ik vond het eerst ook altijd enorm zielig dat 'sport paarden' niet lekker het land op gingen.
nu ik een pony van iemand de rijden heb (die meer kost dan de gemiddelde pony) kan ik je zeggen dat we uiterst voorzichtig zijn. en dat betekend niet dat hij hellemaal niet buiten komt hoor

juist niet! maar toch wel anders, zoals hierook al aangekaart werd: lekker stappen en grazen aan de hand, longeren, paddock etc. zomers staat hij heerlijk van 8 tot 8 in een stukje land met 2 shetties. tussendoor word hij gereden,, gepoetst, en word er met hem gewandeld etc.
swinters gaat hij om 8 uur de paddock in. daar staat hij tot ongeveer 11 uur met de shetties in. dan word er met hem gestapt. en na een half uur staat hij tot ik uit school kom op stal met hooi. (in super ruime lichte boxen van 3,5x3,5) dan train in hem (rijden of longeren. of lekker naar buiten) en stap weer met hem. en dan komt hij savonds meestal weer een uurtje in de paddock. savonds krijgen ze om 10 uur dan de laatste keer hooi.
wat ben ik slecht he, voor mijn pony

die niet lekker 24/7in het land staat.
ik ben eerlijk dat ik dat ook het meest ideale vind! maar je maakt keuzes. ik heb voor de sport gekozen. en niet voor het hobbyen (tuurlijk heb ik er nog hartstikke veel lol in! maar we benaderen sommige dingen gewoon anders)
maar goed, ik denk dat sommige bokkers dat nooit gaan snappen. ik snapte het zelf eerst ook niet, tot we er zo ingerold zijn. proffesionele instructeur, stalling, etc. en ik kan je zeggen: het kan allemaal nog veel extremer!