Urielle schreef:Wat ik WEL denk dat invloed heeft, is dat je van springen een goede onafhankelijke zit krijgt, en daardoor ook makkelijker onafhankelijk je hulpen geeft en met een goede zit zul je ook minder snel onder de indruk zijn van een bokkesprong. Maar goed, ook dressuurders besteden vaak veel aandacht aan hun zit en het is niet gezegd dat ze thuis nooit een huppel maken met hun paard, ook al starten ze dan op wedstrijd alleen dressuur.
Sorry, maar ik denk dat een dresuurruiter meer met zijn zit rijd als een springruiter. Ik gebruik mijn zit voor bijna alles met rijden.
Moeni11 schreef:30 jaar lang
Volgens je profiel ben je 27? of ben ik nu gek?
edit: iemand was me voorr, sorry!
-
Ik denk dat dit een eindeloze discussie is. Springen en dressuur zijn gewoon 2 verschillende disciplines die steeds verder uit elkaar raken. Het lijkt er nu op dat de springruiters ervanuit gaan dat dressuur ruiters niet springen omdat ze te bang zijn en dus maar dressuur rijden. En dressuur ruiters vinden dat springruiters teveel rukken en plukken. (globaal gezien)
Het touwtje zal in combi zijn met dat dressuur ringen op een open veld zijn, en niet in een losrijbak(omheind dus) op zand ( wat met springen vaak het geval is), dressuur zonder hulpteugels gereden wordt, dat je met een dressuurzadel minder makkelijk dingen uitzit als op een springzadel, en ook vast omdat er ruiters bij zijn die sneller iets eng vinden. En zo zijn er nog een tal van redenen
Kortom, leven en laten leven! Wie zich er fijn bij voelt moet lekker met een touwtje lopen. Who cares?