sterke punten in een kur laten zien of de kur van Ed in spiegelbeeld rijden vind ik wel iets anders... Ze kunnen toch wel een andere route (laten) verzinnen >;). Kan me niet voorstellen dat ze een eigen kur hebben gemaakt en dat deze per toeval wel erg op die van Edward lijkt... En daar 3 maanden voor nodig hebben 8)7

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:39

OomaaikeoO schreef:
Yakkie schreef:

Maar de sterke punten in een kur laten zien of de kur van Ed in spiegelbeeld rijden vind ik wel iets anders... Ze kunnen toch wel een andere route (laten) verzinnen >;). Kan me niet voorstellen dat ze een eigen kur hebben gemaakt en dat deze per toeval wel erg op die van Edward lijkt... En daar 3 maanden voor nodig hebben 8)7

Nee elders staat ook al dat Rath op zijn site het gebruik toegeeft. Even scrollen ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:41

fargo schreef:
Zo nu is ook de ruimte daar om letterlijk de kur van Anky te gaan rijden (maar dan wel in spiegelbeeld voor de zekerheid ;-))
Daar is ooit toch ook een zaak over geweest omdat iemand op lager niveau haar kurmuziek gebruikte. Nu alleen nog oefenen om de kur uit te voeren ;-) maar dan kun je ook lekker aan de slag ;-) :j

Ha maar muziek is iets anders dan de proef! ;)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:41

Borivage schreef:
Rath...... ach ja duitsers ken ik van het stelen van fietsen............ wegkapen van een goed paard, ................ in de leer geweest bij de chinezen
om iets in spiegelbeeld weg te zetten ;-) Dus ja....... korreltje zout.

Vindt het zieliger voor Totilas want die wordt nu echt gewoon kapot gereden en hij verdiend zoveel meer.

Jou opmerkingen slaan echt nergens op. Je moet je echt schamen om de VERKOOP van Toto te vergelijken met Duitsers in de 2e wereldoorlog. Ik zal je vertellen dat 99% van de Duitsers zich diep schaamt voor wat er toen gebeurt is dat heeft HELEMAAL NIETS met paardensport te maken. Je zou denken dat je opmerking van een klein kind komt, schaam je!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:42

Zwakke zet hoor.
Zeer weinig tijd vind ik de slechtste smoes ooit, eigen schuld, dan wacht je toch een jaartje?
Ik vind Rath hierdoor laf overkomen, als je de ballen hebt om op Toot te gaan rijden doe het dan voor de volle 100%, en bewijs dat je het kan, bewijs dat je verder kan gaan waar Ed geëindigd is, en dan bedoel ik niet met simpelweg hetzelfde rondje lopen.

Tot nu toe had ik alle sympathie van de wereld voor hem, maar met zulk soort acties slaat ie zichzelf wel in z'n gezicht. :n

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:45

tsjah Muc, zo raar is dat niet...
Er zijn nog mensen die wel nog het leed van de tweede wereld oorlog met zich meedragen.
Mijn vader krijg je ook met geen stok de Duitse grens over, niet raar als je bedenkt dat mijn opa de enige overlende was van onze hele familie. Het leed dat dat heeft veroorzaakt, de trauma's die daardoor nog steeds opspelen.
en ja, ook wij krijgen nog steeds schadevergoedingen vanwege gejatte spullen.

Ayasha
Blogger

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:46

Maar daar kunnen de duitsers van nu niks meer aan doen. :x

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:47

fargo schreef:

Dat is al heel lang geleden. Toen kon je de kurmuziek van Anky kopen op een cd-tje (leuk voor haar portemonaie maar ook leuk voor de fans) Toen reed er iemand (naam kan ik me echt niet meer herinneren) haar kur (als ik me het goed herinner die met songsongblue) gewoon echt helemaal na. Daarna heeft Anky de kurmuziek nooit meer op cd laten verschijnen. Het is wel uitgebreid in de media geweest maar of het tot een zaak gekomen is geloof ik niet
Laatst bijgewerkt door RM94 op 21-06-11 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:47

Is er toevallig ook een reactie van Edward Gal bekend? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:48

wat slecht dat hij dat doet.. erg jammer voor zijn persoonlijkheid! ook vervelend voor edward dat hij gekopieerd word, maar dat laat ook zien dat hij goed gevonden word!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:48

Ayasha schreef:
fargo schreef:

Ha maar muziek is iets anders dan de proef! ;)

Klopt, de muziek is al eens geprobeerd, nu is de kur zelf aan de beurt, geinspireerd door Rath.. :j
ik bedoel ook meer te zeggen dat "alle leuke kuren" nu vogelvrij zijn geworden 8-)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:49

DromenLies schreef:
Is er toevallig ook een reactie van Edward Gal bekend? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Niets kunnen vinden...

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:50

joelledsr schreef:
Er zijn nog mensen die wel nog het leed van de tweede wereld oorlog met zich meedragen.
Mijn vader krijg je ook met geen stok de Duitse grens over, niet raar als je bedenkt dat mijn opa de enige overlende was van onze hele familie. Het leed dat dat heeft veroorzaakt, de trauma's die daardoor nog steeds opspelen.

Ik vindt het wel raar, heb je ook een hekel aan alle zwarten omdat ze zwart zijn? Is precies hetzelfde... Je bent zelf dan net zo slecht bezig als nazi´s toendertijd. Maar dat is een hele andere discussie waar het nu absoluut niet om gaat. En verder heeft dat niets met paardensport en/of de verkoop van Totilas te maken!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:51

DromenLies schreef:

Niet op FB/de post van Hans Peter daar reageren wel genoeg ruiters en ook Nicole Werner

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:51

Wow, wat ontzettend laag. Een duur paard kunnen kopen maar niet het geld willen besteden aan een originele kür? :S

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:52

muc schreef:
joelledsr schreef:

Ik vindt het wel raar, heb je ook een hekel aan alle zwarten omdat ze zwart zijn? Is precies hetzelfde... Je bent zelf dan net zo slecht bezig als nazi´s toendertijd. Maar dat is een hele andere discussie waar het nu absoluut niet om gaat. En verder heeft dat niets met paardensport en/of de verkoop van Totilas te maken!

ga even lekker ergens anders de moraalridder uithangen

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:55

Nou ja zeg := Laat het even duidelijk zijn dat ik het hier met iedereen eens ben dat wat Rath nu doet niet kan en respectloos is tegenover Gal. Maar om daar de oorlog bij te halen vindt ik echt raar. 8)7

edit, je mag me best een zeikerd noemen hoor, hoef je niet weg te halen :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:56

Valt me een beetje tegen van Rath.
Financieel managemant gone bad? Geen centjes meer voor een eigen kur? :+

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:58

RM94 schreef:
DromenLies schreef:

Niet op FB/de post van Hans Peter daar reageren wel genoeg ruiters en ook Nicole Werner

Kan ik dat ergens vinden?